Menu
Light In The Box Customer Service Phone, Email, Contacts

Light In The Box
reviews & complaints

www.lightinthebox.com

Learn how the rating is calculated

2.2 873 Reviews

Light In The Box Complaints Summary

269 Resolved
603 Unresolved
Our verdict: Engaging with Light In The Box, which has a below-average resolution rate, demands caution. Thoroughly assess their service reviews and explore how they handle unresolved complaints. If you encounter issues, document your experiences meticulously and be persistent in seeking resolutions.
Verified
The authenticity of the customer service contact information for Light In The Box has been meticulously verified by representatives from ComplaintsBoard using our proprietary verification system.
Click here to get notifications about new complaints of Light In The Box. We promise not to send you any unrelated messages
Share
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review
File a complaint

Light In The Box reviews & complaints 873

Filter reviews by rating
5
0 review
4
0 review
3
0 review
2
0 review
1
1 review
Sort by:

Newest Light In The Box reviews & complaints

ComplaintsBoard
H
5:48 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Linen shirt and pants

I have placed an order with Light in the box.

The contact page does not allow me to contact them as it says I have no orders.

I placed the order on 19/05/2023 and simply want to check the order status.

How do I contact them?

I don't think I will buy from them again as it is too difficult to contact them.

Order number [protected]

You are replying to this message saying I am missing important information. You then supply a link stating this will tell me what else to add, but the link just takes me back to this page. I'm going round in circles.

Desired outcome: Advice on how to contact them. An email address or UK phone number.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
R
4:13 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Two women's t shirt tee black yellow blue 2. Women's t shirt tee pink blue purple

May 8th order 2 tops Order Number: [protected] received the 20th, to small, May 22, request a refund Return or Exchange
Current request View Record
Women's T shirt Tee Black Yellow Blue Text Short Sleeve Casual Weekend Basic Round Neck Regular S
Women's T shirt Tee Black Yellow Blue Text Short Sleeve Casual Weekend Basic Round Neck Regular S
Size:L
US $16.99
Women's T shirt Tee Pink Blue Purple Floral Button Print Short Sleeve Holiday Weekend Tunic Basic Round Neck Regular Floral Painting S
Women's T shirt Tee Pink Blue Purple Floral Button Print Short Sleeve Holiday Weekend Tunic Basic Round Neck Regular Floral Painting S
Size:L
US $16.99please respond,

Desired outcome: refund Return or ExchangeWomen's T shirt Tee Black Yellow Blue Women's T shirt Tee Black Yellow Blue TextSize:LUS $16.99Women's T shirt Tee Pink Blue Purple Women's T shirt Tee Pink Blue Purple Floral Button Print Size:LUS $16.99

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
N
1:34 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Returning items, can’t do this because company didn’t provide to me any information: tracking number, order number, confirmation

Hi! I have ordered on “ light in the box” on april 29, 2023 2 dresses for first communion for my daughter. On the website is information about delivery 3-5 business days, I got the items on may 20,2023. I don’t need dresses anymore and would love to return, because first communion is over. I would like to return items, but problem is that website didn’t send to me confirmation, tracking number and order number. Please help me with this. Thank you

Read full review of Light In The Box
Update by Natalia Bobko
May 23, 2023 6:50 am EDT

Hi, I have ordered 2 dresses for First Communion for my daughter on April 29,2023.

On the website is information about delivery 3-5days. I got items on May 20th. I don’t need dresses more, because First Communion is over. I would like to return the items, but “Lightinthebox” didn’t provide to me order number, tracking number etc

Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
5:09 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Poor quality. order no: [protected]

I ordered a holding hands plague and what I ordered and what I got is 2 different things, I got a cheap and nasty plastic thing, not at all like the pictures they advertised
Disgusting I have added pics, the first 2 are what I got the other ones are what they advertised
I wish I had read all the reviews as I would not have wasted my money
I WILL NOT order anything from them again

Desired outcome: A refund

Read full review of Light In The Box
View 0 more photos
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
W
1:46 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Customer service

Non existent customer service! Tried to ask why one item on my order was not being processed, as it was delaying my order being shipped.
Told it was because of being 'very busy'
I asked for delayed item to be removed from my order so rest of items could be shipped. Next day went to my account and see my complete order of 14 items were cancelled! To add insult to injury, I have to wait 29 days for refund! 🤨

Desired outcome: Explanation why whole order cancelled.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
H
10:37 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Not honoring an online order for two Sale Coats which were advertised.

