Having problems with Fido?

File a complaint and get it resolved. It’s quick, effective and absolutely free!
Proudly resolving consumer concerns since 2004

Customer Service

611 (Mobile Services (From Fido Phone)
388 (Internet Services (From Fido Phone)
+1 888 481 3436 (Mobile Services)
+1 888 236 3436 (Internet Services)
+1 514 933 3436 (United States)
+1 514 925 4590 (International)
+1 866 888 3436 (Mandarin and Cantonese)
800 De La Gauchetière Street West, Suite 4000
Montréal, Quebec
Canada - H5A1K3
Mon8:00 AM - 9:00 PM
Tue8:00 AM - 9:00 PM
Wed8:00 AM - 9:00 PM
Thu8:00 AM - 9:00 PM
Fri8:00 AM - 9:00 PM
Sat9:00 AM - 5:00 PM
Sun9:00 AM - 5:00 PM

Complaints & Reviews

dishonest charges & terrible customer services

I've just spent 1 hour on the phone speaking to FIDO customer service. I've never got such a...

customer service and sales strategy

The fido prepaid service is just a huge rip off!

The airtime you put in your account is only valid for 1 month. (I am from germany - there it would be illegal...)
When I got my sim card I was told that - as long as I first charge the account with 20$ - I can have a 20cent/minute rate.

Now - after 1 month - I have to refill my account and their computer tells me that the rate changes to 30cents because I only top it up with 10$.

Pretty surprised about that I called the customer service right away. A rude woman answered and told me that the salespeople work on commission and therefore tell me anything to close a deal - great!!!
She said that it is totally up to the store if I get a refund or anything like that, but I will probably not get anything since this is just the way it is.

I would not recommend anyone choosing fido as a cellphone provider - worst service and selling techniques ever!

trying to bill me for a de-activated phone

Fido has sent a collection agency after me for a de-activated phone number. They continued to charge me even though the phone was not in use. The excuse "you did not call in to let us know you wanted it canceled" I think it was obvious if the number didn't even work anymore. My husband and I went in to a retail store and signed a new contract and unfortunately the sales person did not cancel my old phone number so it was idle on their system for years. The other excuse was that they tried to call me on the phone that did not even work anymore. BULL SH&*!!! Another excuse was that they have many customers that leave the country for a couple of months and when they come back they want the old number again. BULL SH&*!!! BULL SH&*!!!

Now I have to pay even though they cannot give me any supporting documents. I have no choice or else my credit rating will be effected.

So, lesson learned... if you want something canceled get proof on paper because they do not keep that kind of information for you and can charge you anything they want.


Angry Fido Customer in Richmond = (

  • Bs
    B. Soutar Jun 29, 2010

    My 19 year daughter went in to the FIDO store trying to get a phone two years ago, they turned her down because she didn't have her own credit card, and was using mine. I went in with her a few days later to sign her up and they bill my credit card every month for that. Then they claim we cancelled the first phone she signed up for! They one they refused! Now a credit company will not stop phoning me about this fiasco and they are trying to get hundreds of dollars for cancelling a phone number that we never had. I have been chased by FIDO's dogs for two years now. They are one of the most disreputable companies I've ever seen. Next stop: I head downtown to picket their store.

    Barbara Soutar
    Victoria, BC

    0 Votes

mobile plan

i got a bill saying that my wife had called me for 144 minutes when the calling limit is only 50 min. they charged as extra. and thy said that the time was at sat at 12:00 in the night.i have been with fido for 5 years now and this is not the first time that this happend to me. once a parcel came and it had 3 iphones in it. i called the company and said that i did not order this but they kept saying i did, finally the said "oh sorry we made a mistake". i was really angry.

customer service

I've been with Fido for over five years now and I have to say that I have never in my entire life come acro...

We are here to help

  • 16 years' experience in successful complaint resolution
  • Each complaint is handled individually by highly qualified experts
  • Honest and unbiased reviews
  • Last but not least, all our services are absolutely free

extreme bad service

After bying a phone Samsung Jack at Fido with a contract of 2 years in Jan `09, my phone was not working...

bad experience

My experience with Fido will lead me to never do business with them again. If you choose to use their services, here is some advice:

1. Get written confirmation of any contractual changes agreed on any phone call.

2. If this is not possible, record your phone call.

3. If this is not possible follow up with a letter confirming the details agreed, requiring a receipt to ensure they have received it, and making it clear this is now your understanding of the contract unless Fido informs you in writing within 10 business days.

4. Make note of the employee's name and number you are speaking to and ask them for the reference number of the call you have made, for future reference.

5. If you believe you having a disagreement and believe you are right, eventually they will reach for a supervisor, but be prepared to be on the phone for 30 minutes before this happens.

6. When they say there is nothing they can do about a billing issue, don't believe them. My bill was slashed by 50% and eventually wiped out after a 40 minute call.

7. If you have cancelled your account and Fido has not acted upon it. Ask them to check whether there is an unrecognisable "flag" on their system against the account. My experience suggests this flag means the account is to be cancelled, but few customer service reps seem to understand it at Fido and require a supervisor to explain this to them.

