Menu
Write a review
File a complaint
DirecTV Profile

DirecTV – Page 40

www.directv.com

Learn how the rating is calculated

2.0

Overall reputation rating based on reviews and complaints

DirecTV earns a 2.0-star rating from 16 reviews and 2197 complaints, indicating that most subscribers are somewhat dissatisfied with service.

Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review File a complaint

DirecTV Complaints Page 40 of 110

ComplaintsBoard
T
11:14 pm UTC

DirecTV new format

Cannot read it! Font is way too small! Even people with good eyes cannot see it unless you are standing right in front of your screen. Also no rewind? The whole thing is bad! Guess we'll switch to a inferential company unless you go back to the original. Why fix something that isn't broken? Please do something about this. A lot of people would appreciate it, or you are going to lose a lot of business.

Read full complaint and 11 comments
Update by TerriLynnDolly
Apr 26, 2018 11:18 pm UTC

I meant different company, not inferential. Auto spell check stepped in.

Hide full review
11 comments
Add a comment
J
J
janet davis
US
Send a message
Jul 06, 2018 1:08 pm UTC

This new format sucks!
The font is small, yes, but it hides half of our recordings and we can't see them on our list until we "reboot", using the red button on the box. Also, the delete feature will often delete the wrong progam. Please bring back the old format, or, at least make it optional, or we will have to discontinue our service after over 20 years!

A
A
al sinc
Brooklyn, US
Send a message
Jul 03, 2018 9:23 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

This new system is horrible! Reaching out, they have no timetable in fixing it. I have lost so many programs that I recorded, I cannot read the new fine print. The only way they will understand is when people move to another carrier. Which is what I am planning to do. Bye bye

T
T
Tracy Mathieus
Edgerton, US
Send a message
Jun 23, 2018 12:22 am UTC

I don't think I could HATE this new format more! I've given it a few weeks, thinking DirecTV would get some of the glitches out, but NOPE, same problems. Too hard to see, rewinds all the way to beginning when you only want to go back a few minutes, other showings of episodes only show that ONE episode, so in order to record other episodes of a show, you need to go into the search, which is WAY too slow. I could keep going, but my blood pressure is going through the roof-we signed a 2-year contract! We can't tell them where to shove their "new format"!

C
C
Cyndi Mortensen
San Francisco, US
Send a message
Jun 12, 2018 11:20 am UTC

Two things. (1) The descriptions of shows used to indicate when a specific episode aired. This was useful because I could tell whether it was new or not. (2) Movies used to also list the year of release; this is especially useful for TCM, which shows older films. Is there a way to get this information? It doesn't come up even when I press the information button. Thanks.

L
L
Lee A. Walters
Pahrump, US
Send a message
May 22, 2018 11:22 am UTC

The new format is the worst! I cannot see the words on the screen because they are so small. I tried to delete one program that I just watched and I deleted over 50 of them that I had saved up for future viewing. I cannot figure out how to start a program over after watching it so someone else in the house can watch it. I try to select a movie to watch and I end up being charged for it. My wife cannot figure it out at all. I have only one last comment. CHANGE IT BACK!

P
P
Pat Perkins
Hendersonville, US
Send a message
May 22, 2018 8:22 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I can't understand why you would change the old format and guide. The font is so small that's it's very hard to read. I really hate it and you have to be on top of the TV to scroll. A very bad design. the old program was just fine! Please return to the old format!

U
U
user1838531
Tallahassee, US
Send a message
May 19, 2018 12:53 pm UTC

I agree with above commenters. The guide font is fine if you are sitting 5 feet from the tv. On a 32 inch TV, 8 feet distance with this font is a test of my eyes. At 12 feet, it is nearly impossible without studying what you are looking at . If you are wanting to fast scan the choices with a font this small, well, you cant do it. It takes the mind TIME to materialize the font and it s impossible to view a list at any speed without stopping to study what I am looking at.

The font size and other things MUST change.

M
M
menomeno
Annandale, US
Send a message
May 17, 2018 7:14 pm UTC

If there was a negative rating that would be what I would use. One star is too high. This new format is the worst! Change it back!

W
W
Wayne Lester
Atlanta, US
Send a message
May 09, 2018 3:32 pm UTC

Used to be a Love / Hate emotion with Directv, Now just Hate... or mildly TOTAL DISLIKE, but guess just like all the other factors discussed with and about Directv, our words are wasted...
Glad Coke knew how to listen to it's customer base... then again, that's how they got to be Giants in the Free Market Sys.

