Menu
Write a review
File a complaint
DirecTV Profile

DirecTV – Page 35

www.directv.com

Learn how the rating is calculated

2.0

Overall reputation rating based on reviews and complaints

DirecTV earns a 2.0-star rating from 16 reviews and 2197 complaints, indicating that most subscribers are somewhat dissatisfied with service.

Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review File a complaint

DirecTV Complaints Page 35 of 110

ComplaintsBoard
R
3:11 pm UTC

DirecTV promised cancellation fee waived

RE: Account # [protected]
In May 2017, I signed up for 2 yr promotion combining Directv & ATT under my husband's name James Riddle. After 1 year my bill doubled. On June 22, I called to question the bill & I was told the promotion was for high speed internet and did not include DSL, which I have but apparently the guy that signed me up was unaware of, as was I (since my bill states DSL High Speed internet). Since we live in a rural area, DSL is the only internet service we can get. I was transferred to Alexis ID # 503740 and she explained to me that my promotion did not cover DSL and there were no promotions available to lower my bill. Since this was an error on Directv for signing me up for 2 yr on an invalid contract and she had no new promotions available, she would cancel my DTV and waive the $20/month cancellation fee. We set up to to cancel 7/4 but then I called 6/29 and actually had it canceled then with the cx fee waived. Now I get the new bill and the $200 cancellation fee is applied after all. I called and talked to Kim ID # MD588S and she said she would escalate this to the finance team for review.
Question Reference # [protected]

Then I rec'd this email:
Response By Email (DIRECTV Customer Support) (08/03/2018 10:03 AM)
Dear Roxanne Riddle,

We sincerely apologize for any inconvenience this issue has caused. The department that you have reached is limited to researching issues specifically regarding individual payments received by AT&T/DIRECTV. We are unable to issue credits for service and/or programming. It appears that your specific issue requires research and validation of programming.

In order to best assist you, we ask that you contact Customer Care and speak directly with a representative to assist you on this matter. Customer Care can be reached via toll free number [protected]. Please have your account number handy.

Thank you for being a valued DIRECTV customer.

I called Customer Care on 8/9 and talked to Elijah ID# FM476Q and he said he could waive the cancellation fee and reinstate my account, however there would be a $118 installation fee since I had sent the equipment back. Since I have NO faith in Directv any longer with all the broken promises, I do not want the account reinstated. ALL I WANT IS THE $200 CANCELLATION FEE REMOVED AS PROMISED IN THE ORIGINAL CALL! I did not even want to cancel my account but being on a limited budget on Social Security I could not afford the $190 monthly bill that it had jumped to.

Please review Alexis's calls and verify her promise of waiving the cancellation fee.
Thank you,

Roxanne Riddle (the account is under my husband James Riddle)
500 Lee Road 121
Opelika, AL 36804
[protected]

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
2:25 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV installation/service

I am ready to contact the highest possible person at Direct TV/AT&T if this email is not answered. I had wireless cable installed 7/25. I have had no service for the past 15 days. Nate (the tech) came out the 25th. I had to call the next day and I told him it was cutting out and going blank. He came out again. Said he fixed it. Same problem the next day. Contacted "Nate" again, on his "personal line" (so his boss wouldn't find out) and told him. He came out the following week. Says he was pretty sure he fixed it. Well, it wasn't working again by the time he got to the next street.
So I called his "personal line" again. He told me to unplug it and plug it back in. ? That's his resolve? Called him the next day to say it wasn't working again. He finally told me I had to put a ticket in and tell Direct TV I needed all new equipment. What? I'm supposed to do this? Not him? It only took me 3 weeks to get cable that's still not working, and I'm the one who's supposed to arrange for a technician to come out? And pay for it?

Being behind a rock and a hard place, I called your technical department today (for the eighth time) and she instructed me that they cannot send a tech out until I'm at the property to run a "check" of the system with them. Again, what? So I have to take more time out of my day to go home after work, call and be on the phone - again - telling them the whole story - again - for them to run the check that "Nate" already had me run, so I can get a tech out? Unbelievable! If this issue is not resolved by Friday I am requesting that all the equipment be taken out of my house and I will immediately call WOW or COX. And I am not paying a dime of any invoice I receive!