On 1st April 2023 Light in the Box advertising sale garments in AU$. An Online order was placed for two Sale Coats at the discounted AU$ price. Payment of AU$121.67 was the cost for 2 Coats plus Delivery as follows. ProductsStatusOrder Operation

Order Date: 2023-04-01

Order Number: [protected]

Order Total: AU $121.67

To date only one item was delivered. The second item has automatically disappeared and Light in the Box is ignoring that the second item was ordered and paid for.

This company is extremely dishonest. The sender is a P.O. Box in Chullora, NSW, Australia.

I have encountered dishonesty issues with a company called JustFashions New from the Chullora address.

I want to warn all unsuspecting customers to be extremely wary of these two companies.

Desired outcome: I wish the amount charged for the second sale item to be refunded to my account. Or, subsequently send me the second garment which was ordered online.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
T
6:53 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box My order number is [protected] and tracking number is 93055109247500000003676176 was damage when I received it yesterday.

Good morning Light in the box, Yesterday I was told that my order was shipped with counterfeit postage and it could not be delivered. Also, I was told the package was being held at the post office and it would be sent back to the sender. Yesterday, I did receive my order from the Post Office. The jacket that I ordered was damage with tear in the front of the jacket. Also, the jacket had some black grease or glue in the shipping package it was shipped in. I order the jacket for my vacation May 12th thru the 20th, 2023. Please send me another jacket as soon as possible and a return label to me so I could return the damage jacket. I will be leaving on Friday morning for my vacation, and I would greatly appreciate if you would expedite my new order. If you're not able to provide me with my order before I leave on the 12th of May. I would be able to provide you with address for my vacation and maybe you would be able to ship it there Federal Express or UPS overnight services.

Thank you very much,
Mr. Tony McDougal
My order # is [protected]
Tracking # is 93055109247500000003676176

Desired outcome: I would like to receive a new jacket and a return label soI could send the damage jacket back to Light in the box.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
G
8:11 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Clothing

I ordered a dress advertised as made of linen. The picture showed a dress with the creases you see on linen garments. The item received was a very cheap woven polyester material, poorly made, and not as pictured.

When I tried to make the return on the website, it kept telling me to download the app on my phone. Given the sleazy nature of the whole process, I would not do that.

Finally I found a way to get around that and I filed for a return on the website. I had to provide a photo and description. (As if they don't know the material and the dress description don't match.) The request was acknowledged as received on screen and they promised to send email within 24 hours. Never received an email. When I tried to re-start the return process, got denied with various excuses - you already filed for a return or you waited too long to request a return.

Do not waste your money. This is not really a legitimate site, despite claims it is.

Desired outcome: Return my money and stop making fraudulent claims about the process

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
5:53 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Abs stimulator, blue, black.

On April the 18, 2023, I placed an order from light in the box, order number [protected]. The item was an abs stimulator, in blue and black. It was for sale for €28.99. After taxes it was €37.99. This amount was taken from my PayPal account and the date of may 5th was given for delivery.. The tracking number I was given was YT2311221266030082. I have not received my purchase although the tracking app says it was received.. I have had someone at my home waiting to receive this purchase however nothing has still arrived... I am bitterly disappointed with this service and request my money back or my item ASAP..

Desired outcome: I am bitterly disappointed, having paid for this item last month and being ensured it would arrive last week, I wish to resolve this issue ASAP or I will be requesting a full refund, but as I said, I do want this item

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
1:12 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Returning an item and reviving a refund.

I am writing this on behalf of the person that ordered and have given me permission to do so. I ordered a wedding guest suit of this website. I want to return an item when I’ve emailed the company they have said that I cannot return the item as it was specifically made for the order this isn’t stated in your policy I have throughly read though it. When we have tried to return it we have had difficulty as it isn’t clear on how to return the item either.

