Having problems with FedEx?

File a complaint and get it resolved. It’s quick, effective and absolutely free!
Proudly resolving consumer concerns since 2004

Customer Service

1800 463 3339 (USA and Canada)
1800 003 3339 (Mexico)
800 733 339 (New Zealand)
1800 535 800 (Ireland)
800 033 339 (South Africa)
800 988 1888 (China)
120 003 200 (Japan)
+1 877 339 2774 (Canada, Tech Support)
+44 345 607 0809 (United Kingdom)
+44 247 670 6660 (United Kingdom)
+61 132 610 (Australia)
+54 810 333 3339 (Argentina)
+43 800 123 800 (Austria)
+32 27 527 575 (Belgium)
+45 70 233 332 (Denmark)
+358 10 800 515 (Finland)
+31 800 0222 333 (Netherlands)
+351 707 244 144 (Portugal)
+41 448 744 160 (Switzerland)
+90 444 9339 (Turkey)
+966 122 329 999 (Saudi Arabia)
+852 27 303 333 (Hong Kong)
+65 67 432 626 (Singapore)
+82 23 338 000 (South Korea)
Three Galleria Tower 13155 Noel Road, Suite 1600
Dallas, Connecticut
United States - 75240
Mon24h
Tue24h
Wed24h
Thu24h
Fri24h
Sat24h
Sun24h

Complaints & Reviews

poor customer service

The best measure of a company is what happens when things go wrong. I have used FedEx for over 10 years - on Ebay which does not support FedEx in their shipping tools. Though I eventually was paid (less than I asked for), the ordeal was at times laughable. This is the first time an item has been damaged in shipment. Fine. Their handling of it was horrible. I sent a letter detailing the experience with no response from them. Here are the things I had to go through.

1. When I first called I was told that a damage call tag could be issued by either myself or the recipient and it could be returned to either one of us.
2. I had to call three times to get the correct claim form because there were old addresses showing up on the copy sent to me.
3. The recipient scheduled a damage call tag for Friday Nov 14. The person who took the information scheduled it as a regular call tag, so he had to cancel the pickup and reschedule the damage call tag.
4. Your inspectors must need glasses because they did not find the damage which was completely obvious.
5. A replaceable part was damaged on the contents, a musical instrument. I ordered the part and sent it to the recipient. Given the information in item 1, he scheduled for the damage call tag to be returned to him.
6. The stick showed up on my doorstep two hours before I was to leave for a week long trip. I called and was repeatedly told that damage call tags are always returned to the sender. Both the person I first spoke with and the person handling the claim seemed to think by repeating this would somehow help me. When I told them I don’t need to hear it again, they got testy with me. It’s not my fault I was given wrong information
7. It was during this phone call I found out the claim was denied due to item 4. I challenged it and was told I could have an on-site inspection (which I was told you did not do in the first place, huh?). Of course I had to wait over one week since I was leaving town.
8. The item is a musical instrument. The recipient had scheduled non-refundable lessons and missed four of them due to this ridiculous run around. He lost $220, and I have refunded him $200. I faxed an additional form with an increased claim amount of $500 which was ignored.
9. The claims person assigned to this did not return my phone calls.

Since it is easier to use UPS or USPS on Ebay I guess I will do so. FedEx doesn't seem to care.

tuition reimbursement not paid out

I am a former employee who worked at Fedex Ground in Keasbey, NJ from 10/2007 to 09/2008. When I started...

failed next day delivery

I had 4 boxes delivered next day from Tampa, Florida to Manhattan. All the packages are reported by FedEx tracking as having arrived in Newark, and 2 of the boxes were delivered on time. Unfortunately, FedEx can't be bothered to deliver the other 2 boxes for another 2 days. Having paid for next day delivery, you would expect FedEx to at least put some effort in. The boxes are sitting less than an hours' drive from my home, and it's going to take them a further 2 days to deliver something that should have been next day. FedEx are truly useless.

  • Da
    Dave Dec 24, 2008

    Ok - it then gets better. Now whenever I contact a representative they refuse to answer any of my questions and just hang up on me. This company is truly useless.

