Menu
NetSpend Customer Service Phone, Email, Contacts

NetSpend
reviews and complaints

www.netspend.com
www.netspend.com

Learn how the rating is calculated

4.5 1942 Reviews 805 Complaints
Claimed
NetSpend has claimed their business profile
Share
Write a review File a complaint

NetSpend complaints 805

ComplaintsBoard
P
6:18 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Allacess card

I was sent an alert to s transaction I mistakenly hit the wrong button I wasn't sure what the transaction was now my account is locked for suspicious activity but the suspicious activity was me my SS check is due tomorrow and I have no food gas or a way to get to workmy account was locked on May 28 my name is pam simmers my email is [protected]@gmail.com my phone number is [protected]

Read full review of NetSpend
View 0 more photos
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
T
12:04 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Unauthorized transaction

Claim# [protected] this is my dad's account. He is currently in a nursing home and when he got paid his social security check this month $1000 was missing. Someone in California was able to take money out of his account. He is in a nursing home in Portland Oregon. This is obvious fraud, and he is still waiting for his money to be put back into his account after all this time. It's not like he is on the internet using his card or anything. How these fraudsters got ahold of his information all the way in california is suspicious. Personally, I think that there may be a data breach at net spend. Anyhow you haven't even offered him preliminary credit when you know it is obviously not him and it's fraudulent. He needs his money. He has gone without money this entire month due to this fraud and usually banks offer up preliminary credit. You haven't even done that. What do you expect people to do without their money? You're responsible for keeping it safe.

Desired outcome: Please return his money.

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
K
8:24 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Rapid refund on DeepBlue card a fraud

In January I went to liberty tax to get my income tax done. I paid to get rapid refund and by 24hrs I had got approved for $1300. By the time I went to the store it declined me to purchase anything. When I called customer service they told me that they had a block on my card and I was not able to use them. They would send me a check for the $1300 and it would take up to 14 days to receive in mail. We are now in the month of May and I still have not received that check calling every week with the same story the check must have got lost. No check still

Desired outcome: I want my rapid refund of 1300 and the 49.00 I paid to get approved for it 5 months later and feel netspend is a fraud and thief’s. No one in their customer service knows what they are doing.

Read full review of NetSpend
Update by Kristina1977
May 12, 2023 8:49 am EDT

I already did and no one has contacted me

Hide full review
ComplaintsBoard
R
9:42 am EDT
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Money stolen / poor customer service/ treated horribly

Around May I called to just the balance of my card and was told the card is an invalid card. I used my card a few times so I knew it was about 2,300 left on there. A matter of fact, I purchased some shoes with my card and three days later I received that disturbing message stating this card is invalid.

Immediately after hearing that message I call Netspend Deep Blue customer service number on back of card. I was treated so inhumane that it was sicking. I could barely understand what the customer service agents was saying. They asked my the same questions over and over, hung up in my face because the they couldn’t answer my questions correctly. In my opinion the prompter didn’t have the answers for the to clearly read in order to give me the run around. I was told after calling back 4-5X that my card have a hold on it and I need to verify myself. After being told to hold on so I can be transferred to fraud dept the agent actually hung phone up and I was force to go through the whole process over. I finally connected with the fraud team and emailed every piece of information over and my first two documents were quickly approved however my Summit credit union statement was declined with a message saying not the correct address they have on file. This was very confusing because that was my correct address and I had to give this address several times every time I had to call about card the with first group of agents. After sending over documents that were requested from me continue to deflect and decline the documents. So, after sending over documents that’s I know was not safe to email I was told they closed my account. So I called customer service again to question whats going on with my account only to be told that they closed my account and was sending $16 back in the mail. I said hold on wait a sec I had over 2,000 on card. Agent looked into the account and stated someone took 2300.00 off my account in one transaction?!? She said they will open a fraud case and just sit and shut up and wait. I don’t have access to my funds I haven’t heard anything back yet. Oh yeah not to mention customer service stated I can go online and request to have access to my funds. I had to remind them that once your card is invalid or closed you have no access to utilize there services! I had to push another card number (that only had 12.00 on it) to get someone on phone to speak with customer service. It’s so much wrong doing from these people that it’s sicking! I still haven’t heard anything back.

