Menu
Usenet.nl Customer Service Phone, Email, Contacts

Usenet.nl
reviews & complaints

usenet.nl

Learn how the rating is calculated

1.2 93 Reviews

Usenet.nl Complaints Summary

6 Resolved
87 Unresolved
Our verdict: If considering services from Usenet.nl with a critical resolution rate, extra caution is advised. Examine detailed customer feedback to understand the severity and nature of unresolved issues. Be prepared for the possibility of unsatisfactory responses and have contingency plans, including seeking assistance from consumer advocacy groups if necessary.
Verified
The authenticity of the customer service contact information for Usenet.nl has been meticulously verified by representatives from ComplaintsBoard using our proprietary verification system.
Click here to get notifications about new complaints of Usenet.nl. We promise not to send you any unrelated messages
Share
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review
File a complaint

Usenet.nl reviews & complaints 93

Filter reviews by rating
5
0 review
4
0 review
3
0 review
2
0 review
1
0 review
Sort by:

Newest Usenet.nl reviews & complaints

ComplaintsBoard
P
7:01 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Usenet.nl withdrawn money without permition

Hello. I am complaining about the £81-92 taken from my account after I had canceld my membership. on 22/08/2012. To witch youreplyd that it would closed on 32/08/2012.
Yet paypal still took money from my account without my permissionn.
As I am a pensioner I can ill afford to loose thisamountt. Is it possiblee to have my money returned to my account. My bank SAid to contact paypal / paypal said to contact yourselfs.
I am at my wit.s end on what to do next. Please help me,
Yours Gratefully
William Carter 31/08/2012

Read full review of Usenet.nl and 2 comments
Update by pappabilly
Sep 06, 2012 7:07 am EDT

Hello. I am very sorry that I said that you took money from my account with out my permission. I have two apologies for miss leading you To this misunderstanding on my part. My ac/nom. 4398677. I wish to retract my statement.of my accusations.
At this I want to cancel my account with yous as already stated on 22/08/2012.
And could you please disregard my bank details that I gave to you.
Once again I apologies for my stewpidity. William Carter

Update by pappabilly
Sep 05, 2012 4:34 am EDT

hello. I am very pleased that you got back to me as a pensioner I am very grateful.
you have asked for my account details my Usenet customer Number is 4398677. Or was it my bank details if so It is
sort code is 16-16-23. Account number is [protected].
My July/August. cost was 11.99 Euros. as this sounded good I thought I can manage this. Then your next Bill was 99.96 Euros.
As a pensioner I am sorry but at that Price I could never afford this from My ? 123 pounds per week.
I did cancel my account on the 22/08/2012 you rote back to me and said The termination date is 23/08/2012.
As I took this to be the end of the contract no more money would be taken from my account. then pay-pal took 81.86 pounds that I could ill afford. I do hope that you can solve this problem for me.
Sorry for spelling out pounds as the one on my key board is knackered. Yours Gratefully. William Carter

Hide full review
2 comments
Add a comment
U
U
Usenet.nl Team
, NL
Sep 08, 2012 1:31 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear William Carter,

According to our records, you signed up for our Free Trial Package on 20.07.12.
On 25.07.12 you chose the monthly Compact Package for the price of € 11.99.
On 23.08.12 you ordered a further package, however this time the yearly Relax Package for the price of € 99.96.

These package changes can only be performed by every customer themselves by going to their member area and clicking the package desired.

While you indeed cancelled your contract, this did not happen on 22.08.12 but on 23.08.12 - about half an hour after the change into the yearly package. Therefore your contract will end on 23.08.13.

We have already contacted you via e-mail in order to give you more information and to be able to settle this matter individually.

All the best,
Your Usenet.nl Team

U
U
Usenet.nl Team
, NL
Sep 04, 2012 5:42 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear William Carter,

First of all we want to apologize for any inconveniences.

Since we want to clarify any misunderstandings we would like to explain how our service works. Usenet.nl is a usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet.

