Menu
Write a review
File a complaint
Kiwi.com Profile

Kiwi.com

www.kiwi.com

Learn how the rating is calculated

1.2

Overall reputation rating based on reviews and complaints

Kiwi.com earns a 1.2-star rating from 23 reviews and 370 complaints, indicating that most travelers are dissatisfied with booking and travel experience.

Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review File a complaint

Kiwi.com Complaints Page 19 of 19

ComplaintsBoard
E
10:10 pm UTC

Kiwi.com refund service not clear

I made a one way reservation on kiwi.com that costed me about 400E and they charged me 9863 MXP (Mexican currency converted) that included 1 mexican (interjet) airline and 2 norweigan (norweigan) airlines, at the moment of buying the way back I started to have second taughts about the trip because the price got rised after a couple of days, so I decided to explore the cancelation procces that kiwi.com showed me it would be of 932 minus 20 E of penalties (this 20 where explicitly in E) and a total of 470 without explicitly indicating the currency. Not expecting that the worst case scenario in those numbers was going to be the real one because it was not sowing explicitly the currency, I decided to cancel my reservation, what a surprise that I had received a first email telling me that my reservation was "cancelled" and a refund of 0 MXP was in a process of being paid.in the mean time, one day after, another email arrived saying I would be refunded 560.84 MXP.
Contacting the companies both kiwi.com and Norweigan I asked if that was the case I would prefer to have my tickets as they where, and they answered that it was not possible because they where already "cancelled" (even when I offered to pay them back is gorgeous amount refunded)

after complaining on trustpilot I received an email explaining me that "because I paied in MXP the amount to be refunded was 470 in MXP (not E) and it was not logical to think about 932 E because I didnt pay that amount, and as a way to compensate they would be going to refund me the 20 E of penalties if I wanted" so considering his email, I should think that the worst case scenario was going to apply if I hit the cancel button (even if the numbers dont mach anyway because the second email for cancellation was saying 560.84 MXP (nothe the booking status as confirmed) and the explanation of the kind guy said 470 and after he confirmed suddenly the 560) for shure another explanation would exist like conversion rates and +- whatever it is required to "explain how the system works"

but when cancelling button apeared, to remark there was no currency saying what was going to apply

so, sadly I ended up without my flight reservation and witouth the 90% of the money, that just disappeared between kiwi.com, norweigan and interjet

attached their kind explanation (in spanish) about how I should take care from their system (is amazing how someone can explain a system way of working, to explain how they let me off from the money, making it my fault because even as he said - if it was not clear I should had contacted them before hiting the button-, because an unclear, human designed, verified, tested computer system)

—
Mi nombre es Miguel y me pongo en contacto con usted desde el Departamento de Relaciones con el Cliente de Kiwi.com en relación a su negativa experiencia con la cancelación de los vuelos.
En primer lugar lamentamos mucho el inconveniente experimentado con el bajo importe del reembolso.
En ese sentido me gustaría informarle que cuando usted compró los vuelos lo hizo en la divisa de Pesos Mexicanos, pagando por la compra 9.863 $.
Por esta razón cuando usted solicitó la cancelación le fue mostrada la misma divisa.

Basándonos en los registros del proceso podemos confirmar que la información mostrada fue la siguiente:
Total airline refund (some flights are non refundable) $ 932
Cancellation fee 20EUR $ -462
Total refundable amount $ 470

Como puede comprobar la cantidad a reembolsar por las aerolíneas $932, si hubieran sido dolares americanos o Euros habría superado con mucho lo que usted pagó en total por la reserva, lo que no cuadraría de ningún modo las cuentas.
En dicho caso, y si la información no estaba suficientemente clara debería haber contacto con nuestro servicio de Atención al cliente para una posible clarificación, y le hubiéramos podido confirmar que la cantidad estaba expresada en pesos mexicanos.

