Menu
SimpleFloors company logo
SimpleFloors
reviews & complaints

SimpleFloors
reviews & complaints

Learn how the rating is calculated

10 complaints
6 resolved 4 unresolved
File a complaint Table of contents
Claim listing
Is this your company? Claim it and get a lot of features. Read more
Click here to get notifications about new complaints of SimpleFloors. We promise not to send you any unrelated messages
Share
ADVERTISIMENT
F
3:53 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

SimpleFloors - Customer service/ poor product knowledge

This company has the worst customer service I have ever encountered. After the company made the wrong recommendation for underlayment for our radiant heat flooring, we lost significant heat in our home and contacted simplefloors.com by both telephone and email for two months numerous times before we were finally able to speak with someone. Not even 1call back or email from customer service within a two month time frame- we even asked the sales rep who sold us the floors if the was a bogus number/email address. Then of course we got the run around. We had emails proving that when we purchased the flooring the sales rep told us to buy foil backed underlayment for our radiant heat flooring which we went with to ensure the warranty was valid. The sales rep told us both by phone and email to purchase this underlayment as that was the company recommendation for this flooring type. We were forced to purchase on our own as they were sold out. After having significantly higher heating bills since install and speaking with several reputable builders in the area (including multimillion dollar luxery home builders), the consensus is the same... The high r-value of the foil recommended is blocking our heat. However, the company will not take ownership of this mistake. If you want horrible customer service, no return phone calls, and a sales staff that has no knowledge of the flooring industry then this is the way to go!

Read full review of SimpleFloors
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
T
9:16 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

SimpleFloors - Product Failure

This floor is absolute junk. I ordered 3k worth 2 yrs ago and it is coming unlocked in every room. Watch out for the 25% restocking fee they put on you. Customer service is awful. They take your money then don't answer you phone calls. Beware, Beware!
You will be sorry if you buy this floor. Buy local, so you can take it back if you don't like it! AWFUL locking system...

Read full review of SimpleFloors
1 comment
S
May 24, 2013 10:59 am EDT

Dear Tim35120,
We are horribly sorry that we could not meet your standards and we would love to hear from you so we can discuss your questions and concerns either over the phone. Please contact Scott Lewanowicz at [protected] to further discuss any issues or complaints so we can help resolve them.

Melissa Liu - simpleFLOORS Suwanee

Hide full review
M
10:07 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

SimpleFloors - poor quality, bad customer service, deceptive business practice

purchased over $2k handscraped. a lot of bowing warping they will blame all the problems to you. the more you open your box the less chance of you recovering a big chunk of your money. was told of 20% restocking fee which is a news to me. owner told me i am the only one who have problems with their product, what a a big joke. run run run highway robbery.

Read full review of SimpleFloors
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
ADVERTISIMENT
S
7:56 am EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

SimpleFloors - Buyer Beware

I purcashed an engineered floor in May 2010 and by October 2010 the finish was coming off anf the supposed knots in the wood were nothing more that some putty/plastic material that came up off the floor. Now I have a toom full of holes and pits. I contacted Simplefloors and they have given me the tun around everytime. They keep changing their policy although they supposedly are backed by a 25 year warranty byt CFS corporation who by the way happens to have an ownership stake in Simplefloors. They offered to send me replacement pieces but when I asked who was going to pay for the cost of ripping up the floor, they told me it wasn't covered. One of the reason I bough this flooring as they were supposedly shoen as a provider of Extreme makeover. I think that is a lie too. Buyer beware. Not worth your time or money.

Read full review of SimpleFloors
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

4 comments
S
May 24, 2013 11:16 am EDT

Hello there sandee09, fourwings, and maxscotty.
We are sorry for the inconveniences that you guys experienced with our company, simpleFLOORS. Brando Mataya is no longer with us and the actual owner is Bin Liu. Please, if you wish to contact us, call Scott Lewanowicz at [protected].

Thank you (NOT sincerely),
MElissa Liu - simpleFLOORS

M
Apr 30, 2012 8:01 am EDT

she doesnt pick up her phone. you will be told to go the store where you bought your floors. runaway from this company. take note of the email, no name! it ends with "sincerely."
is the owner brando mataya? he lives in miami beach, florida and a realtor?

F
Feb 15, 2011 1:40 am EST
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Contact : Stephanie Walden - Customer Service Manager - Simple Floors [protected] ext 1320 ref# 133069.