    0 Votes
  • Be
    Beka Jan 27, 2009

    I had a package due Friday January 24th. When I tracked the package that day to ensure it was on the truck for delivery, it had apparently been "left at the door". This was a business delivery and we are open 8 to 5. Someone is always here. When I called Fed Ex immediately I was told the driver would be notified and that he should still be in the area. He can retrieve the package and deliver it to the right address. Didnt hear back. Called the next day and was told that due to it being Saturday only customer service is open. I needed to call back Monday because they had no way of talking to the driver. I called back Monday and was told my package accidentally was sent home delivery and they workl tuesday through saturday. So now I have to call back Tuesday. Now I am told about their two day policy. So it is now Tuesday and when I called I am told that the driver has until end of the business day and then I have to contact the seller and have them file a claim and have the package re-sent. Which doesnt do me any good because the item ordered is a retirment gift for an employee who had been with us 30 years and the party is this Friday. I seriously doubt they can get the package here correctlty. So Fed Ex is completely worhtless and they have lost our business. NO ONE at that company have seemed to care about customer service...they have been more concerned with not bothering the driver...which is the idiot who can not read an address correctly. It's sad. If this company ever goes under I do not feel sorry for anyone who loses their job.

    0 Votes
  • Da
    daphne12 Jan 27, 2009

    I was stuck waiting home all day for a package that I paid extra for 2 day delivery. Finally, since I had email tracking I checked and the driver claimed he could not get here because of snow! It snowed yesterday!! The roads are clear, the kids went to school, UPS is out delivering but Fedex couldn't drive. My mailperson made it...but these lazy amateurs can't drive. He was back at the station before 3 p.m. lazy jerk.

    We have a business and util8ized Fedex exclusively, UPS, you are about to get a LOT more business.


    FEDEX SUX!!!

    1 Votes

beware!

One more scam!

FedEx Courier Service, West Africa
Edo State. Nigeria
2nd December, 2008
CPEL/OWN/9876
Parcel No EG2272.

Compliments of the day,

I will feel no guilt if you final forfeit your Bank Draft worth of $800, 000.00(USD), so it is now left for you to decide if you want to pay for the safe keeping fee of your parcel or not...

I would [not?] blame you for your skeptism considering the high level of internet scams these days, because alot of innocent victims have been scamed/frauded using the names of lottery companies, but i think my explanations and send you your shippment details should have removed all worries from your mind by now, because you are about to be richer immediately you send the safe keeping fees.

i will want to let you know that the way you have choosen in making the payment is against our policy, as far that the parcel is with us in west africa, that means the payment will be send to west africa. You are our beneficiary, you have nothing to worry about, you should count yourself very lucky, I for once have never be so lucky like this.

So you are hereby inform to think about this very well in order for you not to loose this great opportunity which millions of people are looking for now you have it in your hands and you are playing with it, I believe I have told you what you need to know and how to go about it, and if you know you are not confortable with this please do inform this office so that your funds can be return back. Thanks for yours understanding.

Yours Sincerely,
Mr.Mark Aderson
(Senior Delivery Officer)
Tel: +[protected]
2008 FedEx INTERNATIONAL.

non delivery to addressee

FedEx were supposed to deliver a package to a house guest of mine. Instead of bringing the package to the house, they telephoned to say they were leaving it at the local post office, which is 20 minutes away by car, and usually involves waiting in a queue for 40 minutes. When my house guest finally got to the post office window, she was given the package with no further ado. Several days later, when she had left the country, I received a call from FedEx saying there had been customs duty pay (on 3 Obama Tshirts and some Obama stickers), and they expected me to pay. I explained that the recipient of the package was no longer in Italy and that I certainly wasn't going to pay, not least because if they had delivered to the door, as they were paid to do, this problem wouldn't have arisen. Four weeks later I receive a letter with a bill from FedEx, addressed to me. I have returned it unopened to their Milan office. I would like to lodge a formal complaint about their disservice and prevarication.
Kate Singleton

We are here to help

  • 16 years' experience in successful complaint resolution
  • Each complaint is handled individually by highly qualified experts
  • Honest and unbiased reviews
  • Last but not least, all our services are absolutely free