After signing up on our website you enter the free trial period in which you can test our service completely for free for 14 days. If you enjoy the easy access to the huge Usenet database you can chose to enter a paid full membership at any time during your trial period or simply wait until your trial period expires. If you do not cancel your trial membership in time it will be automatically converted into a paid contract. This is mentioned several times during the sign-up process as well as in the TOS. Cancellation is possible anytime by using the cancel button in your member area or by contacting us via Support Inquiry.

Since we are constantly trying to make the use of our service as easy and transparent as possible we would like you to write an e-mail to response@usenet.nl including your enquiry and your account details. We will then try to find a satisfactory solution.

All the best,

Your Usenet.nl Team

ComplaintsBoard
G
12:12 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Usenet.nl - fraud

Usenet.nl has stolen 100 euros from me on 4 different occasions. I recovered my money through paypal... however, I also contacted them at their hotline so that I could get the money from them first. As I never used usenet.nl at all, just downloaded it, then cancelled my account this is considered theft, I did not get anything for the money taken. They would...

Read full review of Usenet.nl and 85 comments
ComplaintsBoard
B
5:31 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Usenet.nl cheating trial account

two weeks ago Feb 12, 2012 I started the usenet trial version. Without any notification to ask if I am happy with the trial one, Feb 27 12, 2012 yesterday, it automatically withdraw the yearly 100 euro from my paypal account. When calling Service desk, they were very rude saying this is the rules and terms, cannot be reversibile. I feel really frustrated and cheated. I never saw such rules and terms, unless saying authorizing them to do so, they chose to jump to 100 euro (yealy) rather than 10 euro (monthly) for the own best benefits without any agreement with me. I can hardly image this is legal in this current society ...

Read full review of Usenet.nl and 5 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
5 comments
Add a comment
D
D
Dung Vo
, US
Jan 08, 2020 8:33 pm EST

they are frauds, I signed up for free trial and cancelled right after that. But when I checked my credit account, I was charged for 4$ for nothing. I did not download anything. I feel totally pissed off by this company.

T
T
Tara Mullock
, US
Jan 26, 2016 5:09 pm EST

i am current trying to cancel my trial period. i have sent form after form and no response. what can i do. can i just cancel my card or stop payment somehow?

J
J
JohannaD
, US
Dec 21, 2015 4:58 am EST

I have had the same thing happen to me now - I communicated during my 14 day trial stating that the item I wanted to download (which was advertised) isn't actually available so I wish to cancel. They took a couple of days to reply saying I need to go onto their site and cancel. I looked on the site and couldn't see an 'unsubscribe' or anything so I filled out a customer query form again from their site. Days later I got another reply stating that they are sorry for the delay my request is being handled etc. Then they deducted ±100 Euros off my card! So I went back onto their site and found that I had to phone either the US or the UK to cancel - assuming they would charge me pro-rata for the month. I got a rude woman from what sounded to be China, she had all my correspondence on record but wouldn't discuss it, she said the T&C's show that after 14 days you pay! Wouldn't discuss it, obviously been trained at handling complaints and angry people. I want to dispute it with my credit card company but can't because Usenet.nl don't communicate via email, you have to complete customer query form so I have no proof to send to my credit card company that I informed Usenet from the outset that I didn't want to continue with their service. It's an obvious fraudulent scam and they should be stopped from operating!

C
C
cemal ahmet
, TR
May 20, 2013 9:06 am EDT

35 th days ago i wap paid 143 euros and already now my account is inactive. They are (usenet.nl) is exactly thief ! I want to complain usenet the international court. Plase help me.

U
U
Usenet.nl Team
, NL
Feb 29, 2012 11:00 am EST
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear boxtel,

We are very sorry to hear about your problems with Usenet.nl.

On clarifying any missunderstandings, we would like to explain what Usenet.nl is and how it works:
Usenet.nl is an usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet. It is fairly simple to gain access: all you have to do is signing up on our website and you can start. The first 14 days, the so called trial period, are completely for free and you can check out all about our program. After that period, if you do not cancel within 14 days, you enter the full membership depending on what package you chose (as mentioned during the sign-up process as well as in the TOS). You can cancel anytime by using the cancel button or by sending us a Support inquiry, which both can be found in the member area.

