The complaint has been investigated and
resolved to the customer's satisfaction
Resolved
Magzternon-informing of auto debit

H Review updated:

While subscribing to Gold Subscription, it was not informed that the amount will be auto-debited for the magazine gold subscription in the following months too. It should be clearly mentioned when we subscribe for the first time. Also, If we cancel after 1st date of the month, money will not be refunded for that month Gold subscription. I found on my bank statement and found that they are auto-debiting. It should be clearly informed to the Customer..

RESOLVED

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

  • Magzter's response · Mar 18, 2016

    Hi Naveen Kumar,
    We would like to inform you that the Magzter Gold Free Trial is available only once per iTunes account.
    We checked our records and see that you have activated the free trial previously using another email address. So, our system instantly charged your account for a Magzter Gold one month subscription.
    We would like to inform you that our help desk has offered you store credit as a token of gesture.
    If you have any queries related to this, please contact us and we will assist you with your queries.

    Regards,
    Team Magzter.

  • Magzter's response · Oct 20, 2016

    Hi,

    We understand that you are not satisfied with the response provided by our support desk.

    We would like to inform you that all subscriptions purchased through Magzter are renewed automatically by our system unless cancelled.

    We have also mentioned it clearly in the checkout page that you can cancel the auto renewal of any of your subscriptions at any time.

    We request you to send an email to our helpdesk at [protected]@magzter.com and our support team will definitely assist you with a better resolution for this issue.

    Regards,
    Team Magzter.

  • Magzter's response · Jun 20, 2017

    Hi Hardi,

    We understand that you wish to know about the status of your subscription renewal via Magzter.

    We would like to inform you that the support team has responded to your previous query.

    We kindly request you to send an email to our helpdesk at [protected]@magzter.com and our support team will definitely assist you further with a better resolution.

    Please feel free to contact us again if you have any other questions.

  • Magzter's response · Jul 24, 2017

    Hi Tolgacan,

    We understand that you are not happy with the auto renewal of your subscription.

    We would like to inform you that all subscriptions purchased through Magzter will be renewed automatically unless cancelled which will be mentioned at the payment page.

    We request you to send an email to our helpdesk at [protected]@magzter.com and our support team will definitely assist you with a better resolution for this issue.

    Please feel free to contact us again if you have any other questions.

  • Updated by brianf1010 · Sep 23, 2017

    It is impossible to get any help from Magzter. No e mail address and no help phone number.

  • Updated by Narsinghva Watwe · Sep 10, 2018

    Reader's Digest India is not getting downloaded on my Ipad.

    will someone resolve the issue?

    Thanx.

  • Magzter's response · May 13, 2019

    Hi Raja,

    Thank you for bringing your concern to our notice.

    We see that you have already contacted our help desk and it has been resolved by our support team.

    We checked our records and see that you have successfully purchased the Gold subscription under your account - [protected]@gmail.com and it is valid till 2020-04-24.

    Please login with your User ID - [protected]@gmail.com and you will be able to access the Gold magazines without any trouble.

    If you are still unable to access the Gold magazines, then please email us to [protected]@magzter.com.

    Regards,
    Team Magzter

  • Updated by TeresaJanzek · Aug 19, 2019

    Resolved

  • Magzter's response · Apr 28, 2020

    Dear Sir/Madam,

    Thank you for bringing your concern to our notice.

    I understand that you are facing trouble in cancelling the auto renewal for your purchase through our website.

    Please email us at [protected]@magzter.com from your registered email address so that we can check your subscription details and help you with the steps to cancel the renewal.

    We look forward to hearing from you soon.

    Regards,
    Team Magzter

Responses

  • Sw
    Sweeny1981 Jul 29, 2015

    I am also a Magzter Gold subscriber. It tells you about auto renewal clearly.

    0 Votes
  • Sa
    Sam_Anderson Jul 29, 2015

    It's very clearly mentioned!

    -1 Votes
  • Na
    Naveen Kumar V C Mar 15, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    They charged me rs 370 /- for FREE gold subscription.

    Customer executive said they found that amount deducted for free trial but cannot refund.
    No refund option available even for wrong deductions.

    Only store credit is available and can't renew subscription with store credit.

    It's a scam.
    False advertisement as
    1) "FREE 30 day trial"
    2) deduct amount
    3) trap into store credit.

    Please look into this. PFA eMail screenshots.

