SUBMIT A COMPLAINT

TomTom Internationalwill not refund my return items after telling me to return the items

Dear Customer Service,
I'm sorry to be sending you all this previous correspondence I have had with the TomTop people in China but it was the only way I could show you how I have done everything they wanted me to do but they were asking me the same information over and over again. I am at my wits end and I don't know what to do next except contact the press and the media. $598.00US is a great deal of money for me so I hope you can help me get my full refund.
Thank You.
Regards,
Earl

************************************************

Hi Mandy,
I have already given you this information on more that one occasion. If you do not refund me the full amount of $598.00US by the end of this week I am going to contact the Canadian Broadcasting Corporation (CBC) and talk to the MarketPlace Program and I will tell all of Canada have you have been so incompetent requesting the same information over and over again, trying to stall the payment of my full refund. I'm sure this program will reach millions of people in Canada and the USA and many will think twice about shopping at TomTop. I will advise the people to shop at AliExpress and NOT TOMTOP. I am sorry but you have forced me to do this. To me $598.00 is a lot of money and you are not giving me my full refund as you promised.
Regards,
Earl

************************************************

Dear Rita,
I believe that I have been more than patient because you stated that the two (2) Drones I sent back to you for a full refund has not happened yet. I have just checked my Visa Statement & you have not yet credited my 2 drones at $299.00to my account. We know that the Drones arrived safely in Brampton Ontario & they were signed for.
I must insist that you refund my money 2 x $299.00=$598.00US.
Please advise me.
Thanks,
Earl

************************************************

Dear Runa,
Thank you very much for the offer to except the 2 drones back. Today I have done as you suggested and the 2 drones have been sent back to you with the following tracking numbers:
[protected]
[protected]
I also took photos of the 2 drones before they left my home & I have the photos attached to this email.
Thank you again. I have received the E07 Smart Watch.
Regards,
Earl
IMG_3669.jpegIMG_3670.jpegIMG_3671.jpegIMG_3673.jpeg

************************************************
ohh, friend
thanks for your information, for the three drone, if you just need one, and if it is hard to sell the other two drones to a few company .
could you pls refuse to sign the others, then the other two item will back to us, we will refund you at that time .and really appreciation that
and for the E07 Smart Watch

************************************************

Decided to open my GMail account, something I do rarely as I us it only as a backup. As I opened the mail I could see all the correspondence TomTop was sending to me so I we you a great big apology as what I was saying was actually being sent but to my GMail account. Again, I thought that I had one account with you and that [protected]@eastlink.ca was the way to reach me and [protected]@gmail.com was only a backup. Things are starting to get clearer for me, at-least, and the three drones are here with one close to being sold!
Please close my [protected]@gmail account and advise me with my [protected]@eastlink.ca.
I sincerely hope you accept my heartfelt apology so that we can continue doing business. Please advise.
Regards,
Earl

************************************************

Dear Runa,
Thank you for your response to my many questions. When I saw the UP AIR ONE PLUS Drone on your Flash Sale I decided to order one as It was something I had been looking for at that price for some time. However, after speaking with my wife we thought we should cancel the order because we were no sure if you were a legitimate site or a scam! SO I did cancel my order and you emailed me that the funds would be deposited in my account within 3 banking days. I have not seen if those funds have been transferred in my account as of today. Since you were so quick getting back to me to cancel the first order, I decided that you were a reputable company and therefore I wanted to get another order in before the time elapsed for the Flash Sale. That is when I started getting problems with your website. The site must have been very busy because it would blink in and out quickly so when I tried to place an order I have no indication that the order went through. Usually the online companies I deal with will indicate with an email or a message on the screen that my order had been received and would be processed. Otherwise, I would not placed one order of the same item three times, I would simply have placed one order with three items! As for me having 2 accounts, I had no idea. I thought I had one account with two email address and obviously I didn't need to rush to place my order as I see that same UpAIR One Plus Drone for $289.99. Although I will accept some responsibility in this mess, I believe you also are at fault so would you please send me two (2) Return Authorization Number for the other Drones that will arrive in the next few days as the are both in my province. One more close than the other. However, since I accept some responsibility here, I will try to sell the other two drones to a few company I know and collaborate with. If I am successful or not successful with these sales I will advise you and return the drones back to you for full reimbursement.
Please advise me that you agree with this offer on my behalf so we may continue doing business together.
Regards,
Earl

PS - I also have a watch ordered for my grandson on July 28th and it has not arrived yet. My grandson is getting discouraged so I hope it arrives soon.

************************************************

hi friend
i checked for you
you had two account
1 [protected]@eastlink.ca in this account, you ordered a drone AA17G28C2413-RD2Y31
2 [protected]@gmail.com in this order you ordered two orders CA17G31V5322-88S42I
CA17G31S5508-Z3JTNS
as you did not told us that you have two account, and just leaved one email account, so i just see the only order before
sorry for the inconvenience
there are three drones are on the road
http://smartparcel.gotoubi.com/home tracking code [protected] and [protected] .[protected] this one you had got
wish everything gose well
and if you have any question, pls contact with us
Runa

************************************************

I just received 1 (one) UP Air Drone today by Canada Post.
Earl

IMG_3640.jpeg IMG_3641.jpeg

************************************************

Thank you for getting back to me so soon. I have tried several times to contact But I was not sure if I did or not because no one answered back. My experience with you so far has been sketchy at best (surely not as good as AliExpress)! My latest problem with you is that I successfully ordered and canceled an UpAir drone. Then I went back to your site several days later an reordered the UpAir Drone but it was impossible to tell if the order had gone through..Finally i knew one was ordered because it was the one I paid with PayPal & that was the only order to go through & I clearly told you that. Now I see on my Visa that I have been billed 3 times $299.00 instead of 1 @ $299. What A MESS!!! When I look at your Sith with my app I see 2 drones dispatched (CA17G31V5322-88421 & CA17G31S5508-Z3JTNS) but when I look at my account with my mobile browser I only see 1 Drone (AA17G28C2413-RD2Y31) dispatched but still billed for three!!!To date I have not received either 1 or 2 or all 3! Patiently waiting. I have ordered other items from you and had great service and a great price. I hope you can fix this problem to my satisfaction so I can continue to do business with you and I can recommend you to my friends and colleagues.

IMG_3638.PNG IMG_3639.PNG Screen Shot 2017-08-22 at 11.48.53 AM copy.png

On Aug 24, 2017, at 1:21 AM, support wrote:

hi friend
for the order of the drone
i noticed that you leaved a message in the online support
say :At first I ordered 1 UPAir drone than cancelled it. After that I went back online to your site
but i am a little confused, as the item is on the road for a long time
you can see the status with this link
http://smartparcel.gotoubi.com/home
pls tell me more infor sir
Regards
Runa

------------------

Customer Service of Department D

Shenzhen Tomtop Technology Co., Ltd.

Pe
Nov 15, 2017

Post your comment