customer disrespect

I was processing my international document shipment on Fedex.com and I noticed that Fedex now does not allow to request a signature from the recipient. It defaults to "no signature required". I selected "Documents No Commercial Value" and I do need a signature, cause these are legal papers that need to be signed for. No such option at Fedex.com. Indeed Fedex.com never has been a user-friendly website. I called Fedex international support, they told me that I'm wrong, that there is an option for a signature... well, there is none. The female rep. kept arguing and wasn't very friendly, kept interrupting me not letting me explain the problem, then the Fedex representative put me on hold and I waited exactly 30 minutes before I hung up. Then I called again, the other lady was polite and transferred me to "Cindy" who had the same voice as the one
that out me on hold forever, yet she said she's not the same person. She kept repeating that it's not true and that there is an option for a signature and that I must enter a value, but I kept explaining to her that documents do not have a monetary value yet I need a signature of the recipient, and I entered a value and more problems popped-up and she put me on hold and soon after she hung up... I then went to UPS.com and shipped my shipment with no problems with documents and a required signature and even a delivery confirmation option was here. I don't mean to use UPS all the time, I need o use Fedex too, but after several such experiences I'm thinking of removing Fedex from my company's shipping options. Now especially that Fedex has been spamming us with "DHL's gone, use Fedex" messages, while we never used DHL let alone within the USA.

  • Bi
    Bill Whitaker Apr 08, 2009

    Unfortunately, you reached a third party call-center agent who really didn't not have the interest of FedEx or you the customer at heart. Appears that they simply did not want to help. As a consumer, you did right to shop around.

    Get the skinny on FedEx:
    http://urlmin.com/fedex

    0 Votes

email

Dear Customer!
We have been waiting for you to contact us for your Confirmed Package that is registered with us for shipping to your residential location.We thought that the sender gave you our contact details and that you would have contacted us sooner.We would also inform you that a letter is also attached to your package.However, we cannot quote its content to you via E-mail for privacy reasons.
We understand that the content of your package itself is a Bank Draft worth $800, 000.00 USD, in FedEx we do not ship money in CASH or in CHEQUES but in Bank Drafts only.
The package is registered with us for mailing by your colleague, and your colleague explained that he is from the United States but he is the United Kingdom for a three (3)month Surveying Project. for he is working with a consulting firm the united kingdom. We are sending you this E- mail because your package is registered as a Special Order.
What you have to do now, is to contact our Delivery Department for the immediate dispatch of your package to your residential address.Note that as soon as our Delivery Team confirms your information, it will only take us one working day (24 hours) for your package to arrive at its designated destination.For your information, the VAT & Shipping charges as well as Insurance fees has been paid by your colleague before your package was registered.Note that the payment that is made on the Insurance, Premium & Clearance Certificates, are to certify that the Bank Draft is not a Drug Affiliated Fund
(DAF) neither
is it
funds to sponsor Terrorism in your country. This will help you avoid any form of query from the Monetary Authority of your country.
However, you will have to pay a sum of £125GBP to the FedEx Delivery Department for the Security Keeping Fee of the FedEx company as stated in our privacy terms & condition page. Also be informed that your colleague wished to pay for the Security Keeping charges, but we do not accept such payments considering the facts that all items & packages registered with us has a time limitation and we cannot accept payment not knowing when you will be picking up the package or even respond to us.So we cannot take the risk to have accepted such payment incase of any possible demurrage.
Kindly note that your colleague did not leave us with any further information.We hope that you send your response to us as soon as possible because if you fail to respond until the expiry date of the foremost package, we will refer the package to the British Commission for Welfare as the package those not have a return address.
Kindly contact the delivery department (FedEx Delivery Post) with the details given below:
FedEx Delivery Post
Contact Person:Stephen Anderson
fedex.[protected]@live.com
Tel: +[protected].
Kindly complete the below form and send it to the email address given above.This is mandatory to reconfirm your Postal address and telephone numbers.
FULL NAMES:
TELEPHONE:
POSTAL ADDRESS:
CITY:
STATE:
COUNTRY:
Kindly complete the above form and submit it to the delivery manager on:
fedex.[protected]@live.com
As soon as your details are received, our delivery team will give you the neccessary payment procedure so that you can effect the payment for the Security Keeping Fees. As soon as they confirm your payment receipt of £125GBP, which is also $250USD.
they will not hesitate to dispatch your package as well as the attached letter to your residence. which usually takes 24 hours being an over night delivery service.
Note: that we were not instructed to email you, but due to the high priority of your package we had to inform you as your sender did not leave us with his phone number because he stated that he just arrived the United Kingdom and he has not gotten a phone yet. We personally sealed your Bank Draft and we found your email contact in the attached letter as the recipient of the foremost package.
Ensure to contact the delivery department with the email address given above and ensure to fill the above form as well to enable a successful reconfirmation.
Do not reply this email because this email account is not monitored.Send your details to:fedex.[protected]@live.com
Yours Faithfully,
Mrs. Margaret Blaire.
FedEx Online Team Management.
All rights reserved. © [protected]
----------------------------------------------------------------
----------------
--------------------------
This E-mail is only for the above addressees. It may contain confidential or Privileged information. If you are not an addressee you must not copy, distribute, disclose or use any of the information in it or any attachments.
----------------------------------------------------------------
----------------
--------------------------
FEDEX INTL>>>LICENCE OF FEDERAL EXPRESS CO-OPERATION.