    Comments
    Comments

    0 Votes
  • M3
    M346 Oct 19, 2016

    Hi Team Magzter,
    I am another victim of your 'auto renewal' scam. When I subscribed for a magazine I don't remember seeing any checkbox for auto renewal.
    Also there is no online way to stop it. And to top it all, when I wrote to your helpdesk, I got this response - "We would like to inform you that all purchases made through Magzter are auto renewable unless it is cancelled. Please visit this link – http://www.magzter.com/terms-and-conditions and refer to point number 14 to view this information on our terms and conditions page."
    This clearly shows that the 'auto renewal' clause is well hidden.
    I didn't receive any refund for my auto renewal that I never explicitly asked for. But I do hope this post helps others to go and check their statements and verify all changes from magzter.

    1 Votes
  • Pe
    pellet Dec 01, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I've also had trouble with magzter. I signed up for a yearly subscription for a magazine and I expected the subscription to end on the expiry date as shown on their site. However they auto-charged me for another year. No where in my account page on their site did it say that I was set up for auto-renewal. Also no where did it say I could stop an auto-renewal. Then once I emailed them by finding their email by googling(it wasn't anywhere obvious either) they told me I could not have a refund due to their policy. Magzter have unfairly scammed me for my money. Let this be a warning to everyone to not trust this company.

    2 Votes
  • Ma
    Magzter_Digital_Newsstand Dec 01, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    @pellet Hi Pellet,

    We understand that you are not satisfied with the response provided by our support desk.

    We would like to inform you that all subscriptions purchased through Magzter are renewed automatically by our system, unless cancelled.

    We have also mentioned it clearly in the checkout page that you can cancel the auto renewal of your subscriptions at any time.

    We request you to send an email to our helpdesk at [protected]@magzter.com and our support team will definitely assist you with a better resolution for this issue.

    -2 Votes
  • Il
    Illyas Dec 02, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Hi I'm yet another victim of this Scam Magzine company, Initially when I signed for yearly Magzter Gold for 999/- I remember I had clearly disabled auto sign feature, now after an year, they say that they don't have any records on their end that I had disabled auto renew, This is clearly a scam.

    3 Votes
  • Ma
    Magzter_Digital_Newsstand Dec 05, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    @Illyas Hi Ilyas,

    We understand that you are not satisfied with the response provided by our support desk.

    Our support team has contacted you via email and provided an alternate resolution on DEC 3RD, 2016.

    Please check your email inbox and write to our support desk at [protected]@magzter.com.

    Please feel free to contact us again if you have any other questions.

    -1 Votes
  • Na
    Narendra630 Dec 05, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I have also paid Rs 4000 as yearly premium for Magzter Gold on 06 Nov 2016. After 10 days they deducted Rs 400 automatically and showing offer validity till 16 Dec 2016. the yearly subscription is not now. I search its telephone no in india but not mnetioned anywhere. If U could find please also tell me [protected]@gmail.com

    0 Votes
  • Ma
    Magzter_Digital_Newsstand Dec 05, 2016
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    @Narendra630 Hi Narendra,

    We understand that you are having issues with your Magzter account.

    Our support team has responded to your query and you will now be able to view the Magzter Gold magazines till 2017-12-12.

    Please login using your Magzter ID to access your Magzter Gold subscription.

    Please feel free write to us at [protected]@magzter.com if you have any other questions.

    0 Votes
  • Vi
    VIVEK KUMAR Ratley May 01, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Its true that magzter is cheating by auto debititing the subscription amount and
    A) Neither informing through email
    B) nor at the time of subscription
    C) There is no option to stop auto subscription in app and web application

    0 Votes
  • Ma
    Magzter_Digital_Newsstand May 03, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    @VIVEK KUMAR Ratley Hi Vivek,

    We understand that you are not happy with the auto renewal policy of Magzter.

    We would like to inform you that all subscriptions purchased through Magzter will be renewed automatically unless cancelled which will be mentioned at the payment page.

    In order to cancel the auto renewal of your subscription, you can always visit the HELP section in our website or through the Magzter app which will be available under the Account section.

    We request you to send an email to our helpdesk at [protected]@magzter.com and our support team will definitely assist you with a better resolution for this issue.

    Please feel free to contact us again if you have any other questions.

    0 Votes
  • Ha
    Hardi Vora Jun 20, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    will the sum of money be transferred back to my account after i have cancelled the auto renewal of the subscribed magazine.
    revert as soon as possible.

    0 Votes
  • To
    tolgacan Jul 24, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    this site is completely fraud.I clearly remember that i had disabled auto renewal feature when i signed up.
    this month without my knowledge and without any indication they charged me 79.99$
    this is not fair. there is no e mail sent for reminder of renewal. and even you didnt send me any mail after you charge.
    I want you to refund my money.