If you're interested in what happened, here are the details:


I have had a major challenge getting my Fido account cancelled. Despite making several calls to Customer Service and being lead to believe the account was cancelled, I continued to receive invoices. Ultimately this went to a collections agency. When I contacted Fido to discuss the matter the Customer Service Representative basically implied I was a liar, as her notes showed no such request was made. After 30 mins of going around in circles on the phone, she agreed to slash the outstanding bill by 50%. I refused to accept this as I had given instructions to cancel the account (and had not used it since) that were not actioned by Fido and I didn't see why I should pay for their error. I asked who else I could speak to, and the answer was "no one" other than accounts payable to pay the bill. Totally unhelpful and unprofessional.

After further discussion the Customer Service Rep, finally agreed to put me through to her supervisor.

I was left waiting for another 10 minutes and did not get to speak to the supervisor but when the rep returned to the line, she explained her supervisor went through my file and found a "flag" on my account that did indeed confirm I had instructed them to cancel the account. The Customer Service Rep had never seen this "flag" before and didn't understand it. Obviously, Fido's systems didn't understand it either and sent the bill to a collections agency.

After over 40 mins on the phone the balance was eliminated and my credibility with Fido was restored, while theirs was lower than ever.

I am now awaiting confirmation they have indeed cancelled the debt and informed the collections agency. I may yet be surprised that they stick to their word.

Overall a very poor customer service experience and I am left thinking I should be invoicing Fido for time wasted and the inconvenience they have put me through.

phone for my dog and overcharge each month

I have unfortunately signed up to Fido cell phone company, and am locked in for a 3year term, which is customary. I was contacted by phone by a CS representative who was offering a great deal if I got more that one phone, which I did. This representative kept calling me back at least 2 or 3 times a month wanting me to buy more phones. Each time I told her I was not interested as there are only two of us in the family, other than my dogs. She suggested I get one for the dogs. I laughed, as I obviously thought she was kidding, until she asked me to confirm my mailing address so she can get the dog's phone sent out!! Also every month, I have to go over my bill with a fine tooth comb. They have overcharged me in one way or another, every single month. Some overcharges were as high as $80/month. This is ridiculous! Each time I have to call in and they adjust the bill to what it should be. Next month same thing. What about the people that don't check their bill, or don't have the eyesight to go through the tiny printed charges. They are a scam and I can't wait for my contract to be over, so that I can switch to another carrier. Maybe at that time I'll give my cell phone to the dog, so he can chew on it. lol

outrageous service charges

I have had problems with Fido from the start, but this is the last straw. After changing from a monthly billing arrangements to pay as you go, I just got a bill (six weeks) later which shows a charge of $35 for changing services. Now, if any of the three operators I spoke to at the time when I changed the service had actually advised me at the time that there would be this charge, then my decision to change from monthly to pay as you go might be different. BUT no one told me, so what a surprise it was to get this bill. I just spent half an hour on the phone with Fido and they said that if I switched back to monthly billing then they would waive the $35 fee, but otherwise I am out of luck and must pay the bill. Now, is it just me, or does it seem that unless they tell you about these charges at the time of the transaction then it would actually be fraudulent to charge this? Realizing that it was pointless to keep arguing with the operator for another half hour I agreed to pay the darn thing, minus 25% to look after the 'misunderstanding'.

So here I am, adding my complaint to the rest of them. Like someone else said, I wouldn't wish Fido on my enemies. First thing tomorrow I'm going to look into switching service providers. Fido has consistently offered spotty service and I can't wait to find a new phone company.

Judy

crazy bill

Finally

Someone who is able to stand up against these telecommunication giants and save our hard earnned money.

If you have been charges more then you can afford and fido dosn't want to give you a break only payment arrangements

Contact
Fido. [protected]@gmail.com

They will help you negociate with fido even do it for you and get you to save huge on your bill.
You will not mess up your credit because of your cell phone bill that is way too expenssive.

Check them out they work wonders.


Please after using this service post it on blogs.
It's time these companies who profit of the little guy stop.

Bassically charging us for nothing.

Why not have a company charge us for air.


Tim c.

  • Al
    ali854 Apr 14, 2010

    I have a grievance as well, and a $980.00 cell phone bill and no service on my phone to show for it.

    I was away on vacation, the first time I have been in my adult life, in the Dominican Republic. We had had difficulty getting to our destination, as our flight with Sunwing had been cancelled and we were put with Skyservice who had completely different flight times. I was in correspondence with my family regarding this and had to call home often.
    While in the Dominican, I tried to use email to contact my family, but the internet was expensive at the Internet café they had, and when I purchased access, the network would go down over and over, taking me a lot of money to merely write one email.

    I then got sick on vacation, really sick. Also, I had received a call that Skyservice had gone under from back home in Canada. I was at that point in constant contact with my family in order to discuss my health and to try to make arrangements to get home from the Dominican in time to get back to work, as our flight was with Skyservice, and the reps at the hotel had no helpful information for us.

    On the last day, my cell phone was still in use. I had called home to let them know that we finally had a flight. Once off the phone I got a text from Fido stating that roaming charges from the Dominican were $3.00 a minute, and that my cell phone bill was over $980.00!!!
    At that point, I was freaking out, as just then our flight was again cancelled, and when I went to call home to tell my family who were expecting to head to the airport, the cell phone was cut off! My family memeber had been waiting at the airport all evening and morning for a plane that was never showing up as they completely switched us onto another airline that had never before even flown to Toronto. I got home a day later that I was scheduled to, and couldn't call home at all because my phone no longer had any service whatsoever!