  • Mr
    MR.E W Jun 18, 2010

    i got one of those letters also, so what are you saying is thecompany kwm real are is this a scam and are you fedex, s thanks EW

    0 Votes
  • Mr
    MR.E W Jun 18, 2010

    WELL YES OR NO

    0 Votes

overcharge for slow computers and faulty software

I went to a Fedex Kino's location to scan 2 documents. Had the worst experience of my life and came back seething. Here is the list of things that went wrong:

1. First of all, no signs anywhere stating where the scanner was. I had to hunt around the whole store till I found one.
2. When I looked at the prices, it was 40 cents per minute for the workstation with the scanner.
3. That workstation had atleast 4 different kinds of software for scanning documents, with NO instructions on which one to use.
4. 3 out of the 4 did not work, wasting my time and racking up the mins on the workstation.
5. When I asked a Fedex employess who came and sat at the workstation next to me, she told me to use the 4th one and looked at me as if "You should know that". which I obviously couldn't have known. Any software installed should be working, otherwise not be installed.
6. Thsi same employee acted annoyed, even though all she was doing was durfing the net!!
7. Next I needed to get some passport photos taken. When I stood in line for 15 mins to get the attention of the customer service people, no one came to the desk and even though I could see some of them in the back, they did not even bother to come and ask me if they could help me with something.

I would liek to say they have lost a customer forever, but given that they are the only ones around that do all office document services around here. I don't know what my options are!!!

bad driver

I was driving to work today(11/18/2008 6:15am); traveling North on I-65 through Brentwood, TN. I was in the...

lousy customer service

I HOPE FEDEX READS THIS!!!

I am incensed! I had a package 1st attempeted delivery on Nov. 5. On that evening, when I received the door tag after coming home from work, I immediately called Fedex to ask that the package be re-delivered on Saturday, Nov. 8. Well I was told by the rep on Nov. 5 that I would probably still have a re-delivery attempt on on the next day, Nov. 6, but that they will mark the package for delivery on Saturday Nov. 8. Well as the rep told me, Fedex did attept re-delivery on Nov. 6; they also attempted re-delivery on Nov. 7, despite my call to them. I called back again on Nov. 7 and explained that I called on the 5th, yet I still got a door tag on my door marked, "FINAL DELIVERY." The rep I talked to on Nov. 7 still insisted that I would get the package on Saturday Nov. 8, as I requested. Well, that did not happen. Sadly, at approx. 3:20 PM on Saturday Nov. 8, I called Fedex AGAIN, as it was getting late, and still no delivery. I was then informed that the package was not out for delivery, as it had been attempted delivery 3 TIMES!!! I explained that the point of my calling them on Nov. 5 was to ask that the package be re-delivered on Saturday to keep the driver from trying to deliver the package when I would not be at home. The rep that I talked to on Saturday informed me that the information never filtered down from customer service to the driver!

So, part two of this is I immediately ask to speak to a supervisor, and then I was transferred to Fedex's Customer Expierience Center in Cincinnati. I talked to Tina. Tina was nice, and after I explained this fiasco to her, she was appologetic. I asked her if the package could still be re-delivered for Tuesday Nov. 11, as it is a holiday, and I would be at home. She said that she would put it in the system, and she contacted the terminal to mark it for re-delivery on Tuesday Nov. 11.

Now it is Tuesday AM around 10:20. I decide to call fedex to confirm that my package is out for delivery. Boy was I met with a surprise. I was informed by a lousy rep in my terminal that the package, "would not be re-delivered because the driver already attempted delivery three times." I told the rep that I called last week to have this delivery scheduled, Fedex dropped the ball, so get this guy out here to do his job! Well, she told me, "Fedex drivers are independent contractors and they can refuse to deliver after they have attempted delivery.