    -1 Votes
  • Ja
    Jaimin Jani Aug 16, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Hello Everyone,
    Since last 2-3 months I am getting email like "Unlimited Access to Magazines in 999/-" for a year from Magzter.
    Is it True or some-sort of catch? Because their website state something else. 399/- per month.
    If anyone has experienced please share.
    Thanks.

    0 Votes
  • Ma
    Magzter_Digital_Newsstand Aug 17, 2017
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    @Jaimin Jani Hi Jaimin,

    We understand that you wish to know about the available offers for the Magzter Gold subscription.

    We would like to inform you that the offer is currently available to select users and it can be redeemed only via the link within the promotional email.

    We request you to click on the provided link within the email to redeem this exclusive Magzter Gold offer.

    Great to see that you are looking to go digital with your magazine reading and ‘go-green’, it will help save a lot of trees!

    Regards,
    Team Magzter.

    0 Votes
  • Ma
    Marti Ely Aug 15, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I tried to cancel my 30 day free subscription a few days ago, and I was told there was no record I had activated it. I looked, and sure enough I hadn't. Thought I was done. I am now getting a charge for Magzter Gold that I never signed up for? Please take the 9.99 off my bill and cancel me.

    -1 Votes
  • Vi
    Vikram Arya Aug 15, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Dear sir
    This is vikram arya. I took a yearly subscription and paid 550/- for Inside outside but i am not abke to open and download the issues. Plz help and revert
    @[protected]@gmail.com

    0 Votes
  • Jo
    Joe Mc Carron Aug 16, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    i ordered modern mini magazine may/june edition in mid may but to date have not received it yet, joe mc carron 95 curryann road maguiresbridge co fermanagh nireland, ghe payment has beed deducted from my account but magazine has not been received. i trust this is just an oversight and can be resolved

    0 Votes
  • Ra
    Ralph Pollack Aug 20, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I have bought the gold subscription and started reading the Weg Ry/Sleep magazine and now I have to subscribe and buy each issue. Why does it change once I pay for one option in order to get the magazine and now I must pay more to get the same magazine?

    0 Votes
  • Ja
    Jagpal Sidhu Aug 20, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Hi,
    I have purchased monthly subscription for 399 but it has auto clicked on auto renewal of subscription on monthly basis. Whereas I don't want to get auto renewal of subscription.
    Need help in removal of auto renewal.

    0 Votes
  • Pa
    Patricia Ramirez Aug 20, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Me he dado cuenta que ustedes me están cobrando doble mi suscripción mi correo es [protected]@gmail.com pueden ustedes checar y por favor devuelvan mi pago doble a mi cuenta GRACIAS pago con la aplicación Google play y el día de hoy me he dado CUE te que me cobran doble

    0 Votes
  • Di
    DIVYA kumar gupta Aug 20, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Today somebody used 399 rs from my bank account and paid for your magazine. This happened without my permission. I don't know who had done it. Please tell me who has stolen
    I m giving you details for it
    Timing 8:23 by debit card OTHPG [protected] GOOGLE * magzter inc [protected]
    Please tell me which account has used my bank account

    0 Votes
  • Su
    Surendra Maurya Aug 21, 2018

    Dear sir,

    I subscribe magzter gold magzine and i receive cash back but my cash back still pending please approve my cash back as soon as possible

    Thanking You

    Regards' Surendra Maurya

    Comments

    0 Votes
  • Pr
    praveen24011993 Aug 21, 2018

    I purchase india today Hindi subscription for a year on the cost of 519 INR through my magzter id [protected]@gmail.com and after sometime my app deleted and when i again open magzter with my ID I didnot found my subscription and it shows that u dont Have subscribe any pack

    0 Votes
  • Ch
    Christy Chow Aug 28, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I've always subscribed yearly Nuyou Malaysia online magazine, it is usually available within the first week of the month.However, for the Feb 2018 issue isn't out yet till now (today is already the 12th!) Kindly make it available for download ASAP!

    0 Votes
  • Ch
    ChristyChow Aug 28, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I've always subscribed yearly Nuyou Malaysia online magazine, it is usually available within the first week of the month.However, for the Feb 2018 issue isn't out yet till now (today is already the 12th!) Kindly make it available for download ASAP!

    0 Votes
  • Ja
    Jayash Aug 28, 2018

    My name is jayash tripathy and my email is [protected]@gmail.com today on 10th February 2018 I purchased 999₹ (rupees) magzter subscription but I failed but from my bank account the amount of 999₹ deducted please help me

    Comments

    0 Votes
  • Su
    Subinay Nandy Aug 29, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Can't access the provisions under my Gold subscription that is valid thru mid September 2018. No contact number to access customer care to seek help and fix the issue. Trying to resolve by reloading the app also does not help and no support whatsoever available.

