Menu
La Quinta Inns & Suites Customer Service Phone, Email, Contacts

La Quinta Inns & Suites
reviews & complaints

www.lq.com

Learn how the rating is calculated

1.1 692 Reviews

La Quinta Inns & Suites Complaints Summary

16 Resolved
676 Unresolved
Our verdict: If considering services from La Quinta Inns & Suites with a critical resolution rate, extra caution is advised. Examine detailed customer feedback to understand the severity and nature of unresolved issues. Be prepared for the possibility of unsatisfactory responses and have contingency plans, including seeking assistance from consumer advocacy groups if necessary.
Verified
The authenticity of the customer service contact information for La Quinta Inns & Suites has been meticulously verified by representatives from ComplaintsBoard using our proprietary verification system.
Click here to get notifications about new complaints of La Quinta Inns & Suites. We promise not to send you any unrelated messages
Share
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review
File a complaint

La Quinta Inns & Suites reviews & complaints 692

Filter reviews by rating
5
0 review
4
0 review
3
0 review
2
0 review
1
0 review
Sort by:

Newest La Quinta Inns & Suites reviews & complaints

ComplaintsBoard
J
2:27 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites Unpaid wages

My name is Jessica fordham a former employee at La Quinta inn of Macon ga 3944 river pl. The managers that fired me for no reason kept my last paychecks and had me banned from the property I did nothing wrong their names are Kenny and moe. I was fired Aug 10 2023 again for no reason...the next payday was Aug 11 2023 when i went to get my check they flat out told me i wasnt getting my check and called the cops on me and had me banned so now i still havent. Gotten my pay and I don't know how I can get my W2 I've called dol they were no help

Confidential Information Hidden: This section contains confidential information visible to verified La Quinta Inns & Suites representatives only. If you are affiliated with La Quinta Inns & Suites, please claim your business to access these details.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
A
6:23 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites The service wouldn't take our visa card

The shower couldn't regulate, couldn't stay as we want, also the fan in the bathroom very crappy also the tub has an hole every time step my boyfriend cut bottom of his foot black junk coming out, the sink couldn't regulate too, the microwave malfunctioning, the television couldn't get the sound up at all, so we are not very happy about this hotel at all. We are not very happy about this hotel at all. 🤬😡🤬😡🤬

Claimed loss: Lost sleep, can't take a shower

Desired outcome: Money back or at least a discount

Confidential Information Hidden: This section contains confidential information visible to verified La Quinta Inns & Suites representatives only. If you are affiliated with La Quinta Inns & Suites, please claim your business to access these details.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
B
10:35 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites La Quinta Inn Philadelphia Airport Essington PA. 53 Industrial Way

Nov. 22, 23 2023 A $250 charge showed up on my Credit card I thought it was a deposit not returned days later called front desk --turns out they charged for Smoking in Room I do not smoke, my wife does not smoke and our 1 year old baby does not smoke The whole hall smelled like weed They said I have to talk to manager for 5 days in a row the manager does not return message they sain in from 9 - 3 everyday when I call he is out to lunch call back in an hour but they have no idea where he is I want the 250 dollar credit for the fraudulent charge or I will contact the highest authourities Bernard Jones [protected]@aol.com

Claimed loss: 250.00

Desired outcome: Credit back

Confidential Information Hidden: This section contains confidential information visible to verified La Quinta Inns & Suites representatives only. If you are affiliated with La Quinta Inns & Suites, please claim your business to access these details.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review

Is La Quinta Inns & Suites legit?

Our verdict: Complaints Board's thorough examination reveals La Quinta Inns & Suites as a legitimate entity with notable strengths. Despite a 2% resolution rate on customer complaints, which invites a closer look, La Quinta Inns & Suites stands out for its commitment to quality and security. Clients considering La Quinta Inns & Suites should delve into its customer service record to gauge compatibility with their expectations.

La Quinta Inns & Suites earns 91% level of Trustworthiness

Perfect Trust Endorsement: La Quinta Inns & Suites achives 91% ligitmacy per Complaints Board. Highly recommended, yet always stay vigilant.