Desired outcome: I would like a full refund.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
B
11:49 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Clothing order

Light-in-the-Box left me in the DARK. I foolishly ordered from this company before checking reviews or with the BBB. Out of the 12 clothing items I received, only 2 are worth keeping. And 2 other items were in the package that were a size small. I would NEVER order a SMALL ANYTHING ! I'm a Midwestern meat & potatoes girl. Now I'm trying to return the items, and I'm jumping through hoops. They will NOT tell you where to send the returns unless they "approve" your returns and send you some sort of "ticket". And to "earn" a ticket, they expect you to measure everything and send THEM the measurements. Shouldn't THEY KNOW the measurements of the garments THEY supposedly make. How would you measure bike shorts with the crotch stuffed with 3 inches of foam. What a joke ! And I'm not about to send MY personal measurements out on the www ! They jerk you around until the 30-day time limit has passed. Consider it this way:

ALL SALES ARE FINAL

Desired outcome: Tell me where to send my return package and Refund $119

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
L
11:28 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Ordered a pair of shoes but too small and want a refund.

Ordered a pair of shoes. Arrived and beautiful but too small. There is nowhere on the site that will give me a returns slip. When I go on to customer services on their site it tells me they cannot refund dresses that have been custom made. I have tried to tell them it is not a dress it is a pair of shoes that were not customer made but are too small. I am even happy to have them replaced with a bigger size. But it then blocks you off

Cannot find an email address or phone number.

Linda Arbury

Desired outcome: Refund please plus a response

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
10:37 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Dress and Bluetooth speaker

I'm trying to return a dress I bought that is nothing like the picture on your website. I keep getting messages telling me I've got customer service messages but it won't let me open the message so I can't see what they say.

I've also bought a Bluetooth speaker for the TV, but can't make it work as the instructions are in Chinese and the woman speaking when I switch it on is talking Chinese, I am English and don't read or speak Chinese! So I can't get it to work, how am I supposed to be able to set it up with no instructions that I can understand in my own language?!

This is very bad customer service and I'm not pleased at all. Feed up of wasting my money on this site! Won't be using it again!

Desired outcome: Get my money refunded in full.

Read full review of Light In The Box
View 0 more photos
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
B
7:51 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Refund

I have received my parcel today of 5 items, all of which I am extremely disappointed with. Nothing fits properly or well and the fabric which was advertised as linen, definitely is not, being of very poor, thin quality.

There is no invoice or returns ticket in the parcel and I have found it impossible to raise one on line, having gone round and round in circles for the last hour, even when installing the app.

It is completely unacceptable to sell inferior goods and the to not offer reasonable means for a refund.

Desired outcome: Ability to return these inferior items for a full refund.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
C
3:16 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box The return

I received my dress on 2 May 2023. On 3 May 2023, I tried on the dress and found that the bust area was so small I couldn't even get it to go across my breasts. I notified the company immediately only to receive a request that I take my measurements and pictures to prove it didn't fit! I was outraged that they believe I owe that proof after just requesting to return 1 day after receipt. This is not a custom made dress!

Desired outcome: I want information on how to return for a full refund!

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
6:21 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Returns procedure

I ordered a blue cotton sleeveless dress from Lightinthebox, I am a standard 18, when it arrived it was just too small all over so I needed to return it.

I was told to get a refund, I would have to take photos showing a tape measure on the dress to prove I had ordered the wrong size. They would decide if I would get a refund if not I could keep the dress that didn’t fit and get a 50% credit note or a 30% cash back which would be put on my account, I don’t have one, and I could transfer it out.

All this took about 10 emails and about a week, surely like every other company I have dealt with my word should be taken that the dress didn’t fit and a full refund made.
This is totally unacceptable.

Jane Bedford
Order number
[protected]
TID [protected].