Desired outcome: I want my money so I can pay my bills. I shouldn’t be punished with late fees or face eviction because someone stole my money. My email is [protected]@gmail.com and phone number [protected]

Read full review of NetSpend and 2 comments
Update by Renita Clay
May 11, 2023 12:56 pm EDT

I was force to get card from Liberty Tax Services for my deposit. I set up text alerts to notify me when deposit hits my account. I never received a text for that particular card. I used this card like 3-4 times, one time I took money off card at ATM, the other transactions were online. My last transaction was a couple of days before my $2300 disappeared off my card.

Fast forward….. I tried to pay my rent off card and it declined. So I call number on back of card only to be told my card was an invalid card and I must have an valid card to speak with customer service(by the way was horrible) So I found an card that I had $12.47 left on was able to speak with phony customer service rep. After being hung on, transferred to same number OVER AND OVER AND OVER, a rep ask me secret questions so they can have access to my account. So finally I was told account was froze and I need to speak with fraud department. After speaking to fraud I was told to email my SSI Card, Bank statements, and a bill for proof of address to documents department. I sent immediately to email that was provided and I received email back stating first two documents accepted by not my Summit credit union back statement. Fraud department claim that I didn’t have correct address that they have on file. Which that was a huge lie because the statement had the exact address that I said to first representative that asked me the secret questions to gain access to my account. I marked my account number out on my bank statement and everything thing else they were able to see. So, after the decline bank statement I called number on back of card again and the customer service representative stated for me to send copy of marriage certificate to show why my last name had changed. I sent over my gas bill and marriage certificate to show my last name and why it had changed. That was immediately denied because they couldn’t read marriage certificate So after that denial I sent over a clearer picture of certificate and was denied and the reason they said wasn’t a document that they accepted! Wow so I sent another copy of my Summit bank statement and explained that this is the bank statement with correct address. After waiting for an response that never happened till after I called customer care an explain that my address is coming up wrong but correct when I speak with customer care, I immediately received a email that stated they were closing my account! I couldn’t believe what I was reading and how I was so helpless in this moment I called customer support back and they immediately all of a sudden see my account was close and the customer service representative said we will send you a $16.00 check in the mail. So I said hold on there was $2,300 on that card? So she so oh are you saying someone stole it I said YES, because I know for a fact there was $2300 on my card! The customer service said that someone took all my money in one transaction except for the $16.27 So I had to open a fraud case and I have no access to my funds as I wait. The customer service representative said if I go online and open up a fraud case then I can request to use my funds but I can’t request my funds with her on phone. She became upset and said to her you know that it’s impossible to call you guys or go online with an invalid card because the numbers are invalid, I know because I tried. The customer service representative then said Oh well there’s nothing I can do on my end. I was told to wait for an email it it could take 60 days before I receive anything. I haven’t heard for nobody or received not 1 red cent?!?

Hide full review
2 comments
Add a comment
K
K
Kristina1977
Fort Worth, US
May 11, 2023 8:48 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Customer service are horrible they have no clue what they are doing and when I asked for they corporate number to report them. They had no clue. Not able to understand them I am not sure they are located in the US.

K
K
Kristina1977
Fort Worth, US
May 11, 2023 8:36 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

They are crooks I’m still waiting on my rapid refund that they stole from me in Jan.

ComplaintsBoard
S
7:13 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Customer service department

My name is Joshua Thomas im filing this complaint about that the customer service didn't tell me to write a letter to dispute the claim on 4/21/23 about MICROSOFT*MICROSOFT 365 F MSBILL.INFO for $107.00 they did block the card they did send me a new card the card pin wasn't working I tried keep on changing the pin it keep sending the last 4 digits numbers off the card my mom already said she wasn't going to used the card cause she is dealing with con artist and scammers and im dealing with them to a friend of mine over and help me look for a netspend card that isn't outdated, he I activated the card and I ask the customer service to close out the one they mail to me they didn't say anything about no letter to dispute about the investigation is going on.

