The complaint has been investigated and
resolved to the customer's satisfaction
Resolved
Light In The Boxpoor customer service/dress made wrong the wrong size!

F Review updated:

I should have listened to my husband!!

Instead, I was swayed by the professional looking website and online chatting with a sales rep... DO NOT BE FOOLED!!!

I ordered a formal dress for a wedding. I had it "professionally tailored" to fit my specific body type. The dress came. I tried it on anxiously. Then to my utter disbelief, disgust and dissapointment the dress fit me like a tent! It was HUGE. It fell off me. I stood bewildered in front of the mirror trying to hitch it up. I measured the waist of the dress. Get ready for this... My waist is 27 inches. THAT was the measurement I gave to Lightinthebox.com. The dress measured a waist of 37 INCHES!!! TEN inches too big! AND it was much longer than the picture showed on the model.

SOOOO I tried to call on the phone to talk to a customer service rep. This is the great part- THERE IS NO NUMBER TO BE FOUND ON THE WEBSITE!!! Yes, I was a fool to not realize this before I made the purchase.

HOWEVER they are very quick to chat if you are interested in BUYING THEIR MERCHANDISE. This built my confidence because I spoke several times with someone before I bought the dress.
BUT here is where they are sneaky. ..

When I tried to chat with someone as I did with such ease when I wanted to make a purchase, they suddenly sent me to a box to submit my request and I was told I would be contacted by customer service within 24 hours!

WHAT A JOKE!

I then clicked on the box to chat with a rep as if I was going to buy something. THAT IS THE ONLY WAY SOMEONE WILL TALK TO YOU. I asked if they have an 800 number to call. I was told they have "no phone service at his time." HUH?!?!

To make a LONG story a little shorter I called my credit card company. I spoke with someone that disputes charges, and much to my great relief they credited my account. I sent that awful dress back IMMEDIATELY! I was very fortunate because I used paypal. My credit card company said if I didn't they would have had to jump through hoops to get an address to send it back too.

It was a waste of my TIME and it could be a waste of YOUR HARD EARNED MONEY! DO NOT BUY FROM THIS WEBSITE! I feel so bad for any of you that did not get your money back!

I spent half the day trying to figure out how to resolve this and my husband had the pleasure of saying "I TOLD YOU SO!"

RESOLVED

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Responses

  • Pe
    Pete Payne Jul 16, 2019

    This company should not be allowed to continue in any country at any time. They are deceptive in their trade practices, as noted many times above. Please do not order from this company; they must be put out of business. Their "easy return" policy is an absolute scam. You will lose your money. They will not accept returns and you will spend many frustrating hours trying to get someone to speak sense. Companies like this must be put out of business so that legitimate, customer-oriented providers can thrive.

    0 Votes
  • Ti
    Tiffany Bethea Jan 05, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Ordered something in November haven't gotten it yet it's January! Wtf????

    0 Votes
  • Li
    LightInTheBoxCares Aug 29, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    【TO ALL CUSTOMERS】
    Dear Customer, please note that usually customers can submit tickets to Customer Service on the website and will be replied within 24 hours guaranteed. Here is the guide of how to submit ticket. http://www.lightinthebox.com/knowledge-base/c1192/a2974.html

    【NOTE】If you don't know how to submit a ticket and want to post a review here, please kindly clarify the problem with the Order Number and details. The supervisor will create a ticket for you within 24 hours as long as we can locate your order.

    0 Votes
  • Ge
    Gege12 May 30, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I have paid for my order since the 12th of May Number:[protected] my order is yet to be confirmed I've provided 2 proof of payments via money wire and yet customer service has yet to respond my total 798$ so it very disappointing that this company would scam persons out of so much money!! They don't even have a contact number it's very unfortunate that they do this to people!!

    Comments

    0 Votes
  • Bo
    boatbrown Feb 23, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Everything negative that has been written above is true. However, can SOMEONE PLEASE TELL ME WHERE TO MAIL BACK THE MERCHANDISE? I am following their lousy return process, and have also disputed with my credit card company. But where do I mail this crap back to?

    0 Votes
  • Af
    Afua85 Jan 06, 2016

    Ridiculous DONT BUY FROM LIGHT IN THE BOX

    I bought a dress and paid for expedited delivery however it took them over a week for it to be shipped. I then bought a gorgeous dress from ASOS for my dinner. I sent them an email that I don't need it anymore as it didn't not shipped as expedited it rather standard even though I paid for that. However they still shipped it and I had to send the postman back with it. It's been over 6weeks now and no one has replied to any of my emails nor any refund. It is DARK IN THE BOX not LIGHT. Shame on you all at fake light or should I say DARK IN THE BOX.

    Be warned... DONT BUY FROM THIS CRAP COMPANY

    0 Votes
  • Do
    Donna Hansen Jul 02, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    @Afua85 How can we get this horrible scammer company shut down?
    Anyone have any ideas?
    They ripped me off. They are blatantly stealing our money.