It is not our intention to give incorrect or untruthful information on our website or hide anything referring to the trial period or the contracts. If you had any problems with our service, if there is something you would like to mention or if you have any suggestions on how to improve the transparency on our website, please contact us at mediarelations@usenet.nl. We will gladly come back to you.

Best regards,
Your Usenet.nl Team

ComplaintsBoard
E
3:34 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Usenet.nl fraud/scam

i signed up for a trial but when the bill came I noted I was billed 95.40 USD for 1 year's sub. I asked them to cancel my account which they said they did, even sent me a confirmation letter. I did not see any refund so I asked Pay pal to help resolve this. They gave me a song and dance routine and told me they could not (basically). So I closed my account with paypal too.

Read full review of Usenet.nl and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
U
U
Usenet.nl Team
, NL
Jul 04, 2011 10:04 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear emohsain,

We would like to apologize for any inconvenience you had with Usenet.nl.

To make sure it is clear what our service is all about we would like to explain what Usenet.nl is and how it works. Usenet.nl is an usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet. It is fairly simple to gain access: all you have to do is signing up on our website and you can start. The first 14 days, the so called trial period, are completely for free and you can check out all about our program. After that period, if you do not cancel within 14 days, you enter the full membership depending on what package you chose (as mentioned during the sign-up process as well as in the TOS). You can cancel anytime by using the cancel button or by sending us a Support inquiry, which both can be found in the member area.

It is not our intention to give incorrect or untruthful information on our website or hide anything referring to the trial period or the contracts. Please contact us at mediarelations@usenet.nl and describe your problem. It would be helpful for us if you could add the confirmation of the cancellation. We will gladly come back to you.

All the best,
Your Usenet.nl Team

ComplaintsBoard
A
7:02 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Usenet.nl usenet. nl is a big thief

Usenet.nl is a real thief. I have dealed with paypal several times and I was informed that I could get my refund back yesterday. However, I wonder that Paypal still do business with usenet.nl since it is obvious that usenet.nl is a real thief when so many people who try the free trial service from isemet.nl have become viticms. Although I did get the refund back from paypal finally, I think that Paypal should stop proceeding any transactions regarding usenet.nl who do business without ethics and I should inform people not fall into a trap set by usenet.nl.

Read full review of Usenet.nl and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
B
B
boxtel
, NL
Feb 28, 2012 5:33 pm EST

two weeks ago Feb 12, 2012 I started the usenet trial version. Without any notification to ask if I am happy with the trial one, Feb 27 12, 2012 yesterday, it automatically withdraw the yearly 100 euro from my paypal account. When calling Service desk, they were very rude saying this is the rules and terms, cannot be reversibile. I feel really frustrated and cheated. I never saw such rules and terms, unless saying authorizing them to do so, they chose to jump to 100 euro (yealy) rather than 10 euro (monthly) for the own best benefits without any agreement with me. I can hardly image this is legal in this current society ...

ComplaintsBoard
R
3:41 pm EDT

Usenet.nl be careful

I joined the 14 days free trial and I didn't use that site since then. They just took more than 140 dollars from my pocket because they have my account information via asking a pound for verification. There was no email or reminder sent before that. I contacted with customer service as soon as I found this but they jut refused to refund the money. I hate these kind of scams.

Read full review of Usenet.nl and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
N
N
nottinghamnutter
Nottingham, GB
Jun 09, 2013 9:59 am EDT

The people who have posted on here all complain that Usenet conned them AFTER they had downloaded a free trial. I have downloaded NOTHING! I'm an ICT tech and if I want software I buy it or get beta version from the manufacturer, depending on the software. Yesterday, I got an invoice via Royal Mail and hadn't a clue what it was about until I looked on here!

