Menu
JustAnswer Customer Service Phone, Email, Contacts

JustAnswer
reviews & complaints

www.justanswer.com

Learn how the rating is calculated

3.4 1472 Reviews

JustAnswer Complaints Summary

868 Resolved
602 Unresolved
Our verdict: While JustAnswer has an above-average resolution rate, there’s room for improvement. Investigate common issues reported by customers and understand how they were resolved. Be prepared to follow up on your queries if needed, and keep detailed records of all interactions.
Claimed
JustAnswer has claimed their business profile
Click here to get notifications about new complaints of JustAnswer. We promise not to send you any unrelated messages
Share
Write a review
File a complaint

JustAnswer reviews & complaints 1472

Filter reviews by rating
5
0 review
4
0 review
3
0 review
2
0 review
1
2 reviews
Sort by:

Newest JustAnswer reviews & complaints

ComplaintsBoard
T
3:47 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Billing Fraud,

Continued billing my credit card even after I explained I had one question only. I did not need a subscription. Company uses predatory, opportunistic opting in, until you opt out. They refuse change their predatory practices even though many people complain about their billing practices and these complaints go unheard because they can take advantage of people and make more money.

JustAnswer's predatory billing practices should be stopped.

Desired outcome: Refund of customers money and this type of billing practice should be banned as it's opportunistic and shows disregard for customers.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
1:56 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Medical question and answer with the meaning of what I didn't understand

I was admitted to the hospital after being attacked had nothing to do with much of anything else after running several tests on me because of my blunt head injuries it I wasn't told but I was told that I needed to stay at the hospital after a night and a half and having family trouble and being a single mom I had to go home because my daughter being missing I left ama and that was against everything and they weren't giving me any information and they and I left that medicine which was fine cuz I was more worried about what I was worried about after a few days I went and got my medical records so I could just go through him and see what they were looking at and what they were what it was all about I knew my eye was bad but then I come across that I've been having stroke in my frontal lobe and in my lower back lobe the. It also indicated that on my right inner carotid artery that there was complications of not getting enough oxygen to my brain in which causes the stroke I guess after finding out all these things and some other things I didn't understand I got on WebMD cuz I thought that it would be the most legitimate place to ask questions somehow there was a pop up for just answer and I got on it some way I don't know if you have anything to do with WebMD but I got to representative who told me that a doctor could text me almost immediately after paying a dollar and get you know paying a dollar through my credit card and I didn't think anything about it like a scam after a while why did it and after a while I got the text and the man literally chick what I wrote down directly from the hospital report that I should probably have it looked into more never explaining anything he told me exactly what I already got any natural person would already think that I just thought that he would give me some good answer to find out later that not only did I pay the dollar but I paid $50 because now I'm in a membership so I called when I found that out which was in December 2022. Not only was the customer service agent very rude basically laughed at me for saying that I would have a fraud case on him through my bank they said I'll give you a lawyer's number and basically said there's nothing I can do but understanding I had when I got off I believe that the membership was not going to be no more move on to December 23rd 2022 my daughter's father passed away we weren't together but unbeknownst to everyone it was sudden and money really got type now it's January 17th 2023 there is no more child support coming in I'm doing the best that I can as a single mom and I find out that the day before my daughter's birthday which her birthday is on the 18th I went to get make sure I had a little bit of money to buy a few things and I'm overdrafted because just answer to their membership money out again and I called again they said I couldn't really understand the lady but she told me that is guaranteed that I was going to be off of the membership I could have swore she told me she was baby back my money and I thought that she was nice about it but I get email from the man that I put in the second column about the company saying that the membership service that eject a person that was seriously scared and sick and took their money just like that not even understanding everything that someone could be going through let alone being scared that's my complaint

Desired outcome: What I want to happen is that scans like this don't happen especially when it comes to people that are sick or poor or anyone at all I want my 101 back I was only going to ask for that 50 back.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
G
9:06 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Unauthorized charges