    It’s been over a week and a half since my phone hasn’t had service, I have called to speak to Fido, they tried to passify me by saying that they’d call me back and they never did, nor is my phone in use.

    Do you have any suggestions for a course of action I could take with Fido to get the bill reduced and some sort of resolution so my phone is activated again??

    0 Votes

roaming charges for data on iphone - $30,000.00/gb

Complaint against Fido (Rogers communications) My invoice numbers xxxxxx8529, xxxxxx8539, xxxxxx8549 -...

fraud

Fido Solutions is the company i had a contract for 2 years and they are such a big cheat. They have charged...

bad service

My experience with Fido will lead me to never do business with them again. If you choose to use their services, here is some advice:

1. Get written confirmation of any contractual changes agreed on any phone call.
2. If this is not possible, record your phone call.
3. If this is not possible follow up with a letter confirming the details agreed, requiring a receipt to ensure they have received it, and making it clear this is now your understanding of the contract unless Fido informs you in writing within 10 business days.
4. Make note of the employee's name and number you are speaking to and ask them for the reference number of the call you have made, for future reference.
5. If you believe you having a disagreement and believe you are right, eventually they will reach for a supervisor, but be prepared to be on the phone for 30 minutes before this happens.
6. When they say there is nothing they can do about a billing issue, don't believe them. My bill was slashed by 50% and eventually wiped out after a 40 minute call.
7. If you have cancelled your account and Fido has not acted upon it. Ask them to check whether there is an unrecognisable "flag" on their system against the account. My experience suggests this flag means the account is to be cancelled, but few customer service reps seem to understand it at Fido and require a supervisor to explain this to them.
If you're interested in what happened, here are the details:
I have had a major challenge getting my Fido account cancelled. Despite making several calls to Customer Service and being lead to believe the account was cancelled, I continued to receive invoices. Ultimately this went to a collections agency. When I contacted Fido to discuss the matter the Customer Service Representative basically implied I was a liar, as her notes showed no such request was made. After 30 mins of going around in circles on the phone, she agreed to slash the outstanding bill by 50%. I refused to accept this as I had given instructions to cancel the account (and had not used it since) that were not actioned by Fido and I didn't see why I should pay for their error. I asked who else I could speak to, and the answer was "no one" other than accounts payable to pay the bill. Totally unhelpful and unprofessional.
After further discussion the Customer Service Rep, finally agreed to put me through to her supervisor.
I was left waiting for another 10 minutes and did not get to speak to the supervisor but when the rep returned to the line, she explained her supervisor went through my file and found a "flag" on my account that did indeed confirm I had instructed them to cancel the account. The Customer Service Rep had never seen this "flag" before and didn't understand it. Obviously, Fido's systems didn't understand it either and sent the bill to a collections agency.
After over 40 mins on the phone the balance was eliminated and my credibility with Fido was restored, while theirs was lower than ever.
I am now awaiting confirmation they have indeed cancelled the debt and informed the collections agency. I may yet be surprised that they stick to their word.
Overall a very poor customer service experience and I am left thinking I should be invoicing Fido for time wasted and the inconvenience they have put me through.

  • Do
    downbutnotout Sep 11, 2009

    So sorry you had such a bad experience.
    I've been trying to contact Fido to find out why my text messaging has suddenly stopped working with the alert, "Message not sent! Try again later." Their tech support via customer service by phone is nonexistent.

    When I tried to call I got a recorded message telling me to call during business hours, even though I was calling within business hours. Another time when I did connect, they put me on hold until the line went dead, and this was for their so called emergencies! I am trying to use Fidos website tech support via email contact. We'll see if they respond. Their telephone service is totally useless. Sad Sad Sad service for a telephone company... guess the Fido CEOs are too busy playing golf to pay any real attention to customers beyond recorded messages.

    0 Votes

wrongful collections

So this is the letter I wrote to Fido, regarding my past service... long story short... (youll read more in the letter) after 1 year, i switched to rogers from fido (same company) cause i wanted a phone fido didn`t have, they informed me no ECF and i called htem several times to make sure there was none. SO... in the end, i get a collection call from NCO saying i owe fido 235$... READ ON)

