Menu
Write a review
File a complaint
Waste Management [WM] Profile

Waste Management [WM]

www.wm.com

Learn how the rating is calculated

4.1 25 Reviews 668 Complaints
Claimed
Waste Management [WM] has claimed their business profile
Write a review File a complaint

Waste Management [WM] Complaints Page 4 of 34

ComplaintsBoard
L
2:55 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] No container

on 9/18 my container was taken due to it being cracked ( i have requested a new container before, but did not receive one) Now WM has taken my container and failed to provide me with a new one for over a month. i keep getting it will be another 5-7 business days. Not having an outside container is very impactful. I have to keep trash inside and cannot put it out until the last minute.

Desired outcome: A new outside container delivered to my address ASAP.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
8:49 pm EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Missed pick up

Waste Management today was my schedule pickup and my trash is not picked up. I wouldn't consider this a major problem, but in the past 4 months you have missed my trash at least six times and I'm paying my bill on time and in full. In addition you have missed my recycle twice and I'm paying that bill on time and info. Will you find time, with all the employees you have

to pick up my trash tomorrow? Or may I deduct all the times you've missed from my next bill. I must honestly say Waste Management you are the worst company I have ever dealt with. And while you have those beautiful commercials and how environmentally correct you are you treat your customers as garbage! Customer id [protected].

Desired outcome: Get a trash truck to my house and pick up the trash.You can reach me at [protected].

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
10:14 am EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Unreasonable pick up fee of 75.00 after cancelling service

I have had service with waste management for years. They changed the day of the week they picked up my trash so we had extra trash the next week. They did not pick up the extra trash outside of the green container. We called and they said we would need to purchase an extra container. We decided to cancel service with them because the service was expensive, we have had problems with them picking up all our trash, and the customer service was not good either. We canceled and instead of refunding our 68.00 they decided that would go towards picking up the waste receptacle. The pick up fee is 75.00 I they told me the charge agreement was on my invoice. I did not agree to the charge. It is an inflated charge designed to keep people with the services.

Desired outcome: I want my refund and do not want to pay the ridiculous 75.00 fee that I did not agree to.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
N
9:17 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Charging an arbitrary fee for account cancellation

Waste Management is attempting to charge a fee for cancelling their overpriced service. I received an email yesterday (10/19/2023) with an "invoice" claiming I owe them money.

They are attempting to charge me $85.38 dollars to no longer use their service. I do not have any contract with WM. I never had one. It took multiple calls and hours of my time to cancel. Nobody mentioned anything about a cancellation charge and now I get this invoice.

The cancellation fee is completely arbitrary and random. I could just as easily claim they owe me money. This is abusive, possibly illegal, and definitely unethical activity. I have already submitted a complaint about this on BBB as well. This type of abusive business practice should not be tolerated.

Desired outcome: Revoke the cancellation fee invoice because we had no such contract.

Read full review of Waste Management [WM]
Update by NiranjanNimkar
Oct 29, 2023 7:32 am EDT

This was not resolved. I did not see your comment because I did not get any notification that there was a comment added. Anyway, I filed a complaint with BBB regarding this which then triggered a phone call from WM corporate. They were able to reverse an additional invoice for a month that I did not have service but they did not reverse this removal fee invoice and would’ve charged me a late fee if it remained unpaid so I went ahead and paid it.

Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
R
10:24 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

I am the Office Manager of S.W. A.T. Roofing LTD located at 1733 Navarre Rd S.W. Canton, OH 44709. I have tried for over a week to reach a LIVE PERSON to speak to about a dumpster that is on our property overflowing. I reached Valerie at corporate and explained that there is a house that caught fire and people are squatting there (drug addicts) attempting...

View 0 more photos
Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
C
6:15 pm EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Commercial dumpster

Tried to cancel our service 2 years ago. Was told we were under contract until June of this year. Called and cancelled in June. Girl tried to get us to stay with WM boss said absolutely not. Was told must send certified letter asked girl if our service was cancelled on the date I called and she stated it was and that it was documented in our file and all we had to do was send in certified letter. Sent certified letter received proof they received certified letter. Paid our last months bill of June. Took WM 3 months to pick up dumpster and now they are trying to charge us for the 3 months and following months even after they have picked up said dumpster. I believe its time for us to contact our Lawyer.