On 12/6/2022 I called in to cancel the membership. I was told that it would be no problem that I would not be charged. They charge me not only in Decc 2022 but also on January 14,2023. I called again the person was rude and hanged up on me when I tried to give him the dates and names. This is is a very unprofessional and unpleasant company. They take your money and refuse to treat you with respect

Desired outcome: Refund and apologies

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
K
3:57 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Ask a vet

I used Ask a Vet pay per question and was asked if I was willing to pay $5 for my question. I confirmed that and thought that all went well but then noticed that I was being charged $35 monthly as well, which I didn't agree to or sign. I looked through my text conversation and never once were any additional fees brought up. I did not sign up for a membership and am disappointed since I otherwise found the person I spoke with to answer my one question helpful.

Looking through the terms I was texted I was not:

1) "provided any notice of upcoming automatic renewal" (that I didn't sign up for but if I did I should have received notice the times I was additionally charged according to that logic),

2) I was not told of any fees other than $5 "Sign Up Fees. Some Customers/Members may be charged a sign-up fee disclosed at the time of sign up for a Membership. The fee is automatically charged to the Member’s payment source provided on the Platform."

3) I was not toldof any remainder of the selected price charged at the time an Expert responds. "Pay-Per-Question. Certain customers may have the option to participate on the Platform with the pay-per-question model. Using Pay-Per-Question, you select the price that you are willing to pay for the Site Access Benefits for a single question. Once you have selected the price and submitted your payment information, your question may be posted on JustAnswer. A portion of your payments will be paid to the Expert and a portion to JustAnswer. You will be charged in one of three ways depending on the payment source, as described on the payment page: (i) when the question is posted; (ii) at the time an Expert responds to the Customer’s question; or (iii) $5 upon the posting of a question, with the remainder of the selected price charged at the time an Expert responds. Charges are not refundable except as expressly permitted in these Terms."

Desired outcome: Stop charging me for a service I didn't sign up for.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
6:46 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Being charged for service I did not request

December 4, 2022 I had issues with my TV. I went to google to look for solutions. I pulled up the Just Answer site. I was asked to give my credit card information and I would be charged $1 to be connected to a tech. I filled in the information. I was conned to the tech. He suggested I unplug my TV for 10 minutes. When that did not work he suggested I purchase a new TV.

Nowhere on that first form did it state I would be charged more than $1. I was charged $1 on December 5. I was charged $55 on December 7 and another $55 January 12.

Desired outcome: I would like my $110 back. I think there webpage should make it clear the charge is far more than $1.

Read full review of JustAnswer and 2 comments
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
2 comments
Add a comment
R
R
Robert M. Blair
, US
Jan 18, 2023 10:14 am EST

I received my Discover Card bill today and noticed charges made on December 29, 2022 for a Join Fee of $1.00 and a Tech Help for $55.00. As far as I can remember I never called or signed up for your service. You need to contact me via email @ rmblair2434@att.net and explain and arrange for refund of as far as I am concerned the fraudulent charges.

Robert

R
R
Robert M. Blair
, US
Jan 28, 2023 5:49 pm EST

After filing this complaint and exchanging several emails with representatives of Justanswer, I have been issued a credit to my Discover Card account for the $55.00 charges and am satisfied on the outcome. Case closed to my satisfaction. Thank you.

Robert Blair

ComplaintsBoard
D
3:59 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Veterinary “Services”

I had An emergency with one of my large iguanas and turned to them because no exotic vets were open on a Friday night. I agreed To a $5 chat fee then got hit with a monthly recurring membership fee when I entered My credit card in for the $5 fee. Nobody answered my chat. So I opted To pay for the $28 phone call from a vet instead and nobody called me. I contacted their live chat and the representative asked for my email and told me to hang tight while she looked up my records. She then hung up two minutes later because I was “Non responsive”. I have A screenshot of this. I reached Out to yet another chat agent. She offered me a free vet call for my troubles, but I had Already paid for that call.