-------------------------------


I am writing to file a HUGE complaint against YOUR company. I was a Fido Customer for about 4 years. I was interested in purchasing a Blackberry in November 2008, and realized that Fido does not carry them anymore. So I called a customer service Rep on the Fido number through my phone, and asked How much it would be to Cancel My Contract. I was told 200$, BUT if I switched over to Rogers after my 1 year mark with my new contract (which was November 29th 2008) It would be NO CHARGE to switch to Rogers because rogers owns Fido. I said great. I waited until November 29th 2008, went into a Rogers Dealer, and explained to her what I was doing. She was extatic and said it would be no problem. She was extremely helpful. I called fido to double check everything would go okay, they informed me yes, and No Cancellation fee of $200 was being charged to my account because I was switching to Rogers. We Activated my rogers phone, and before everything could be complete, the representative Had to phone Fido to switch over my phone number. While on the Phone... She was then informed that They could not cancel it until November 30th 2009, and was informed that was the date of my 1 year mark. The Rogers representative was extremely angry at the CSR through Fido and was arguing on the phone with him that November 29th 2008 WAS the 1 year mark, and his information is wrong... And told him that i WILL NOT be charged a CSF. She asked to speak to his supervisor, she was put on hold by the Fido CSR. 45 minutes later, the Fido CSR comes on the phone and informes the Rogers representative that his Supervisor is not Available. He says he will cancel the Fido Contract tomorrow, when the number is switched to Rogers, and I will not be charged a Cancelation fee. The rogers Representative makes sure he types in this whole conversation to my Customer File with FIDO and hangs up. We then proceed with my Rogers account, Pay, and off I go. The Next day on November 30th 2008, I go into a Fido Store in Langley, BC (not a booth, but a STORE) to double check my account has been cancelled with no charges. I was ensured by the CSR for fido IN PERSON, that my account is cancelled and all was ok.
YAY, SO... Next month in December... I get an e-mail from Fido (I did Email and online billing ONLY) saying my monthly invoice was available to see... confused... i call FIDO AGAIN, and ask why this has happened. I get informed that it must be a mistake, and it will not happen again, and that I do not owe them Anything. OK. Next month in January it happens again. AGAIN I PHONE FIDO, and say the exact same thing, and am told the exact same thing. I asked them why I even have a file with them anymore, seeing as Im with Rogers, Not Fido, but whatever.
NOW, ON MONDAY MARCH 2nd 2009, I GET A CALL FROM RCO COLLECTIONS SAYING I OWE $235 TO FIDO. I say... NO that is a complete mistake. The collections Lady, `JANET` informes me what i need to do is phone fido and see what happened. So then, I PHONE FIDO AGAIN and say why am I in collections... I havent had a phone with you SINCE november and it was canceled and switched for NO CHARGE to ROGERS. The lady named MARLYNE (who actually spoke ENGLISH FOR ONCE) said there was a cancellation charge for me canceling on november. I said no, that is a mistake... explained what I was told, and she said, ok, im going to put you on hold for a moment, and i said ok. At this point I am SO FRUSTERATED WITH MY PAST SERVICE I AM NEVER GOING TO REFER ANYBODY TO FIDO, AND AM TELLING THEM TO SIGN WITH TELUS OR BELL. Marlyne come back onto the phone, and says there has been an `ERROR` on my account. APPARENTLY i was supposed to call Fido, 30 days after I Cancelled my Contract to say I have Signed on with Rogers and NO charges should be made. Hmmm... I seem to recall calling fido to complain in DECEMBER AND JANUARY about receiving invoices and telling them I HAVE SIGNED ONTO ROGERS. Marlyne explained to me this was an error and that the collection is getting REVERSED, and to phone Fido back on Friday March 6th at the very latest to make sure everything was reversed. I was assured that there are going to be NO CHARGES and will probably recieve a rebate because I payed a LAST BILL i was not even supposed to pay, and NONE of this will affect my credit... Because it BETTER ###ING NOT! I said okay, and thanked Marlyne for her patience(and for once) the GOOD customer service. I then phone the RCO collection agency and informed them what was going on, and they said okay to phone them on friday and when Fido does the reversal everything will be okay.

So friday awaits, and everything SHOULD be running smoothly... If not... I AM GOING TO THE MEDIA WITH FIDO AND HOW CRAPPY THE COMPANY IS. IT IS A SCAM AND YOU DO NOT APPRECIATE YOUR CUSTOMERS OR THEIR SERVICE. I HAVE FANTASTIC CREDIT, AND HAVE WORKED HARD TO MAINTAIN IT THAT WAY, AND WILL BE IN THE PROCESS OF PURCHASING A HOME LATE THIS YEAR. THERE BETTER NOT BE AN AFFECT ON MY CREDIT BECCAUSE OF STUPID PEOPLE MAKING BIG MISTAKES AND ERRORS SO FIDO CAN SCAM PEOPLE OUT OF MONEY AND RUIN THEIR CREDIT. IT IS NOT MY FAULT YOU CANT PROPERLY TRAIN YOUR CSR`S, OR ONLY WANT TO PAY 2$ AN HOUR FOR PEOPLE IN 3RD WORLD COUNTRIES TO ANSWER CUSTOMERS SERVICE CALLS. IF THIS IS KEPT UP THE WAY FIDO IS BEING RUN, YOU WILL GO BANKRUPT

----------------------------------------

So lets hope this ### dones`t do ANYTHING to my credit, or I am storming in to their office and Vancouver, and giving ###! and not leaving... until everything is fixed... because we all know if can be done with the click of a mouse... too bad they have ### customer service reps working for them they dont know how to work a computer.

charged by unawared services

This complaint is for FIDO accountNo [protected] (cell phone No [protected]). 1. When activated this phone...

misrepresently services

I have been lied to and given the wrong information by my service provider. They are only willing to help you before you sign the contract. Afterwards they go out of their way to make sure they get as much money from you as they can. I was overcharged for text messaging even after I requested my package be changed to included unlimited texting. It was only when I checked my bill that I realized that I was charged for extra texting even after the change. I was given no time to raise a concern with the clerk at the kiosk and told that there was nothing I could do except pay or my credit rating would be negatively affected.