Read full review of NetSpend
View 0 more photos
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
10:53 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Debit card

I received my income taxes they were deposited into the Netspend account I wasn’t made aware of the transaction by the time I realized it I went to use the card I put $50 on Lyft and they said my account was overdrawn there’s almost $2000 that’s missing then a few days later my taxes from the state got put in and they took 100 and some dollars in overdraft fees to satisfy them selves before they release the rest of my money to me to than you arm I’ve called numerous times they keep saying that that that that escalated my case they’re telling me that they did just lies and lies and lies I just want my money they owe me over $2000

Desired outcome: Just want my money

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
T
1:47 am EDT

NetSpend Skylight card services

My money has yet to put im my account 400.00 I need it back now asap. Not sure why it's taking so long to get results there's no excuse for this at all i'm irritated and mad at this card company for not getting this done when my money was hacked and scammed for unauthorized it occurred on march 22,2023 it was taken out if my account without my permission or consent

Desired outcome: 400 is what I need to have back

Read full review of NetSpend
Hide full review
ComplaintsBoard
G
2:05 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Funding an account

FYI: They don't allow you to fund your own acct., e.g., i.e., transfer your own funds from one legitimate acct to your netspend acct. Can't be done, no how, not ANY way, (except driving to some sketchy quick mart + $4) ostensibly based on some terrorism protection.

They did allow $.01 but did NOT allow $95. Verified on both ends, wait 2 days, wait 10 days, pay the fee, don't pay the fee, doesn't matter. I would do this for MY security in case someone tried to drain the card. Which happens all the time. They say it MUST be in your name. . .when it IS in you own name, it is refused because. . . "you can't transfer money to yourself." DUH!

One ridiculous way was that anyone that would transfer money to you would have to provide all their personal info. WHAT? These rules are patently absurd. For the average individual, what/who are they protecting? I wish i'd have known this. "Suggestions" of these problems in the fine print, but entirely vague. Something rotten in Denmark (US).

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
9:16 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend My card money stolen

I put 4000.00 dollars on a new card... But someone got a hold of an old netspend card of mine and drained my account, how is that possible... It was a new card with a new card number new pin number address everything new... I was never told by netspend if you put money on a new card it goes to the old card also... Your disclaimer does not say that... I need a copy of the transcripts of the card ending in 4039 sent to me asap so I can file a police report... I am in a rehab and broke because of this... Can u please help

Desired outcome: my money back it was stolen look at the atm videos will prove that

Read full review of NetSpend
Update by John m morales
May 03, 2023 8:35 am EDT

thank you for responding...i pray we can resolve this like i said pictures from the atms will show it was not me

Hide full review
ComplaintsBoard
T
12:06 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Skylight card services

I have Been waiting for almost a month to this money back on my card and they're giving me the run around I been calling since I got back from vacation I'm not happy at with this card service I want my 400 dollars back now i.nit happy at all , don't make no damn sense what's so ever someone took funds out without my permission or consent id like my money back now tired of going through this I want results

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
J
2:05 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Card payment not working

I’ve had this card for like a month now but since I’m very indecisive I hate to spend my money, so I was just like i don’t care I’m just gonna spend All my money on the arc since I had it for long . Then I was just trying to buy stuff but since I had another prepayed card that had a payment already on it I couldn’t delete the card , So I just went to my settings on my iPad and tried to add it but I couldn’t it didn’t let me it said “ Cannot verify payment information “ so I searched it on Google and it said my account might be locked or someone from the netspend workers did something it doesn’t let me acces my netspend account no more to check how much money I have incase I have no money so I can buy a new card but since I had my password I added it correctly and it did not match . Then I went to incase you forgot your password or user , I put my email and the account user and it did not let me . Please help I love this card but I don know what to do im so sad right now this happened like Monday , April 3th.