So, to make a long story end...Fedex basically told me, "Yeah, we screwed up, but due to outsourcing, this is the best customer service we can provide. We can not make the driver come back out to your residence. The driver has told us that he had to walk up 3 flights of stairs, the boxes are heavy, his truck is now full and he is not re-delivering the package, even though it was our fault that the driver did not get the message that you called."

I guess I should become an independent contractor so I can tell my employer what I will and will not do! I now officially hate fedex. Big business in this country with all this damn outsourcing is out of control. No one is accountable anymore, and these businesses are so large that they really don't care what happens.

  • Ja
    Jason May 28, 2009

    If this happens again, just post a note on your from door for the delivery driver.

    1 Votes
  • Al
    Alex19856985 Mar 09, 2010

    ### FedEx

    0 Votes
  • Di
    Disgruntled CA Resident Jun 04, 2010

    I am currently going through the same thing. I needed to reschedule a package delivery as I am a teacher and can't take a day off to wait for a package at home. Unfortunately it has now been a week later and still no package, and I did leave a note on the door that they could even leave it without a signature. They haven't even tried to deliver it. So I called and I hope to God that the package is where it is supposed to be tomorrow when I drive to pick it up or I am going to go off on some poor customer representative and then their supervisor.

    0 Votes
  • Fe
    FEDEX HELD PACKAGES HOSTAGE Apr 04, 2011

    WE ARE A PRODUCTION COMPANY CALIFORNIA AND NEW JERSEY, PROVIDING NEWS FOOTAGE TO TV STATIONS AS PART OF OUR DAILY BUSINESS.

    OUR PRODUCTION MANAGER TENDERED 5 FEDEX ENVELOPES TO A LOCAL FEDEX DEPOT ON SATURDAY FOR DELIVERY FIRST THING MONDAY MORNING TO OUR NETWORK ACCOUNTS FOR LIVE BROADCASTS.

    FEDEX HAD DECIDED THAT OUR ACCOUNT HAS HAD SOME FORM OF FRAUDULENT ACTIVITY (THAT THEY REFUSE TO DISCUSS, DOCUMENT OR REVEAL), SO THEY HAVE REFUSED TO DELIVER ANY AND ALL OF OUR PACKAGES.

    THERE WAS NO ONE TO DISCUSS THIS ISSUE WITH FEDEX OVER THE WEEKEND AND WHEN WE WERE ABLE TO CONTACT THE FEDEX SECURITY MANAGER ON MONDAY MORNING, WE WERE TOLD THAT THE QUESTIONS WE WERE ASKING ABOUT OUR TIME VALUE PACKAGES (WHY, WHERE, WHEN) WOULD NOT BE ANSWERED AND THE PACKAGES WOULD BE RETURNED TO US.

    MAY I SUGGEST THAT THERE MUST BE A BETTER WAY FOR FEDEX TO DEAL WITH LONG TERM BUSINESS CUSTOMERS AND CLEARLY FEDEX HAS NO IDEA WHAT THAT WAY COULD POSSIBLY BE.

    0 Votes

fictitious delivery attempt

I was waiting all day for two FedEx packages today, October 24, 2008. Here are the tracking numbers:

[protected]

[protected]

My address is on a very large and well-known street in Chicago (Irving Park Road) and the building has very clear numbers above the door. I left a note downstairs to ring the top buzzer outside (which also has my name) or to call me (and left my number) and that I would come downstairs immediately.

I received the first package before noon. The driver called me before coming to the building (from a nearby address) and I met him downstairs. This worked out great.

The second package never came so I went to the FedEx web site to track it at 5:30pm where it said the following, "5:01pm customer not at home or business closed." I WAS AT HOME AND THIS FEDEX DRIVER IS TELLING LIES! HE NEVER EVEN CAME HERE TODAY. There was no note. They are supposed to leave a sticker or a door hanger, but there was nothing.

I called customer service and they very nonchalantly explained to me that I would just have to wait till tomorrow. So now I have to alter my plans and spend another whole day waiting for this package!

This is a horrible, horrible service. There is not even a complaint field at FedEx.com, anywhere on the site, for customer benefit and quality improvement. It is quite clear that FedEx does not care at all about its customers.

  • Vi
    vincent Oct 31, 2008

    FEDEX claims they delivered a 6 pound package to my door on october 29th, 2008 in Ashburn VA. I told them I never recieved it. Fedex went on and on about how the tracking number shows it was delievered and how they dont require signatures for just any shipment at my apartment building. UPS customer service on the other hand confirmed that they do require signatures on every shipment to my apartment. Thats because UPS cares.