N
N
Newguidesucks
Mentor, US
Send a message
May 07, 2018 9:01 pm UTC

The new guide is horrible! We called to complain and was told it is an "upgrade"... More like a downgrade!
We should have the option to keep the old guide. We've been direct tv customers for close to 20 years, we are now looking at other options if we can't get the old guide back.

ComplaintsBoard
S
3:52 am UTC

DirecTV directv new format

This new format is horrible! I can't see the words from my bed or couch as they are now too small and not bold enough. Leave, well enough, alone. I understand that change is inevitable, but it should also be change for the better. This is not change for the better. This new format reminds me of Dish Satellite's format. Since they have better prices, perhaps my next step is to switch. I've been a loyal customer of Directv for over 15 years. It's a shame that this is what will separate us.

Read full complaint and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
L
L
Loney
Colorado Springs, US
Send a message
Sep 17, 2018 11:58 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I have been a regular complainer since Nov 2017. The format for the menu that was rolled out is awful and inconsistent with results for listing recordings. I have not been able to get the recordings from the BR box on the living room box. I have had a program I have been watching, missing when I finish and want to delete it. I could go into more detail, but it appears that it has all been said several times. The only thing that keeps me with Direct is the promise of retroactive reimbursement (for the functions I am paying for and not receiving) when the problem gets resolved. I honestly don't understand why you are not listening to your customers!

G
G
Gemni
Colorado Springs, US
Send a message
Apr 26, 2018 10:46 pm UTC

The new guide format is not acceptable. In addition to the font size being too small there are many other things not as good as the previous format. One thing is the guide no longer indicates what channels you have access to. Great use trial and error. The logos are not clear what the channels are. When you fast forward or rewind it now doesn’t show where you are in the fast forward ie close to the end or half way or where. Recent change has eliminated the black out strip at the bottom which is a small improvement. The size of the monitor screen has been made smaller and hard to see while searching for previous recordings. The big blue screen has small print and not as good as previous.
I could go on and on but why should I . You won’t change back to the previous format which was better.

ComplaintsBoard
I
11:10 pm UTC

DirecTV direct tv

I was attempting to watch an NBA playoff game that I was able to watch two days ago. The channel was blacked out, so I called the support line. After some time on hold I spoke to a nice representative who was able to give me a free promotional that allowed me to watch the game. However, she gave me the wrong channel. I then called back and sat on hold for 20-30 min. The next representative I spoke to said she had no idea what I was talking about, so I asked to speak to a manager. After even more time on hold the manager finally picked up and told me that he was not able to do what a subordinate incorrectly attempted to do earlier. I missed the entire game, and do not have the problem fixed for the future. I am extremely upset with the service I received today. If you have a problem with Direct TV the best possible solution is to just switch providers.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
T
10:05 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV new formatting

Your new formatting is great but some of us need to adjust the font to a bigger size due to the color and no boldness. How do we adjust the font size on the guide menu. There is plenty a room to individualize our own screen. Thank you. Hope you resolve this problem soon you already have a lot of very unhappy customers.
We've had no problems over the last five years until someone wanted to change things without thinking over people who are homebound And use this a lot

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
A
8:00 pm UTC

DirecTV genie 2

In september I wanted to add a tv, so dtv told me to switch to the genie 2 from the original genie. What a mistake. 8 months later and 6 technicians. They finally sent me another genie 2 device and not much better. Plus after changing the box I lost my tv package I had for 7 years. They wont give it back to me. I lost over 50 channels and bill went up. Dtv tells me theres nothing they can do. First thing is they should stop selling the genie 2 until all of the software problems are resolved. Im canceling all my boxes but 1 because im a big football fan and I want sunday ticket. Once they dont have the contract with nfl, im out

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
G
1:02 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV rewards

I am very unhappy & disappointed with your company. I feel like we just got ripped off.in January we sign up for direst tv and was told we would get a $200 credit card to use as we wanted. We waited and nothing came.in March I called they told me I had to call another number. That is when I cancele our movie channels because never watch them He then told me our bill would be a few dollars more. I said that our bill was not to change for a year. We got into a very long discussion and by the time I hung up, I was very upset and did not call. On April 11, I called again and was told my carsd had been cancel because I did not resporce to a letter I never got. I was on the phone 2 hours and transfered 4 times and no one could help me. The next day I got the same run around with 5 different people and was told by the last person a superion weould caa me back. That never happen. The 3rd day I talk to 2 more people that could help me Now I am at the end of my rope. Please help me.