    0 Votes
  • Re
    Reviewer43239 Dec 14, 2015
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    i ordered 2 ps3 controllers from this company on the 4th on DEC it said 6-8 days that i paid for n still have now received any replies from the company about my products which upset me because this was a Christmas gift for my son i have sent several complaints asked to be contacted and still have no reply do not use this company

    0 Votes
  • Se
    Sergio Manetta Nov 13, 2015
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Lightinthebox, DO NOT TRUST THEM!!! I placed an order which after almost 2 months later never received and they cancelled my account so that I cannot get refund!! DO NOT TRUST THOSE MOTHERFU***RS!!!

    0 Votes
  • He
    heatlat Oct 29, 2015

    Help Please!!! I ordered my daughters Halloween costume from here. The first problem was that when I ordered it said the latest it would arrive was the 28th but after ordering said It would be here on the 31st which is a problem for me. What if I need to make adjustments? I submitted a ticket but got no response. I check it today and it shows it has been delieverd. Of course I haven't received it. I don't have the money to buy her another costume and it will take days to get it refunded to me. I cant find any way to contact this company. Can anyone please help?

    0 Votes
  • Kg
    Kgabo Leso Aug 24, 2015
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I have also placed an order on the 14th of July with 20 days delivery estimate and now is 40 days, I cant even trace the order with the link provided, you go to the website they don't provide any means of contacting them, so it looks like i was scammed.

    0 Votes
  • Me
    Mechez Aug 23, 2015

    Light in box got scam written all over website consumers when their no info email-phone number-
    alo have a lot clitches difficulty filling up cart, customer service caters to orders which are
    problems too wrong item, no item delivered insufficient tracking etc.Refunds are obtainable
    hough pay pal-clickbank-clicksure-amazon-ebay and your bank get your refund when seller does not provide info
    is a bab sign, consumr report complaint to servers google other online complaint post but always do a review
    on produts-servies online before ordering iff its good or bad their is aways testimonies bout products, when your
    satisfied or unsatisfied post a review just be aware money game playrs online peace diamond esq

    -1 Votes
  • In
    ingorn Aug 20, 2015

    Hallo
    Ik zal deze product nog gekregen van jullie graag horen.
    I. Santan

    Comments

    0 Votes
  • Sn
    Snow Li Aug 18, 2015

    I order my dress in Royal Blue but ended up I received Black color. I really hated black color dress. I try to search for the refund, the website ask me to click customer service and click My order to look for the my order details, but when I click My order, the details of my order is empty. I can't do anything now. I can't contact them through email or phone. So irritating and upset. Will never never never order from this company again... this is really fool !!!

    0 Votes
  • Sa
    Sasha Xfierce Aug 05, 2015
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I made a order I send a million messages and no reply I made the 27th July now it's August this is so upsetting

    0 Votes
  • Bi
    Birginia Jul 14, 2015

    I made an order on the 14th of May and i chose payment with bank transfer.
    I paid, i have the receipt of payment and probably you think I am stupid.

    My order's total was 67.17 Euro + plus the 15 euro charge as fee for the transfer of money. As you see at the attachment i have paid totally my order +plus the fee. Total 82.17 Euro! I have the bill from the bank!
    I HAVE THE ORIGINAL RECEIPT FROM THE BANK!!! AND THEY DONT ACCEPT IT...

    In the ticket with number 9473722 i received the message:
    "Dear Customer,
    Thanks for your purchase of MiniInTheBox.
    Your payment is not complete. We received € 44.17, € 23.00 are still missing. Most likely you have not taken into account the costs of the bank applied by the bank is the part of both the paid receipt."

    This is anacceptable. I sent them the receipts and they fool me around by sending me the same mail again and again:

    "We have received your Remittance Amount 44.17 EUR
    . For your order [protected] the total amount is 67.17 EUR
    . Balanced paymen: -23.00 EUR"

    I spoke with the bank and the told me that only one fee for the transfer of money is charged, the one I already paid!!!

    In the second ticket with No 9652124 I had to cancel my order because you are playing with your guests!!! This is unacceptable!!! I am very dissapointed.

