SUBMIT A COMPLAINT

Yatra.com / silence after pocketing advance money

IN Review updated:

Tour Booked, Rs.30, 000/-advance paid, Then total silence from Yatra. Com, India. All my money taken by Yatra.com ?

Yatra.Com India Booking Reference : [protected]
I booked a Kerala Holiday Package for self & wife (we are a senior citizen retired couple) which reportedly was termed "Customized Package" by the concerned executive, though exactly the same package was available on the Yatra.Com Web Site. Anyway I was asked to pay Rs.30, 000/- as advance by Internet which I did on 11.10.12. The package tour was supposed to start on 26.10.12 by air from Mumbai to Cochin. After paying, when I called their office at Gurgaon on 16.10.12, the executive handling my tour informed that he will put all details re the tour including all contact numbers, names of hotels etc.etc. on the e-mail by the next day. No messages giving above details were received in the next few days.

No messages were received in the above regard. I kept on sending e-mails to Yatra.Com executives, team leaders/supervisors but no response came from any of them them. On 20.10.12, I visited Yatra.Com Office, Mumbai but they regretted any assistance stating that they handle only International Tours & cannot help me for domestic tours. I spoke to a certain Mr.Kapil Bishnoi (supposedly head of the domestic tour section) & he verbally on phone stated from Gurgaon, that I will receive all details on mail by 22.10.12(Monday). But no msgs came from Yara.com; except one msg from one Mr. Jay Gurnani, who stated that he will revert with detail the next day. But no messages came from anybody of Yata.Com. I kept on sending e-mails everyday reminding them, that since the tour departure was 26th October'12 early morning, time was running out as we had to tie up a lot of loose ends in our home before leaving for 8 days to Kerala. But there was total silence & no e-mails whatsoever from Yatra.Com regarding the above matter. On 25th October at around 10 am(when there was less than 22 hours left prior departure), I was left with no other option but to inform Yatra.com that it was not possible to make the trip & same is required to be cancelled. I did not even get an acknowledgement till now regarding this last message to Yatra.Com. The onus of cancellation rests on Yatra.Com as they failed to send any intimation regarding the details/hotels of the tour.

It may be noted that I had not given my "OK" to the tour as a lot of my queries/doubts were not answered by the executive who was handling my case. He kept on insisting that I should give "OK" and I had to remind him that as soon as he clarifies my doubts to my satisfaction, I will give him my OK.

Is this a ploy of Yatra.Com to collect advance money (Rs.30, 000/- in my case which is a very substantial sum for retired person like me) and then maintain total silence till the tour date is over. Kindly arrange to refund me the above amount of Rs.30, 000/- as I could not proceed on the Kerala tour due to no intimation of tour details by you and not due to any fault of my own. This is a strange and lackadaisical attitude of the Yatra.Com, which has caused me much physical & mental trauma, besides substantial monetary loss.

Anxiously awaiting comments to my above complaint at the earliest.

Regards,
Dipankar Ghosh
Mobile: [protected]
e-mail: [protected]@gmail.com

Sort by: UpDate | Rating

Comments

  • Ya
      Nov 05, 2012

    Dear Mr Ghosh,
    Greetings from Yatra.com!!!

    We apologize for the inconvenience you have faced in this regard. Our Customer Care Team would have contacted you
    regarding your above query. We have processed the refund of Rs 30, 000 on 03rd Nov for reference no# YT [protected]. The credit for this transaction would appear in your account within the next 4-5 working days.
    Once again, please do accept our apologies of the inconvenience faced by you. We do endeavor to provide the best standards of service to our customers and any exceptions are dealt with seriously. We assure you of our best services at all times, and hope to continue to service your travel requirements.

    Best Regards
    Yatra Care

    0 Votes

Post your comment