Menu
Register
Write a review File a complaint
WageWorks Customer Service Phone, Email, Contacts

WageWorks
Reviews and Complaints

WageWorks's customer service contact info has been verified by the ComplaintsBoard team. We made sure it's all legit and accurate, so you can trust it! 👌
www.wageworks.com

Learn how the rating is calculated

2.2 1 Review 156 Complaints
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review File a complaint

WageWorks Complaints 156

ComplaintsBoard
M
10:16 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

WageWorks Horrible company

These folks administer a benefit card for our large company. If time is money, the benefit from this company is well negated and will cost you time. They are completely incompetent and provide little help in resolving claims which are based on YOUR money that you have deposited. I've had medical benefit cards before that didn't require any follow up - pay for the service, move along. NOT HERE! With WageWorks, you pay for the service, move along and months later get notified they need a receipt. Track it down, send to them 3-4X and the don't acknowledge or fix! Get another medical/dental treatment, use the card and start all over, except this time they freeze your account (again, YOUR MONEY!). Joke of company - DO NOT USE if can avoid.

Read full review of WageWorks and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
W
W
WageWorks Social Care Team
Castro Valley, US
Oct 13, 2014 11:08 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Dear MTCO,

We apologize for your customer service experience regarding your claims. Feel free to reach out to us on Twitter: @WageWorksCares so that we can try to help.

Sincerely,

WageWorks Social Care Team

W
W
WageWorks Social Care Team
Castro Valley, US
Oct 13, 2014 11:07 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Dear MTCO,
We apologize for your customer service experience regarding your claims. Feel free to reach out to us on Twitter: @WageWorksCares so that we can try to help.
Sincerely,
WageWorks Social Care Team

ComplaintsBoard
G
9:38 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

WageWorks Claims

This is truly the worst company I have ever dealt with, and that is no exaggeration. Pre-tax dollars to fund your out-of-pocket medical expenses sounds great, right? Well, I thought so, too, until I experienced their utter incompetence. The fun begins when they request receipts for certain care received, claiming that what they have is not enough. They say the IRS guidelines are strict, and maybe so, but as a customer you have no idea what WageWorks will deem "approved" versus "denied." You submit said receipts, hoping and praying that they'll be approved. Sometimes, yes--sometimes, no--with no sensible explanation offered. Then you have to call them (good luck finding a phone number on their website--there isn't one--what a surprise. What kind of company purposefully tries to keep you from contacting them?) FYI--"Get Human" site lists this: [protected] (it works). Call the number, and guess what? You've arrived in Offshore Call Center Insanity. Someone for whom English is most decidedly a second language takes your call. Now it's "deer in the headlights" time as any question falling outside of their limited, scripted realm will leave them speechless, clueless, just guessing, or deliberately lying to you. If you like variety, you've got it--do as I recently did and call and speak to three different reps and get three different answers--all useless, of course. Bottom line is this company fights like mad to keep you from spending your own hard-earned money because it's in their best interest--they profit from it! What a demoralizing, exhausting experience--they should be thoroughly investigated and shut down if their practices don't change. Google" WageWorks" "horrible, " "nightmare, " "rip-off, " etc., and behold the legions of outraged, cheated customers these charlatans continue to leave in their wake.

Read full review of WageWorks
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
L
12:42 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

WageWorks Continuation of coverage - check was sent and deposited, but they say no record

On May 22 I sent my continuation of coverage to Wageworks Inc, COBRA Administration in Lexington, KY. On the form it is stated that "you are not required to send payment with your election forms. However, your coverage will not be reinstated until your payment is received. Therefore, in order to expedite payment of claims and/or verification of your coverage, please include payment through the end of the month." Since I wanted to be covered beginning June 1, I went ahead and included a check for the month of June. The cancelled check was in my bank account on May 31. About 2 weeks later I received the coupons beginning with the first payment for June. Since I paid for June already, I called customer service to confirm receipt of payment for June. They insisted that they had no record of receiving my payment and told me that since there was no "WageWork" stamp on the back that they could not confirm that they received it. The bank account number for the deposit is on the back of the check. I was on the phone for about an hour with several different people and did not get any positive feedback. Since the check was made out to WageWorks, Inc, I don't understand how anybody else could deposit a check into some other account. As far as I know, I am not covered for health insurance for the month of June and I never received an e-mail, as I was told I would, with a case number assigned to my complaint. Someone deposited my check somewhere. The representative stated that the problem is probably that I sent the payment with the application to Lexington, KY and payments should be sent to Chicago. I didn't know that since I had not received the coupons yet. Also, I did not have the COBRA account number, so I wrote a memo on the bottom of the check with my group number that was associated with the company I worked for. It has been a week and I still don't know what to do about the money that they received and deny receiving it. I can't really afford to have ~$435.00 lost to someone in their company and told that there is nothing they can do about it. I am totally frustrated as a new customer to COBRA.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
J
J
josephine1986
, US
Jun 15, 2017 7:07 pm EDT

I am so sorry, they did the same to me.