  • Re
    Reader Feb 27, 2009

    I got same type of charges for some shiittty messaging, which I do not even know for what I am getting. I got two bills of 24 $ and 33 $..

    This is pure SCAM by FIDO.

    I have wrote to their executive office and they have not responded in last two weeks. You can call Gaetano Di Falco, office of executive on following address.

    1-866-397-3436 ext. 4504 (toll free).

    Gaetano Di Falco
    Attaché, Bureau de la Direction
    Advisor, Office of the Executive
    Fido Solutions Inc.

    0 Votes

nonsence internet changes

Stupid fido... I have never used any internet from the cell phone before nor I know how to use it. And then one day! boom! almost $1000 bucks charged on my mobile internet service. I phoned them and asked what happened and the CSR kept on insisting Fido doesnt make mistakes so it must be me trying to avoid paying the service after using it and that I should learn to be more responsible for my cell phone from now on. I cant believe this is what a CSR should say?!??!?!?! Anyone will similar experience?

  • Ju
    Juranny Feb 19, 2009
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Hi there, it is happening to me right now. They charged me 300 bucks for internet, I never used it. What are you going to do? I wont pay for something I did not use. Some help please.

    0 Votes
  • To
    totrumpet Feb 23, 2009

    Yes--I just got off the phone with a CSR who also insists that I purchased two Musictones on my phone. I have had my phone for 5 years, and I have used the same ringtone since the very beginning, one that came with the phone. They insist the transactions are legitimate and that if I didn't purchase them, somebody must have used my phone to do it. Well, they used my phone to purchase musictones and then deleted them?!? The musictones aren't even on my phone--only the charges on my invoice. There are no text message records of the transactions either. Grr...

    0 Votes
  • Ve
    Venus Mar 01, 2009
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I have also received a bill charging for internet access amounting to 825 when I didn't use it! And the ridiculous thing was, the so called internet access was done when I and my husband were busy packing for his things because he has a flight to catch.
    And for all these complaints that we have, who will help us? There should be a bill that would punish providers for overcharging their customers!

    0 Votes
  • Yy
    [[YY]]2 Mar 18, 2009

    It happened to me and I know it happened to other people. $600 in my case, 40$ for my sisters case. 50$ for parents of a friend of mine who would not know how to use the internet.
    3 from personal accounts.

    I think I heard from one of the radio stations that it has been happening frequently.
    I am curious to what phones you guys have?
    BTW Their way to handle this is:
    they will say its your fault blablabla, ignore them
    first they will be willing to take off 50% of the charges on your bill.
    DO NOT GIVE IN.
    Keep your temper, complain. Take your time to complain. be reasonable but keep in mind that what THEY are charging is unreasonable.
    if you complain long enough, they will say "we can add data plan to your bill (25$) a month to cover for the ridiculous amount that they are charging you." Tell them to BLOCK the internet access of your card (if you don't need data) EVER.
    If you want to be extra safe, record this conversation that you have with fido for future references.
    Here, if you have sometime in your hands, keep complaining. They should wave off all the charges for internet. If you are really busy. or maybe ull give in for the $25 for 1 month to wave off that charge and to block the internet.
    If they ever charge you EVER again for data, take this recording, so you have proof that you already have data blocked off. Worst comes to worst, you have the ability to take them to small claims court for the amounts they say they owe you.
    KEEP insisting that you DID NOT use the data, your phone CANNOT get access to the internet while on the streets.
    I think there are A LOT more people with those charges.
    I am looking into this further and I am thinking of filling complain with regulation agencies or media. A Meanwhile can you guys ask around for other people who have similar experiences? (mobile internet usage overcharge).

    0 Votes
  • Zo
    Zombiwoof Mar 18, 2009

    You catch a lot more bees with honey than with vinegar.

    Once upon a time, I was a csr for Verizon.
    First - the post from Venus is rubbish.
    There simply isn't any way to rack up 825 in intenet charges while packing a suitcase.
    Or 50 suitcases.
    Having said that - yes - sometimes grossly excessive charges occur.
    That's the nature of the beast - no billing system is perfect, and relies on human data input. Misconfigure services on an account and the bill gets screwed up.
    Step 1 to resolve this type of issue is to be reasonable but firm. Also be prepared for the call. Know your plan. Thoroughly and correctly.
    Step 2 is to gather information. Ask what activity generated the billing. Please keep in mind that most csr's have little technical background, so they aren't given the tools to access the information to tell you what was accessed and when.
    What you will need to do is demand full records of internet access. Tell them you need to do this to understand what the billing is for.
    You will be told they don't have this information.
    This isn't a lie.
    The csr doesn't have the info, and likely isn't aware of who does.
    Calmly insist that you either be connected to, or receive a call back, from someone who does have this information.
    This will require escalation of your issue, and it's quite possible that while they are looking at your account more carefully, they find an error in how it's set up.
    An example would a smart phone that is normally set up with a data package. Without it, some smart phones would rack up data charges by pinging the data network periodically. If the account is configured without a data package, and someone forgets the network access block, or puts on the wrong one, this can cause extreme data charges.
    Step 3. Go to a different website. The userbase here is ill qualified to understand, much less diagnose an abnormal billing for internet charges.
    Instead, go to phonescoop.com, or howardforums.com
    If you ultimately determine that the problem was a telco error, insist that all charges be waived and the situation corrected.
    If the error was yours (this includes ignorance of your plan or phone operation) be prepared to negotiate. The strength of your position depends partly on how far up you go before you start negotiating, and partly on your perceived value as a customer.
    Your value is not just a factor of your average bill, it also includes perceptions of you based on payment history and customer service logs.
    There are those customers who call in every month to try to dispute valid charges. It's clear who they are. And it's easy to document their behavior in such a way that future csr's will cut them zero slack.
    Don't be a Dick or a Patsy and you'll find the whole process faster and easier,

