Usenet.nlcompany logo

Usenet.nl

Usenet.nl

Learn how the rating is calculated

1 90 complaints
6 resolved 84 unresolved

Is this your company? Claim it and get a lot of features. Read more

Usenet.nl reviews & complaints 121 - 90

Usenet.nl complaints 90

Usenet.nl - false invoicing

I was recommended to this site as I have a previous good experience...like like time are changing...I registered on their site on April 20, got go answer, no access log is until the credit...

Read full review

Usenet.nl - usenet services

I signed up for their trial membership and canceled in time just like everyone else leaving a negative review and now they are mailing my home and emailing my account with letters that increase each time in payment. I think its up to 300 euros or whatever their currency is. I'm never paying this... their just wasting money and time mailing me.
Infact, I'll be sending them some of my own mail given I have their return address, I'm going to start mailing all my old batteries, car parts, used oil and other things. I remember some things I learned from those nigerian 419 scams.
Complete scam. I just blocked their domain so they cannot email me, I do a return to sender on all their mail.

I have the same experience...I also wrote in time. Total waste of time and also of money! So be careful!!!

Usenet.nl - unethical behavior bait & switch tactics

I subscribed to the trial subscription. They were supposed to grant me access to the trial subscription, to download ebooks and files, but they only sent me the access data to the trial subscription...

Read full review

Usenet.nl - internet access to research papers

I signed up for a trial membership but cancelled the very same day via the contact link on their website (1/22/16). On 2/6/16 I received an email stating that the 2 week trial had ended and that I am automatically enrolled as a member, and that am charged a bill for 99.00 EUR. I sent another email via the link cancelling my membership, and received a reply that they have no record of my first email cancellation, thus the bill still stands. Now I have received a bill by mail for 110 EUR (additional fees included). Please note that I did not make use of ANY services by this company. Therefore, I do not feel I should pay anything for never using this service.

E
Mar 18, 2016

Usenet.nl - their new web platform is ridiculous!

This site was great, but then they changed their web platform and turned our life into a nightmare! I wanted to cancel my subscription, but now it is absolutely impossible! I sent them several emails, but never received a reply. Then I called Usenet customer service and was put on hold for about 30 minutes ad then disconnected! I cannot update my payment and cannot delete my account and there was absolutely no help from them! Don't use this website, it's a trap!

Hai! I just canceled my subscription yesterday by sending a message via the contact form saying 'I would like to cancel my subscription please, thank you.' And I got a conformation that it was canceled today. Maybe that will help for you too? I am from the Netherlands, so maybe we have a different server, I dont know ^^

Usenet.nl - software download usenet

on the 11/12/2015 bill arrived from usenet.nl for balance of 80 Euro? why I canceled within the correct time on 14 day trial by pressing cancel button but the say I should of phoned their telephone...

Read full review

Usenet.nl - 14 day free trial fraud

I have had the same thing happen to me now - I communicated during my 14 day trial stating that the item I wanted to download (which was advertised) isn't actually available so I wish to cancel. They took a couple of days to reply saying I need to go onto their site and cancel. I looked on the site and couldn't see an 'unsubscribe' or anything so I filled out a customer query form again from their site. Days later I got another reply stating that they are sorry for the delay my request is being handled etc. I subscribed to the 14 day free trial because I had seen that Usenet.nl were advertising that they had a specific download that I wanted. To subscribe to their 14 day free trial I had to give my credit card details. After a couple of days I went onto their site to look for the download & it wasn't available so I wrote to them, using their customer query form on their website, stating that I am not interested in continuing with the service they offer as they had advertised something that wasn't available. I received a reply after a couple of days stating that the advert must've been placed by a 3rd party and they have no control over that so it's not their responsibility - but why would a 3rd party advertise something that isn't available and send traffic to the Usenet.nl site? They informed me that in order to cancel my subscription I have to do it on their website. I looked on their site and couldn't see anywhere where I could unsubscribe. so I wrote to them again stating that I can't find how to unsubscribe as there doesn't see to be a link etc. I waited a couple of days and didn't receive a reply from them. Then they deducted ±100 Euros off my card! So I went back onto their site to see what I could do and found that I had to phone either the US or the UK. I phoned the UK number and spoke to a rude woman - from a Chinese call centre I assume. She had all my correspondence on record, and even knew that I had contacted them again asking how can I cancel the subscription as I can't see a link on their website, yet she wouldn't discuss it at length, she said just repeated that the T&C's show inform people after 14 days free trial expires you have to pay! She has obviously been trained at handling complaints and angry people! Yes, I understand that the condition is that if you don't cancel within 14 days you have to pay - but what about the fact that they make it very difficult for you to cancel - slow replies to queries, no easy way on the website to cancel - forcing clients to make an overseas phone call! It is my believe that they delayed in order for my 14 days to expire so that they could take my money. Also, I wanted to dispute it with my credit card company but can't because Usenet.nl don't communicate via email, you have to complete customer query form so I have no proof to send to my credit card company that I informed Usenet from the outset that I didn't want to continue with their service. It's an obvious fraudulent scam and they should be stopped from operating!