I paid my COBRA bill for November 2016. I have proof of that. Coverage was still dropped without my knowledge and refund check was sent 3 months later.

I believe that WAGEWORKs has exploited and discriminated against me because of my disability and that is why my appeal for wrongful termination has been DENIED. They will not allow me to repeal WAGEWORKS decision of denying my appeal against WRONGFUL TERMINATION OF COVERAGE without filing a lawsuit.

And yet my appeal against this termination was DENIED. I made my cobra payment, then they terminated the insurance coverage for medical and extended the dental coverage an additional month for no reason with no notice and how I found out i was terminated was I got a refund check 4 months post payment of my medical coverage stating that I owed them 51 dollars for dental coverage. Now all the services I thought I was covered for (because I paid by bill) that wageworks cashed are no longer covered or paid for and went to collections. I filed an appeal and they denied it because they stated I owed them for dental coverage, despite my proof of payments. They do not allow for a rebuttal of their decision, they said if I want to challenge their denial of my appeal I would have to sue. I have no funds for a lawyer, they know this, they exploit and abuse their power any chance they can - they even denied a HIPPA form so that when I am too ill my mother could not advocate for me. Thanks for reading our story, Josephine Barnett and Maria Strocchia, her mother who has HIPPA authorization as Josephine do not always have the capacity to speak or which WAGEWORKS have taken FULL advantage of by prolonging HIPPA for her mother, wrongful termination, and denying her appeal.

ComplaintsBoard
N
5:17 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Cobra - scam!

My wife left her five year job as an RH for IASIS Healthcare mid April of this year (2013). We have been trying to get the COBRA insurance coverage since then. Two weeks ago we sent in a payment of two month's premiums, about $1900. We have called them daily and have been told we had active insurance. No medical provider has been able to confirm this, so we haven't been able to see a doctor or get Rx's refilled. Today, WageWorks admitted they 'just faxed the information today' to Aetna. We were also told that since we were 'only paid through the middle of June' that our lack of payment may negatively affect our ability to get this insurance.

Short Version: Paid $1900 for insurance. Haven't gotten a single day of coverage for it. And daily lies from the customer representatives.

This is a complete SCAM and there's nothing we can do about it. How does this exist in our country?

Read full review of WageWorks
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
10:11 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

WageWorks Total thiefs!

My company unfortunately uses Wageworks. My old company used Aon Hewitt and Carewise, who are awesome! For medical care, I won't bore you all with the same complaints everyone else has (routine doc appts are denied because they need your entire medical history before approving the expense). But for dependent care, I have a great story for you.

My son missed the cutoff for PA schools to go to kindergarten by 19 days. As a result, he was forced to go to daycare. Since he already completed K-4 (considered preschool), I put him in the daycare's kindergarten program so that he wouldn't have to repeat the same material.

Keep in mind up to this point, I can't put him in public school, but don't want him in a baby class either. Wageworks won't pay me back the monthly fee since it's considered a private kindergarten program. Even though I explained the situation, and can show proof he is not old enough to attend public school, they still won't process my claim.

The best part of working with Wageworks is that their customer service representatives call me sir when I am a female, and can't understand what you are asking them without repeating it 50 times. So they are thiefs and they don't help.

Great job Wageworks, I hope you go out of business tomorrow.

Read full review of WageWorks and 2 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
2 comments
Add a comment
T
T
thefsaexpert
Phoenix, US
Jun 04, 2013 6:46 pm EDT

As a previous employee from there.
the only thing i can sugges is that if the receipt shows or indicates Kindergarten, the claim will be denied.
If that is not the case, i would recommend and fill out the PMB form, have the provider sign it, dont submit docs, and then they will approve the claim.

H
H
helpmepleasee
, US
Apr 20, 2013 6:50 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Email them at social@wageworks.com. The social team is really helpful. Make sure you include your employer because they will ask in order to look into your account. Not guaranteed to fix it, but way friendlier!