Desired outcome: I’d appreciate if you would please unlock my account or whatever I just want to spend my money

Read full review of NetSpend and 1 comment
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
1 comment
Add a comment
T
T
Tbill
Brooklyn, US
Apr 13, 2023 3:50 am EDT

I'm not happy right now I want my 400 back now I've done the claim online and now they're telling no money I want my money back now they're putting me threw the ringer that's unacceptable when Ive been a customer for years so please help me with this money

ComplaintsBoard
A
2:53 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Complaint

I had been staying in a hotel due to being a victim of gun violence. After becoming aware of bogus charges ECT on my hotel folio and having an exchange with the owner I relocated to a different hotel on March 14/2023. On or around March 23 when filing charges against the hotel I noticed my card had been charged 300.00 by the hotel AFTER I nolonger was staying there. The officer witnessed the exchange of words between the hotel owner and I . I was told to dispute the charge . I disputed that 300.00 sent in all the necessary documents showing I had vacated that hotel when the charge was made. Nothing from NetSpend. If I the customer am telling NetSpend that I didn't agree or know of that 300$ charge and NetSpend then blocks my card only to charge me for a new card . I am not understanding why my money hasn't been credited back to my account. I'm a single mother in a hotel room . 300.00 is a lot of money. I have been a card holder since 2015 and I'm getting to the point of where I think I'm done with NetSpend. Customer service is disrespectful and gives wrong information and simply don't care . I literally had to file charges on that hotel for a separate reason. NetSpend gives a customer no actual number to call regarding disputes except the main customer service line and they are worthless. A provisional credit for MY MONEY shouldn't even be a question. Im at the point of filing a complaint with the FTC. They cancelled my card and I want my money back .

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
C
10:28 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend And how they lied!

I received a net spend card in the mail that I never applied for, the address on the paper work is obviously no mine I called them 35 times and they said I only called them once. They make it look like a manger calls me, but the phone number they leave me is out of service! These people are scum, they are criminals. I did not fill out any application for their services and they are harassing me by sending another card to my true address, they are scum and the owner of this company should do something about this. I did not fill out an application for this card and after all I have been thru including blocking my credit they still sent me a card in the mail to my current address and I never gave it to them. This company should be closed down after what they are doing to their customers! I do not understand why they are still in business, and my lawyer is calling the bank they do business with and letting them know what they are doing and the tactics they are using to harass people! I even sent them a copy of the police report! I sent it to their corporate office and they said they never received it. They are liars and should be put out of business immediately. I have the fedex customer service rep to let them know that he tried to fax the police report and the number was incorrect. Lease do something!

Desired outcome: my name and address taken out of their files , no contact or mail from them ever. i am taking them to court no more harassment nothing sent to me in the mail and an apology call for how they harassed me !

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
L
11:07 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Unauthorized purchases

I received a deposit of 7,436 from ssa in 2021. I found out about it January of 2023 I filed a dispute & have been lied to over 20 times since the dispute was filed about my funds as well as having to wait over the 10 business days to receive my provisional credit if I don't have my money by April 6th I'm filing a lawsuit against the entire company. I have been paitent & have them INFORMATION on why I was unaware of the money ever being sent

Desired outcome: $7,436

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
B
8:19 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Skylight NetSpend card

This is Robert Bickford I'm letting you guys know that I am no longer using you for my paychecks to get deposited and I have called your worthless customer service number and on 3/23 at 3:35pm I emailed a copy of my driver's license and birth certificate because I didn't have a social security card and yesterday I emailed you guys about this issue from [protected]@gmail.com which is my other email and the one that I have the skylight NetSpend card setup with is [protected]@mail.com and yesterday I was told it would take six business hours and I received the email yesterday around 6am at my Gmail address and since I can't get your customer service to do a better job I am no longer going to have my checks deposited to you guys and I have already let my employer know that I am going to be using a different card carrier for having my work paychecks deposited. Unhappy customer that is not going to recommend you to anyone case no [protected] and these where emailed [protected]@netspend.com