Read full complaint and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
M
M
martha bruton
Jamestown, US
Send a message
May 01, 2018 11:40 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

signed up for direct tv as a new customer in jan 2018 was told and it is written on my contract that i would recieve a 200.00 rebate card after getting a conformation number (which never came, by the way) I tried to be patient and give direct TV time to get everything processed, but when I never recieved anything, I called and was told the rebate card had expired and there was nothing they could do about it. the rep I talked to was very rude and was no help at all. Needless to say, after being lied to, I will be canceling my service as soon as I can and will never do business with Direct TV again. I am a 93 year old woman, blind and in a wheelchair. I should not have too deal with this kind of stress. My daughter usually takes care of all my business because I can not see, but sthey would nost even talk to her on the phone at all. they said i would have to call them even though they have a copy of her power of attorney. I am telling everyone I talk to-all my churcch friends, all my caregivers, all my family what Direct Tv has done to me. Already I have friends and family who are canceling their service. I will tell everyone up until the day I die how I was taken advantage of. No one likes to sthink abouts elder citizens being scammed but that is pretty much what has happened to me. Hopefuly, people will read this review and be careful not sto believe everysthing Direct TV promises

ComplaintsBoard
O
10:50 pm UTC

DirecTV new playlist interface

Today I awoke to see that the interface of the Playlist of my recorded programs had been changed overnight to something that is intolerable. The font size is so small that I can't read it from my bed or my couch. Why can't they leave something that is perfectly fine alone? They've ruined the whole Directv experience for me. The only thing that kept me subscribing to Directv was that its interface was so much better than any any cable or satellite company. It has now gone from the top of the heap to the absolute bottom. I will be canceling my subscription after being with them for over 20 years.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
9:42 am UTC

DirecTV rudest customer service reps in your philippines office!

Being a Call Rep myself for Citi Mortgage and a Fortune 500 company, I know what it takes to be a a person you want representing your company. The woman I have encountered are NOT! They are rude, cold and do not listen to a word you say. My last conversation with a girl named Gray, she would not shut up repeating the wrong answer to a question I did not even ask. I never received my recovery kit or a confirmation email with the last payment I had made 3 days before, like I was told I would get. I wanted an email with the instruction that would come with the recovery kit to show what to send back. All she keep repeating was "We are not sending you a recovery kit." After about 4 times I told her to get me a Supervisor. She came back and said none was available, then I said send me back to the states. She said she couldn't. I told her I would call back till I got someone in the states. I got Kevin in Florida. A great rep for your company,. Then a Danny, I believe in El Salvador, who tried to help. Then for my second part he sent me to a Brandy who had to mail me out a statement showing a payment, which I think is a crock. Why could I not get my email? She said she should not email or fax. Your customer service is [censored].in a world where your business depends on your customers, your investment should be on educating your employees in customer relations!

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
K
9:13 am UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV was offered 2 $200 gift cards to switch and the company lied

I received a call from directv asking me to switch from AT&T and that my bill would be much cheaper and being that I'm disabled on so security disability it sounded enticing. I asked them several times if I switch to your company I will receive $200 to switch from AT&T cable and also a $200 gift card to switch from AT&T Internet to AT&T Internet with the higher megabyte and days Emphatically said yes I asked him again and they said yes again I said if that's not the case I do not want to switch. Now when it's time to redeem my gift cards they're telling me that I only get one $200 gift card and the Internet 1 I'm not allowed to get. Now if I was not gonna be offered that I was very crystal clear that I did not wanna switch to the company I have found on many occasion's with in only being with this company less than 2-3 weeks they have lied so many times I can't count. But being that I'm disabled and I especially told him that obviously that $400 without me and he basically used the fact of my disability to get me to switch because of the money only to find out later he lied according to what they told me when I went to redeem it is so infuriating to me it's beyond words. It's unethical but I'm putting in a complaint to the Better Business Bureau I'm also making a big page on Facebook on how you should treat a customer when you're trying to get them to switch over especially a customer who is disabled and who needed the help and instead you decided to lie to me just to get me to switch over its deplorable. If this is not corrected I will be switching within the next couple days I do not wanna be with a company who Lies to people outright.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
5:06 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV inaccurately increased monthly fees for three years

My 83 year old mother has lived in her new, smaller home for three years with directv service. Directv has been charging her for four additional tv hook ups. She only has had three TVs in her new home with basic service.