ComplaintsBoard
S
12:11 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

WageWorks Denial of claims

Wage works is the flex card we use to pay deductibles, co-pays etc thru our company. However...complaints from 2010 and 2011 info which was requested, has been mailed in twice prior. Now they are submitting letters stating, they are going to file it as unpaid with our 2014 income tax! After spending much time on the phone, the reason for denial..."date paid was not in same year.'> however, an emergency surgery was performed in late November 2010..and was not billed until Jan 2011! so..how are we spposed to pay a bill, of which was not received, folowing suregery, not mailed to us until Jan of the following year? When you go in for emergency surgery, you do not pay anything the day of, which was the case...emergency appendectomy! billing happens later, at which time it was paid on time>>> unreal...and very harassing. We have mailed this info 2 times prior..with no resolve...and the phoine number on the letter they mailed to us, was completely incorrect as well, and after speaking with them, the info they requested on our letter, was not the same info they are asking for according to the person we spoke to on the phone. Something seriously needs to be done...we spoke to somone overseas, not in Wisconsin...total harassment on their part..

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
W
W
William Rauscher
, US
Nov 29, 2016 9:39 am EST

This is same exact thing that I have experienced. Health service rendered on year, received a bill the following year. How are we to blame ?

ComplaintsBoard
K
5:46 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

WageWorks Commuter pass

As another unsatisfied customer reported in March 2012, WageWorks is supposed to make it easier for you to get your commuter train pass every month and for less money since you get it taken out of your paycheck pretax dollar. You have time till 12th of each month to change/cancel your order. If for some reasons you were unable to use your monthly pass, WageWorks will credit your account for a future pass, at least I was left to believe this to be true. Because of unforeseen circumstances, I needed to cancel my monthly pass for October. I called customer service on 09/26, and was told that it was too late to cancel the order for October, and that I should not worry as my account will be credited. All I was supposed to do was to call them back in early November. So I called WageWorks today, the first person I got on line told me that there is nothing that can be done as my money is already gone. The second person I talked (supervisor) told me that I need to talk to MUNI and Caltrain to get my money back. The third person (general manager of the customer support?) told me I need to talk to Clipper (MUNI and Caltrain passes are "loaded" to Clipper card). So what is going on? I spent more than 2 hours on phone without getting a resolution. Are we talking about completely incompetent customer service or a scam? When I pointed out discrepancies and misguidance to the manager (the manager should be responsible for the action of his/her subordinates), all I got back was that I need to send a complaint letter to their Executive Escalation Team !?! Now I wonder should I forget those $185 I wasted on the unused monthly pass, or should I hire an attorney to represent me. The latter will definitely cost me more, but at least I will have a satisfaction of seeing WageWorks at court. Honestly, at this moment I do not care about money, but on principle.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
L
L
LBRC
New York, US
Nov 30, 2012 8:41 am EST

I completely agree with you knjigovodja, I am in the same boat and have received the same responses you have. I am located in NY was advised to contact the MTA to request a refund. The MTA customer service representative stated that I cannot receive a refund since I acquired my monthly pass through Wageworks. She stated they constantly receive customers from Wageworks and that they constantly direct them to the MTA when in reality its Wageworks responsibility. It seems Wageworks does not want to take responsibility for its actions and constantly misguides its customers in order to avoid a refund. I am sure we are not the only ones affected by their scheme. I also agree its about the principle.

ComplaintsBoard
K
5:42 pm EST
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

WageWorks Transit pass

As another unsatisfied customer reported in March 2012, WageWorks is supposed to make it easier for you to get your commuter train pass every month and for less money since you get it taken out of your paycheck pretax dollar. You have time till 12th of each month to change/cancel your order. If for some reasons you were unable to use your monthly pass, WageWorks will credit your account for a future pass, at least I was left to believe this to be true. Because of unforeseen circumstances, I needed to cancel my monthly pass for October. I called customer service on 09/24, and was told that it was too late to cancel the order for October, and that I should not worry as my account will be credited. All I was supposed to do was to call them back in early November. So I called WageWorks today, the first person I got on line told me that there is nothing that can be done as my money is already gone. The second person I talked (supervisor) told me that I need to talk to MUNI and Caltrain to get my money back. The third person (general manager of the customer support?) told me I need to talk to Clipper (MUNI and Caltrain passes are "loaded" to Clipper card). So what is going on? I spent more than 2 hours on phone without getting a resolution. Are we talking about completely incompetent customer service or a scam? When I pointed out discrepancies and misguidance to the manager (the manager should be responsible for the action of his/her subordinates), all I got back was that I need to send a complaint letter to their Executive Escalation Team !?! Now I wonder should I forget those $185 I wasted on the unused monthly pass, or should I hire an attorney to represent me. The latter will definitely cost me more, but at least I will have a satisfaction of seeing WageWorks at court. Honestly, at this moment I do not care about money, but on principle.