    I strongly believe FEDEX had trouble making the 2 day delivery and just scanned the package delivered. They probably never delivered it. My personal opinion is that they are a fraudelent company who will cause grief to many people all over. Hope my next shipment comes UPS or even from the post office.

    0 Votes

not receving packages on date

Fedex posted date on internet said would be delivered sat. Oct.25, 2008., called fedex and was told that package was on truck for delivery sat.. I missed work and stayed home for delivery.. Package was not delivered. Called sun. 10/26 & was told that no one was home for del. On sat. This is not true, I was home all day.,. Called monday still no package called fedex again to complain got noware like talking to the wall. Some one should be fired over this. My packages do not need signature the usual drop them off at front door. Also I was home all day. Fedex said no one was home, well why didn't he leave the package at the front door?
I lost a day work for some ones lie.

  • Us
    userhelen Dec 10, 2009

    I had the same situation. They had the delivery date on the web site as December 7th. I was waiting all day. Took off work, didn't leave the house all day. They changed the delivery date that same date at night.
    Unethical, terrible service!!

    0 Votes

fictitious delivery attempt

I spent the whole day waiting for my FedEx package today, checking the tracking number every couple of hour...

fraud through email

I got this messages in my e mail:
Greetings!!!
I have been waiting for you since to contact me for your Confirmable Bank
Draft of $535.000.00 (five hundred and thirty five thounsand United States
Dollars), but I did not hear from you since that time. Then I went and
deposited the Draft with FEDEX Courier Service, West Africa, I travelled out
of the country for a 3 Months Course and I will not come back till end of
december.What you have to do now is to contact the FEDEX COURIER SERVICE
as soon aspossible to know when they will deliver your package to you
because of the expiring date.For your information, I have paid for the
delivering Charge,

The only money you will send to the FEDEX COURIER SERVICE to deliver your
Draft direct to your postal Address in your country is $120USD)only being
Security Keeping Fee of the Courier Company so far.Again, don't be deceived
by anybody to pay any other money except $120USD) Dollars you are to pay
the Security Keeping Fee.
============================================
Contact Person: Mr.Daniel Cole
Email Address: [protected]@live.com
Telephone: +[protected]
=================================
Can you do something about this scheme?

awful company

Fedex delivered my package today & left a sweet little door tag stating that they attempted to deliver my package, but no one is home so? Either pick it up or re-attempt to deliver tom. Let's rewind, I was taking a shower when i heard the doorbell (oops) i couldn't answer the door... that's when i notice the door tag & called the 800 immediately. Spoke to an associate & a reattempt will happen. Waited for 4 hrs, called FedEX, message of reattempt never processed. WHAT? Spoke to 2 more until the manager. Basically, all that i spoke to lied. Excuse-VILLE!

bank draft

Dear Customer!

We have been waiting for you to contact us for your Confirmed Package
that is registered with us for shipping to your residential
location.We had thought that your sender gave you our contact
details.It may interest you to know that a letter is also added to
your package.However, we cannot quote its content to you via email for
privacy reasons.

We understand that the content of your package itself is a Bank Draft
worth of $800, 000.00 USD, FedEx do not ship money in CASH or in
CHEQUES but Bank Drafts are shippable.The package is registered with
us for mailing by your colleague, and your colleague explained that he
is from the United States but he is here in Nigeria for a three
(3)months Surveying Project as he works with a consultant firm in
Nigeria West Africa We are sending you this email because your package
is been registered on a Special Order.

What you have to do now, is to contact our Delivery Department for
immediate dispatch of your package to your residencial address.Note
that as soon as our Delivery Team confirm your information, it will
take only one working day (24 hours) for your package to arrive it's
designated destination.For your information, the VAT & Shipping
charges as well as Insurance fees have been paid for by your
colleague before your package was registered.Note that the payment
that is made on the Insurance, Premium & Clearance Certificates, are
to certify that the Bank Draft is not a Drug Affiliated Fund (DAF)
neither is it funds to sponsor Terrorism in your country. This will
help you avoid any form of query from the Monetary Authority of your
country.

However, you will have to pay the sum of £105GBP to the FedEx Delivery
Department being full payment for the Security Keeping Fee of the
FedEx company as stated in our privacy terms & condition page. Also be
informed that your colleague wished to pay for the Security Keeping
fee, but we do not accept such payment considering the facts that all
items & package that are registered with us have a time limitation and
we cannot accept payment not knowing when you will be contacting us
for your package or even responding to us.So we cannot take the risk
to have accepted such payment incase of any possible demurrage.