After her new service was established in a much smaller home with only three TVs, it was gross negligence of the Directv service technician, or elders abuse, failing to adjust her newer, far reduced directv service.

She has been paying directv at least an average of a $24.00 additional monthly fee for three years.

By calculation, Directv owes her at least $864.00.

Contacting Directv with a formal complaint is extremely difficult. There is no satisfaction with foreign phone operators. There are no mailing addresses, or a physical address.

Directv overcharges are a clear conspiracy.

Read full complaint
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
L
4:08 pm UTC

DirecTV direct service, to watch tv is not working

It stopped working around 11:40 am today (April 19 2018), I called the did something, tried rebooting, them tell I have to have a service tech. Come, (no problem to me) yet here it is Thursday and they tell They can not get a tech. here for 1 week April 26, 2018 (I have no service) again I have to wait for 7 days before they correct there problem and get my service up and working.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
T
5:49 am UTC

DirecTV over charging me since I canceled services

I cancelled my services in 3-6-18. Balance due at time is 241.00. I refused to pay until I got my final bill and information to send equipment back.
Customer service rep told me it will be 30 days before I receive my box to return equipment. (I have no contract with them anymore as I was with direct tv for 14 years)
They kept sending me letters that my service will be disconnected in such date. I called and asked why am I getting this information when I cancelled my services? I still have no return information. I them get an email that my bill is now 281 and change. I call customer service and ask how my final bill goes up 40$ in 2 days? The representative could not answer why and seemed a bit stumped. It has been less then a week and now my bill is 386 and change. I'm at the point of seeing my attorney because I know I am not the only person AT&T is doing this to.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
S
4:09 pm UTC

DirecTV unethical behaviour

Installer neglected to go over the contract with me in detail, used the cervix for 48 hours and on the second day of usage the rainy weather knocked out service, the following day I cancelled service and made arrangement for pick-up of all the hardware required for finalization. Now I have a huge bill of $544.00 and didn, t get thing whatsoever to suggest I might have made a mistake in doing so. Please clear me of this charge as its not a good business approach and behaviour on behalf of this company, s procedure.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
M
3:46 pm UTC

DirecTV the entire company

Account [protected]
Signed a 2 year contract in march 2017 for 2 years. After 12 months. I'm required to get an at&t service to keep the promo discount got it now you are making up the rules as I go. Account has to be the same address, account can't have another name on it, I have to be the primary account holder, it has to be bundled, etc etc etc. The representative did not mention this, and the contract does not state any of the above. It is about the money, my satisfaction or control? You are getting payment for the at&t service I now have

I' am getting another service, because you suck. You will not be referred but, bad mouthed. You are not going to force me to continue using you services. Contract or not. Having better service and package offers is more important to me than your threats of charges, though I may have to pay them, it's a one time thing, it will be your loss.

You have made it impossible to reach the cooperate office.
Almost every month I had to call for corrections on my balance due to a nickel and dime tactics.
Each time it rains or the wind blows, no tv, and no reimbursement
Your lower packages suck, and the channels are are not worth the money you want for them.

This company is pathetic. Making customers sign contracts, trying to make your customers bundle with you, using the treat of charging if they cancel contracts, possibly effecting their credit, raising the service fees, or dropping the promo discounts when the services are no longer wanted, and have found better options. It's your fault if other options are chosen, and you get dropped. Didn't read anything in the contract about what you will do, when your customer's are no longer happy with your services.
You may have many customer using your services, buy why?
Is it because they like the services or is it because they are being forced to use your services due to contracts?
How long will you keep them? Until the contracts is up?

Dorothy brooks [protected]@verizon.net

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
L
6:25 pm UTC

DirecTV billing

I initially signed up on a promotional deal at a monthly billing rate for my 1st year. After install and first bill was almost doubled. I been contacting customer service each month the get it fixed, of course with no luck. They would give me a credit, supposedly each time I called, howevere, it turned out that it was not a credit because they would just apply to the next month billing. Being fed up with the way they ignore the issue's, I decided to cancel my services. Now they tell me that there will be an early cancellation fee and additional fees for the install? Why would I be subject or held hostage for something I did not sign up for.