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
R
11:10 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV satellite dish lie

I cancelled my service on 7/30/18 and requested my dish be removed from my driveway as it was already taken off the roof. They sent me their recycle website, but it's only for Colorado customers and I'm in Minnesota. I told them I wasn't paying a 3rd party to remove it and wanted it gone. They told me they submitted a request to have it picked up on 7/6/18 around 10:30am. I contacted them again around noon on 7/6 and was told it would still be pick up that day. I waited around ALL DAY for them and they never came. I spoke to 2 supervisors this morning who told me Direct Tv doesn't pick up dishes and they don't know why I was told they did. I was LIED TO by 2 of their customer service reps promising the dish would be pick up. I wasted an entire day waiting for them not knowing that they would never be coming! Why is this okay with them? They don't seem to care that they treated me this way! I submitted a complaint to the BBB, but I'm sure they won't care about that either. I'm not paying my final bill if I am forced to pay to have this dish removed and you can be certain they will NEVER have my business AGAIN!

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
3:39 pm UTC

DirecTV charges on my bill

On 5/21 I was charged for install/dish to a location that had previous service and a dish in place. I have been a customer since 2012. I was charged for a dish that was already there. $199.00 and told that I should have told them there was already a dish there. Really? When I called they could see there was service there and I had to wait until the previous customers cancelled their service. This is crazy and fraudulent charges.
I want a credit for this amount. My total bill is $669 for cable! This is outrageous.
I was told on 7/27 that I could get a credit, then on 8/6 I was told there was no record of that or "notes" and they couldn't do anything to help me.
Awful customer service.

[protected]@yahoo.com

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
5:05 pm UTC

DirecTV guide on the genie

The updated guide on the Genie is the worst. It is so hard to look through your playlist and be careful when deleting a recording - it sometimes jumps to another recording and you can end up deleting a recording you haven't watched. I wish we had the option for our old menu that is on the DVR that isn't the Genie! I go use that sometimes because it so much easier to use!

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
D
4:17 pm UTC

DirecTV overcharges about their equipment.

Called last month to the company, to be able to watch FIFA World Cup in 4k, since my equipment was supposed to be 4k compatible (It was shown on the compatibility when it was sold to me). We were told we need to update one of our 3 mini genie boxes to the 4k one, because of a technical issue with them. When on the phone, we were told the charge was going to be $50 for the "upgrade" (isn't clear to me why you would need to pay for a box that belongs to the provider), we accepted the $50 charge. Their supervisor also advised that a $99 charge was going to be issued for the technician visit (to screw the coaxial cable on the back of the box), but that charge would be credited back. Now we're facing a $150 bill. Spoke with several departments, handling with the "dropped" calls without follow up, and rude customer service stating there's no note anywhere about the technician credit, and the $150 charges are valid. We stopped our auto payment method and now we're trying to get out of a company that doesn't respect their promises to their loyal customers.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
V
3:54 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV forced into a two year agreement

Was told we had to upgrade because our equipment was outdated but told our bill would not change. Then we receive bill and it's $13 dollars more called them and they said that I had to pay for the DVR receivers that was never mentioned when we called about the upgrade that they told me I had to get. When I tried to cancel they then informed me I was in a 2 year contract. I was never informed that I was going to have a contract we specifically asked the installer and he said no. They said they mailed a letter but I never received one now I'm stuck with them or pay over $400. To cancel been with DTV since 2005 feeling lied to and conned sad to say I can no longer speak highly of them.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
K
2:53 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV directv

This company is the worst... when ever I call they either hang up on me...transfer me to a department that has nothing to do with what I am calling about...keep me on hold for excessive periods of time so you get disgusted and just hang up... lie to me when a charge on my bill shows up that should not be there-telling me they are taking it off-but don't-and they call it customer service... it is so stressful dealing with them... they just keep raising my bill...

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
N
6:46 pm UTC

DirecTV cable signal

ive been having a lot of issues with the cable signal, the people at at&t told me when it rains it will only go out for 1 minute but it honestly goes out for a lot longer, and the technician who came to install my cable made a huge mess and they put the main receiver box in the master bedroom when i wanted it in the livingroom, i wish i could cancel but im stuck in a contract till 2020 and i don't know what to do

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
W
10:34 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV possible fraud by a directv regional manager