I waited An hour and got NO call.

This site is a waste of time.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
3:33 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Monthly billing

Last month I contacted your service to get a one - time consultation with a lawyer to resolve an issue. Now I am getting monthly billings which I did not agree to. I only agreed to a one - time service. lease stop these billings. If this is not resolved, I will refer this matter to the Better Business Bureau and the Wyoming department that handles similar complaints. My name is John E OGrady and my email is [protected]@outlook.com. Please advise me when this is corrected.

Desired outcome: Cancellation of the monthly billing

Read full review of JustAnswer
Update by John E OGrady
Jan 17, 2023 11:59 am EST

I used Just Answer on what I thought was a one- time service but now am being billed every month for a service I do not want and do not need. I have contacted the company three times to cancel whatever is causing this billing without a response. How can I get this problem resolved?

Hide full review
ComplaintsBoard
S
11:17 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Refund 55.00 of the 60.00 charged for a monthly membership that is not clearly shown.

I see most fell for the same charge trap I did. I understood my initial charge to be 5.00 and I was connected to a professional in their field. I was notified I would be charged for a call from this professional and that was clear, and I agreed to the charge of 59.00.

I didn't see anything about being charged 60.00 per month afterwards as a membership fee.
I called about the 60.00 and was told that it was noted on the website, but I did not receive an email stating the membership charge for 60.00.
I called this company immediately this morning and was told that that was a charge that was listed on the website after the 5.00 fee.

I see may have had the same experience and since I was told I wouldn't be refunded 55.00 I guess I will have to go to my bank and cancel that charge.
I am confident this will be quickly resolved as I was shocked to see so many others scammed on the Monthly fee.
Just be upfront. Don't offer a 5.00 charge to change it to 60.00. That is a classic Bait and Switch.
Scott Steventon

Desired outcome: If it would advertise "THE USE OF THIS SERVICE IS 60.00 Per Month to begin with in place of the 5.00 charge I would have no issue.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
F
4:23 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer JustAnswer: (Expensive) Advice on pricing painting

On 28th august 2022 I posted a question to JustAnswer after finding the website on Google. I understood that this would cost me $1. On the website and simultaneously via texts I was asked if I wanted to continue for a higher fee. I stopped the chat and was unable to reply to any texts JustAnswer had sent. After checking my creditcard transactions in january 2023 I noticed that JustAnswer have taken $28 from my creditcard on 5 different occasions. I didn't agree to go ahead with the extra services that had been offered to me. This is a SCAM. I don't even have any login datails for this websight. I want my money back.

Desired outcome: I request JustAnswer to reinburse the cost of $140,00.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
P
3:19 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer The company falsified their protocol by charging additional fees that were not previously disclosed

The company proposes to answer a question for $2 and then without disclosing that there is an automatic $53 charge added for an unrequested membership that is charged monthly unless cancelled. The initial charge however is stolen from the users account and not refunded.

This happened on Jan.10.2023. I called their [protected] and got a convoluted response as to why the unrequested membership was automatic and so was the fee.

Desired outcome: I want my stolen $53 refunded

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
10:49 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Annual membership charge imposed

On January 9, 2023 I had reason to contact Brother (Printers)Canada through their website and was directed to your service where I was offered access for $2. An assistant inquired what I needed and linked me with an 'expert' who was able to resolve my question/problem quite quickly. After I was finished, I checked my credit card charges and noticed two - one for $2, one for $79. I immediately contact your agents and was advised this was an annual membership fee. I indicated I did not want a membership now or in the future; however, the agent refused to refund the $79 charge. He did undertake to cancel future charges (membership) but would not refund the current charge. As i was not advised of this charge, I feel I am not obliged to pay and want my charge refunded as quickly as possible). Although the 'expert' was able to assist, his efforts did not warrant such a high charge,

Desired outcome: Refund of $79 charge

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
9:24 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer subscription

My 15 year old granddaughter used my credit card to get a trial use and now I can't get the monthly recurring charge to stop. I get the same recording when I call. "Based on my phone number I have terminated my subscription and will no longer be charged." I call every month and get the same recording and a confirmation number. $46.00 keeps being charged got my card.