Desired outcome: Unblock my card so that I can access my funds and pay bills

Read full review of NetSpend
View 0 more photos
Update by Bobbi Bickford
Apr 18, 2023 8:10 pm EDT

How do I edit your website has no explanation on how to edit please be more specific

Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
T
10:20 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend netspend accounts

I brought (5) netspend debit cards from Kroger supermarket on holland road in va beach;va. I loaded $500 dollars on each card. My husband (anthony Peters) has one card in his name I have not received one in my name. our mailing address is p.o.box 10398 vabeach va 23450 our home address is 900 county street portsmouth va 23704,apt 316 my email address is teresa.peters2021 @gmail.com i want my money back my phone number is [protected]

Desired outcome: i want my money back

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
3:22 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

NetSpend Check

My account was closed in 2021. The account still had $91.00 in it but i asked if the check they were sending, instead of putting it into one of my other active NetSpend accounts, could be expedited. I just came across the check that they sent out for $76 I'm assuming it was because they took 25 for the expedition. I'm trying to get money from the check because it is no longer valid moved to my open accounts any of them. They keep asking me for the closed account information I close the account where's why would I keep the information. I really need the funds from this check and they are just making me out to be a criminal trying to steal the funds from an already cash check is how they come across to me. I'll close all my accounts and never deal with this business again I just need my funds and nobody is willing to help me I don't understand if the funds are on the check why do they need the stupid account number? This is the fifth time I've called in total regarding this issue. I don't understand why they can't just at best reissue another check.

Desired outcome: My desired outcome would be to receive my funds today. As they are the ones who have them not me. Please forgive the appearance of the check as it was hidden in my son's toy chest.

Read full review of NetSpend
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
N
7:59 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Provisional credit

My card was stolen so I disputed two transactions. NetSpend sent my an email acknowledging they did receive my complain and I would received provisional credit if they did not finish their investigation within ten business days. NetSpend is giving me a runaround saying I did not dispute the charges and that I did not request provisional credit. This company is a fraud! I have proof I sent in my letter and I have proof they replied to my request saying they would issue my provisional credit!

Desired outcome: I want my provisional credit applied to my account as promised of $321.77.

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
10:28 pm EST
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Card activation and customer service

I used a Netspend card a while ago and my experience was not bad but the second time I used a Netspend card was horrible I bought the card off walmart and added 250 dollars to the card then I went to the netspend website to activate it asked for a social security number and made me take a picture of it and I think the site was laggy because it did not let me take a picture of my social security number so I exit out and come back to the site then I put my card number in and it told me that something went wrong and to contact netspend to activate my card so I called netspend and they did absolutely NOTHING! after I gave them my social security number the said they would confirm my social security number and they hang up on me a day passes by and I thought my card was activated so I went to buy something online and it said that the card was declined I later called netspend to ask if my card was activated and they said it was not activated so they asked for my information and I gave it back to them and they said my card was partially activated and for me to send an email of my house bill and a picture of my social security number to fully activate it I went to their email and sent them pictures of my social security number id they later sent me a email saying that they could not activate the card on email and for me to contact netspend to activate it I called netspend to tell them about the situation but they did the same thing as the first call I did they hang up on me after I gave the my social security number I AM PISSED and will NOT use netspend ever again after my experience.

Desired outcome: I would love a refund

Read full review of NetSpend
Update by Marisol Cruz Perez
Mar 17, 2023 5:47 pm EDT

I have contacted netspend various times but they do not respond

Update by Marisol Cruz Perez
Mar 13, 2023 6:26 pm EDT

I want a refund

Update by Marisol Cruz Perez
Mar 11, 2023 9:54 pm EST

This is when I got the email sent it was a while ago

View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
J
7:26 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
NetSpend has left an official reply on this complaint.