This afternoon (8-1-2018) an older lady friend living in a mobile home park had two men knock on her door saying they were with DirecTV and were there to switch her from Dish to DirecTV. IF she did so in 24 hours she could keep her current rate of $34.70. If she delayed past 24 hours she would still have to switch from Dish to DirecTV and the rate would go to $40. She was given no choice since "AT&T who owns DirecTV bought out Dish and was switching everyone over." My wife was visiting and overheard much of the conversation, so this is not second hand from our older lady friend. Thankfully she did not provide them with any personal information! One man had a blue polo shirt with AT&T/DirecTV logo on the shirt and the other was in a white shirt, but my wife could not see if he had a logo or not. The business card they left includes the following information: DirecTV - Carlos Talamantes - Regional Manager - [protected] - Residential & Commercial Services. Our friend did not, to our knowledge or her's, invite them to come. They told her that she would have received "a flyer" in her most recent bill about the necessity to switch. She does not receive a bill. It is directly billed to her credit card. I am writing you on her behalf to indicate our concern that others may have been or will be approached in this fraudulent manner. Please address this with Mr. Talamantes IF he is even a "Regional Manager" for DirecTV. -- By the way, my wife and I happen to be DirecTV customers. Thank you for looking into this matter.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
J
3:03 am UTC

DirecTV directv bill

I am very upset! I disconnected my DIRECTV service # 3353483, from 104 W. 36th Pl Kennewick Wa 99337 at the end of May, which I paid my bill off then too. I disconnected because the service was at my ex fiancés house and we had broken up! I had moved in with him but for only a few months. I had moved DIRECTV with me from Redmond, Ore. I had been with Directv a long time and no longer on a contract! During the installation the move installer in Kennewick said fine, I won't put you on another contract. As I wasn't going to install it if there was any kind of a contract! But my move was all of the sudden, plus I didn't even know where I was going to go, which I had explained to DIRECTV operator when I disconnected, as I did not want to keep paying for my Ex. To watch it. Now I keep getting billed! saying there was a disconnect fee. Which I was not supposed to be put on another contract! Is this what you DIRECTV Installers do? Lie to you so you will go ahead and install it, so they can make their money? This is not right... I was just searching for the DIRECTV arbitration address when I ran onto this sight, I'm hoping things can get straightened out before I go ahead with an arbitration. I did reconnect with DIRECTV but it is DIRECTV NOW through my AT&T. wireless...
My new phone number is [protected] address, 1686 Rainbow Dr. Springfield, OR. 97477 Sincerely a disgruntled DIRECTV Customer... Janet L Swan

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
C
3:38 pm UTC

DirecTV service

I was a directv customer for 11 years, I was told that I called back in april 2018 and requested to extend my service for another 12 months; however did call to only request to return one of 3 boxes in april, we purchased a smart tv and went to apps.in july 2018 I called again to cancel the remaining 2 boxes and my service, I have now been charged for "early termination" from april, when I extended my contract for 12 months, of which I did not and and now I have a charge of $128.00 for early termination fee. I have been on the phone with directv for 1 1/2 hours and 4 different people, to no avail.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
J
2:23 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV genie receivers wireless

On july 28th 2018 a tech install equipment into my home. We discover that he had wrong work order ticket. He was to install wireless receivers but they are waltlets cables cords. The reason we which to directv was to get rid of all cords hanging down. When I call to discuss this issue I was transfer back and forth to three different depts. Three times calls was drop never return any calls back. Then I was told that they couldn't modified the work order, that I had to upgrade and be charger for the switching out the receivers. As of today I have not heard from no rep to see if my order was complete or if I was satisfied. This needs special attention to. What was the purpose for me to switch from spectrum to directv and still have to deal with cable cords hanging from be hide my tvs. I want this solve. All I ask for, was the rep. To correct the ticket. I even ask the rep did she have a recording of the original phone conversation when we first started the making the switch from spectrum to directv. My name is judy byrd 910.5451346. If you need to call me. I am not a satisfied customer. I enjoy that I can record from any room now.

Read full complaint and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
D
D
Dan Wood
Raleigh, US
Send a message
Aug 01, 2018 10:37 am UTC

I am having a similar issue. The sales rep who signed me up for DIRECTV made a mistake by checking off the wrong receivers on the order form. This was after I had repeatedly specified I wanted 4k receivers, which she verbally said I would receive. The DIRECTV equipment was installed on July 25th. Shortly after the installer left I realized I was not receiving the 4k channels. Since July 25th I have been on the phone with several different "customer service" representatives and the problem has not been resolved. The customer rep who is supposed to be handling this issue has failed to call me back as she said she would. I had to track her down and call her back. I have informed the reps from the beginning to just call the sales rep, and verify her error. They have refused to do so saying I have to pay to change out the receivers.