Now reporting it as fraud on my credit

card.

Desired outcome: Stop the recurring charge!!!

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
6:51 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer signed me up without consent

I asked a question they offered me an answer if I paid£1 refundable, and now it seems they want to take £35 per month. They have taken 1 payment from my paypal account on Sunday 8th January. I have now cancelled the authorisation. But Just Answer says they don't know me. They owe me £35, for an account which they say I haven't got. I want it back!

Desired outcome: Refund of £35

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
A
6:16 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Refund: I haven't been informed on the $46

Dear Sir/Madam,

I wanted to ask a question at your website. It said that the charge is $1. Then I saw that it charged me $46 from my credit card without my approval. In fact, your chat service said: "I'm sending you to a secure page to join JustAnswer for only $1 (fully-refundable)." Therefore you scammed me.

I didn't even get the reply from the doctor, I canceled immediately. You can check it in my chat history. Since I do not wish your services and since I haven't even used them, I will kindly ask you to return the money to my credit card. You said that it is "fully refundable", so please kindly give me back my money.

Desired outcome: Please refund.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
T
7:08 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Vet help

I was experiencing an emergency with my pet. I did a Google search to see if something my dog ingested was poisonous. I was directed to Just Answer. After a brief description of my issue I was redirected to a form to pay a fully refundable $5 fee to be connected to a vet. I now understand that their tiny print with full terms of service says they are going to charge you a monthly membership fee but people that end up on this site are likely in a urgent state of mind to get an answer. Who thinks to click on another link and make sure they aren't getting scammed. Just Answer takes advantage of vulnerable people and springs surprising charges on you. They didn't help me anyway. A company that operates business like this should be ashamed of themselves. It is immoral and lacks integrity. They do not have a satisfaction guarantee as they state. I will never recommend this company to anyone. In fact, I'll tell everyone to run as fast as they can in the opposite direction. I'm disputing the charge with my bank and including the screenshot that said $5 fully-refundable. COMPLETELY MISLEADING.

Read full review of JustAnswer
View 0 more photos
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
3:54 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Refund for monthly fee!

I went on just.answers to ask a mechanic a question. They said the fee to ask my question was a one time returnable fee so I payed it. Later I was reading up on this website and saw many people saying they were charged a monthly fee by just.answers without their knowledge or approval. So I went back to site and did some snooping and wouldn't you know it, they had charged me a 35 dollar monthly fee to my credit card without my knowledge or consent! I canceled membership but am still being billed for the 35 dollars they charged me! Transaction is currently pending on my credit card. When I try to access any of their support/customer service areas of the site I just get an error report! Go figure. I want my money back that was wrongfully and illegally taken without my knowledge or consent!

Desired outcome: Refund of 35 dollars for charged monthly membership fee.

Read full review of JustAnswer
Update by Salvezza DiStefano
Jan 05, 2023 4:04 pm EST

Website for justanswer: https://www.justanswer.com

Update by Salvezza DiStefano
Jan 05, 2023 4:02 pm EST

Address for justanswer: Corporate Headquarters

We are located in the beautiful redeveloped Presidio of San Francisco, Golden Gate National Recreation Area.

Address

P.O. Box 29045, San Francisco, CA 94129.

Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
P
3:21 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Fraud charges

I have posted the complaint here and the response i have got that contact our customer service and we will see and resolve the issue and mark the issue resolved. How could you do that? I have sent the email to Vanessa who replied earlier to my post and she didn't reply me yet. I want my refund and don't mark this issue resolved ok. The email i used was [protected]@gmail.com.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
1:14 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Misleading automatic membership

Misleading web site boarding on scam. The website stated there would be a $1 fee. Then I was charged an additional $46 for the first month’s fee when I was not aware I approved that or signed up for that service. I assumed from their website that the $1 fee allowed me to try them out. The website showed the $1 fee to start very prominently but I did not see anywhere stated that the first month’s fee would also be charged, so I assumed I would only be charged for $1. The site also said I could cancel at any time. As soon as I figured out that they charged me $46, I called and spoke with a supervisor who advised me that there were no refunds. Their website is misleading and covers up what they are intending to do. This is a trap for people to sign up for their service thinking they will only pay $1 to try it. People should stay away from this company.

Desired outcome: Full Refund and apology for misleading information.

Read full review of JustAnswer
Resolved

They reached out with an email address to contact regarding the issue. After emailing them they responded within 30 min resolving the issue and full refund. Pleasantly surprised and thankful for your help with this matter.

Hide full review
ComplaintsBoard
P
9:56 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Fraud charged me for membership and i didn't agree for that

Today morning I was feeling sick and I was searching and i wanted to consult a doctor as per the website it shows 2$ for any question and suddenly the payment page popped up. I put the details in thinking of 2$ and i didn't get the service when i checked my credit card i saw they charged me fraud 75$ instead of 2$. I called customer service i was surprised she put all the blame on me and said that was my mistake and she can't process my refund. I told her everything but she said she can only cancel the membership but i will not get the refund. This is not acceptable. I want my refund this is not good business practice.

Read full review of JustAnswer
Update by Paras Sharma1
Jan 06, 2023 9:46 am EST

Hello,

I am happy with the solution, I have got my refund back. I appreciate your help, Vanessa.

Update by Paras Sharma1
Jan 05, 2023 12:52 pm EST

Hello,

I have already reached out to your customer service and clearly denied for refund. I even requested her very politely but she denied it. The email I used was sharmaparas0787@gmail.com. It would be very nice if you can refund my money. I don't mind paying 2$ but 75$ is not acceptable.

Thanks

Resolved

Hello, They didn't resolve the issue, Vanessa from JustAnswer replied to my complaint that i have to contact them and tell them the email i used, however, i already contacted them first then they clearly denied refunding me after that, I posted the complaint over here. Moreover, they marked the issue resolved without any help.

Hide full review
ComplaintsBoard
K
2:56 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
JustAnswer has left an official reply on this complaint.

JustAnswer Pet answer service

Hello -

I had a pet emergency in the middle of a night and their service came up as someone I could talk to, with a veterinarian, to ask question. It was a $29 service fee (plus a $5 fee for an initial fee). This was on 9/29/2022.

I just noticed that they have been charging me $29 monthly since then. When I contacted them to refund the months of Oct-Dec, they refuse to do so stating that I signed up for a 'membership'.

It was not clear to me at all during sign up that this was a recurring membership.

Desired outcome: The fee charged in Sep/2022 is legitimate. However I need the charges for three months Oct-Dec refunded, $87 in total refunded.

Read full review of JustAnswer
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review

JustAnswer In-depth Review

Overview of Services Provided: JustAnswer is a platform where users can connect with professionals across a range of fields, from law and medicine to home improvement and electronics, to get real-time assistance for their queries.

Website Navigation and User Experience: The website's interface is user-friendly with clear, well organized sections, making it straightforward to find the information or expert you're looking for. The user experience is generally smooth with minimal site-loading delays.

Quality of Professional Consultation: Majority of users report responses to be detailed and helpful, although the expertise quality can vary. However, JustAnswer maintains that all their professionals are verified and certified in their respective fields, which is reassuring.

Response Speed and Customer Service: Response times are generally quick, typically within minutes to an hour. Their 24/7 availability is a plus. Customer service is reported to be courteous and efficient in resolving issues.

Price and Value for Money: Pricing is a subscription-based model, variable per country. Some might find the service on the pricier side, but considering the convenience of getting a professional's advice at any time, the cost can be justified.