NetSpend Overdraft fee

It states in Netspend in regards to overdraft -

Grace Period to Avoid Overdraft Fees: You have 24 hours from the first transaction creating a negative balance exceeding $10.00 to bring your account positive and avoid incurring an overdraft fee.

I was charged an overdraft fee on 3-6-23 in seconds and not 24hrs of a gas station over charging my card then crediting my account back. Netspend never credited my account back the $20 until I called on 3-8-23 (My account was in a positive standing prior to this charge) so it was less than the 24hr grace period stated.

On 3-8-23 again my card was charged a $175 fee from a gas station and was instantly changed to $15.06 which is how much I obtained in gas. Netspend instantly charged my account an overdraft fee of $20 and did not wait the 24hr graced period as stated. My account then was charged another $20 overdraft for a payment that was processed of $99, which when this payment was suppose to be processed I had a positive balance of $101 and some change. So there should have never been an overdraft fee for this charge. Then my account was charged another $20 overdraft fee for a $6 and some change charge. All overdraft fee's were added within seconds and not after the 24 hour period stated in there statements. I called an no one wanted to help they kept putting me back in the queue without advising, I finally spoke with someone who said that your account is charged instantly for anything over $10 and then within 24hours if you made your balance positive you will get $20 credited back to your account. However this is untrue because I didn't get my $20 back from 3-6-23 until today 3-8-23 after 5p.m. only because I called. If I didn't call the $20 would not have been credited back to my account. Now I have to pay a negative balance of $38.64 in order to add money and use my account. When the only reason my account is negative $38.64 is due to the two overdraft fees of $20 each totaling $40. If my account didn't have these overdraft fees, my account would be in a positive standing. I was promised my account would have the money back on it in 24 hours or that I should call back. Why should I have to call back for a charge that should have never been on my account initially in less than 24 hours. I talked to 4 people, the first person was very rude said she was transferring to a supervisor and did not, I talked to a second individual that went silent never said anything after I was talking and put me back in the queue, Third person was very sweet and didn't know what to do so internally transferred me and sent me to a lady that wouldn't help me at all.

Desired outcome: My desired outcome is that my account is credited back in less than 24 hours and that netspend upholds to there statements sent out in regards to over draft or that they update there statements to advice customers of correct information.

Read full review of NetSpend
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review

About NetSpend

Netspend is a popular financial services provider that offers a range of prepaid debit card options, along with other services such as mobile check deposits and money transfer options. The company was founded in 1999 and has since grown to become one of the largest providers of prepaid debit cards in the United States.

One of the things that sets Netspend apart from other financial institutions is its focus on serving the underbanked and unbanked populations. Many of the company's customers either do not have a traditional bank account, or they prefer the convenience and flexibility of using a prepaid debit card instead.

Netspend offers a number of different prepaid debit card options to suit a variety of needs. For example, customers can choose a card with no activation fee and no monthly fee, or they can opt for a card with added features like overdraft protection and rewards points. Some cards also come with the ability to receive direct deposits, which can be a convenient way to receive payments from employers or government agencies.

In addition to its prepaid debit card services, Netspend also offers a mobile app that allows customers to manage their accounts on-the-go. The app makes it easy to check balances, transfer money, and deposit checks using a smartphone camera.

Overall, Netspend is a reliable and trustworthy financial services provider that offers solutions for those who may not have access to traditional banking services. With its wide range of prepaid debit card options and convenient mobile app, Netspend is a great choice for anyone looking for a flexible and convenient way to manage their money.

NetSpend Customer Reviews Overview

Netspend is a highly rated financial product that provides innovative prepaid debit card solutions to its customers. The company has received numerous positive reviews from satisfied clients who appreciate its ease of use, flexibility, and security.

