SUBMIT A COMPLAINT

[Resolved] Getaroom โ€” charging in us currency for a canadian and a room in canada

5
L

When I booked a room in Yorkton SK in July I assumed I had reached the Days Inn booking centre. When I received my credit card statement today I was charged in US currency. I'm a Canadian and booked a room in Canada. Why would I want to pay in USD and pay 30% more? I was never asked at time of booking in which currency I wanted to pay. I didn't know this was an American company. I looked online to find a #to book the room. Be very careful when searching online. Don't deal with GETAROOM...rip off. I called them and they said there is nothing they can do. I am livid

  • Getaroom's response ยท Aug 19, 2016

    Dear Valued Customer,

    Thank you for contacting Getaroom.com Customer Care via Complaintsboard.com. Please accept our sincere apologies for the less-than-satisfactory experience. We would also like to assure that we take your feedback very seriously and that we will take the necessary actions to minimize or prevent similar situations from occurring in the future.

    Please be advised that Getaroom.com is a U.S.-based company that does charge in USD. We operate under the assumption that when customers call in to Getaroom.com that they are aware of our policies as well as our terms of use. If at any time during your reservation call you had inquired as to the billing currency our agents would have been more than happy to advise you of our location and billing information. We are very sorry that you were not aware of this information prior to booking your reservation.

    Payments made with a debit or credit card are subject to the card agreement between the card company and the cardholder. In most cases, charges in a foreign currency will be converted into the local currency of your credit card by the card company at an exchange rate, plus any applicable fees, per the card agreement to which Getaroom.com is not a party. Therefore, we are unfortunately unable to process a refund for the additional charges incurred for an international transaction. Please accept our apologies for any inconvenience this may have caused.

    If you have any further questions or concerns, please feel free to contact us at 1-800-468-3578 or at 00-1-469-675-5368 for callers outside the U.S. You can also reach us again via email at [email protected] Thank you and have a wonderful day.

    Kind regards,

    James J.
    Customer Service Lead
    Getaroom.com

  • Getaroom's response ยท Oct 03, 2017

    Dear Valued Client,
    We certainly understand your frustration, and we apologize if you were unaware that you were booking with a US company. When a customer calls in to our agent, we presume that they recognize where they are calling. Our agents are trained to charge in USD, and without questions, they do not have to disclose the currency. We apologize for any inconveniences. I apologize for the misunderstanding, we are a US base company and this is why you were charged in USD. Typically your bank converts the amount and charges additional conversion fees as per the agreement with your credit card or bank. In most cases, charges in a foreign currency will be converted into the local currency of your credit card by the card company at an exchange rate, plus any applicable fees, per the card agreement to which Getaroom.com is not a party. I understand the inconvenience you have faced, we can offer (2% or 3%) refund back to your credit card. If you have any further questions or concerns feel free to give us a call at 1-800-468-3578, or 00-1-469-675-5368 for callers outside the U.S. Please again accept my sincerest apologies that you had a negative experience. I solemnly hope we can earn your trust back in the future. Thanks again and have a wonderful day.
    Kind regards,
    DeeDee

  • Resolution Statement

    Customer Service has done everything in their power to resolve the complaint. All attempts to contact the customer have failed. Therefore, the complaint has been annulled and must not be considered where image of the company in question and its services are concerned.

Responses

  • Wine Is Good Aug 16, 2016

    Since the exchange rate for Canada vs USD is 30% higher, on the Canadian side, paying in USD would actually be LESS for you. And since the default currency on the website is USD, I am confused at how you could not know this was an American company, and American companies charge American currency. I would not expect a website showing CDN currency to charge me USD. That is just stupid.

    -1 Votes
  • Ly
    Lynnbb Aug 16, 2016

    You obviously don't know what you're talking about. I was told the cost of the room was $134. They didn't say $134 US. I ended up paying $179 in Canadian dollars. How do you figure it was less for me. My credit card is from Canada and any US transactions get automatically converted to Canadian Dollar. If I was American yes i would obviously want to pay in US currency.

    I googled Days Inn and called the number I found on Google assuming it was Days Inn booking centre. I didn't book the room online so I didn't see their website.

    0 Votes
  • Wine Is Good Aug 17, 2016

    I don't know what I am talking about? You said you had to pay a higher rate in USD than you would have had you been charged CDN. Now, you say you were charged CDN. So what is it? Were you charged USD or CDN? Your post is confusing because started off saying you were charged American currency then you say you were charged CDN. Even if the USD amount was $134, the CDN of $179 would be correct with the exchange. And just like my American credit card, yours converted the foreign currency on your bill. You paid the same amount. You just did not pay attention to the website when you placed the reservation.

    0 Votes
  • Ly
    Lynnbb Aug 17, 2016

    Get a life. You must work for Get A Room.

    0 Votes
  • Wine Is Good Aug 18, 2016

    Why do you think I work for them? I work in a pharmacy and that has nothing to do with hotel rooms. These are your words:

    received my credit card statement today I was charged in US currency.

    So, you obviously do not know what you are talking about.

    Oh, and I do have a life. A good one that allows me the common sense to read and comprehend currency charges on a website and how to read a credit card statement.

    Have a nice life.

    0 Votes
  • Ch
    Charlene Hainstock Sep 10, 2017

    I as well booked a room in Canada, as i live in Canada and I look at my credit card to see that I was charged in USD.. I thought I was paying $568 CAD but they charged USD so I paid $711 for a room for 2 nights. I called them 3 times and did get to speak to someone once for a few minutes but some how we keep getting disconnected. I am so very disappointed, They are very deceiving on the phone as they say nothing about charging in USD, when they see our address is Canada and we are booking to stay in Canada why would they not say anything.

    2 Votes
  • Wine Is Good Sep 19, 2017

    @Charlene Hainstock One, did you book the room on a US website? And two, despite what currency you are charged, you still pay the same amount.

    0 Votes

Post your comment