    0 Votes
  • Ad
    admin May 10, 2009

    HI,
    I just found this company That will help you reduce your bill If Fido refuses. IF you did it and didn't realize it would be that expenssive.(long distance roaming, INTERNET DATA over minutes. etc etc
    THey bassically negociate for you, know the laws in canada (Including Quebec) and will help you reduce your bill even though Fido, Rogers, Telus, or BELL refuses.

    send an email

    [email protected]

    0 Votes
  • Tc
    tcvancouver Jun 11, 2009

    FIDO IS SHAMELESS! when I saw this website, I know I'm not alone, they overcharged me everymonth, and never revealed any details to me. I've been dealing with them for 3 months now. My plan is $25 with unlimited incoming and weekends etc, they charge me $80 for access fee. I'm going to make creazy long distance phone calls, and f*ck them off!

    0 Votes
  • Tl
    tlmoetl Dec 16, 2010

    Fido constantly over charges for all sorts of things and when they are caught they claim it is a 'mistake in the system'.
    I have been with them for over 6 years and have caught over 50 mistakes totally tens of thousands of dollars. If these were honest mistakes, some of the charges would have been in my favor (meaning under charging me) while others not. But ALL THEIR MISTAKES ARE OVER CHARGING! Clearly these are not honest or innocent mistakes!

    0 Votes

liars

I have a rogers phone which I had hoped to put on a Fido plan. I called Fido and asked if this was possible, the operator readily agreed and stated that in order to do this I would need a Fido SIM card at a cost of $40, he then provided a number of false prepaid plans. I ordered the card and did what I was told to activate the phone. The operator put a dollar on the account to keep it in operation, but when I put the card in the phone there was a subsidy password required. After inquiring of this from Fido they say that the card is useless in that phone and there is no way that it would ever have worked. They will not provide a refund for the card or provide any apology. Big Waste of Time and Money!

  • Zo
    Zombiwoof Mar 18, 2009

    If you had competed your contractual obligation rogers, they would remove the subsidy lock.

    If it was a prepaid phone through rogers, then the phone stays locked.
    That's the way it's supposed to be.

    0 Votes
  • Ad
    admin May 10, 2009

    HI,
    I just found this company That will help you reduce your bill If Fido refuses. IF you did it and didn't realize it would be that expenssive.(long distance roaming, INTERNET DATA over minutes. etc etc
    THey bassically negociate for you, know the laws in canada (Including Quebec) and will help you reduce your bill even though Fido, Rogers, Telus, or BELL refuses.

    send an email

    [email protected]

    0 Votes

unsatisfied by cellphone sets

My wife and myself bought two cellphone from fido solutions inc from their store at erinmills town centre, mississauga ontario canada in november of 2008. Since the first week itself the phones do not work properly (all my calls straight away go to missed calls and my wifes phone doesnot display the name of the caller). Initially when we bought these phone, we also renewed our 3 yr contract but in the store that day the person who was helping us told us that if wanted iphones we would have to take internet plan also but on the contary one can buy iphones without internet too. He didnot tell us other options we had and kind of pushed us into buying these crappy phones. I am really dissatisfied by the service of these phone sets and also the service of the store. I have been a loyal fido customer and I have the same plan from nov 2005 that is when this company was introduced. I was really let down by this attitude of the company people.

boycott fido!

http://nofido.wordpress.com/

Consumers Beware: Boycott Fido!~ Please welcome to comment, vent your anger on that page on your poor and nasty treatment by Fido, Spread the word around throughout Canada and the world
in the internet so that it will go bankrupt, its reputation tarnished and learns its lessons of cheating poor customers and their loyalty. Sometimes it take a bit of courage
to push those companies to change their nasty habits and thinking as well as their systems and marketing philosophies... Good Luck!!

  • Sp
    speakout22 Dec 10, 2008

    http://boycottfido.blogspot.com/

    I experienced the same poor treatment Fido dishes out at their customers. If you too have decided to boycott Fido then please go on that page and comment on your negative treatment. Let's make sure that they KNOW they can't treat people like this without reprecussions.

    0 Votes
  • No
    notsostupid Jan 11, 2009

    The way to boycott is by stop using their service...every person is a different customer and have different issues... We all understand things differently.

    0 Votes
  • Re
    Reader Feb 27, 2009

    I got same type of charges for some shiittty messaging, which I do not even know for what I am getting. I got two bills of 24 $ and 33 $..