Desired outcome: Bill dismissed and our account closed as it was stated it would be.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
5:44 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Waste and Recycling Collection Contract End

We did some competitive shopping for waste and recycling removal from our address and found another company that had better rates relative to services offered. Our contract for service through Waste Management is at the point of being renewed and or canceled and we are choosing to cancel and move forward with the alternative company. With the cancellation process of sending the certified letter informing your company of the decision I was informed we would be charged $300 per container so $600 for the removal of the 2 containers. With the transfer station being less then 5 miles from our office just find the charges related to this being excessive when the containers were delivered for free (trash) and $50 (recycling). Language within the contract is ambiguous, with fees can be added for removal. Just looking to be practical and use judgement relative to the cost of this request, and be more inline with the delivery charge as opposed to the 6x multiplier.

Desired outcome: Discount for container retrieval fee for year(s) of using your service with continual on time payment. Response would be appreciated.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
K
3:17 am EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] A driver

Hello you have a driver in New Jersey, south jersey to be exact the yard is located in the pleasantville/woodbine area. The employee’s name is Vascell Marcus Mckoy his birthday is 8/6/92. He needs to be drug tested immediately. He is a heavy marijuana smoker. I would suggest a on the spot test because if you give him any time, even if it’s 30 minutes, he will have someone bring him clean urine.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
9:31 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

On oct four 2004 3 of my 96 gallon cans were not picked up noted as being too heavy. Weighed can. It was 168 pounds Called customer service. Waited 31 minutes first time. I asked the weight limit for the can. I was told 250 pounds. I relayed my measured weight of 168 pounds. I eas told truck can only lift 100 pounds maybe 150. Ok. Then why the 250 rating...

Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
M
2:14 pm EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

Good afternoon-- Today, Friday/09/22/2023, at approximately 12:54 pm, the local waste management garbage truck crew (#214344) was in the alley behind Chef Tian's Chinese restaurant in Coral Gables for dumpster services, again blasting the truck air horn multiple times while just sitting there emptying the dumpster. When finished there, they proceeded to...

Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
C
11:50 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] $75 container removal charge - didn't have container removed

I am moving and just received a bill for my service disconnection. There will be another tenant moving in and they will use the same bin that was here when I got here and the same one I'm leaving here.

My invoice states that there is a $75 container removal fee. First of all, the container is in the garage and has not been removed nor will it be removed. Secondly, I remember moving in and asking if I could get a new container and I was told that there was a fee for that, which is why I'm using the same one that was here.

There was no "contract" that I ended early and I am not willing to pay a $75 fee for no services rendered. I have no problem paying the remainder of my service, of course, but I did not agree to a fee of removing a bin when the next tenant is going to use it and I DID NOT REQUEST THAT IT BE REMOVED.

Desired outcome: Remove the $75 Container Removal fee.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
B
9:26 pm EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Yard waste / Customer service

09/20/23 5:30 PM I called in to report that my yard waste was missed again for the second week. The agent was rude and did not listen. I asked to speak to management and was on hold for 18 min then told I could have a 1 time credit for 4 dollars and if I was missed again I would not get credit I could double up service which is not needed. I told the rep that is not acceptable and was still needing to speak with supervisor. I was told that I will need to wait for a route manager to call me back and that would not be for up to 72 hrs. Very poor customer service and with the current economy everyone is trying to make bills so I would hope that if I pay for a service I would either get the service or get credit for NOT getting the service! I have included photos of mine as well as just couple of close neighbors yard waste also not picked up which the rep said they only work on mine and neighbors would have to call in to complain. Which seems even worse for your customer service..

Desired outcome: I would like my service that I am paying for to be picked up or my account to be credited each time it is missed,

Read full review of Waste Management [WM]
View 0 more photos
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
K
9:54 pm EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Facebook. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Residential trash collection service

On Jun 27 2023 I called in and cancelled my WM trash pickup service it was at the end of my billing cycle and no longer needed their service as I found another company to service my address. I went through the procedure then got transferred to another person who approved the discontinuation of my service. I figured that was the end right? NO they then billed me too pick up the waste cans. Even though I never agreed to that because they had bought out another company and just took over, never changed trash containers from the old company. OK I paid that on Jul 18 2023... Now they are continuing to bill me for trash pickup they are no longer providing.. This is BS!

Desired outcome: I want an apology and the bills cancelled...

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
A
6:54 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Cancellation of residential service fees

Called & canceled service 5/21 since selling house & moving out of Calif. was paid utd. Was told must give 90 days notice (which I’ve never heard of!) they said they sent bill of rights 2x a year & now(100 days later) have received bill for the 90 days & gonna send us to collections. So basically they want us to pay for new homeowners trash for last 90 days & i think it’s a $ grab from a greedy customer

Desired outcome: since was a long term (2004) customer & Never paid late. That they could waive this stupid 90 day extortionate fee

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
F
11:21 am EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

This service is the absolute worst. They will suspend your account for no reason and they will also not let you know via email or mobile that this happened. They will make up some random excuse that they left you a voicemail, and the quality of that customer interaction really sucks in the value you are paying for. For two weeks they have skipped our...

Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
M
5:40 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

So I called to cancel my dumpster because they have been raising their rates every three months for the last five years. My contract expired 16 months ago. I just have not got around to canceling. Then of course they charged me an overage charge that cost more than three months service for one pick up. This got me very mad that I was going to just go ahead...

Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
T
7:14 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.

Waste Management [WM] Ethics

I am a fairly new employee a little over 90 days now I got hired to a schedule I agreed to and management has changed my schedule 4 times I am supposed to be working 5 days a week and they forced upon me 4 days one week and 5 days the next, I can’t live on only 4 days of work every other week I tried talking to my manager and he brushes me off. I want the schedule I agreed to when I got hired I wouldn’t have taken this job if I was going to be treated like this.

Desired outcome: I want to work 5 days a week with Saturday every other week and day off during that week thats what I agreed to in my interview when I was hired.

Read full review of Waste Management [WM]
Resolved

This complaint has been resolved automatically due to user's inactivity.

Hide full review
ComplaintsBoard
A
12:47 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

This is the 4th time my two 96 gallon trash bins were placed at the edge of my drive way in less than a year and the driver never picked my trash up but marked my account online as serviced! I'm not understanding!? My bins on each of the 4th occurrence were out a day prior to my scheduled pick up day. I always check online to verify my pick day because...

Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
F
3:08 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

My contract with WM was scheduled to end on 6/19/23. They received my cancellation letter on 3/8/23. I have been in direct communication with the “account manager” since 3/9/23, we reviewed my letter over the phone and at this time I specifically asked about any additional fees regarding bin removal, I was told “No, you have done everything required on your...

View 0 more photos
Read full review of Waste Management [WM]
ComplaintsBoard
L
5:34 pm EDT
Verified customer The reviewer confirmed their account using Google. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Waste Management [WM] Logo Replied
Waste Management [WM] has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

To whom may be able to fix a small problem, my name is Levi Whiteman at 843 Oregon Ave, Vernonia, Oregon. I would like for my trash to be picked up as it has been for over 15+ years. After 1 1/2 months of phone calls to wm help line's and getting the run around, I would like my trash that I pay to have picked up, picked up. I am being charged for service...

Read full review of Waste Management [WM]

About Waste Management [WM]

Screenshot Waste Management [WM]
Waste Management (WM) offers comprehensive waste disposal and recycling services. They cater to residential, commercial, and industrial clients, providing solutions for regular trash collection, recycling programs, and specialized waste handling. WM also offers temporary and permanent dumpster rentals, as well as sustainability services aimed at waste reduction.
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service
  1. Waste Management [WM] Contacts

  2. Waste Management [WM] phone numbers
    +1 (800) 796-9696
    +1 (800) 796-9696
    Click up if you have successfully reached Waste Management [WM] by calling +1 (800) 796-9696 phone number 1 1 users reported that they have successfully reached Waste Management [WM] by calling +1 (800) 796-9696 phone number Click down if you have unsuccessfully reached Waste Management [WM] by calling +1 (800) 796-9696 phone number 2 2 users reported that they have UNsuccessfully reached Waste Management [WM] by calling +1 (800) 796-9696 phone number
  3. Waste Management [WM] emails
  4. Waste Management [WM] address
    800 Capitol, Ste 3000, Houston, Texas, 77002, United States
  5. Waste Management [WM] social media
  6. Laura
    Checked and verified by Laura This contact information is personally checked and verified by the ComplaintsBoard representative. Learn more
    Aug 30, 2025
Waste Management [WM] Category
Waste Management [WM] is ranked 1 among 48 companies in the Waste Management category

Our Commitment

We stand for unbiased reviews

We make sure all complaints and reviews are from real people sharing genuine experiences.

We help resolving issues

We offer easy tools for businesses and reviewers to solve issues together. Learn how it works.

We advocate freedom of speech

We support and promote the right for reviewers to express their opinions and ideas freely without censorship or restrictions, as long as it's respectful and within our Terms and Conditions, of course ;)

We ensure transparent and fair ratings

Our rating system is open and honest, ensuring unbiased evaluations for all businesses on the platform. Learn more.

We care about your privacy

Personal details of reviewers are strictly confidential and hidden from everyone.

We are easy, free and open to everyone

Our website is designed to be user-friendly, accessible, and absolutely free for everyone to use.