Una vez que procedimos con la cancelación con las aerolíneas, y como le hemos informado, ya no nos es posible volver a re-instaurar los billetes, lo que de nuevo lamentamos.
Por otra parte, y entendiendo la frustración de esta confusión hemos decidido como gesto de buena voluntad, no aplicar la tasa de cancelación de 20 EUR, con lo que la cantidad que le podemos reembolsar ademas de los 560.84 $ Pesos Mexicanos ya envianos, es un nuevo reembolso de 20 EUR = aprox 462 $ Pesos Mexicanos.
Entendemos que este importe es muy reducido, pero desafortunadamente es lo único que podemos reembolsarle. Intentaremos si nos es posible enviarle el reembolso de vuelta a su tarjeta, si no nos fuera posible le contactaremos de nuevo para que nos indique otra forma de reembolso.

Por favor no dude en contactarnos si tiene nuevas preguntas o es necesaria alguna clarificación sobre lo anterior.

Saludos Cordiales

Read full complaint
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
B
8:42 pm UTC

Kiwi.com airline tickets

Kiwi.com is a scam corporation preying on travelers. They know it. Their victims also know it and pay the hefty price including horrific airport/airline experiences. Be forewarned.

We have called and emailed and they are rude and seemingly pleased with the lack of consumer ability to get resolution from them or a refund.

Our travel plans are ruined and Kiwi.com cost us $1600 of airline tickets.

They seem to be able to defraud folks with impunity.

Read full complaint and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
J
J
J Dadfh
Montreal, CA
Send a message
Dec 10, 2017 10:51 am UTC

I agree fully with your comment

ComplaintsBoard
M
1:18 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Kiwi.com ticket refund process

My name is maria sánchez. I had a very hard time traveling with spirit since I had to pay so much extra for my flight. I submitted a refund form to spirit explaining that it was not my fault since they canceled my trip last minute without any option of rescheduling leading me to re buy a ticket for double amount of the original ticket I paid for. Spirit costumer service refund the amount for the cost of $1.199.74 to a mastercard ending on *8585 (not mine but a mastercard from skypicker) on oct 2nd at 9:41pm.
The amount refund to this mastercard is for the flight confirmation number k7u66c.
Spirit told me to contact you to get the refund amount from this agency which I used to get these tickests.
I really appreciate if someone can please get back to me on this issue.

Maria sánchez
Mapasanchez83 @gmail.com
[protected]

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
Y
10:18 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Kiwi.com incredibly disappointed refunded amount for no flight ticket number provided

Very unhappy quote amount for my cancellation ticket at kiwi.com which I asked for cancellation right away that I noticed the booking confirmation in first 12 hours of the ticket purchased. Why I only get the refunded amount of eur62.29 which I paid for eur6+? This is absolutely unacceptable, I spoke to them and they said wasn't beyond their control at all, it's sounds helpless, so I sent an email to airlines and surprisingly they could not trace my booking number and asked me to get it from the agent where I purchased. Unfortunately the operator mentioned they could not give me the ticket number after verified my personal details due to the ticket number is confidential, it sounds super ridiculous because I don't see the point for verification with the customer details at first, I was asking my right for my ticket number which the airlines asked me to do so at second. At third, what was the operator just said? Confidential of the ticket number? Is it insane? I paid the fuxxxxx eur600 and they refused to tell my ticket number? Unbelievable exceptional explanation discomfort me, the operator even asked me why I contacting the airlines as the agency is available? (Ya, they are available is just that unavailable for assistance), why I called? Because they keep telling me that they can't do anything, because they charged me over price for the cancellation, because even the airlines they could not find my booking is freaking me out. I suspect they actually charge me the price without providing ticket number confirmation yet and leave all the responsibility to the airlines in illegal process that not allow even asking at all, I regularly travelling around and this is a very first time being informed by someone that I have no right to ask for my flight ticket number in my life, could you believe it? I mentioned clearly enough if they could not give me the information I believe they took an illegal process of my bill then I will turn to econsumer government for reporting case and he just said will respect my decision which I definitely will do so if my booking issue still didn't come out the satisfy solution. Furthermore, how can you refunded a very small amount which is like nothing to me? Everyone please concern about my case to avoid unusual incident happen again and again, here to share my bad experience with you who read my story in flight ticket agency among all the complaint boards and internet, wish you are not the next coming victim with loss, I will keep update this profile in travel webs and forums if there's any news.