U
U
Usenet.nl Team
, NL
Apr 23, 2011 12:27 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear Raybn,

We would like to apologize for any inconvenience you had with Usenet.nl.

To make sure it is clear what our service is all about we would like to explain what Usenet.nl is and how it works. Usenet.nl is a usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet. It is fairly simple to gain access: all you have to do is signing up on our website and you can start. The first 14 days, the so called trial period, are completely for free and you can check out all about our program. After that period, if you do not cancel within 14 days, you enter the full membership depending on what package you chose (as mentioned during the sign-up process as well as in the TOS). You can cancel anytime by using the cancel button or by sending us a Support inquiry, which both can be found in the member area.

It is not our intention to give incorrect or untruthful information on our website or hide anything referring to the trial period or the contracts. If you had any problems with our service, if there is something you would like to mention or if you have any suggestions on how to improve the transparency on our website, please contact us at mediarelations@usenet.nl. We will gladly come back to you.

Best regards,
Your Usenet.nl Team

ComplaintsBoard
C
6:48 pm EDT

Usenet.nl ripped a single parent off with 5 kids 100 pounds

Joined the free trial to usenet.nl of 14 days did not use the site once but yesturday they took 100 pounds out my account they had my account details due to company asking a pound to confirm your age.ther was no email or reminder sent before hand even so unless i autherised it surly its not legal to just take.im a single mum with 5 children and thay have took my grocery money for the week, hate these scams.

Read full review of Usenet.nl and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
U
U
Usenet.nl Team
, NL
Apr 18, 2011 9:36 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear claire,

We would like to apologize for any inconvenience you had with Usenet.nl.

To make sure it is clear what our service is all about we would like to explain what Usenet.nl is and how it works. Usenet.nl is a usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet. It is fairly simple to gain access: all you have to do is signing up on our website and you can start. The first 14 days, the so called trial period, are completely for free and you can check out all about our program. After that period, if you do not cancel within 14 days, you enter the full membership depending on what package you chose (as mentioned during the sign-up process as well as in the TOS). You can cancel anytime by using the cancel button or by sending us a Support inquiry, which both can be found in the member area.

It is not our intention to give incorrect or untruthful information on our website or hide anything referring to the trial period or the contracts. If you had any problems with our service, if there is something you would like to mention or if you have any suggestions on how to improve the transparency on our website, please contact us at mediarelations@usenet.nl. We will gladly come back to you.

All the best,
Your Usenet.nl Team

ComplaintsBoard
M
12:10 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Usenet.nl - usenet - commiting fraud on a daily basis and they think its ok..

I signed up for the 14 day free trial in order to get access to specific files they claimed to have. Upon signing up and subsequently searching for these files I found they did not exist. The software you have to download was unstable and my computer would not work correctly after installing it. I fully intended to cancel this useless service but...

Read full review of Usenet.nl and 25 comments
ComplaintsBoard
E
4:15 pm EDT

Usenet.nl steer clear

I used the Usenet.nl free trial which allowed you to cancel the membership within 14 days without any further charge. However, when I attempted to use the cancellation link it did not work. So i tried to phone the company, but, guess what, their number didn't work. So what could I do - the website states that their is a support form to fill in, but there is not.

So the only thing I could do to cancel was to reply to an email they sent and to keep a copy. But they charged me anyway. Only when I raised a complaint through pay pal did I get an email stating I had replied to a noreply address (actually it had said a different address was the noreply in the email they sent me).

I have proof that I have been defrauded and yet pay pal will still not do anything against the company because the services are virtual - so even pay pal are profiting from this provable fraud against me.

I have sent the company a letter threatening legal action, and they are currently being investigated by UK trading standards. i'm not sure how much good it will do though, because they are based in San marino.

My advice to anyone is STEER WELL CLEAR OF USENET.NL - the internet is absolutely crawling with reports of this type about how they scam people.