Read full review of WageWorks
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
11:06 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

WageWorks Poor service & website

Wageworks customer service / processing / website SUCKS! It's incredible that this company with such poor service could go public. Nothing is more frustrating about my job, than having to deal with wageworks!

1. Customer Service - If customer service doesn't know the answer, say so. Don't waste my time. Don't tell me about your process, when it doesn't jive with what is actually happening. Is the rep wrong, or the processor? Don't tell me your processing dept will take care of it because the rep sent them an email, when it doesn't seem to do anything. Don't tell me you will follow-up and call me back, if you are not going to!

2. Processing - I only have 3 accounts. Transit. Parking, Dep Care Flex. Had 2 processing errors between Transit and Parking in the last 6 months. This screws up my cards as I am budgeting because I expect the funds to be on the right card when I need it, and it leads to overage charges. They keep telling me to fill in these damn Special Handling Forms, but they can't process it right. Then they take weeks to process it because they're "special". And I am still waiting for the fix to my last processing error (2 errors: wrong amount to wrong account), that wageworks keeps saying will be corrected "in a few days". Come on, it's been several weeks! It's not rocket science!

3. The new participant website really sucks. For all the special handling forms I have to fill in, and processing errors wageworks made, adjustments have to be made to my account. But the new website doesn't show these adjustments anywhere. How many people need to see all their claims and payments all on the same screen in gigantic font? Bring back the old version where I can look things up by account, including the adjustments! And there's no place on the website to provide feedback. Hence I'm complaining here!

I may not be able to convince my company to switch away from wageworks, but I can get my frustrations out on sites like these as often as needed. I am so sick of companies like Wageworks saying how important customer service is, but doing the opposite.

Read full review of WageWorks and 5 comments
Update by MyOwn2Cents
Feb 14, 2013 2:00 pm EST

Follow-up to my original complaint above. I've resolved most of my account issues recently, after 6-8 months... after numerous calls... and long waits on the phone.

What is with the awful participant website? Everything is in 32 pt font. Is the idea to make a site that can be read on a mobile phone or a web browser? This seems to be the approach, but it's a bad one! Other sites create separate mobile versions of their sites so you can see things differently. The website still has no contact info in the participant site area. Had to logoff just to find the phone number. Still too little information on the website to explain how my claims are being processed. Consecutive months, my "pay me back" forms were processed differently. I think the service rep I called couldn't figure out the website either. Why can't we get a single view per account with all the detail in different columns. That's the way the old site worked, and it was easy to see everything at once. Now you have to click 20 times to find one thing, and that one thing is only half the info you need because you have to drill down on every individual transaction.

Just a plain frustrating website all around. Not enough info. Info spread out amongst too many different views. Too many clicks needed to find basic info. Dashboard provides too little info. Unhelpful help links. No detail on transactions (just cryptic standard jargon). Some transactions are grouped, so I can't easily determine transaction composition unless I do my own tracking & calculations by hand. FRUSTRATING! WW should never have changed the old website last September. One of the WORST DESIGNED WEBSITEs I've ever seen!

Hide full review
5 comments
Add a comment
J
J
jearl99402
, US
Mar 30, 2018 12:16 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

This is by far the worst company service I have had in my life. I filed a medical claim for OTC reimbursement and was told that my photo came through the size of a thumbnail. I then sent a legible copy by US mail and was denied again. When I called this morning I was told that it was a fax and that it was black. I then asked to speak to a supervisor and was put on hold for 8 minutes with no one returning to connect with me. I then hung up recalled and was placed on hold for 25 minutes.

V
V
vance07
, US
Mar 15, 2018 1:37 pm EDT

We are tired of dealing with Wageworks.
The denials of coverage for items which are in the scope of coverage is annoying. We have had the same claim denied 3 times before they actually released our account and covered the item. It is frustrating that it is our money in the account and yet Wageworks freezes our money because they are not competent in their processing of claims. Meanwhile we can't pay other medical bills because they have frozen the account over a legitimate claim.
We have also had account issues which we have tried to resolve via the phone and 3 months later it is still not resolved and we can't pay the bills with our money which sits in our account. Clearly the help received from Site 109 ( customer service will not say where site 109 is located, I asked because I had difficulty understanding the rep.) was anything but helpful. Is Wageworks set up for the consumer or the company itself? If it were possible we would switch from Wageworks to some other entity for a Health Spending Account.