Usenet.nl - download services

Like many others I have been defrauded by this company. I now intend to do a full investigation and report to the regulatory authorities and the media my findings. So far many complaints about...

Read full review

Usenet.nl - usenet service

I tried a trial with Usenet.nl a while back. It was a terrible service, so I contacted them via a web form (the only way to cancel an account) to cancel before the trial ended. My account wa...

Read full review

Usenet.nl - I can´t cancel my account

They don´t give an option to cancel my account. They just tell me to call some number explaining why I´m cancelling it. I think this is totally unaccetable! It´s almost like a crime, because if I...

Read full review

Usenet.nl - this site is a scam

This site is a scam” 8/25/15 tried the trial and was sent a notice that i was being charged 99.00 effective the next day. I responded the same day to cancel the trial only to fine out i had to go...

Read full review

Usenet.nl - debt collection service

I cancelled my service using there convoluted cancellation system last August. Now I have a demand from their debt collector for one month plus collection fees. I called them and they said they...

Read full review
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Usenet.nl - but I never signed up for anything...

It seems that a number of people have been conned by the old "small print for renewing x-day trial" scam. However, the people who have posted on here all complain that Usenet conned them AFTER they had downloaded the free trial. I have downloaded NOTHING! I'm an ICT tech and if I want software I buy it or get beta version from the manufacturer, depending on the software. Yesterday, I got an invoice via Royal Mail and hadn't a clue what it was about until I looked on here and realised someone was trying it on! Tip: I have a pre-pay credit card. When I want to buy something on the Internet, I transfer the amount, plus the £1 fee, from my bank onto the pre-pay card. In that way, no-one can take an unauthorised payment because there's never any money in there unless I deposit for a specific purpose

M

Usenet.nl - deceptive marketing tactics

I'm paying € 1 records in accordance with this site is to open a trial account, paypal account identified by direct debit from my account after 14 days was € 99.96. I do not want to use the...

Read full review

Usenet.nl - usenet is a thief

Usenet.nl is really terrible, there is no way for us to send email back to them to ensure that they pick up our cancellation. I did my cancellation last year, this year they charge me again for...

Read full review

Usenet.nl - auto renewal

I had subscribed to usenet.nl in 2010. The company did a auto renewal on 2011 and charge me even though I am not using and did not notify me at all. This year, the company auto bill me again for EUR 99.96, and I have no way to stop the services and not email id for contact / complaints. Appreciate if you can help me to get my usenet.nl payment reverse.

Dear Eunice Eng,

We are very sorry for any inconvenience you had with Usenet.nl. To make sure it is clear what our service is all about we would like to explain what Usenet.nl is and how it works.

Usenet.nl is an usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet. It is fairly simple to gain access: all you have to do is signing up on our website and you can start. The first 14 days, the so called trial period, are completely for free and you can check out all about our program.

If you decide to use our service afterwards you can manually chose a pricing model which is convenient for you during the trial period. If you do not change your package and do not cancel your subscription your membership will be automatically extended to the tariff Usenet Relax. This is mentioned several times during the sign up process, as well as in the TOS (which have to be accepted by the customer).

Retracting your membership or cancelling our service can take place any time during the test period or – in case of a regular package - until one day before the next renewal. For cancellation, you can choose from several options: by using the cancel button or by sending us a Support inquiry, which both can be found in the member area.

It is not our intention to give incorrect or untruthful information on our website or hide anything referring to the trial period or the contracts. If you had any problems with our service, if there is something you would like to mention or if you have any suggestions on how to improve the transparency on our website, please contact us at [email protected] We will gladly come back to you.