Kindly note that your colleague did not leave us with any further
information.We hope that you respond to us as soon as possible because
if you fail to respond until the expiry date of your package, we may
refer the package to the British Commission for Welfare as the package
do not have a return address.

Kindly contact the delivery department (FedEx Delivery Post) with the
details given below:

FedEx Online Delivery Post
Contact Person: Daniel J. Blunt
Email:[protected]@hotmail.com
Tel: +[protected]

Kindly complete the below form and send it to the email address given
above.This is mandatory to reconfirm your Postal address and telephone
numbers.

FULL NAMES:
TELEPHONE:
POSTAL ADDRESS:
CITY:
STATE:
COUNTRY:

Kindly complete the above form and summit it to the delivery manager
on: [protected]@hotmail.com

As soon as your details are received, our delivery team will give you
the neccessary payment procedure so that you can effect the payment
for the Security Keeping Fee. As soon as they confirm your payment
receipt of £105GBP which is equivalent to $210USD, they will not
hesitate to dispatch your package as well as the attahced letter to
your residence. It usually takes 24 hours being an overnight delivery
service.

Note that we were not instructed to email you, but due to the high
priority of your package we had to inform you as your sender did not
leave us with his phone number because he stated that he just arrived
Nigeria and he hasn't fix his phone yet. We indeed personally sealed
your Bank Draft and we found your email contact in the receivers
column as the recipient of the foremost package.

Ensure to contact the delivery department with the email address given
above and ensure to fill the above form as well to enable a successful
reconfirmation.

Do not reply this email because this email account is not
monitored.Send your details to:[protected]@hotmail.com

Yours Faithfully,
Mrs. Margaret Blaire.
FedEx Online Team Management.
All rights reserved. © [protected]
------------------------------------------------------------------------------
----------------------------
This E-mail is only for the above addresses. It may contain
confidential or Privileged information. If you are not an addressee
you must not copy, distribute, disclose or use any of the information
in it or any attachments.
------------------------------------------------------------------------------
----------------------------
FEDEX INTL>>>LICENCE OF FEDERAL EXPRESS C

  • Gs
    gsd Nov 23, 2008

    i got the same letter, i don't want to be with them but they are sending the mail continuously, can you do something about stop the mail from them...

    0 Votes
  • De
    Delbert Taylor Nov 25, 2008

    These people are modern cyber-pirates. At a time when most of us in the USA are suffering, these people are pulling the old "Bait & Switch" scam. Is FedEX condoning this action bt allowing these theives to use their service? If this action does not stop, I will be forced to report any and all activities to the authorities.
    shame on all of those participating in this TERRIBLE SCAM during this economic crisis.

    0 Votes

poor customer service

This was my first time shipping with Fedex. Disgusting... I went to drop off location Guildford Copy Centre...

5 comments Surrey Other

killed my dog

I was heading off to work, but I stopped to pick up my mail. I had my best friend, Niro with me, my standard...

totally incompetent... fedex nearly cost me my job

We had a meeting overseas (Berlin) for which our team had prepared a large amount of meeting materials that took 2-3 months to complete. The client for whom these materials were for was our biggest account and as as production manager, I was overseeing the project.

$15K worth of print matter was sent via FedEx International Priority. Based on the shipment size, contents, destination, etc., I was told guaranteed delivery within 3 business days. Now, I realize that when you're dealing with customs, all bets are more or less off, but I was ssured by the agent that I spoke to that if I had the proper paperwork and there were no major delays in transit, no hold up should occur and that if one did, it was built into that 3-day window.

I checked the tracking hourly once it went out. Everything was fine. Only 2 days after we sent the shipment off, the site reflected that all boxes had cleared customs and were in transit to the local facility in the destination area. Great! Shipment on target to arrive that evening. I called sometime later to check the status over the phone and got the same message--in transit. That raised a red flag because it had been in transit for an awfully long time. When I called, I was told that not only had the shipment not gone to the facility, but that it never actually left customs. The website had an error, I was told. And amazingly, the CSR admitted that the automated tracking service through 800-GO-FEDEX is not reliable.