S
Feb 14, 2011 3:04 pm EST
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Dear Ms. Sandee, Thank you for taking the time to review our product. We do appreciate hearing from our customers, as their comments are vital for Simple Floors to continue improving the (expectation) of exceptional customer service provided. The concerns you mentioned have been brought to the attention of our Senior Management Team and while the lack of service you experienced is unusual and not the standard of Simple Floors. Simple Floors Warranty covers 100% replacement of your purchase. We value each and every customer, and Simple Floors' goal is that ALL customer is happy. We apologize for the inconvenience this may cause you and your family. Please contact Customer Service in order to move forward with your options to resolve your concerns.. Thank you, Stephanie Walden - Customer Service Manager - Simple Floors [protected] ext 1320 ref#133069

Hide full review
H
6:18 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

SimpleFloors - terrilbe service

I bought hardwood floor from Simple Floors and used their installer because they promised me they have qualified installation crew. However, they sent someone without license only delayed the completion of installation but also messed up my home. Their installation crew installed the wrong wood material for the stair noses, and then they painted over the stair noses to try and disguise the mismatched materials. They improperly re-installed our bathroom sink pedestal after completing the bathroom floor. They also damaged the bathroom wall while trying to fix the sink leaks they caused. They did not caulk around the toilet base when they reinstalled it after the bathroom floor was completed. The toilet has also had some flushing problems since they re-installed it. They did not properly re-install the wood floor baseboard. It was broken in places, it stuck out in another place, and there was a missing piece in one area. Your installation crew charged us an additional $ 650 to correct these mistakes.
They ignored my complain and billed my credit before the completing the wood floor installation at my house.
This is the worst service I have ever had. Don't ever work with company.

Read full review of SimpleFloors
View 0 more photos
1 comment
S
Feb 14, 2011 2:22 pm EST
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Thank you for taking the time to review our product. We do appreciate hearing from our customers, as their comments are vital for us to continue improving the (expectation) of exceptional customer service provided. The issues that you mentioned have been brought to the attention of our management team. While the lack of service you experienced is unusual and not the standard of Simple Floors and Installation Team. I would like to discuss your concerns in detail at your convenience. We will do everything in our power to ensure that this type of error does not occur again. Feel free to contact me at Stephanie Walden - Customer Service Manager, Simple Floors Corp. [protected] ext 1320

Hide full review
S
3:19 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Our issues regarding our bamboo floor have been resolved by Simple Floors customer management team. We are happy with the outcome and believe that any company does mistakes. If you have any issues with Simple Floors products, do not contact your sales person and go directly to customer management department in order for your issues to be resolved. Good Luck! Serra

Read full review of SimpleFloors
F
2:50 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
SimpleFloors has left an official reply on this complaint.

SimpleFloors - Horrible company, money theft

horrible company. I bought 1000sqt of the Brazilian Teak and it turned out to be a horrible mistake.Every box has multiple different sizes and it's impossible to install. They told me to open it out so it can "absorb moisture" but it's just their trick. When I try to return it, they said the open boxes are not returnable. There are 25% restocking fee and only 15 days for return of unopened boxes.This company has only one sale person/boss. They have a small warehouse. Do not buy anything from them. If you plan to sue them, I'll be very interested to help you. forest48 at yahoo dot com

Read full review of SimpleFloors
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

4 comments
S
May 24, 2013 11:10 am EDT

Dear David Raetz,
Are you seriously going to every single complaint board just to say that we are a bad company?
That's completely wrong, since our number one priority is our customers and it always will be. simpleFLOORS strives to create the best possible products for your customer satisfaction and we are always open for you to call anytime. If you feel the need to discuss the situation, please call Scott Lewanowicz at [protected].

Cordially,
Melissa Liu - simpleFLOORS Suwanee

M
Apr 23, 2012 4:37 am EDT

@david raetz - i concur

N
Apr 02, 2012 7:09 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Since this website is named "Complaints Board" it stands to reason that it won't contain any complimentary posts

D
Apr 14, 2011 2:50 am EDT

Take a look at all of Stephanies responses, they are all the same, she always wants to discuss your issue but never does. This company is a joke, they make a good product, but the customer service is the worst i have ever experienced. You are treated with more respect and customer service at mcdonalds when buying a .99 cheeseburger. BUYER BEWARE, read all of the posts. Dare you to find a good one.

Hide full review
M
6:45 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
SimpleFloors has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

This is quite possible the worst company I have ever dealt with. BEWARE!!! I highly suggest NOT dealing with this joke of a company. I purchased $7000 worth of strand bamboo flooring. I atarted installing it per the directions in the package. After haveing about 100 feet or so down I notice little bumps on the top of the floor. Come to find out (as per...

Read full review of SimpleFloors
J
3:56 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
SimpleFloors has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

This store's product is AWFUL! We went with the Steinway Cherry laminate Artisan Flooring because it appeared to be beautiful and durable. How wrong we were! We have used laminate flooring in the past and it was a well-known, slightly more expensive brand. We should have stuck with what we knew and trusted but we wanted to save some money. Nearly all of...

Read full review of SimpleFloors
ADVERTISIMENT
R
12:00 am EST
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Simplefloor.com - buyer BEWARE!! I purchased bamboo floor from this company. They advertise it 25yr finish warranty but when real floor arrived, I checked it to find it's veeeeery easy to get scratched. I returned ALL BY MY COST. But get no any refund by now. Total is more than $5000 and it has been more than 2 months. No return emails or phones. Dishonest online place. Keep Away!!!

Read full review of SimpleFloors

We are here to help

  • 16 years' experience in successful complaint resolution
  • Each complaint is handled individually by highly qualified experts
  • Honest and unbiased reviews
  • Last but not least, all our services are absolutely free
ADVERTISIMENT

SimpleFloors contacts

ADVERTISIMENT
ADVERTISIMENT