Desired outcome: Full refund

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
11:09 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Not received my package

I ordered something from this site it was told that it was delivered I have not received anything I keep reaching out the customer service no one is reaching back out to me I asked for a tracking number to track my package my event is on Thursday I paid for expedited shipping I have not received a notice to say where's my package nor have anyone contacted me concerning my package I'm very upset and will not use this company ever again

Desired outcome: I would like to receive my tracking number as well as my package asap

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
8:52 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Clothing

On April 5, 2023 I ordered 5 dresses. I never received a confirmation email about my order. I noticed that PayPal paid $123.00 to Light In a Box for my order. I tried contacting this company many many times. When I would try to sign in the password I saved would not be accepted. So I selected the forgot password option. A message came up that a email would be sent to me to reset my password. No email came so I tried again and again and again. Never did I receive a reset email. Without signing in I could not communicate with them. So I contacted PayPal about my problem and they contacted the company. I have received the dresses. No invoice in the packages and no email from this company. Now I need to return them because the quality is very poor and the fit is off. But I once again cannot connect to their website because I have no password. I MUST have their okay to send them back. What a terrible mistake doing business with this company. If you can please help me. Thank you.

Mary Ann Younk

Desired outcome: Get a password so I can send these dresses back and get a refund.

Read full review of Light In The Box and 1 comment
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
1 comment
Add a comment
D
D
Dawn Shaw
, US
May 28, 2023 11:13 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Customer service contact is not valid. No way to contact them. I would like to speak someone

L
L
Light In The Box
shanghai, CN
Jun 08, 2023 6:53 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more
Replying to comment of Dawn Shaw

Dear customer, we are sorry for hearing your encounter.

You can contact our customer service via:

Browser: Personal center> My orders> choose specific order and click buttom Customer Service

APP: Account>Help Center>Contact Customer Service for My Order> choose order# and click>View details.

We will come back for help within 24 hours.

Thank you!

ComplaintsBoard
J
7:46 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box Returns and refunds

I've returned six shirts and one pair trainers back to LightInTheBox warehouse at Unit4, Lichfield Road by Royal Mail Special Recorded Delivery and a recorded letter. I've also sent two letters by recorded delivery to LITB office at Tottenham Court Road, London claiming refund due. I've had no reply, correspondence or acknowledgement from them whatsoever.I have all RM post receipts, dates, customer ref number all I should need for a due claim. I want them to sort this before I apply to my bank for fraud claim. I writen to orgs like Pissed customer.com. I await your notice and reply please.

Desired outcome: Refund for returned items in full.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
Z
9:19 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Light In The Box has left an official reply on this complaint.

Light In The Box The quality of a dress I purchased and their limited return policy

I purchased a dress the end of last month. I was very disappointed because it seemed much more like a house dress/nightgown than something I would wear to some place. Photos can't tell you how the material feels. I don't remember seeing the 7 day return policy but I understand the cost to return it would be very high. No, I will never purchase anything from them again no matter how nice it looks in the photo. Realistically, 7 days is not much time and should be shown prominently in their advertisements.

Read full review of Light In The Box
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review

Light In The Box Customer Reviews Overview

Light In The Box is a reputable online retailer that offers a diverse range of products to customers worldwide. With a vast selection of items spanning various categories, including apparel, electronics, home decor, and more, Light In The Box has become a popular destination for online shoppers seeking affordable and diverse merchandise.
The company has received numerous positive reviews from satisfied customers who appreciate the affordability of the products available on the platform. Light In The Box is known for offering competitive prices, often significantly lower than traditional retail stores. This affordability has attracted budget-conscious shoppers looking for great deals without compromising on quality.
Customers have also praised the global shipping capabilities of Light In The Box. With strategically located warehouses, the company is able to deliver products efficiently to customers worldwide. This international reach allows shoppers from different countries to access a wide range of products, expanding their choices beyond local retailers.
The user-friendly interface and intuitive navigation of the website have been commended by users. The search and filtering options make it easy for customers to find specific items or explore different categories effortlessly. This streamlined browsing experience contributes to a smooth and efficient shopping journey.
It's important to note that while Light In The Box has received positive reviews, there have been occasional complaints from customers regarding product quality and customer service. Some customers have reported issues with receiving items that did not meet their expectations or experiencing difficulties in resolving problems. However, these instances should be considered in the context of the overall positive feedback received by the company.
In summary, Light In The Box is a reputable online retailer offering a wide range of affordable products. The company's competitive prices, global shipping capabilities, and user-friendly interface have garnered positive reviews from customers. While there have been some isolated complaints, the majority of feedback for Light In The Box emphasizes its affordability, variety, and convenience.