M
M
MartSnide
Syracuse, US
Jan 30, 2013 9:14 pm EST

Katie A.
WageWorks Community Manager
Hope you'll get this Rep. a some sort of a COMMENDATION or REWARD for a job well done.

M
M
MartSnide
Syracuse, US
Jan 30, 2013 9:09 pm EST

MyOwn2Cents - I definitely agree with what you said. I've been there before. Customer service, Especially their website. it's HORRIBLE, I'm 56 years old from Syracuse, me and my wife have an account with Wageworks, Each and everytime i'll make a call trying to get a HELP on my problem all of them even the supervisors can't help me with my claim concern. Technically and Professionally dissatisfying. Not until i talked to a REP. i believe he's name is Jone? or Jones? i asked where are they located the only thing that he mentioned is SITE 109.. WHAT THE HELL IS THAT? Jone or Jones sounded like he's not someone from the mainland. However, He handled and resolved my problem WITHIN less than 5 MINUTES! LOOK WAGEWORKS, my problem has never been resolved for 3 MONTHS! talked to several supervisors and providing to reprocess, and those ###s. BUT JONES/JONES resolved it real time !
Very professional and accurate, confident and satisfying. Look MyOwn2Cents even they have a HORRIBLE CUSTOMER SERVICE, there is still HOPE in WAGEWORKS and that is JONE/JONES..

W
W
WageWorksCares
, US
Oct 09, 2012 1:24 pm EDT

Hi there! I am the Community Manager for WageWorks. I saw your post and would like to help you! E-mail me at social@wageworks.com and I will see what I can do to help!
Thanks!
Katie A.
WageWorks Community Manager

ComplaintsBoard
G
5:34 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Denial

My husband and I signed up for our FSA account through his employer. We received our debit card and info from WageWorks. We used our card with a pharmacy with no problem. I recently used the remaining balance to pay off my fertility bill from a well known hospital using the debit card WageWorks provided. When I submitted 41 pages of info, including my hospital bill, Explanation of Benefits from my insurance company (who denied the claims, estimates provided by the hospital, and a copy of the credit card transaction, I was informed that WageWorks has denied my claim stating I did not provide the proper info. Seriously?! I sent you 41 pages of detailed info and my FSA was used towards a hospital bill. How much more info do you people need. Let alone you outsourced your call center and I can't understand the person I am trying to talk to.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
T
T
thefsaexpert
Phoenix, US
May 07, 2013 5:11 pm EDT

Are you sure thats the reason it was denied for that reason?
becasue you can provide all the pages you want, but if you include the EOB as well, The EOB will override any other document that you have provided.
sounds that it may have denied for another reason.

ComplaintsBoard
J
5:19 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Incompetent customer service

Have called WageWorks customer service 6 times in the past 2 months. They took money from my paycheck each month, but cannot get the fund transferred to my commuter card. There were a card serial number issue at the beginning and it supposed to be corrected on their system after the first call. But after 2 months with more than 6 phone calls, including taking to a supervisor, they still cannot get their work fixed. My money is accumulating at WageWorks that I cannot reach, not mentioning that I have to take extra few minutes each day to pay my commute at the ticket booth. At the end, I decide to cancel my benefit to stop WageWorks from taking my money each month (they already took 3 months of money from my paycheck) and pray that I will not change job so I will still taking the public transportation and I will get a chance to use the sitting money if WageWorks can ever find a competent worker to get their job done.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
C
C
crystalcastles
Austin, US
Aug 21, 2012 3:44 pm EDT

you know everyone is complaining about wageworks but whose fault is it really?..wageworks? or you all for not reading the fine print?..all the information is provided to you, ..next time, know what youre sighning up for.

ComplaintsBoard
C
7:52 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Terrible customer service

These guys have no clue what they are doing. A few weeks ago my wallet was stolen and I had to replace my WageWorks credit card that I use to purchase my Metra monthly pass. First of all I was told it would take 3 - 4 weeks to get the replacement. Really? Do these guys make the plastic, magnetic strips and ink for the cards from scratch?

I asked how I get reimbursed for my out of pocket expense for purchasing it myself. I was told to fill out a form and fax it, which I did. The amount i claimed was $135 for the metra monthly pass. The amount in my account was $135.25. Yet, somehow, they denied it for insufficient funds.

I called their customer service guy, went through myriad online questions, eventually got to a person, who asked me many of the same questions. He had no clue why I had been denied, had nobody he could ask in a reasonable time, and I still have not received my money back.