    Comments

    0 Votes
  • Ve
    Velagapudi Srinivas Sep 05, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Hello I subscribed to Harekrishna vain in August. Then I got July and August issues online. But the latest issues sep and Oct were not yet came. Can I know why. My registered mail I'd is [protected]@rediffmail.com when I subscribed.

    0 Votes
  • Sa
    sabira m Sep 05, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    how to log out from my account...

    0 Votes
  • Br
    brianf1010 Sep 10, 2018

    After 9 months of use I cannot get into my magazines on my Ipad. I click the icon and the picture of the girl on the tree comes up. After 20 seconds it turns off and my desktop comes up.

    There is not an e mail address or phone number for help anywhere on their site.

    Please help.

    0 Votes
  • Na
    Narsinghva Watwe Sep 18, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I am a regular reader of Readers Digest on my I-pad, but this time it is not getting downloaded.

    Will someone resolve this issue?

    0 Votes
  • Sa
    Saket Dang Sep 18, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Money deducted on September 10 from my credit card through Google pay but subscription to Magzter Gold not renewed.

    Why has money been deducted if no renewal was to be given?

    This is fraud.

    0 Votes
  • Ve
    Venkat Nidamanuri Oct 02, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I have purchased wealth insight magazine but don't download my money 60 rupees refund

    0 Votes
  • St
    Stewartyuae Oct 03, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I signed up with Apple ID to annual package at$49.99 and when I open the app nothing will download. Can you check? My email used is [protected]@gmail.com

    Comments

    0 Votes
  • No
    Noor jafri Oct 03, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    We put 399 on magzter, but I did not get my money back in cashKaro

    Comments
    Comments

    0 Votes
  • Jo
    John Huang, CPA Oct 15, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I only signed up for a trial of Magzter Gold. However, I have been charged twice already on a monthly basis for this, which is something I did not intend to purchase.

    I'd like to cancel Magzter Gold effectively immediately.

    -John Huang

    0 Votes
  • As
    ASPrab Oct 16, 2018

    I have a yearly subscription under a.prabhakar.[protected]@gmail.com, until October 15, 2018 for Andhrabhoomi weekly. But I DONT SEE the editions after August 23, 2018. There should be atleast 2 of the latest editions. If the magazine's latest editions are not available, PLEASE REFUND the pro-rated subscription amount asap.

    0 Votes
  • Ni
    Nitesh Raja Oct 28, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Till now the new edition of the journal. Has not been updated
    The new issue of 15 to 28 or is till not updated
    Plzz look after the matter

    Comments

    0 Votes
  • Ap
    Apoorve Mehrotra Nov 04, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Why the Dalal Street Investment Journal issues are not updated after October 1, 2018 issue. I am a Magzter Gold Member, I should have access to all the magazines under the magzter gold umbrella. Please respond ASAP.

    0 Votes
  • Om
    Omer Billo Nov 11, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Good morning
    Actually I have been found an article which has been written about me . After finding it I was totally shocked because it's fake ! I request you to delete it as soon as possible . Otherwise I'm gonna make a huge complaint about your company ! It's very irritating !
    https://www.magzter.com/news/887/2390/062018/a4iog/Next/0

    0 Votes
  • Me
    Mei.Ling Dec 11, 2018
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Subscription not updated to account. Paid but not able to download any magazines . Account has also been activated. Followed all the methods provide at the FAQ page but does not work. No contact email to reach out to anyone. Very disappointing

    0 Votes
  • An
    Anand Prakash Khatri Jan 05, 2019
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Dear Sir, The magzter has recovered USD 15.52 from my debit card ——-/3725 on Dated 29 December 2018 for witch I have not authorised to do so.

    Comments

    0 Votes
  • Ka
    Kalpanapareenja Jan 22, 2019

    I 've spent Rs.67.00 via Debit Card xx0811 at GOOGLE *Magzter Inc on 2019-01-02:17:51:05.THIS WAS FOR 2016 ISSUE OF JULY 2016 AND I am not provided Digital reading please return my money or start digital

    0 Votes

Post your comment

    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

    IN THE NEWS

    Unhappy consumers gather online at Complaintsboard.com and have already logged thousands of complaints.
    If you see dozens of complaints about a certain company on ComplaintsBoard, walk away.
    One of the largest consumer sites online. Posting here your concerns means good exposure for your issues.
    A consumer site aimed at exposing unethical companies and business practices.
    ComplaintsBoard is a good source for product and company gripes from especially dissatisfied people.
    You'll definitely get some directions on how customer service can best solve your problem.