Read full complaint and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
J
J
J Dadfh
Montreal, CA
Send a message
Dec 10, 2017 10:52 am UTC

I agree fully with your comment

ComplaintsBoard
S
6:58 am UTC
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I have bought an e-ticket from kiwi.com flying from Dallas to Seoul. This e-ticket has three stops and requires me to pick up all my checked in luggage only at the San Francisco airport. However, when I asked the check in airline officers, they said that I would have to recheck in all the three bags every time I have entered a new airport. All three stops I...

Read full complaint and 11 comments
ComplaintsBoard
D
4:36 am UTC

Kiwi.com never use them

Never use them for booking flights. I spent some time on searching for tickets, booked them and after this got an email from them saying there had been an error. Tried again and again, but the result was always the same. I phoned them and was offered another non-stop flight same as the previous one but cheaper. Going through needed procedures I noticed that they were trying to send me a connecting flight with a 7 hour stop! Awful.
I declined everything and went to another website.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
W
5:04 am UTC

Kiwi.com be aware

They don't stand behind their offers. They may be nice when talking to them but your problem will never be resolved. I think that my problem was serious because I got an email from them saying that my flight wasn't available. And I have already booked it! After this, I tried to find something acceptable for my family and their support was useless af. I'm very disappointed with them.

Read full complaint and 6 comments
Hide full review
6 comments
Add a comment
K
K
Kisha121
KR
Send a message
Jan 22, 2019 8:00 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

My booking ticket is [protected]... I want to have a refund on the ticket tht i bought.the price suddenly change and now I want to just refund it..help pls

V
V
Veronica Sookhoo
Brampton, CA
Send a message
Nov 04, 2018 10:55 am UTC

No check in baggage was visible until after I confirmed booking. I immediately tried to cancel flights, but within minutes the flight confirmation came through and money deducted. I tried resolving issue via phone and email immediately. I was told that I will hear within 30 days. I heard back that I was refunded $7.00 when I spent $1, 473.34.

B
B
Bruno Pinheiro
IE
Send a message
Sep 19, 2018 8:49 pm UTC

It's a shame this company, I bought tickets from Brasil to Madri, they took my money and sent me an e-mail saying that the price now is double. I asked for a refound and it will take 3-5 days. It is a bad company! Take care! Now I will have to find another ticket and wait for my money.

D
D
Daniel George
GB
Send a message
Sep 18, 2018 8:03 am UTC

I've lost 2 flight thanks to Kiwi and had to book a hotel waiting for another flight that I paid by myself, of course. Altogether I've lost more than 500$.
Kiwi refunded me almost a quarter of this money.

DO NOT BOOK WITH THEM!

They didn't seem to care to much about the bills I've sent them for refund.

L
L
Lindsay stilleno
Richlands, US
Send a message
Sep 05, 2018 4:50 pm UTC

Booked a flight with kiwi, they never ticketed our flight. They will not give us a refund, and dodge a refund when we bring it up. Kiwi.com will not allow us to speak with a supervisor or manager.

A
A
Aslı Çelik Yaşın
Kissimmee, US
Send a message
Aug 21, 2018 5:15 am UTC

WARNING!DON'T LOOSE YOUR MONEY
I bought airplane tickets from Kıwı.com.But they didn't explain ticket is refundable or nonrefundable.So ı paid $ 1612 but when ı was cancelled my flight, returned $134 .a long time later(45 days)They say sorry often.But I lost my money .Nobody uses KIWI.com.

ComplaintsBoard
M
12:35 pm UTC

Kiwi.com flight tickets not received

I had made a booking on airindia flight 569 on 25th may departing at 6.20 am from chennai to reach bombay at 8.20am through skypickers.com
I have not received my e-ticket yet. Could you please check why I have not received it so far.
My details
Name: madhavi kumar
Age: 48 sex: f
Amount paid by citibank credit card on 10th april 2017 -$ 61
Please revert to me immediately on this matter at [protected]@hotmail.com or send an sms at [protected].
Thank you
Thank you

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
11:35 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I booked my flight in skypicker online from kuala lumpur to dubai! Once the booking was made, they wrote me back to add additional payment cause the price online is higher and the flight is not available! They ask me for additional 86€, so that they will find another flight for me. I refused cause that's not actually my fault because that's is the price...

View 0 more photos
Read full complaint and 26 comments
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service