    This is pure SCAM by FIDO.

    I have wrote to their executive office and they have not responded in last two weeks. You can call Gaetano Di Falco, office of executive on following address.

    1-866-397-3436 ext. 4504 (toll free).

    Gaetano Di Falco
    Attaché, Bureau de la Direction
    Advisor, Office of the Executive
    Fido Solutions Inc.

    0 Votes
  • Ke
    Kev Mar 12, 2009

    As a matter of fact, I have already unlocked my Fido cellphones by myself (Yay!!) and I shall do more. (Tip: Your Fido phones are, sadly locked can use with this or Rogers carrier only, I heard in AT&T from the States if you ask their customer support nicely by making some excuses like you are going on a trip to Europe...
    they will give you the unlock code to the unlock your branded cellphone
    so you can use it in any country. Wow Fido is not this
    My next goal is flashing the original firmware (without Fido logo or its internet options on it of course)
    This is already one form of protest.. I know that this can be a breach of contract or illegal.. BUT I don't care about Fido anymore nor I am going to use their services as they cheat, swindle us poor customers for their pleasure and advantage, its their fault.
    Why should I honour the contract when they failed to deliver what the customer wanted, and always
    cheat, nickel and dime poor customers even in times of economic difficulty?
    Why the Canadian government support the cruel behaviours of the monopoly companies like the Big three Rogers, Telus and Fido?
    Also, I find it very interesting that only Canada and the UK sells locked phones such as the Blackberry instead of unlocked ones? is this kind of manipulation on the customer and insult on the customers intelligence?
    Do you know in the Far East, you can buy the original unlocked cellphones like the Blackberry and Sony Ericssons for a relative cheaper price compare to the rip off deals by those phone carriers in Canada. One day Fido shall learn its tough lessons of cheating poor customers and their loyalty. They shall be bankrupt.
    If you have a Fido/Rogers phone, you have two choices, either immediately cancel it (without paying any crazy ECF), or unlock it.
    Do NOT, I repeat do not ever do business with this unethical company..unless you wanted to get a high blood pressure. Canadians (expecially those who had been victims by Fido), We must speak up for the sake of a better tommorow for everybody.

    0 Votes
  • Ad
    admin May 10, 2009

    HI,
    I just found this company That will help you reduce your bill If Fido refuses. IF you did it and didn't realize it would be that expenssive.(long distance roaming, INTERNET DATA over minutes. etc etc
    THey bassically negociate for you, know the laws in canada (Including Quebec) and will help you reduce your bill even though Fido, Rogers, Telus, or BELL refuses.

    send an email

    [email protected]

    0 Votes
  • Ri
    RICHARD HOOVER Jun 02, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Fido serviced my cell phone and deleted five years of business and personal contact numbers, half are private and cant be found in Europe especially with ethnic names I cant remember, , but I coded them in first names and places marked, , , my cell I do it my way. They deleted 153 numbers because the sales person pushed the buttons on my pad like it were some toy and made a gross negligent error or did it for fun, Hoew do I know ?
    They offered me a hudred bucks credit, , , wow five years of my work and contacts i made flying 16 times to Europe and back to Toronto, , , thousands and thousands spent, , , im worth only a faction on a credit.

    I SAY, , FIDO THROW YOUR IMAGE OF THE NICE DOGGY A CHEAP BONE, , , iM A PITBULL AND I WANT THE STEAK ! i WORKED FOR IT! i WILL BITE YOUR [censor] TILL HELL FREEZES OVER IN COURT, , , YOUR LIABILITY IS NOT WRITTEN TO OVER RIDE THE LAW, , , AND IF THE LAW ALLOWS IT THEN YOUR SLEEPING IN THE SAME BED, , , , AND THAT CALLS FOR RE EVALUATION OF OUR LEGISLATION IN ONTARIO AND FEDERAL LAWS !

    A DAVID AND GOLIATH STORY DUDES, , , , JUMP ON BOARD TO THE FREEDOM TRAIN AND LETS KICKTHEIR [censor] AND CALL FOR RESPECT AND DIGNITIES MET WITH RESPECT, , , NOT ABUSE LIKE SHEEP PUT OUT TO SLAUGHTER! WERE NUMBERS THATS IT! WE LIVE IN THEIR REALM AND FANCY OURSELVES AS PRIVELEDGED CELL PHONE YUPPIES AND COOL INDIVIDUALS WHATEVER YOUR POSE MAY BE, , , , , WAKE UP AND BE A SOMEBODY MY MA ALWAYS SAID ! tHATS WHY THEY EAT AT THEIR CAFES AND RESTURANTS AND HANG OUT AT THE ELITE CLUBS, , , THEY THINK THEY ARE ABOVE US THE AVERAGE GOE, , , , BULL WE ARE EQUAL CANADIANS, , , GOT THAT FIDO, , , ROGERS, , , CANADA, , , , YEAH CANADA YOUR SLIPPING DOWN WITH THE SLEEZE SLUMMING CAPITALIST PIGS THAT DONT RESPECT TRUE ETHICAL CAPITALISM. tHEY ARE AS BAD AS ANY COMMUNIST, AT LEAST COMMIES GAVE IT TO YOU STRAIGHT, , , FIDO PLAYS WORD GAMES AND HIDES BEHIND THEIR UNDERWRITERS WORDS OF SCREENING OUT ALL LIABILITIES THAT FIDO IS NEGLIGENT OF, , , WHO PAYS WHO OFF TO GET AWAY WITH THIS SLIME WE ARE SUPPOSE TO EAT ?