They sell themselves to companies as a way of making the firm's and the employee's lives easier. In reality, they can't make anything easier. Run a customer service organization? No, these guys couldn't run a bath.

Read full review of WageWorks and 2 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
2 comments
Add a comment
T
T
thefsaexpert
Phoenix, US
May 07, 2013 5:17 pm EDT

Im going to have to agree with Crystalcastles,
its not WW fault, they are just following the IRS guidelines.
card replacement does not take 3-4 weeks, i have lost my card as well, and they did tell me that it may take 2-3 weeks, but i got it within a week. they have to tell you 2-3 weeks because they dont control the post office, or dont tell my that you trust the Post office?
come on!
I also dont have any complaints from WW, I follow the guidelines and get my reimbursements every time. Only once a claim has denied, but that was my fault.

C
C
crystalcastles
Austin, US
Aug 21, 2012 3:45 pm EDT

ive had wageworks for years and love it! ...you know everyone is complaining about wageworks but whose fault is it really?..wageworks? or you all for not reading the fine print?..all the information is provded to you, ..next time, know what youre sighning up for.

ComplaintsBoard
C
1:52 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Cancel cobra after cashing my checks

Wageworks terminated my COBRA as of March 31st though I have them cashing my checks for April and May (have proof of cashed check - and monies being withdrawn from my checking account).

Read full review of WageWorks
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
C
10:52 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Customer service

Constantly asking for more verification and customer service and supervisors rude and grossly incompetent! Policies very confusing! Beware!

Read full review of WageWorks and 4 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
4 comments
Add a comment
M
M
mille1j
Seattle, US
Nov 06, 2010 7:07 pm EDT

My employer uses Wageworks for our HSA and FSA accounts. Recently, I had trouble with an FSA claim. Not only was their Customer service, unhelpful, but they also proceeded to argue with me over how easy the process is..

Ultimately, I have to keep using wageworks for my FSA, but I've decided to fund my HSA on my own so that I can do it with Fidelity, who has much better service reps. I won't have the convenience of payroll deduction, but I know that there will be a helpful voice if i need assistance.

M
M
manuelJ
, US
Jan 01, 2013 12:25 pm EST

DO NOT USE WAGEWORKS ! You will end loosing money

J
J
J Millis
Texarkana, US
Sep 01, 2012 9:23 am EDT

I have been using wageworks fsa at my job I did what they suggested get app put on your phone to take picture of receipt claims and email them on your phone they still screwup says I didnt send the receipt and it shows the stinking picture still on my phone and you call and they argue. Do these people they got hired even know what they are suppose to do? Maybe everybody should boycot them and see if they would straightened up.

M
M
MAHRAIA
San Jose, US
Apr 30, 2011 3:00 am EDT

Caltran dose not except wageworks credit card dose anyone know why ?
do we have an alturnitive anwser

ComplaintsBoard
T
11:47 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Reimbursement

WageWorks did not appropriately advise on the fact that our son would not be eligible for reimbursement and that we would forfeit any child care reimbursement funds that we submitted after he turned 13. They also would not stop the account until we got approval form our instiution, which increased the funds that were lost. Shady organization and shady business practices. We will not use them in the future, and anyone who uses reimbursement accounts shoudl think twice bfeore doing so.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
C
C
crystalcastles
Austin, US
Aug 21, 2012 3:54 pm EDT

you know everyone is complaining about wageworks but whose fault is it really?..wageworks? or you all for not reading the fine print?..all the information is provded to you, ..next time, know what youre sighning up for.

ComplaintsBoard
D
2:44 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

WageWorks Reimbursement

A huge percentage of my reimbursements are being held for further verification, meaning that I have to get more information from my doctor before it will be processed. I understand that there must be some checks and balances, but the percentage of verifications required make it more expensive to have the damned flex card. The little tax savings is obliterated by the scores of hours spent hunting down paperwork. The most irritating part is that I have a monthly visit with a doctor, and every month it is rejected. Then half my dental reimbursements are rejected, too. None of my colleagues at my company, nor peers at other firms have had so many reimbursements rejected. I hate WageWorks and I look forward to 2013 when I will withdraw from their crappy Flex program.

Read full review of WageWorks and 4 comments
Update by dickmac999
Mar 21, 2012 9:52 am EDT

What?!?!? I have already reached-out to you to address this and I just get blown-off. Are you telling me now that because I am discussing this in public that someone will actually do something about this? I think I might be more offended by this than the uselessness of your service!