After much back and forth and lots of folks unable to asnwer my questions, I figured out that the lead package cleared customs on the morning of the second day and was sent off to Berlin...and the other 18 stayed in Frankfurt. Why they wouldn't release the other ASAP after that is beyond me, but unfortunately they just sat in a facility. No one called me despite my having listed my telephone number and having written special notes to PLEASE inform me if there were customs d elays. Then on the third day, the lead package was sent BACK to Frankfurt to be with the other packages. Why, I can't understand.

Well, I thought, okay, I still have Saturday as the meeting is Sunday and Friday was the 3rd business day. So it'll be a rush, but it'll slide in under the door. No panic. Sorry! FedEx facility is closed on weekends! So the shipment will be delivered Monday evening at the earliest. Yeah. That'll be a great help when the meeting is over and I'm out of a job.

The CSR folks were just awful. Every person had a different answer for me. No one seemed remorseful. No one could tell me why I hadn't been called when the shipment missed its "guaranteed" deadline. No one could explain why the FedEx tracking system had errors. No one could explain why the 19 packages needed to stay together if all had copies of the original waybill and all had cleared customs. No one could explain why they got separated in the first place. Just a lot of run around and promises to "investigate."

LUCKILY what saved my ### was my customs broker who drove 5 hours from Berlin to Frankfurt to retrive the shipment (who also had not been called despite clear instructions to do so in the even of delay). Honestly, if they hadn't done that, I would probably have gotten fired...doesn't matter how good the job looks unless it actually gets SEEN by people and utilized as intended, and it doesn't matter this this screw-up wasn't my fault, or that the client took their sweet time finalizing the work and ignored my numerous reminders of deadlines.

So, I'm DONE with FedEx. I should've known better and used DHL or UPS as I'd heard that FedEx isn't great but I just figured, well...it's FedEx! They're the best, right? Incidentally, I had 6 boxes of CDs made and sent to Berlin directly from the vendor via UPS and despite those being sent BACK to the States because of an issue with customs once they'd arrive in Germany, they STILL arrived by the 3rd business day.

  • Mg
    mgr todd Sep 21, 2008

    Blow hole, shut your mouth and suck it up. use another crr service. NO SKIN OFF OUR BACK!!!

    0 Votes

unreliable/incompetent/unprofessional

Per usual, I have had nothing but headaches in using the FedEx service. For two days there has been NO ATTEMPT to deliver the package xxxxxxxxxxx as requested. Tracking the package online states that deliveries were attempted, but I personally being here on both days can honestly say there were not at any point and time any attempts to deliver said package. I spoke with the duty manager Curtis McDonald who was absolutely useless along with the rest of his staff. Although the faulty link in the chain clearly lies somewhere within FedEx, there was no commitment or concern from Curtis McDonald or his staff to rectify the problem.

I wasted two full days away from work waiting for the package to be delivered. Now I must return to work and IF they decide to deliver the package (which I doubt considering there were no attempts thusfar) I won't be there. I requested that because it was THERE mistake that I had not received the package that in order to rectify the problem I would now need the package shipped to my office. They refused to help. I tried to explain to them that I pay for the service, they deliver the parcel, I receive the parcel. Typically that's the way it goes. However I repeat there has been NO attempts to deliver the package nor were there any doortags left indicating that there had been an attempt. Somewhere along the lines the process broke down within FedEx, but they are not willing to own the problem.

Again I've had multiple problems with using the FedEx "service" and it's a shame that a customer pays for prompt service but receives absolutely NOTHIING in return. I don't care what it is that I purchase next online, if it's shipped via Fed Ex I can do without the item. Nothing is worth putting up with this companies incompetence, unreliability and unprofessionalism.

  • Gr
    G. Ray Mar 19, 2009

    I agree, Fed Ex Ground can not be trusted! I tracked the package up until two minutes after delivery. I called my wife from work and had her check the doors around our house. There was not a package in sight. The tracking update said the package was delivered at my garage door at 3:57 pm and my wife checked the doors at 4:01pm! NO PACKAGE GO FIGURE!

    0 Votes

In The News

Unhappy consumers gather online at Complaintsboard.com and have already logged thousands of complaints
If you see dozens of complaints about a certain company on ComplaintsBoard, walk away.
One of the largest consumer sites online. Posting here your concerns means good exposure for your issues
A consumer site aimed at exposing unethical companies and business practices
ComplaintsBoard is a good source for product and company gripes from especially dissatisfied people
You'll definitely get some directions on how customer service can best solve your problem