Light In The Box In-depth Review

Website Design and User Experience:

Light In The Box's website design and user experience are commendable. The navigation is intuitive, making it easy for users to find what they are looking for. The layout is visually appealing, with a clean and modern design. The search functionality is efficient, allowing users to quickly filter and refine their search results.

Product Range and Variety:

Light In The Box offers a wide range of categories and subcategories, catering to various interests and needs. Within each category, there is a diverse selection of products, ensuring that customers have plenty of options to choose from. Whether you're looking for popular items or niche products, Light In The Box has you covered.

Product Quality and Authenticity:

The overall product quality at Light In The Box is impressive. Customers can trust that they are receiving high-quality items. The authenticity of branded items is also guaranteed, giving customers peace of mind. Customer reviews and ratings further validate the quality and authenticity of the products.

Pricing and Discounts:

Light In The Box offers competitive pricing compared to its competitors. Customers can find great deals and regular discounts and promotions on the website. The pricing is transparent, with no hidden costs, ensuring that customers know exactly what they are paying for.

Shipping and Delivery:

Light In The Box provides various shipping options at reasonable costs. The delivery timeframes are reliable, and customers can expect their products to arrive within the estimated time. The packaging and handling of products are done with care, ensuring that items are received in good condition.

Customer Service and Support:

Light In The Box's customer service is top-notch. They are responsive to inquiries and complaints, providing timely assistance. Customers have multiple contact channels available to reach out for support. The customer service team is also helpful with order tracking and returns, ensuring a smooth shopping experience.

Payment Options and Security:

Light In The Box accepts a variety of payment methods, providing convenience to customers. The website has robust security measures in place to protect online transactions. Personal and financial information is safeguarded, giving customers peace of mind when making purchases.

Customer Satisfaction and Reviews:

Overall, customers are highly satisfied with their experience at Light In The Box. Positive reviews outweigh the negative ones, indicating the company's commitment to customer satisfaction. Light In The Box promptly resolves customer issues and complaints, ensuring that customers are happy with their purchases.

Return and Refund Policy:

Initiating returns and refunds at Light In The Box is a hassle-free process. The conditions and timeframes for returns are clearly stated, making it easy for customers to understand the policy. The refund process is timely, ensuring that customers receive their money back promptly.

Company Reputation and Trustworthiness:

Light In The Box has been in business for a significant amount of time, establishing a strong reputation in the industry. The company holds accreditations and certifications, further validating its trustworthiness. Customer feedback and industry reputation affirm the company's commitment to quality and customer satisfaction.

Social Responsibility and Sustainability:

Light In The Box demonstrates a commitment to environmental initiatives and practices. They prioritize ethical sourcing and manufacturing, ensuring that their products are produced responsibly. The company is also involved in community initiatives and philanthropy, showcasing their dedication to social responsibility.

Mobile App Experience:

Light In The Box's mobile app offers a seamless shopping experience. The app is highly functional, providing features that enhance the user experience. User reviews and ratings reflect the app's effectiveness and user-friendliness. It is compatible with different devices and operating systems, catering to a wide range of users.

Overall Rating and Recommendation:

Light In The Box receives an overall positive evaluation. The website design and user experience are excellent, making it easy for users to navigate and find what they need. The product range and variety are impressive, ensuring that customers have plenty of options. The product quality is high, and customer reviews validate this. Pricing is competitive, and discounts are regularly available. Shipping and delivery are reliable, and customer service is responsive. Payment options are varied and secure. The company has a strong reputation and is trustworthy. They prioritize social responsibility and sustainability. Overall, Light In The Box is highly recommended for potential customers looking for a reliable and diverse online shopping experience.

How to file a complaint about Light In The Box?

1. Log in or create an account: Ensure you are logged into your ComplaintsBoard.com account. If you do not have an account, please register by providing the necessary details to create one.

2. Navigating to the complaint form: Once logged in, locate the 'File a Complaint' button situated at the top right corner of the website and click on it to access the complaint form.

3. Writing the title: In the 'Complaint Title' field, concisely summarize the main issue you have encountered with Light In The Box. Make it specific and clear, for example, "Incorrect Item Received from Light In The Box" or "Refund Not Processed by Light In The Box".