    Comments
    Comments

    0 Votes
  • Je
    jesseeparker Dec 19, 2014
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I am getting upset, their is no way to contact you guys! when I had ordered my first order it had promised that I would get it before chrismas, I even payed extra for shipping and it has not even been sent yet, and with my second order, I need it by the 29th of dec at the very latest! I am not wanting to right a bad review about you guys considering you have so many already, I was also going to recommend all my friends to shop on your site but If I don't get my orders on the dates I had asked I will not be recommending you guys to all my friends.

    first oreder [protected] needs to be at my house by December 24th 2014

    second oreder1412152210731872 needs to be at my house by December 28t 2014.

    please note that I have a lot of friends and family that have their own businesses and would be spending thousands of dollars through you guys on a regular basis if you can meet my requests, witch should not be hard considering I had been promised the orders would come on those dates and I payed extra to get them by those dates!

    please contact me asap

    jessee parker

    2 Votes
  • Ha
    Hala kh Nov 05, 2014

    dear light in the box,
    is this a joke? i ordered several things from your website in 24.August 2014 and unfortunately we are now in November and i didn't receive anything. but the funny part I'm receiving email from your website to ask me to confirm the reception of the order. And i tried to contact you several times by phone and the emails but sadly no one answered. i would be glad if you tell me where is my order now. and i hope I'm not getting fooled by you guys.

    Best regards,
    Hala

    0 Votes
  • An
    Anton von Matern Sep 25, 2014
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Hello lightinthebox
    Im look for my tiger tank order [protected]
    is it lost in space ?
    I did order it 5 september 2014
    I got a mail it say they did ship it at the 14 september
    But when i call delivery service they say its not shipt yet.
    Soo were is it?

    1 Votes
  • Dd
    D.Donovan Aug 27, 2014
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    This company SUCKS!! There is no real way of contacting them once they have your money!! I would be taking them to small claims but of course they are in China and this doesn't exist!! I keep getting a questionaire and asked to place "Tickets" to get a reply from them.

    PLEASE, WHAT EVER YOU DO, DON'T EVER USE THIS COMPANY OR "MINI IN THE BOX"

    1 Votes
  • An
    ann breslau Dec 31, 2013

    I had stuff sitting in the cart with no way to cancel and they so co-opted the account and sent the jewelry with no sales receipt They are scam artists

    0 Votes
  • Uc
    ucanfixitdotca Oct 21, 2013

    Recently bought an item from light in the box through ebay, The item was a sterio for my car at the price of 225.00 and it stopped working 60 days after I recieved it. Could not get a hold of them and they refused to answer my emails through ebay or their website.

    This company is discusting and just a bunch of chinese rip off artists. BEWARE OF LIGH IN THE BOX

    THEY WILL RIP YOU OFF. You have been warned.

    1 Votes
  • St
    Steve....!' Oct 08, 2013
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Don't trust this company

    You buy something, agree to price and post. Once it is paid and shipped DHL send a message wanting import taxes!
    None of this is made clear when you buy the item.

    No phone number
    No email address
    Very difficult to deal with.

    But sure they have become very rich out of this so well done!

    0 Votes
  • Je
    jeffrey newell Oct 07, 2013

    have not received my order yet...i paid on sept 10th 2013

    0 Votes
  • Bj
    BJR22 Jun 02, 2011
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I totally agree with the review above, I too was fooled by the way they made it so easy to chat to a rep befor you make a purchase. They have the most rigid and unprofessional customer service that I have ever seen. I orderded a dress based on the fake measurements on their website, but the dress ended up hanging on me like a tent- I contacted customer support and they are asking me to do an elaborate photo shoot of myself, the dress and the measurements etc- who has time for all that crap- dress is too big, period, what part of that is too difficult to understand? Merchants go through hassle-free exchanges and refund every single day! (I am recommending Kohls.com for great selection, excellent quality, and most importantly easy exchanges and refund- so silly photo shoot required!) I wasn't even asking for a refund, i was asking for an exchange because I really like the dress- All tags and original packagings are still intact, but they still would not budge- I really regret shopping with this stiff company and even recommeded them to all my friends- I am so irritated- I will have to contact my credit card company to cancel my new order with them...and ask all my friends to beware...

    2 Votes
  • LightInTheBox Aug 26, 2010

    Hello There,

    LightInTheBox.com would first like to take the time to apologize for the unpleasant experiences that you have had while shopping with us. Thank you for taking the time to post your feedback and comments, as we truly appreciate any opportunity to improve. In actuality, the "box" you mentioned in your review was the correct way to contact Customer Service, and they would have given you a return address.

    As there was no order number included in the complaint, would it be possible for you to provide more details? Please email [email protected] with your order number and contact information and we will begin the process of looking into your complaint.

    Again, we are very sorry about this misunderstanding, and sincerely hope that we can fix it for you.

    Kind Regards,

    Grace
    LightInTheBox.com

    1 Votes

Post your comment

    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

    IN THE NEWS

    Unhappy consumers gather online at Complaintsboard.com and have already logged thousands of complaints.
    If you see dozens of complaints about a certain company on ComplaintsBoard, walk away.
    One of the largest consumer sites online. Posting here your concerns means good exposure for your issues.
    A consumer site aimed at exposing unethical companies and business practices.
    ComplaintsBoard is a good source for product and company gripes from especially dissatisfied people.
    You'll definitely get some directions on how customer service can best solve your problem.
    Do a little research on the seller. Visit consumer complaint websites like ComplaintsBoard.