    IM NOT EATING IT, , , , BECAUSE EVERYONE ELSE DOES, , , ? THATS HOW PEOPLE WERE DECIEVED BY HITLER AND STALIN ETC. WINDOW DRESSING IS THEIR GAME TO LURE YOU IN, , , SAME OLD TRICKS WITH A CREAMY COATING ON THEIR ADVERTISMENTS, , , , MAN WE LIKE THE CREAM I SEE ! MAKES YOU FAT AND LATHARGIC AND DUMB LIKE A COW, , , WAKE UP BITE THEIR [censor] NOT THE GRASS! PIT BULL, , , AGAINST PITBULL, , BUT ONE IS GLORIOUS AND GOOD, , , , US!

    X CUSTOMER RICHARD !

    0 Votes
  • Er
    Erika Kalou Dec 12, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Fido was one of the best network in Canada untill Rogers got their stinking hands on. They came in with their greed and rip off. Rip off? No, actually that is stealing from millions of poor Canadians with high prices, hidden costs and inexplicable charges. I am changing today.
    BOYCOTT FIDO!!!

    0 Votes
  • De
    DeeJay Alex Jul 20, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    my conversation with FIDO

    Back a few months I went to renew my contract, and purchase a new phone. While going through this process, I was being upsold a new tablet. LG tablet. The sales person was quite aggressive as I did not really need the tablet. I had an Ipad at home. Being persistent she said its only $10 per month. To move on I asked, can I tether my data to this tablet, and she said its ok... saying you have so much on your data plan you wouldnt need to add data. I said that as long as its only $10 bucks a month then to go ahead and sell me the tablet. Its a terrible tablet.
    Alex
    9:19am
    Alex
    Everything was fine, until 2 months ago, I started seeing an additional charge of charge of $10 for data. Something I did not ask for. Right away I called your CSR and was told that in order to maintain my easy payment, I had to have the data plan. I said this was not what I was told and asked to remove the $10. Sorry, they said, I cannot do that. I was then transferred to a customer care specialist and after a 1 hour conversation, was told that this charge will be removed. I told her that if this charge goes back on my account next month, I will cancel my service.
    Alex
    9:20am
    Alex
    She proceeded to tell me that this $10 is so unnecessary and a waste of money. Its not worth having. This coming from a customer care specialist. I agreed. I use the table maybe once a month for a game, because it is slow, and useless.
    She said she would keep an eye on my account in the event that this charge would return... sure enough it did.
    I contacted your CSR department again, and after explaining my issue, I asked, is this how a 20 year customer should be treated... and the response was, "well, I guess so"
    That was the last straw...there was no attempt to make it right, now alternative solution, just "would you like to cancel now?"
    Read your contract, was the final quote. I dont reacall signing anything that states data...
    it was time for me to go... this issue has been riddled with lies, disrespect, and manipulating. Something I would have never expected with FIDO... but then i realized, hey, this is Rogers... of course I should expect it.
    Fido
    9:34am
    Fido
    I'm really sorry about the experience you had Alex.
    Have you been able to review your agreement yet though? You will see the details of your data plan as well as the details of the easy pay.
    I can completely understand how frustrating this can be but unfortunately we can't have an active Easy Pay without an active monthly Plan.
    Our cheapest data plan is the $10 one but we also have a $15 option. By having the data plan active, you were able to get the tablet on a monthly payment basis.
    The tablet can be kept to be used only with tethering or WIFI as long as it is purshased outright.
    I'll make sure to follow up with the person you spoke to in June about removing the plan to make sure they have the right information and this doesn't happen again.
    Sorry again about what happened. I'll be available if you need me.
    -Alyson
    Alex
    9:38am
    Alex
    I don't give a damn about the contract... that is not what I was told or sold... What was done was being tricked into this damn contract... I was assure when I signed up for the tablet, that this would not happen. This is lies, manipulation and in my opinion illegal. Its B.S. like this that infuriates me. A crappy tablet, with overpriced data and pathetic service on all levels. Even this conversation is wasting my time. I will be taking this up with CRTC or whomever will listen. You folks keep plugging this contract, when I was told verbally by two different people that this is wrong. Such a pathetic company.
    Alex
    9:40am
    Alex
    Had I know all of this ###, I would not have purchased this tablet. I was dupped and ripped off.
    This is how your company works, like a cheap used car dealership...then I want nothing to do with it.
    With all the lies and misleading information, you think that at least I could either return the tablet, or your company would have done something to make it right. But all i get is this blah blah blah - no wonder so much hate for FIDO.
    Fido
    9:51am
    Fido
    I'm really sorry to read you feel this way and it's unfortunate if there was any misunderstanding in how the agreement, plan and easy pay work. The details you were given above are all accurate and also as stated on the agreement. If you have any other question, we're making ourselves avaialble.
    Thanks,
    -Alyson

    0 Votes