4. Detailing the experience: In the complaint description, provide a detailed account of your experience. Mention key areas such as product quality, shipping and delivery, customer service, and return or refund policies. Include specifics about any transactions, such as order numbers, dates, and amounts. Clearly describe the nature of the issue, including what went wrong and how it deviates from your expectations or the company's promises. If you attempted to resolve the issue, outline the steps you took and the responses received from Light In The Box. Explain how this issue has personally affected you, whether it's frustration, financial loss, or time wasted.

5. Attaching supporting documents: Attach any relevant documents that support your complaint, such as receipts, email correspondence, or screenshots. However, be cautious not to include sensitive personal information that could compromise your privacy.

6. Filling optional fields: Use the 'Claimed Loss' field to quantify any financial losses you've incurred as a result of your issue with Light In The Box. In the 'Desired Outcome' field, clearly state what you would consider a satisfactory resolution, whether it's a refund, exchange, or other forms of compensation.

7. Review before submission: Carefully review your complaint or review to ensure that it is clear, accurate, and complete. Check for any spelling or grammatical errors, and verify that all the information provided is correct.

8. Submission process: Once you are satisfied with your complaint, click the 'Submit' button to officially file your complaint on ComplaintsBoard.com.

9. Post-Submission Actions: After submitting your complaint, make sure to monitor your account for any responses or updates. ComplaintsBoard.com may notify you of any replies from Light In The Box or further inquiries into your complaint.

Frequently asked questions (FAQ) about Light In The Box

Expand Collapse all
Is Light in the Box a legitimate website?

Yes, Light in the Box is a legitimate website.

Is Light in the Box a safe website to purchase from?

Yes, Light in the Box is a safe website to purchase from. They use secure payment methods and have a good reputation.

Are the products on Light in the Box authentic?

Light in the Box sells a mix of authentic and replica products. Be sure to check product descriptions and reviews before making a purchase.

Does Light in the Box offer refunds or returns?

Yes, Light in the Box offers refunds and returns within a specified time frame. Check their website for specific details.

How long does it take for Light in the Box to deliver?

Delivery times vary depending on the location and shipping method. Check their website for estimated delivery times.

Is Light in the Box a Chinese website?

Yes, Light in the Box is a Chinese website.

Is Light in the Box a scam?

No, Light in the Box is not a scam. They have been in business for over a decade and have a good reputation.

Does Light in the Box have a physical store?

No, Light in the Box is an online retailer and does not have a physical store.

Is it safe to enter personal information on Light in the Box's website?

Yes, Light in the Box uses secure methods to protect personal information entered on their website.

Does Light in the Box have customer service?

Yes, Light in the Box has customer service available to assist with any questions or concerns.

Is Light in the Box's customer service reliable?

Light in the Box's customer service can be hit or miss, but overall they have a good reputation for resolving issues.

Can I trust reviews on Light in the Box's website?

Light in the Box's reviews should be taken with a grain of salt, as they have been known to filter out negative reviews.

Is Light in the Box a wholesale website?

Light in the Box offers both wholesale and retail options.

Does Light in the Box offer free shipping?

Light in the Box offers free shipping on certain products and orders over a certain amount. Check their website for specific details.

Is it safe to use a credit card on Light in the Box's website?

Yes, Light in the Box uses secure payment methods to protect credit card information.

Does Light in the Box sell counterfeit products?

Light in the Box sells a mix of authentic and replica products. Be sure to check product descriptions and reviews before making a purchase.

Is Light in the Box's website user-friendly?

Light in the Box's website can be overwhelming at first, but it is relatively easy to navigate.

Does Light in the Box have a loyalty program?

Light in the Box does not have a loyalty program at this time.

Can I track my Light in the Box order?

Yes, Light in the Box provides tracking information for orders.

Is Light in the Box's pricing competitive?

Light in the Box's pricing can be competitive for certain products, but it varies depending on the item. Be sure to compare prices before making a purchase.

Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

Light In The Box contacts

Website

www.lightinthebox.com

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with Light In The Box?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Light In The Box Customer Service. Initial Light In The Box complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for Light In The Box above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about Light In The Box. Discuss the issues you have had with Light In The Box and work with their customer service team to find a resolution.