We found clear and detailed contact information for La Quinta Inns & Suites. The company provides a physical address, 4 phone numbers, and 2 emails, as well as 4 social media accounts. This demonstrates a commitment to customer service and transparency, which is a positive sign for building trust with customers.

The age of La Quinta Inns & Suites's domain suggests that they have had sufficient time to establish a reputation as a reliable source of information and services. This can provide reassurance to potential customers seeking quality products or services.

Lq.com has a valid SSL certificate, which indicates that the website is secure and trustworthy. Look for the padlock icon in the browser and the "https" prefix in the URL to confirm that the website is using SSL.

Our scan shows La Quinta Inns & Suites website is free from malware and phishing activities, which are types of online threats that can include viruses, worms, Trojan horses, ransomware, and other malicious code, as social engineering tactics used to trick users into sharing their personal information.

Lq.com has been deemed safe to visit, as it is protected by a cloud-based cybersecurity solution that uses the Domain Name System (DNS) to help protect networks from online threats.

According to our analysis, La Quinta Inns & Suites appears to be offering travel services on their website. While many travel companies are legitimate, it's important to be cautious and do your research before booking a trip to ensure that you are getting a good deal and not falling victim to a scam.

We looked up La Quinta Inns & Suites and found that the website is receiving a high amount of traffic. This could be a sign of a popular and trustworthy website, but it is still important to exercise caution and verify the legitimacy of the site before sharing any personal or financial information

However ComplaintsBoard has detected that:

  • While La Quinta Inns & Suites has a high level of trust, our investigation has revealed that the company's complaint resolution process is inadequate and ineffective. As a result, only 2% of 692 complaints are resolved. The support team may have poor customer service skills, lack of training, or not be well-equipped to handle customer complaints.
  • We conducted a search on social media and found several negative reviews related to La Quinta Inns & Suites. These reviews may indicate issues with the company's products, services, or customer support. It is important to thoroughly research the company and its offerings before making any purchases to avoid any potential risks.
ComplaintsBoard
K
8:47 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites My room

Well I booked a room online on the 5th of December 2023 and it didn’t have a fridge or microwave as stated in the purchase. So the next morning, I went to front desk to change rooms and he charged me 20$ for the upgrade which it wasn’t, he moved me next door and this unit had a broken fridge which leaked tons of water on floor and also has cockroaches as well, I’m scared to talk to the front desk guy because he is so rude and hostile. But I got ripped off and shouldn’t also be berated by the help

Claimed loss: 150$

Desired outcome: A night or 2 AT A DIFFERENT LOCATION FREE

Confidential Information Hidden: This section contains confidential information visible to verified La Quinta Inns & Suites representatives only. If you are affiliated with La Quinta Inns & Suites, please claim your business to access these details.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
G
9:50 pm EST

La Quinta Inns & Suites Our room at 2824 South 188th, Street, Seattle- has no hot water for our entire stay.

There is not much to add. We had no hot water the entire time. We were told a boiler was being fixed. We saw no repair staff the entire time. We saw the place was being re-modeled, but we saw no work being done. No work trucks were there- the site was shut down probably due to the long weekend for Thanksgiving. We asked if we could have a kettle to heat water. The answer was no. We asked if we could have a container to get hot water- the answer was no. We were not given any discount- only told we could cancel our reservation when we arrived on the evening of the 22nd. You appreciate that rooms were unavailable due to the long weekend. The room was rented in my wife's name: Gwen Gartner, 149 Appleside Close S.E., Calgary, Alberta. Our email is [protected]@gmail.com.

Claimed loss: Our loss was we could not have a hot shower. We could not clean ourselves. We were not given anything other than a false message that it would be repaired before we checked out. It was not working when we left.

Desired outcome: Some sort of consideration for our next stay. Your hotel could have phoned us in advance- the boiler had been broken for a number of days. The staff was very polite, and they told us they were embarrassed.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
L
9:23 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - Hotel stay

This hotel is awful! I made reservations for a friend and myself for an award luncheon pertaining to my job. I had never stayed in this hotel before. But, when I arrived and got checked in and went to our room that’s when the nightmare began. Before getting to the room the elevator, whole floor and room smelled like onions. When I got into the room the room...

Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
R
4:39 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites Hotel stay

I, James Spears, stayed in the La Quinta Inn at 2905 Monroe street in Tallahassee, FL on 10/25-10/26/23.

Wyndam rewards# [protected]

Confirmation# 88664EE032396

Invoice # 115785558C

The $100 deposit fee was not removed from my bill to USAA Visa. I was billed $183.33 instead of $83.33. The first our server in here no more microwave or refrigerator. The front desk told me my rate didn’t include that. Additionally the floors, sheets stained and room smelled like floor mopped with really toxic chemical and my eyes were watering. The second room wall electrical outlets loose, non working wall light switches, and water seeping through floor in bathroom. Breakfast children’s cereals and tiny muffins.

Claimed loss: $100 non refunded deposit.

Desired outcome: Send credit to USAA for $100 deposit and consider refund of all charges. Audit this hotel. Large pot holes in driveways. Mats 20 years old. No place eat. We have pets love La Quinta. Worst hotel experience. I’m 78.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
H
2:38 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites Room

Very dark and run down room. Bug on soap dish, toilet seat was falling off which they did repaired. The exhaust fan was burned up and wasn't working. Mutiple pieces of trim missing around mirror, rusty chips on tub. Shower ceiling has evidence of water leak. Ceiling to give way soon.

There was confrontation with housekeeping in hotel lobby.

This hotel needs lots of TLC.

Desired outcome: Reimbursed for such an awful room. Oh, please note when I called hotel direct, they want $261.00 for the same room. Thats sad.....Next time I will take photos.

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
J
9:35 am EDT

La Quinta Inns & Suites Condition of hotel, Calhoun Georgia. La Quinta Inn

Reservation number: 88968EE009141 This hotel should be shut down. We arrived and found the hallway leading to our room with missing ceiling tiles and insulation hanging from the ceiling. The hall was dirty, the walls were marred and needed painting. Our room was missing the manual locking mechanism on the door, the bathroom had black mold on the tub surround and there was only lukewarm water for the shower. The sink had no stopper and was rusted. The heater fan was broken or bent as it scraped something when turning causing excessive noise. This was by far the worst La Quinta Inn that we have stayed in .

John Larson

14406 Silver Lakes Circle

Port Charlotte, Fl

33953

[protected]

Desired outcome: This stay warrants a refund. I knew there was a problem when we arrived as all of the outside La Quinta lights were not working. This is a reflection on Wyndham. Regards,John Larson248-943-5199

Read full review of La Quinta Inns & Suites
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
L
11:40 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites Refused to give me breakfast

I was a few mins late then they gave me their plate of food and that's not okay to do I could get sick from that and i really was not ok with not being able to get a cup of coffee at least. Also staff treated me like I was lying about having a room and just trying to bombard them without reason for their breakfast. That doesn't meet their standards for quality or for accomodations I was especially slow this morning in particular because my leg is bad and it's been super overwhelming getting anywhere. Also there was flies on their coffee tray in my room also the fruit in the selection for hotel was rotten. Also not up mission statements promise to provide excellent service. It seemed to me that the hotel initially stereotyped me thinking I was not a hotel guest but indeed I was there for a business trip for work out of pocket.

Desired outcome: I would like an apology and i want to inform you that ill be taking this to small claims through Fresno City courts system in California

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
E
5:15 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - Our experience at motel hell

My family stayed in room 139 at La Quinta in Lufkin, Texas for two nights. We were told that the rooms had two queen-sized beds, they turned out to be full sized beds. The room had mouse droppings in the bathroom and roaches through the room. I had to shake my shoes out every time I put them on to get the roaches out of them. We stayed in the handicapped...

View 0 more photos
Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
H
7:14 pm EDT
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - Service

Hello, My name is Harriet Gossett; my husband and I stayed in the LaQuinta Inn and Suites in Conway Arkansas from Thursday, December 28 to Monday, October 2, 2023 (confirmation number: [protected]). We are not happy with our visit. First, a couple of little things- 1. We went out on Friday and returned at 8:30 to an unmade bed. I went to the front desk...

Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
P
2:05 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - Poor condition of the rooms at sarasota property

Hi Manager, Our family has been staying at LaQuinta hotels properties for over 30 years. Just recently we stayed at the downtown property in Sarasota on September 24. There were roaches crawling all over the nightstand and the bed. It was reported to the desk clerk who did not have any roach spray. It was room 108 directly across from dining. the shower...

Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
C
10:43 am EDT

La Quinta Inns & Suites My room at La Quinta in Deerfield Beach FL

I made reservation for my self and my daughters and upon arrival had to change room several times. Smoke fumes horrible could not breath I am on oxygen tank. Final got to the room 2nd floor still smokey but better, elevator need cleaning, only one set of towels, roaches crawling on the floor and in the bsthroom and stains in the tubs, carpets stained filthy in the parking area light not working dark, water flood inmproper draniage, my some one needs to do a professional cleaning and inspection of these hobbile room and playing musical room to find one smoke free.

Desired outcome: to be refunded and send in professional to get those room up to standards would not let my dogs stay there

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
Y
4:22 am EDT
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - Unsatisfactory and unprofessional services received

Hello, My name is Yolanda DuPree I am sending this email due to the unsatisfactory and unprofessional services received at 4604 Madison Avenue Sacramento CA hotel from Jay Ceccato and LaToshia Phillips from the very next day after our overnight stay at that hotel. Unfortunately, we did not receive satisfactory service from either individual as we...

Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
D
6:31 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - La Quinta Hotel, Charleston, SC

My daughter and I traveled to South Carolina to visit my sister for the last time. We spent a day and night in Charleston to see the sights. I thought I'd booked a room at the Riverview La Quinta Inn, and would see the harbor and boats and water and city. No. We were sent to a room in the OLD part of the hotel, and it was HORRIBLE. There was an elevator...

Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
D
5:34 pm EDT
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

La Quinta Inns & Suites - Harassment

I am writing you to inform you of an incident at Laquinta. I informed your front desk staff the moment t after it occurred and asked for the general manager but the manager is off til Tuesday so I was told to email you. I honestly felt like someone should've been contacting me vs me havi g to chase down mgmt. My sister and I arrived from Chicago and checked...

Read full review of La Quinta Inns & Suites
ComplaintsBoard
D
5:18 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites Security refund deposit

I stayed at the La Quinta in Bakersfield California on Riverside drive on August 17th the rooms was infested with roaches

I checked out on the 18th and I still haven't received my security deposit back I stayed 3 other times there with no problems I've always had my deposit back on my card within 10 minutes after checkout.

It is the 3rd of September and still havent received my deposit back.

Desired outcome: All I'm asking for is my security refund

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
A
9:07 pm EDT

La Quinta Inns & Suites customer service

LA Quinta Inn in Hesperia, CA. Very poor customer service from the assistant manager. I initially called to complain about them not giving us the points they promised and also having my man move out of our room they said we could stay in, and she went off on me and told me if I didn't like it, I can leave and that I keep coming back all the time. She was rude, obnoxious, and very unprofessional. I was able to cancel all of my upcoming stays and I reported her to what I just found out is the owner, BBB, and corporate, but obviously he didn't do a thing because today she came up to me and screamed at my face telling me she can't believe I'm in the profession I am and that she's the boss here and she 'won' when she found out I canceled my rooms. She won? OMG! She's something else. It took everything out of me to not tell her off, but I decided to be as professional as I could even though I was very, very upset. I'm proud of myself because the old me would not be professional. I would have cussed for sure, but that's not who I am anymore. If you stay here for one or two days, you'll like it besides the bland food and lousy internet. It is cozy here, but if you stay longer do not complain to the assistant manager because she does not care and will tell you to leave if you don't like it. She does not care about her guests. She was nosy today hearing me tell me my man if she's the one I spoke to on the phone and then went off on me in front of guests and my man. Very unprofessional. One should be able to complain without being told to get out if we don't like it. She's very confrontational. I'm handicapped and she basically went to my face and screamed at a handicapped woman. No class at all.