Customers love the convenience of being able to use Netspend anywhere Visa or Mastercard is accepted, which makes it an ideal solution for those who do not want to carry cash or incur high fees associated with traditional banking. Netspend also allows for direct deposit and mobile check deposit, making it a popular option for individuals who want to avoid trips to the bank.

With Netspend, customers can easily monitor their spending, manage their accounts, add funds, and enjoy many other features that are typically associated with traditional bank accounts. The company also offers a rewards program that lets users earn cashback on their purchases.

In terms of security, Netspend uses the latest technology to protect its customers' financial information and funds. The company provides a Zero Liability Protection policy that ensures customers are not held responsible for unauthorized purchases or transactions.

Overall, Netspend is an excellent financial product that offers a wide range of benefits to its users. With positive reviews from satisfied customers, the company has established itself as a reputable and reliable financial service provider.
How to file a complaint about NetSpend?

Here is a guide on how to file a complaint against NetSpend on ComplaintsBoard.com:

1. Log in or create an account:
- Start by logging into your ComplaintsBoard.com account. If you don't have an account, create one to proceed.

2. Navigating to the complaint form:
- Locate and click on the 'File a Complaint' button on the ComplaintsBoard.com website. You can find this button at the top right corner of the website.

3. Writing the title:
- Summarize the main issue with NetSpend in the 'Complaint Title' section.

4. Detailing the experience:
- Provide detailed information about your experience with NetSpend. Include key areas such as transactions, the nature of the issue, steps taken to resolve it, personal impact, and the company's response.

5. Attaching supporting documents:
- Attach any relevant supporting documents to strengthen your complaint. Avoid including sensitive personal data.

6. Filling optional fields:
- Use the 'Claimed Loss' field to state any financial losses and the 'Desired Outcome' field to specify the resolution you are seeking.

7. Review before submission:
- Review your complaint for clarity, accuracy, and completeness before submitting it.

8. Submission process:
- Submit your complaint by clicking the 'Submit' button.

9. Post-Submission Actions:
- Regularly check for responses or updates related to your complaint on ComplaintsBoard.com.

Ensure each step is clearly defined to effectively guide you through the process of filing a complaint against NetSpend on ComplaintsBoard.com.

Overview of NetSpend complaint handling

NetSpend reviews first appeared on Complaints Board on Nov 13, 2006. The latest review Locked out of my account was posted on Mar 26, 2024. The latest complaint Locked out of my account was resolved on Mar 26, 2024. NetSpend has an average consumer rating of 4 stars from 1942 reviews. NetSpend has resolved 539 complaints.
Ratings on other sites
Trustpilot
Trustpilot
4.2
33649 reviews
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service
  1. NetSpend contacts

  2. NetSpend phone numbers
    +1 (866) 387-7363
    +1 (866) 387-7363
    Click up if you have successfully reached NetSpend by calling +1 (866) 387-7363 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached NetSpend by calling +1 (866) 387-7363 phone number Click up if you have UNsuccessfully reached NetSpend by calling +1 (866) 387-7363 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached NetSpend by calling +1 (866) 387-7363 phone number
  3. NetSpend emails
  4. NetSpend address
    701 Brazos Street, Austin, Texas, 78701, United States
  5. NetSpend social media
NetSpend Category
NetSpend is related to the Credit Cards category.

Our Commitment

We stand for unbiased reviews

We make sure all complaints and reviews are from real people sharing genuine experiences.

We help resolving issues

We offer easy tools for businesses and reviewers to solve issues together. Learn how it works.

We advocate freedom of speech

We support and promote the right for reviewers to express their opinions and ideas freely without censorship or restrictions, as long as it's respectful and within our Terms and Conditions, of course ;)

We ensure transparent and fair ratings

Our rating system is open and honest, ensuring unbiased evaluations for all businesses on the platform. Learn more.

We care about your privacy

Personal details of reviewers are strictly confidential and hidden from everyone.

We are easy, free and open to everyone

Our website is designed to be user-friendly, accessible, and absolutely free for everyone to use.