What is the legality of trying to dispute the shady business practices?

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
R
3:47 pm UTC

DirecTV customer service sucks / when I call and try to explain my problem / customer service reps suck badly

Had directtv for years. (acct. #[protected]), here, MASS and FL. Never had a problem until AT&T comes along, and all the common sense and logic go down the drain. The customer service people on your phones are either very dumb or its their first day on the job, either way is not acceptable so we cancelled the account. Called and cancelled, and it was about a week before we got the equipment shipped back to you. We were told, on the phone, that we would be pro-rated for the month. You sent us a bill for $148.62, which is the entire month. I have called back several times and dealt with the ignorance of your customer reps, which is so trying to anyone with a brain. My bill was $148.62 divided by 3 =49.40/unit. My share is $49.40 and yours is $98.80. So I will be sending you a check for $49.40. to never, ever have to deal with such ignorant people — never ever again.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
A
5:36 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV bill I keep receiving

I sold my house in November of 2017, suspended my service. In Jan of 2018 a Direct TV technician came out to my condo and said he could not put up a dish. He called his supervisor and I called Direct TV to explain due to no fault of mine I was unable to continue the service. Which I had for many years. I continue to receive bills. I have called multiple times to resolve this issue. I do not believe I should pay an early cancellation fee as it was not my doing to not continue to services. Below you will see the most recent bill. As a FYI: I have filed a complaint with the Attorney Generals Office here in MA. I would appreciate you taking care of this issue.
Account Ending In: 4849
Dear ANN,
Regrettably, your DIRECTV service was disconnected on 2/12/2018. In approximately 7 days, you'll receive a bill. If your service was cancelled before the end of your agreement period, you will see an Early Cancellation Fee on that bill.
Dear Valued Customer,
This is a friendly reminder that your account will be past due in 3 days.
To avoid service interruption, please make a payment in the amount of $79.45.
For your convenience, we offer a variety of easy payment options below:

Sincerely,
Ann Burke

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
F
1:56 pm UTC

DirecTV fraudulent charges of $84.86 in january 2018 by directv

My services with directv ended when I returned their equipment on 12/13/17 by fedex (rma 2616905) and paid the final bill of $9.87. On february 5th, 2018, I received a statement dated 1/29/18 - acct#: 2616905

Previous balance $ 0.00
6 charges - ordered 1/2018 via remote.
Charged on 1/08/2018
New charges: 84.86
Total amount due $ 84.86

How do I go from a $0.00 balance to $84.86 total due with no directv service and equipment after returning the equipment in december 2017?

After talking to directv on numerous occasion's, I was told the charges are from 2014 and there is nothing they can do. Why am I being charged when my bill says ordered 01/08/2018? I have nothing stating on my bill "charges from 2014"!

Shouldn't 2014 items be on a 2014 bill not 4 years later?

I would also like for this to not appear on my credit report as an issue especially since my account was always in good standing.

Thank you

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
M
2:23 pm UTC
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

DirecTV promotions

Offered a 12-month $35-off promotion when I signed up for service in july 2017. Got a note in my november bill that my promotion rate was canceled. Unable to solve, never get the same answer twice.

Promises of return phone calls go unfulfilled or delayed. There seems to be no dedicated number to call with complaints or questions.

Quite possible the poorest customer service I have ever encountered.

Read full complaint
Hide full review
ComplaintsBoard
T
7:23 am UTC

DirecTV company values

I have been a customer for 10 years... I had a premium package and the nfl ticket for most of those years. I have paid to have equipment replaced and updated,. I have been getting the error 771 for the last few months. Finally had enough and called to get it fixed. You guys had the audacity to try and charge me 99 bucks to come out and fix "your problem" or pay 7.99 for a service warranty. I call that bs. It is either alignment of dish or equipment issue... Canceling - I just want you guys to remember that there is a cost of doing business. It is your choice to hire contractors for installation or fixes. I am done with direct tv - I wish your company the best but I want nothing to do with you guys anymore.

Read full complaint
Hide full review

About DirecTV

DirecTV is a digital satellite TV service provider offering a variety of channels and packages. Customers can access live television, on-demand content, and DVR capabilities. The service includes options for sports, movies, and premium networks, catering to diverse viewing preferences. DirecTV also offers bundled packages with internet and phone services for a comprehensive home entertainment and connectivity solution.
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service