All the best,
Your Usenet.nl Team

Usenet.nl - no refund may be possible once one has used the service to download something

It appears that the Usenet.nl contract states that one must return any "performance" received to be able to cancel (even during the "so-called" free trial). As there is no conceivable way for one to "return performance, " no refund may be possible once one has used the service to download something. Also, irrespective that Usenet.nl apparently offers a monthly service option, it is not available when first signing up! One MUST initially sign up for their so-called "free trial, " by which one automatically agrees to pay for the Usenet.nl one year service plan "in full, " immediately upon expiration of the free trial if not first canceled (the cancellation of which, as previously stated, may not be possible)!!!

S

I went on a free trial with you and cancelled with in the 14 days period
i did this on the soft ware you provide.
now I'm getting hassled by this company TESCHINKASSO
FOR MONEY I DO NOT OWE £46, 04 EURO
customer number 6967104
Please sort this now
i canceled this because its an illegal site full of illegal uploads and down loads of films
our server warns you this site is illegal full of copy right in fringement

A

this is [email protected] i tried to sighn on after a half hour i give up JUST CANCEL MY SUB SCRIPTION ACCOUNT # 6953452 L.AST TIME I WAS WITH YOU IT WAS NO PROBLEM THIS TIME I GIVE UP [I USED TO LIVE ON VIA TERZA GUALDERIA IN 1940 TERENZI LIVES THERE NOW

Dear Tukan,

First of all we are sorry that you were having problems with our service.

To clarify any misunderstandings we would like to explain how our service works. Usenet.nl is a Usenet provider which gives you access to the huge Usenet database. Therefor we offer our customers easy to use and safe software.

After signing up on our website you enter the trial period which is completely free of cost. Of course it is also possible to cancel even if you already used your account during the test. Cancellation is possible anytime buy using the cancel button in your member area or by contacting us via support inquiry. If you do not cancel your account during the free trial period your membership will be automatically converted into a paid contract with yearly payment after 14 days of usage. This is mentioned several times during the sign-up process as well as in the TOS. If you would like to use Usenet.nl on a monthly basis you are free to choose a monthly contract at any time during your free trial period.

If you have any suggestions how to improve our service or if you want to know further details about your contract please do not hesitate to contact our support team via phone (http://en.usenet.nl/service/hotline/) or by our support form (https://en.usenet.nl/service/support-form/). They will be glad to help you.

Best regards,

Your Usenet.nl Team

Usenet.nl - withdrawn money without permition

Hello. I am complaining about the £81-92 taken from my account after I had canceld my membership. on 22/08/2012. To witch youreplyd that it would closed on 32/08/2012.
Yet paypal still took money from my account without my permissionn.
As I am a pensioner I can ill afford to loose thisamountt. Is it possiblee to have my money returned to my account. My bank SAid to contact paypal / paypal said to contact yourselfs.
I am at my wit.s end on what to do next. Please help me,
Yours Gratefully
William Carter 31/08/2012

Dear William Carter,

According to our records, you signed up for our Free Trial Package on 20.07.12.
On 25.07.12 you chose the monthly Compact Package for the price of € 11.99.
On 23.08.12 you ordered a further package, however this time the yearly Relax Package for the price of € 99.96.

These package changes can only be performed by every customer themselves by going to their member area and clicking the package desired.

While you indeed cancelled your contract, this did not happen on 22.08.12 but on 23.08.12 - about half an hour after the change into the yearly package. Therefore your contract will end on 23.08.13.

We have already contacted you via e-mail in order to give you more information and to be able to settle this matter individually.

All the best,
Your Usenet.nl Team

Hello. I am very sorry that I said that you took money from my account with out my permission. I have two apologies for miss leading you To this misunderstanding on my part. My ac/nom. 4398677. I wish to retract my statement.of my accusations.
At this I want to cancel my account with yous as already stated on 22/08/2012.
And could you please disregard my bank details that I gave to you.
Once again I apologies for my stewpidity. William Carter

hello. I am very pleased that you got back to me as a pensioner I am very grateful.
you have asked for my account details my Usenet customer Number is 4398677. Or was it my bank details if so It is
sort code is 16-16-23. Account number is [protected].
My July/August. cost was 11.99 Euros. as this sounded good I thought I can manage this. Then your next Bill was 99.96 Euros.
As a pensioner I am sorry but at that Price I could never afford this from My ? 123 pounds per week.
I did cancel my account on the 22/08/2012 you rote back to me and said The termination date is 23/08/2012.
As I took this to be the end of the contract no more money would be taken from my account. then pay-pal took 81.86 pounds that I could ill afford. I do hope that you can solve this problem for me.
Sorry for spelling out pounds as the one on my key board is knackered. Yours Gratefully. William Carter

Dear William Carter,

First of all we want to apologize for any inconveniences.