Hide full review
4 comments
Add a comment
A
A
aedens
Gahanna, US
Feb 04, 2013 2:19 pm EST

They need to be put out of business. our employers need to look into their practices. we need to complain to our HR/Benefits departments and legal. It's outrageous. The dependant care, in particular, is important to my family. We pay nearly 2K/month on care and school. We put in the maximum $5k for the year for dependant care. Yet, we've not be reimbursed for nearly 3 months of day care expenses. This started for us around 8 months ago. Nothing has changed on our end, but they've lost our business in 2014. It's not worth trouble or tax savings. It's affecting my ability to pay bills on time. There's a human component wageworks, please we need our money. Get it together.

T
T
tkauffman
Chesapeake, US
Apr 09, 2012 6:01 am EDT

I agree with your complaints as well. My employer switched to wageworks this year and I too am very dissatisfied. Everything seems to get denied weather it be dependant care or healthcare. I never had this problem with the previous flex spending administrators that we had for 3 years. I am filing a complaint with my benefits department and am petitioning to withdraw from the program. I have called wageworks CUSTOMER SERVICE and what a waste of time.

Timjka@cox.net

W
W
WageWorksCares
, US
Mar 24, 2012 2:10 pm EDT

Participant,
We want to help turn your experience around! Please e-mail social@wageworks.com and we will get you connected with some people who can help!

Sincerely,
WageWorks Community Manager

W
W
WageWorksCares
, US
Mar 21, 2012 9:05 am EDT

Dear WageWorks Participant,

Thank you for your communication dated March 20, 2012 concerning your account issues. Your feedback is very important, and on behalf of WageWorks, we sincerely apologize for your experience.

We recognize your level of dissatisfaction and would value the opportunity to resolve your account concerns. Please contact us at executiveescalationteam@wageworks.com or send a Tweet to @WageWorksCares for additional assistance.

Sincerely,
Executive Escalation Team

ComplaintsBoard
S
5:06 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Unable to enroll me in my health insurance and benefits plan

I work for a home health care agency called accentcare home health of ca, inc. They have this company wageworks to enroll online for health insurance and other benefits that the company offers. However I have applied for two consecutive years for my health insurance and dental plan and for two consecutive years wageworks suspiciously tells you that you have not applied and that you have not even used their computer system. What is so contradicting is that last year I have proof that from my check they have deducted the dental plan that I enrolled in.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
T
T
thefsaexpert
Phoenix, US
May 07, 2013 5:39 pm EDT

I think you are wrong.
WW is not an insurance nor does take payroll deductions.
WW is an FSA administrator, and if you sign up for FSA, your Employer will prefund the acct, and then you pay back your employer with each paycheck. WW only administers the FSA acct.
If you saw a deductions made for your insurance, than thats for your insurance plan, thats not even an FSA deduction.
Get your facts straight.

ComplaintsBoard
S
10:17 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks Way too difficult and convoluted

This company paints a pretty picture of how using their services to have your transportation costs taken out of your check pre-taxed will save you a lot of money in the long run. What they fail to mention is the amount of rigamarole you have to go through to set it up and, even worse, to discontinue it.

In the last month, my public transportation needs have changed, so I called Wageworks and cancelled the benefit over a month ago. However, the money is still being taken out of my check. When I called to inquire about it, they said that yes, the benefit was cancelled, but I needed to contact payroll at my job who is still taking the money out. Now, I was led to believe that Wageworks takes care of all of this transportation benefit stuff, and the gentleman who I spoke to at Wageworks who cancelled my account said that I was "all set." No one told me that I then also had to contact my payroll person. How convenient. In addition to that, once you cancel the benefit, if you don't use all of the money that has been set aside, YOU LOSE IT. That's right, even though it's YOUR money, you lose it. There are NO refunds. What a scam! Don't bother with this company! It is WAY more trouble than what it's worth, and you will likely LOSE money!

Read full review of WageWorks
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
K
2:28 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

This company is a complete scam. I'm not sure if they are getting kickbacks from the local transit companies or deep discounts that they don't want their customers to know about but they are absolutely horrible in their customer service. I had left my company suddenly. When I tried to get a refund for my monthly train pass I was told on the phone that I had...

Read full review of WageWorks and 3 comments
ComplaintsBoard
M
6:25 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
WageWorks has left an official reply on this complaint.