Read full review of Usenet.nl and 21 comments
Hide full review
21 comments
Add a comment
A
A
axenstarr
, US
Apr 18, 2017 10:00 am EDT

I was actually using them legitimately and before my my monthly time was up I decided to cancel. I tried to cancel online but it did not work and I could not call them because they were either always closed or the phone rang forever. Because I had some time left before I was charged for another month I went into Paypal and cancelled my billing with Usenet.nl. Well I did not realize they do not recognize 1. you cancelled billing with paypal, and 2. you stopped using thier service. So they still billed me even though I had cancelled my billing with them through Paypal. I still have gigs with them and they have the nerve to charge me and now send me to collections. I refuse to pay for service time I NEVER used. How far can they take this collection? I would not recommend them to anyone in a million years. They do not care about customers and only care about money. I'm not sure what to do... I will not pay them though I know that.

Scott

H
H
Hunterx27
, US
Apr 18, 2017 1:42 pm EDT
Replying to comment of axenstarr

Ignore them. They will never take you to court.

A
A
Amel Lin
, US
Jul 24, 2017 4:45 am EDT
Replying to comment of axenstarr

Same thing happen to me and now they are asking third party to collect the bill . I am scared I will have a bad rating :(
I comtact them through contact form to cancel my trial on the same day as I started coz I couldn't find the book they advertised but no reply :( they finally admit the issue and cancel my account on 16 June. so I Thought all good now, till I received email from third party to collect the fee from me . Do I actually need to pay first so they won't contact me again ? :( Please advise.

H
H
Hunterx27
, US
Jul 24, 2017 5:25 pm EDT
Replying to comment of Amel Lin

You can pay if you want, but you don't have to pay. A lot of people have not paid. No credit rating has ever been affected and no one has ever been taken to court.

R
R
rmccoward
, US
May 31, 2016 2:00 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

My banking information was stolen and used for this company (as well as many others). I never signed up for their service and started receiving letters from the Tesch Inkasso company stating they were going to take action against me. My stolen card was linked to this account and cancelled at the bank prior to the first billing date listed on the invoice, so they luckily weren't able to collect any money. But now they are threatening legal action. Has anyone actually had a claim against them, or do they just threaten and harass? How far will they go with this? And how can I fight them?

F
F
foryui 25
, US
Apr 20, 2016 12:18 am EDT

i was finding a file. i saw that i was advertised by usenet nl
so i entried in there and i signed for a month for 8.33$
but.. actually the file was not in there.
this is the first reason it is scam site
i knew that its fee was 8.33$ .
two weeks later .. i recieved a message saying that 99$ was paid
it definitly announced that "i sign for a month for 8.33$"
after googling, i realized that in contract next aoubt 10pages
it is paid for a year.
this is exactly scam because it does trickery
and they never refund .. my e-mail was ignored
sibal seakki

M
M
Mr S G
, US
Feb 08, 2016 6:43 pm EST

I'm in the same situation with these people now. I don't believe any action has ever been taken against people other than threatening emails and letters. I'm very jubvious over the legallity of their claims and neither usenext or tesch inkasso have replied to any email I have sent. Does anyone have any updates as to what happened? Do these people just eventually give up?

M
M
Makwana
, US
Jan 26, 2016 2:41 pm EST
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I am also facing the same issue. They started sending me reminders from Nov 2015 and now via the collector TeschInkasso. I had only used their trial services way back during 2015 early start and had then cancelled the paypal agreement. Have never used it after the trial period.
This is real fraud. Going to take legal action.

View 0 more photos
M
M
Michael1953
, US
Nov 04, 2015 11:21 am EST

They are sending bills to me every month, and each month it goes higher. I DO NOT USE THE DAM SERVICE AND WILL NOT PAY IT. They didn't even have my e-mail address till I e-mailed them telling them that I did NOT order this service... OBVIOUSLY or they would of taken their money out of my bank account. They didn't even have my e_mail till I wrote them asking why I was getting bills from them. These Germans must be dam well stupid. If I had ordered it, I would have had to have a credit card, CORRECT? And an e_mail, CORRECT? They are trying to rip off anyone that they can! Total nonsense. Michael
P/S I notice there is no physical mailing address anywhere that I can find.