Since we want to clarify any misunderstandings we would like to explain how our service works. Usenet.nl is a usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet.

After signing up on our website you enter the free trial period in which you can test our service completely for free for 14 days. If you enjoy the easy access to the huge Usenet database you can chose to enter a paid full membership at any time during your trial period or simply wait until your trial period expires. If you do not cancel your trial membership in time it will be automatically converted into a paid contract. This is mentioned several times during the sign-up process as well as in the TOS. Cancellation is possible anytime by using the cancel button in your member area or by contacting us via Support Inquiry.

Since we are constantly trying to make the use of our service as easy and transparent as possible we would like you to write an e-mail to [email protected] including your enquiry and your account details. We will then try to find a satisfactory solution.

All the best,

Your Usenet.nl Team

G
Aug 29, 2012
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Usenet.nl - fraud

Usenet.nl has stolen 100 euros from me on 4 different occasions. I recovered my money through paypal... however, I also contacted them at their hotline so that I could get the money from them first...

Read full review
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Usenet.nl - cheating trial account

two weeks ago Feb 12, 2012 I started the usenet trial version. Without any notification to ask if I am happy with the trial one, Feb 27 12, 2012 yesterday, it automatically withdraw the yearly 100 euro from my paypal account. When calling Service desk, they were very rude saying this is the rules and terms, cannot be reversibile. I feel really frustrated and cheated. I never saw such rules and terms, unless saying authorizing them to do so, they chose to jump to 100 euro (yealy) rather than 10 euro (monthly) for the own best benefits without any agreement with me. I can hardly image this is legal in this current society ...

they are frauds, I signed up for free trial and cancelled right after that. But when I checked my credit account, I was charged for 4$ for nothing. I did not download anything. I feel totally pissed off by this company.

i am current trying to cancel my trial period. i have sent form after form and no response. what can i do. can i just cancel my card or stop payment somehow?

I have had the same thing happen to me now - I communicated during my 14 day trial stating that the item I wanted to download (which was advertised) isn't actually available so I wish to cancel. They took a couple of days to reply saying I need to go onto their site and cancel. I looked on the site and couldn't see an 'unsubscribe' or anything so I filled out a customer query form again from their site. Days later I got another reply stating that they are sorry for the delay my request is being handled etc. Then they deducted ±100 Euros off my card! So I went back onto their site and found that I had to phone either the US or the UK to cancel - assuming they would charge me pro-rata for the month. I got a rude woman from what sounded to be China, she had all my correspondence on record but wouldn't discuss it, she said the T&C's show that after 14 days you pay! Wouldn't discuss it, obviously been trained at handling complaints and angry people. I want to dispute it with my credit card company but can't because Usenet.nl don't communicate via email, you have to complete customer query form so I have no proof to send to my credit card company that I informed Usenet from the outset that I didn't want to continue with their service. It's an obvious fraudulent scam and they should be stopped from operating!

C

35 th days ago i wap paid 143 euros and already now my account is inactive. They are (usenet.nl) is exactly thief ! I want to complain usenet the international court. Plase help me.

Dear boxtel,

We are very sorry to hear about your problems with Usenet.nl.

On clarifying any missunderstandings, we would like to explain what Usenet.nl is and how it works:
Usenet.nl is an usenet provider which comes with easy and safe software to enter the worldwide network of the usenet. It is fairly simple to gain access: all you have to do is signing up on our website and you can start. The first 14 days, the so called trial period, are completely for free and you can check out all about our program. After that period, if you do not cancel within 14 days, you enter the full membership depending on what package you chose (as mentioned during the sign-up process as well as in the TOS). You can cancel anytime by using the cancel button or by sending us a Support inquiry, which both can be found in the member area.

It is not our intention to give incorrect or untruthful information on our website or hide anything referring to the trial period or the contracts. If you had any problems with our service, if there is something you would like to mention or if you have any suggestions on how to improve the transparency on our website, please contact us at [email protected] We will gladly come back to you.

Best regards,
Your Usenet.nl Team

1  ...  3 4 5