WageWorks No refunds

I have four SmartTrip cards for the DC Metro. At no time when i was adding money to these cards was I told that the money was gone forever. I am moving to an area that has no transit that is associated with Wageworks. Wageworks will not refund money on my cards but will only credit them to a different transit system. This puts Wageworks high on the rip-off scale for me.

Read full review of WageWorks and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
S
S
sherijamison
Brooklyn, US
Aug 28, 2012 7:04 pm EDT

want to close my card

WageWorks Reviews 0

Looks like WageWorks has no reviews yet.
Write a review
Subscribe to receive notifications of all new customer feedback

If you represent WageWorks, take charge of your business profile by claiming it and stay informed about any new reviews or complaints submitted.

👉 Claim your business

About WageWorks

Screenshot WageWorks
WageWorks provides employee benefit solutions focused on health, commuter, and COBRA services. They offer flexible spending accounts, health savings accounts, and other pre-tax benefit accounts aimed at saving money for both employers and employees.
How to file a complaint about WageWorks?

1. Log in or create an account:
- If you already have a ComplaintsBoard.com account, log in using your credentials.
- If you don't have an account, you can create one on the ComplaintsBoard.com website.

2. Navigating to the complaint form:
- Locate and click on the 'File a Complaint' button on the ComplaintsBoard.com website. You can find this button at the top right corner of the website.

3. Writing the title:
- Summarize the main issue you have with WageWorks in the 'Complaint Title' section.

4. Detailing the experience:
- Provide detailed information about your experience with WageWorks. Include key areas such as transactions, steps taken to resolve the issue, the nature of the problem, and the personal impact it had on you.

5. Attaching supporting documents:
- Attach any relevant supporting documents to strengthen your complaint. Avoid including sensitive personal data in these documents.

6. Filing optional fields:
- Use the 'Claimed Loss' field to state any financial losses incurred and the 'Desired Outcome' field to specify the resolution you are seeking.

7. Review before submission:
- Review your complaint for clarity, accuracy, and completeness before submitting it to ensure all necessary details are included.

8. Submission process:
- Click the 'Submit' button to submit your complaint to ComplaintsBoard.com.

9. Post-Submission Actions:
- Regularly check for responses or updates related to your complaint on ComplaintsBoard.com to stay informed about any developments.

Remember to follow these steps carefully to effectively file your complaint about WageWorks on ComplaintsBoard.com.

Overview of WageWorks complaint handling

WageWorks reviews first appeared on Complaints Board on Aug 27, 2008. The latest review Mixed Experiences with WageWorks was posted on May 22, 2024. The latest complaint Time lag was resolved on Nov 24, 2014. WageWorks has an average consumer rating of 2 stars from 157 reviews. WageWorks has resolved 45 complaints.
Ratings on other review websites
Trustpilot
Trustpilot
1.4
56 reviews
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service
  1. WageWorks Contacts

  2. WageWorks phone numbers
    +1 (877) 924-3967
    +1 (877) 924-3967
    Click up if you have successfully reached WageWorks by calling +1 (877) 924-3967 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached WageWorks by calling +1 (877) 924-3967 phone number Click down if you have unsuccessfully reached WageWorks by calling +1 (877) 924-3967 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached WageWorks by calling +1 (877) 924-3967 phone number
    +1 (650) 577-5359
    +1 (650) 577-5359
    Click up if you have successfully reached WageWorks by calling +1 (650) 577-5359 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached WageWorks by calling +1 (650) 577-5359 phone number Click down if you have unsuccessfully reached WageWorks by calling +1 (650) 577-5359 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached WageWorks by calling +1 (650) 577-5359 phone number
  3. WageWorks emails
  4. WageWorks address
    1100 Park Place № 400, San Mateo, California, 94403, United States
  5. WageWorks social media
  6. Michael
    Checked and verified by Michael This contact information is personally checked and verified by the ComplaintsBoard representative. Learn more
    Jun 13, 2024

Our Commitment

We stand for unbiased reviews

We make sure all complaints and reviews are from real people sharing genuine experiences.

We help resolving issues

We offer easy tools for businesses and reviewers to solve issues together. Learn how it works.

We advocate freedom of speech

We support and promote the right for reviewers to express their opinions and ideas freely without censorship or restrictions, as long as it's respectful and within our Terms and Conditions, of course ;)

We ensure transparent and fair ratings

Our rating system is open and honest, ensuring unbiased evaluations for all businesses on the platform. Learn more.

We care about your privacy

Personal details of reviewers are strictly confidential and hidden from everyone.

We are easy, free and open to everyone

Our website is designed to be user-friendly, accessible, and absolutely free for everyone to use.