R
R
Ronnie D Y
Santa Maria, US
Jul 07, 2015 5:05 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I did everything to cancel usenet and now they sent me 2 statement letters. I will not call and waste time and money. So I will go on every international site that will listen to my concern and will go on youtube to discredit this issue. I'm tired of people trying to scam other people.

Ron

View 0 more photos
C
C
cemal ahmet
, TR
May 02, 2013 4:56 am EDT

Usenet.nl has stolen 143 euros from me "a legal fraud". Even though I paid my money in April 15 They did not yet reactivate my account. 17 days ago i paid 143 euros and already i have not. This is usenet.nl. So, Be carefull and be avoid.

Z
Z
ZebsLC
Worthing, GB
May 04, 2015 4:20 am EDT

I too have been in long arguments with them (about a year). In my case, I had a subscription which automatically came out after UseNext changed their email policy so that instead of giving me fair notice that they were about to renew they just did so and with no refund there was nothing I could do. I thought I had just missed the emails but it was only when going through my email history I noticed the silent change in policy. I now regard those two payments as having been taken fraudulently and want them back.
The first I knew about the third one was when my card had been changed by my bank and the payment refused. Instead of mailing me they sent a letter telling me that I owed a years payment in advance plus an administration charge. This I refuse to pay hence dealing with the incredibly rude and incompetent organisation Teschinkasso who have ignored all my requests for this to be taken to the small claims court or provide evidence of the exact terms I signed. I am now in the process of reporting them for harassment as there seems no other way of closing this situation.

U
U
UseNext.nl Victim
St. Leonards on Sea, GB
Mar 12, 2014 9:01 am EDT

Same here, I cancelled my UseNext account, after 3 years, I'm now receiving threatening emails and letters from TESCHINKASSO, telling me, I'll be sorry there will be trouble, legal action, further costs, damage to my credit rating. I've lost count of how many I've had, they don't give up. Please be warned keep as far away from UseNext.nl as possible, you cannot leave.

ComplaintsBoard
N
5:04 pm EST
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Usenet.nl - they keep trying to steal my money after I canceled membership

I think it is a right scam they said i could try the site out for 14 days if i like it then i have to pay 100 euros to use it, i tried it it has nothing useful to download on there i tried cancelling the membership being bought deleted the software but was not able too cancel they keep trying to take the money out of my account which has become a right...

Read full review of Usenet.nl and 70 comments
ComplaintsBoard
S
12:01 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Usenet.nl - misleading information

I have contacted the company concerned regarding my complaint but had no reply. I'm really concerned about their business practice and my experience. Usenet.nl offer a download service and offer a trial which you actually pay 1 euro for. When you have the trial confirmed with a PayPal receipt, there is absolutely no information in any email correspondence...

Read full review of Usenet.nl and 6 comments
ComplaintsBoard
M
9:08 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Usenet.nl injustice

I have two weeks before the trial began on 30 .07.2010 usenet.nl Posted on site because they can not to look at e-mail account took me 100 euros.
In this way, I think the process was not legal.
A situation which is outside my decision ..
What can I do.
I was cheated by this company.
I feel so bad..

Read full review of Usenet.nl and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
S
S
someonesomeplace
Clarkson, AU
Nov 27, 2014 7:45 am EST

Hi to anyone dealing with usenet.nl don’t they are a fraud!

I was in a hurry trying to get hold of a file for a uni deadline, usually I do my googling with things like this but just rushed this time. The company makes it appear as if you are signing up for a free trial which will then be charged at 8.33 euros / month if you forget to cancel. Actually the charge you the full yearly fee straight up nowhere do you agree to pay a $99 dollar transaction in one hit. It may be hidden somewhere deep inside the fine print, but the information on the payment page and even the faq is very misleading and unclear, and make it sound like it’s 8.33 euros / month. If you have already been RIPPED OFF by usenet.nl DO NOT LET THE FINE PRINT DETER YOU FROM DISPUTING THIS CHARGE. This company is clearly trying their best to mislead and trick customers, and even if the $99 fine is hidden somewhere in the ten pages long fine print this is just not good enough – as a consumer you should not have to conduct and FBI investigation for what appears to be a small 8.33 euro transaction. This company do not deserve your money, so contact your bank and dispute the charge if you can!