Variety of Experts and Their Credentials: The site boasts a wide range of professionals available in numerous fields. All the listed experts are certified, lending credibility to the service.

Confidentiality and Privacy Policy: JustAnswer has a very clear privacy policy and emphasises the importance of maintaining user's confidentiality. No personal information shared by users is disclosed.

User Satisfaction and Feedback: User feedback is mixed, with some reporting excellent service and others expressing dissatisfaction, mainly over billing issues. Generally though, the feedback leans more positive.

Trustworthiness and Reliability of Information: The reliability of information depends largely on variable factors like the specific expert or user's query. Overall, given the professional credentials of its experts, information provided tends to be reliable.

Ease of Subscription and Cancellation Process: Subscribing is straightforward. For some users, the cancellation process has proven more complicated, with cases of continued billing even after cancellation.

Browsing and Search Features: The website lays out its services clearly and users can easily search for the help they need. It's also easy to browse through the various categories for the expert advice available.

Availability and Reach: JustAnswer is available 24/7 and covers a wide range of countries, providing advice to users around the globe.

Security Measures in Place: Secure payment methods and reliable technology safeguards contact information and ensures financial transactions are secure.

Unique Selling Proposition: What distinguishes JustAnswer is its quick access to a broad selection of experts any time of day or night, at a significantly lower cost than hiring an in-person professional.

Payment Options Available: Multiple payment options such as credit/debit cards and PayPal are accepted, providing convenience for users around the globe.

Competitor Comparison: JustAnswer stands out for its wide range of expert fields, fast response times and 24/7 availability. However, it's notably more expensive than some competing forum-type Q/A services.

Overall User Rating: Overall user rating varies across review platforms, but averages around 3.5-4 out of 5, with convenience and range of expertise frequently highlighted as positives.

How to file a complaint about JustAnswer?

1. Log in or create an account: Ensure you are logged in to your ComplaintsBoard.com account. If you do not have an account, please register by providing the necessary details to create one.

2. Navigating to the complaint form: Once logged in, locate and click on the 'File a Complaint' button, which you can find at the top right corner of the website.

3. Writing the title: In the 'Complaint Title' field, concisely summarize the main issue you have encountered with JustAnswer. Make it specific and clear, such as "Unresolved billing issue with JustAnswer" or "Poor customer service at JustAnswer".

4. Detailing the experience: In the complaint description, provide a detailed account of your experience with JustAnswer. Mention key areas such as the quality of the service provided, the responsiveness of customer support, accuracy of billing, and any misleading information you may have encountered. Include specifics about any transactions you had with the company, such as dates, amounts, and services in question. Clearly describe the nature of the issue, including any steps you took to resolve it and how JustAnswer responded. Explain how this issue has personally impacted you, whether it's through financial loss, time wasted, or stress incurred.

5. Attaching supporting documents: Attach any relevant documents that support your complaint, such as email correspondence, screenshots, receipts, or chat logs. Be cautious not to include sensitive personal information that could compromise your privacy or security.

6. Filling optional fields: Use the 'Claimed Loss' field to state any financial losses you have incurred due to the issue with JustAnswer. In the 'Desired Outcome' field, specify what resolution you are seeking, whether it's a refund, service correction, or an apology.

7. Review before submission: Carefully review your complaint for clarity, accuracy, and completeness. Ensure that all the information provided is correct and that your description clearly conveys the issue and your desired resolution.

8. Submission process: After reviewing your complaint, click the 'Submit' button to file your complaint about JustAnswer on ComplaintsBoard.com.

9. Post-Submission Actions: After submitting your complaint, regularly check your account on ComplaintsBoard.com for any responses or updates. Engage with any replies or resolutions offered by JustAnswer or other users to address your complaint.

Frequently asked questions (FAQ) about JustAnswer

Expand Collapse all
Is JustAnswer a legitimate platform for seeking expert advice online?