La Quinta by Wyndham

Desired outcome: An genuine apology. Someone who truly cares that she not only went off on a paid customer for nothing originally but also hurt my feelings and upset me all day

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review
ComplaintsBoard
A
3:51 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

La Quinta Inns & Suites Manager Rolonna hills at la Quinta inn 5910 veterans memorial Blvd Metarie la 70003

Does not even deserve 1 star! the assistant manager rolonna hills busted in my door kicking me out and called the police because I was on the phone with their reservations support trying to use my wyndham rewards and I was trying to keep my dog from running out of the door but she would not let me close the door and she scraped and bruised my arm with the door! I have never in my entire life of staying at hotels experienced this type of service! the police would not even let me press charges! they said she has the right to bust my door in even if im not dressed! what in the hell type of crap is that! our stay was fine until she showed up!

Desired outcome: I am going to sue her or the company and I want her job taken from her! I also want at least a partial refund!!!

Read full review of La Quinta Inns & Suites
Hide full review

La Quinta Inns & Suites In-depth Review

Location and Accessibility: La Quinta Inns & Suites is conveniently located in a prime area, making it easily accessible to both business and leisure travelers. Situated in close proximity to major highways and public transportation, getting to and from the hotel is a breeze. Plus, with ample parking available, guests can rest assured that their vehicles are safe and secure.

Accommodation Options: La Quinta Inns & Suites offers a wide range of accommodation options to suit every traveler's needs. From cozy and comfortable standard rooms to spacious suites, there is something for everyone. The rooms are tastefully decorated and well-appointed with modern amenities, ensuring a pleasant stay for guests.

Amenities and Facilities: This hotel boasts an impressive array of amenities and facilities that cater to the needs of all guests. The fitness center is well-equipped, allowing guests to maintain their workout routine while on the road. The outdoor pool is perfect for a refreshing dip, and the business center provides a quiet space for those who need to catch up on work. Additionally, complimentary Wi-Fi is available throughout the hotel, ensuring guests stay connected at all times.

Customer Service: The customer service at La Quinta Inns & Suites is top-notch. The staff is friendly, attentive, and always willing to go the extra mile to ensure guests have a pleasant stay. Whether it's providing recommendations for local attractions or addressing any concerns, the staff is always ready to assist with a smile.

Cleanliness and Maintenance: The hotel maintains a high standard of cleanliness and maintenance. The rooms are spotless and well-maintained, and the common areas are always tidy. The housekeeping staff does an excellent job of ensuring that everything is in order, creating a comfortable and inviting atmosphere for guests.

Value for Money: La Quinta Inns & Suites offers great value for money. The rates are competitive, especially considering the quality of the accommodations and the range of amenities available. Guests can enjoy a comfortable stay without breaking the bank.

Food and Dining Options: While the hotel does not have an on-site restaurant, there are plenty of dining options available in the surrounding area. Guests can explore a variety of cuisines, from local favorites to international fare, all within a short distance from the hotel.

Safety and Security Measures: La Quinta Inns & Suites takes the safety and security of its guests seriously. The hotel is equipped with modern security systems and protocols to ensure a safe and secure environment. Additionally, the staff is trained to handle any emergencies that may arise, providing guests with peace of mind during their stay.

Overall Experience: Overall, my experience at La Quinta Inns & Suites was exceptional. The convenient location, comfortable accommodations, and excellent amenities made for a memorable stay. The friendly and attentive staff added a personal touch, making me feel welcome throughout my visit. I would highly recommend this hotel to anyone looking for a comfortable and enjoyable stay.

Additional Services and Features: In addition to the aforementioned amenities, La Quinta Inns & Suites offers a range of additional services and features to enhance the guest experience. These include a complimentary breakfast, pet-friendly accommodations, and a loyalty program for frequent guests. These extra touches make staying at La Quinta Inns & Suites even more enjoyable.

Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

La Quinta Inns & Suites contacts

Phone numbers

+1 (800) 642-4241 +1 (800) 753-3757 More phone numbers

Website

www.lq.com

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with La Quinta Inns & Suites?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with La Quinta Inns & Suites Customer Service. Initial La Quinta Inns & Suites complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for La Quinta Inns & Suites above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about La Quinta Inns & Suites. Discuss the issues you have had with La Quinta Inns & Suites and work with their customer service team to find a resolution.