It is no point to contacting them, I used the form four times no reply, I tried two email addresses (mediarelations@usenet.nl and response@usenet.nl) supposedly posted by their customer service team on other complaints pages (more likely bots as it’s always the same generic message posted as an answer to all problems) and both emails bounce. According to other people with problems the cancel button doesn’t work and you can’t phone them either you just end up in a never ending loop where you don’t get to talk to anyone, and no problem is dealt with! So unless you want to waste stress and money on international calls it’s probably easier dealing with PayPal or your credit card provider. I have seen posts of PayPal refunding this so I repeat do not be deterred by the fine print; you do not want nasty un-ethical people like this to have your money or credit card details.

To top it off the software shows up as malware / virus, and I couldn’t even get the file that the search showed up they had on their servers. So basically they give you a ### service a virus and charge you 99 euros for it while laughing at you!

B
B
boxtel
, NL
Feb 28, 2012 5:32 pm EST

two weeks ago Feb 12, 2012 I started the usenet trial version. Without any notification to ask if I am happy with the trial one, Feb 27 12, 2012 yesterday, it automatically withdraw the yearly 100 euro from my paypal account. When calling Service desk, they were very rude saying this is the rules and terms, cannot be reversibile. I feel really frustrated and cheated. I never saw such rules and terms, unless saying authorizing them to do so, they chose to jump to 100 euro (yealy) rather than 10 euro (monthly) for the own best benefits without any agreement with me. I can hardly image this is legal in this current society ...

ComplaintsBoard
K
10:03 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Usenet.nl fraudulent charges

I received a pre-emptive email from Capital One this morning, regarding possible fraudulent charges that were recently placed with my credit card account. I called Capital One to find out what was going on.

Turns out there was a $1 authorization charge pending on my account from LSI usenet.net. The service rep was suspicious and informed me that the charge was made early this morning and asked if I knew the company or if I had ever done business with them in the past. I told him that I did not know the company nor did I make any charges in the past few days. He gave me their phone number [protected]) and told me to call them and inquire. I called and got a generic voicemail asking me to enter the voice mailbox number. I hung up and started some research on the net. I found a few hits on Google that led me to believe that the company was fraudulent. One website even stated that the company does the initial $1 authorization charge to make sure the account is valid/active, then maxes out the user's card limit account on fraudulent charges. I immediately called Cap One back, cancelled the account and got new cards issued. Good job Capital One on keeping a good look-out for fraud!

Just giving everyone a head's up out there who get a charge like this and don't know what it is.

Read full review of Usenet.nl and 5 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
5 comments
Add a comment
D
D
diana14
, RO
Sep 17, 2019 8:36 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Y want to be eraise from your web site. I did a big mistake by let my account date

D
D
diana14
, RO
Sep 11, 2019 11:18 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I went to my bank and just the I foud out what you took 99.96 euro from my account. I want my money back

T
T
Tjtotzkie
, PH
Jul 28, 2019 4:03 am EDT

Pease stop my free trial emmidiately and please cancel my subscription and delete my accnt please thankyou. Please help me to unsubscribe it as soon as possible thank you.

E
E
edile
, FR
Jul 12, 2012 6:33 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

They took around 12.50 euros off my count at least the last two month (as you can see on the JPEG)

E
E
edile
, FR
Jul 12, 2012 6:16 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I am french (living in France) and it happens the same thing to me. I hope my nank will do something.

Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

Usenet.nl contacts

Website

usenet.nl

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with Usenet.nl?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Usenet.nl Customer Service. Initial Usenet.nl complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for Usenet.nl above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about Usenet.nl. Discuss the issues you have had with Usenet.nl and work with their customer service team to find a resolution.