Yes, JustAnswer is a legitimate platform that connects users with experts in various fields, such as legal, medical, automotive, and more.

Are the experts on JustAnswer qualified and experienced in their respective fields?

JustAnswer claims to have qualified and experienced experts available to answer users' questions and provide advice.

How quickly can I expect a response from an expert on JustAnswer?

Response times on JustAnswer may vary, but users can generally expect a response within a few minutes to a few hours, depending on the complexity of the question and the expert's availability.

Can I trust the advice provided by JustAnswer experts?

While JustAnswer aims to connect users with knowledgeable professionals, it's essential to verify the advice received with other reputable sources or consult a local professional if necessary.

Is my personal information secure on JustAnswer?

JustAnswer uses encryption and secure servers to protect users' personal information. However, it's essential to use strong passwords and secure internet connections when accessing any online service.

How does JustAnswer handle customer support and inquiries?

JustAnswer offers customer support through email, live chat, and phone. User experiences with their support team may vary, so it's essential to read customer reviews to gauge overall satisfaction.

Can I find user reviews for JustAnswer online?

Yes, you can find user reviews for JustAnswer on various websites and forums. Be sure to read multiple reviews to get a comprehensive understanding of other users' experiences.

Are there any hidden fees or charges when using JustAnswer?

JustAnswer offers a subscription-based service, with fees depending on the selected plan. Be sure to review the terms and conditions before signing up.

Does JustAnswer offer any promotions or discounts for their services?

JustAnswer may offer promotions or discounts periodically. Check their website or sign up for their newsletter to stay informed about any special offers.

Can I trust the expert ratings and reviews on JustAnswer?

While JustAnswer aims to provide accurate expert ratings and reviews, it's essential to verify this information with other reputable sources and read multiple reviews before making a decision.

How do I know if the expert I'm interacting with is qualified to answer my question?

JustAnswer provides information on each expert's qualifications and experience. However, it's essential to verify this information with other reputable sources if necessary.

Can I ask follow-up questions to the expert on JustAnswer?

Yes, you can ask follow-up questions to the expert on JustAnswer, usually within the scope of the original question.

Are the payment methods provided by JustAnswer secure and reliable?

JustAnswer uses secure payment processing methods to protect users' personal and financial information. However, it's essential to use strong passwords and secure internet connections when accessing any online service.

Can I cancel my JustAnswer subscription at any time?

Yes, you can cancel your JustAnswer subscription at any time. Be sure to review their cancellation policy for specific details.

Can I use JustAnswer to obtain a formal diagnosis or prescription?

JustAnswer is not a substitute for in-person professional consultations. The platform is meant for informational purposes and should not be relied upon for formal diagnoses or prescriptions.

Does JustAnswer have a mobile app for easier access?

Yes, JustAnswer has a mobile app available for both iOS and Android devices, allowing users to access the platform and communicate with experts more conveniently.

How are experts on JustAnswer compensated for their services?

JustAnswer compensates experts based on the number of questions they answer and the satisfaction ratings they receive from users.

Can I request a specific expert on JustAnswer?

Yes, you can request a specific expert on JustAnswer by searching for their name or by browsing through the list of experts in the desired field. However, keep in mind that the availability of a specific expert may vary.

How does JustAnswer ensure the quality of its experts?

JustAnswer claims to have a rigorous vetting process to verify the qualifications and experience of its experts. They also use a rating system to monitor the quality of advice provided by experts and user satisfaction.

Is JustAnswer available for users outside the United States?

Yes, JustAnswer is available for users outside the United States. The platform offers access to experts from various countries and covers a wide range of topics, making it a useful resource for users worldwide.

Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

JustAnswer contacts

Phone number

800-942-4543

Website

www.justanswer.com

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with JustAnswer?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with JustAnswer Customer Service. Initial JustAnswer complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for JustAnswer above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about JustAnswer. Discuss the issues you have had with JustAnswer and work with their customer service team to find a resolution.