ComplaintsBoard
A
11:07 am UTC

DirecTV bad customer service - lost this returning customer (4 calls plus no shows no calls)

I called Direct TV as a returning customer to come back to them and I had liked them a lot before. I spoke to an agent who signed me up for service and told me someone would contact me within 72hrs to set up my installation. Nobody did. I called a 2nd time and spoke to a different agent who apologized and offered me and extra $100 card for my trouble and said someone would be contacting me for my installation that day or within 24hrs. Nobody did. I called the 3rd time spoke to a different agent and when asked to speak to a supervisor she said she was a senior account manager. I thought ok surely she could help me but said the same thing after giving the acct.# and all my information for the 3rd time and said someone would be contacting me to set up installation. Nobody did. I called for the 4th time and now I was upset and explained I was tired of being patient, that it felt like they really didn't care about having me as a customer, etc. I had to give all my information again. This time the agent put me on hold to contact someone to get a date for me for installation instead of wait for someone to contact me. The date was set for Saturday 7-28-18 between noon and 4pm. The agent told me a technician would call 30minutes prior to arrival. NO CALL and NO SHOW. I called about this yesterday on 7-29-18 and spoke to another agent and tell them what happened and ask why, etc. The agent had no explanation for it and then said I called in May for service (What? Are you kidding me?) I told her no I never called in May that my first call to get service was this month. She seemed confused said she had no to little notes available in her computer. She asked me if I wanted to set up another install date after I explained all this to her (Really?) I said no I think I will just cancel now. She transferred me to a different dept. who asked me if there was anything they could do to change my mind what would it be. I said get someone here today to hook up service. She put me on hold came back and said I'm sorry there are no technicians available to install today would I like to set up a different day. I said no cancel the whole thing. It felt like they didn't listen and didn't care. No follow up from this company. The worst customer service I have ever experienced. 1st Case #[protected] then given a 2nd #[protected].

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
B
9:56 am UTC

DirecTV service cancellation

I had a horrible situation. I called in December to cancel my service but the representative never canceled it in their system. I owed a bill so I paid it and that's all they said I called to do. A month later when I never received the box to return the boxes like the rep said I would receive, I called back to get them sent. They said they would. Never was it told to me that my service wasn't canceled. Again, I never received the box and called again. This time the person told me to go to a ups store and they ship them for me. I did that but the ups store internet connections were down and I couldn't. I shipped them back myself with fed ex and paid it myself. In April I noticed that my credit card had been billed every month since January for my service that I had candelled. I have called to get refunded. The first call went well and I was told I would receive my refund in two weeks. Well I never did. I have called about 5 times since and each time they said a manager would contact me. Well a manager never did. I had to keep calling. Well today I called and they said I will never receive a refund because it was my fault because I never canceled in December and I never cancelled the payments. I did cancel. The payments were set up automatically. I never realized my service wasn't cancelled until April when I saw my credit card statement. I had no reason to check it because it should have been canceled. This is your reason for keeping over 800.00 of my money. I was told send a letter to legal. I will not do that because I feel I should not have to. I should be refunded my money without having to go through all this hell. I am so angry with this company. I have my phone service with you as well and I will be canceling that. If you wish to respond my email is. [protected]@yahoo.com

Read full complaint and 3 comments
Hide full review
3 comments
Add a comment
S
S
Sue Berk
Tobyhanna, US
Send a message
Jul 30, 2018 7:17 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

This is what I have done with their lousy dish that can't be removed by any tool known to mankind.

S
S
Sue Berk
Tobyhanna, US
Send a message
Jul 30, 2018 6:59 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Direct TV is the worst company I have ever dealt with! Was set up in my 87 year old step-father's name because my brother had lousy credit. Had two boxes in his house. We knew my brother was moving out and were promised one free move. Move made and then charged $199.00 for move. Called three times to get return box for two remotes, and extra box because no longer needed. Thank God we never had time to get direct billing and get in mail. Last month, paid for all charges, except $199.00 charged for move. Never got bill next month, but check was cashed on 6/20. They cut off service to my brother on 7/24. Just got bill today and payment on 6/20 not shown. My brother called and customer service told him that he was promised a "worry free" move and not a free move. Have nothing in writing to go on. Cannot find address to send back equipment. Customer service told my brother to bring to Fed Ex, but have read many complaints that even when they returned equipment in their box, they were not given credit.

T
T
T.c. Bennett
Newport News, US
Send a message
Jul 30, 2018 10:33 am UTC

the comments I've read from these customers are the same problems I'm having. they are fraudulent to say the least and i will never do business with at&t. a billion dollar company ripping off customers for canceling services . they know what they are doing is not right and i hope an attorney would file a class action lawsuit to teach them a lesson. stay away from at&t direct tv

ComplaintsBoard
J
6:14 pm UTC

DirecTV billing department

My confirmation number is #[protected]. You idiots said I owed $90.98. Ok' I payed you the amount due and some [censored] said they didn't get it. Ok' I just payed you the same amount again just a short while ago. I shouldn't't be responsible for someone else's ignorance. I am very pissed right now, this makes the second time you have done this to me. I'm very dissatisfied with how your billing department does their job. Someone needs to check in on the workers and get someone who's competent enough to do their job. I will not recommend your company to anyone I know.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
J
7:45 pm UTC

DirecTV recorder and loss of signal

I do not use a recorder, never did, don't want to and am sick and tired of watching the channels display a request to record the program. The advertising is getting sickening wanting to watch some future program.
The signal is terrible. Every time a rainstorm hits me I lose the signal. Reception is not reelable,
I can hardly wait till my contract runs out so I can dump DirectTV.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
M
3:11 pm UTC

DirecTV complaint

I called in Saturday July 21 to get info on my reward card that had been mailed, but I had not received. Upon researching my account the service address was wrong. I spoke with an agent who spoke to another agents who told them they would have to do a Mover'd request. I get home from church on Sunday to no services, when the agent went into fix that issue they canceled my account. I have been trying to get this resolved I have spoken with 52 agents since then. I was told I would get a call back on Monday July 23, No call, then I was told Wednesday July 25th no call so I call back in, now they are saying another 7 days before they resolve. I did not request to cancel services and agent did it in error. They have no resolution to fix this, they are avoiding me. This is the worst customer service ever.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
K
5:31 pm UTC

DirecTV cable, phone and internet

Account number.. [protected].
when I moved to my address, thr was no other cable network apart from directtv. I used to have spectrum but the service was not available then. so I called for cable, internet and telephone. I told the sales rep I could only afford $110 per month, he said he was gonna get me the exact deal I wanted so I signed up. I got 2 separate bills for the first 3 months which I called to complain about the 2 bills way higher than what I discussed with the sales team and the customer service Rep said it will that another 2 billing circle for them to be on the same bill. I called after 3 months cos I couldn't afford the bills. it wasn't wat I projected. then after several attempts of telephone calls and they kept saying different things every time I called . so I got frustrated and cancel the service cos I couldn't keep up to high monthly payment. then I returned the equipment as instructed.. the most frustrating and sad thing is I was told to pay for cancellation.

Please kindly listen to the phone call I had with the sales guy and the calls that followed about the bills and service. I don't think I should be paying for cancellation after the sales guy lied and the customer rep deceived me that I was gonna have both in one bill.
this is so sad for a single mother trying to help her family and making sure the kids don't lack with the little she got.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
8:47 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV charges added onto my billing statement resulting in a balance due spilling over onto my next monthly statement

This is the third time direct tv has changed my balance on my monthly statement after I have paid the bill, and I have tried to get this corrected via telephone. However, the people I have spoken to over the phone either do not understand what I am talking about, or they put me on hold and do not take care of the problem. I am tired of my bill being incorrect, and tired of direct tv overcharging me.I paid the bill online as I usually do, in full, and when I went to pay my bill online as usual this month, I saw where the balance was changed, resulting in an overcharge of $6.68 being carried over.
I would like a refund of this charge, and also a refund of the movie package that was charged to my account that I did not ask for of $4.42. I wish I could get out of this contract now, but as it stands I still have six months.
Every time I have to call direct tv, I ALWAYS get an individual who is foreign speaking, and difficult to understand. This is extremely frustrating as they do not understand me either. Direct tv needs to hire people who understand their customers and who can speak English correctly as well as who know what they are doing!

Read full complaint
Hide full review

About DirecTV

DirecTV is a digital satellite TV service provider offering a variety of channels and packages. Customers can access live television, on-demand content, and DVR capabilities. The service includes options for sports, movies, and premium networks, catering to diverse viewing preferences. DirecTV also offers bundled packages with internet and phone services for a comprehensive home entertainment and connectivity solution.
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service