Blooms Todaythey scam you in every possible way

O
This review was posted by
a verified customer
Verified customer

I purchased the Premium bouquet, $20 more than the Standard bouquet. When my mom received them they were not the same as the ones in the picture. Not the same flowers or colors. It basically looked like the Standard bouquet instead of having plenty of big beautiful flowers. Like the pict., it had too many little cheap flowers with only a FEW (1/3) big beautiful flowers. I basically paid $20 more for a bouquet that looked smaller han the standard bouquet...plus they charged almost$20 to deliver and all kinds of other charges they don't tell you untill u have picked out ur flowers, set a date, and pretty much done the whole transaction... SCAM.

Responses

  • Vc
    vcyounker Feb 19, 2009

    My husband ordered flowers to be delivered to me at my work the day before valentines day. Well, first the flowers were not delivered that day, although we were charged, so he called on valentines day to find out why and was given a new confirmation number, and we were charged $69.23 again. The flowers were delivered and they looked nothing like the picture in the newspaper ad. They were supossed to have roses and lilies, and had mainly carnations. The arrangement was wilted and very small.
    We called Blooms Today and were told they would credit the additional charge in 5-7 days. Plus a $15.00 discount for the bad flower arrangement. It has been 6 days and no credit. The girl on the phone talked to me like I was an idiot when I called the first time. She even said " Let me explain how this works" in a snotty way. We will never deal with them again.

    0 Votes
  • Me
    Melody Riley Mar 09, 2009

    I ordered flowers on friday to be delivered on Saturday for a viewing. They did not arrive. I called and talked to Tammy, she assured me that they would be delivered in time for the funeral on Monday. They never came. I called and they informed me that they cancelled the order and credited my account the same day. 9 days later...no credit. I spoke with Tammy again and she informed me that it could take a couple more days and that they tried to call me and that I did not have a answering machine (yes, I do). They were, not only incompetent, but rude. I will NEVER use or recommend BloomsToday to anyone. It broke my heart that they cared so little about this experience.

    0 Votes
  • Ke
    K. Elaine Hill Jul 05, 2009

    I placed an order for a sympathy arrangement to be delivered to my aunt for her husband's memorial service Thurday July 2nd. Delivery was scheduled for 1 pm or earlier (I paid an additional 6.99 for this so called express delivery). I received a call from my mother reporting that the flowers had not been delivered. I checked my confirmation and found that my order was scheduled for Thursday July 9th! I called and changed the order date to Friday July 3rd, which required a new charge to my card and a 5 day wait to be credited for the first order which Blooms Today messed up!

    On Friday, July 3rd the arrangement had not been delivered as of 4pm! I called Blooms Today once again and was assured thet they sent the order to a florist in my aunt's hometown and was given the number to call and follow up. The florist told me that he had not received an order for my aunt. I called Blooms Today again to report this and was told that it would be looked into and that I'd receive a return call. I was called back by a representative that basically told me that they had wired the order to the florist who also denied to them that he'd received it. I was offered a redelivery on MONDAY or the option of cancelling the order. I expressed my outrage and explained that the arrangement was for a memorial service and that it would be tatsteless for the arrangement to arrive afterfact! I stated that I would make a decsion and call them back. I called back once I'd decided to have the arrangement re-delivered only to be told that I could re-order- but once again it would take up to 5 business days for the money from my previous order to be credited back to my card. So, I would be starting over with a new charge for the same amount for the third time! In short this is the WORST ONLINE ORDERING experience I've ever had! CONSUMERS BEWARE OF BLOOM TODAY!!!

    0 Votes
  • Me
    Melissa A. Jan 05, 2010

    I 100% agree with this post. I too ordered flowers for a wake and were to be delivered on Monday 1/3/10 to the funeral parlor by 1:00 for a one day showing. I ordered to arrangements - 1 for myself to give for my aunt and one for my father to give to his sister - and needless to say when I arrived at the wake neither arrangement was there. I was so embaressed and felt so bad for my father that his flowers were not there. We ordered over $400 worth of flowers for a one day showing. I called Blooms Today and was told they sent the order to a florist and received a confirmation and that I should call the florist directly. I SHOULD CALL - i spent over $400 and i should call. Well I did call and they said they had no orders from Blooms Today and they would love to help me but did not have enough flowers in stock to make the arrangements. I called back Blooms Today and was told they tried to call the florist but got an answering machine - I find that quite funny since I had just spoken to the florist. They argued with me instead of being sympathetic and told me they would send it to another florist because they could not cancel an order for same day delivery. The owner of the funeral parlor saw how upset I was and called me into the office and dialed his local florist and needless to say in less than 2 hours I had 2 beautiful arrangements there. I called back Blooms today and told them to cancel since they did not fulfill the original contract and they told me they sent it to another florist alreeady and once it leaves for delivery they can't cancel. This was a lie since it was only 10 minutes that passed since I spoke to them. I told Blooms that I will refuse delivery of the flowers and either they credit the account or I will cancel the charge on my credit card. After wasting 1 1/2 hours arguing with Blooms they agreed to cancel the order and supposedly issue me a full refund. So needless to say I missed the entire first viewing arguing with this company. I have used Blooms Today and have really never had an issue with them but this will be the last. They are incompetent, unsympathetic, arrogant, and liars.

    0 Votes
  • Ga
    Gabby Jan 28, 2010

    We ordered a specific flower arrangement for delivery the following day. Early on the delivery day we got a call that the particular arrangement was not available for delivery from the local florist. We reluctantly agreed to a substitution even though we only ordered from this company because of the special flower arrangement.

    Late on the delivery day we called the customer service number and (after an extended hold time) we were assured that they would be delivered by 5:30 that day. They never arrived.

    We called again, but the customer service line was closed for the day!

    The order was still not delivered by 4pm the day following the scheduled delivery date, so we cancelled the order.

    0 Votes
  • Ki
    Kibroker Feb 23, 2010

    The order of flowers were great. The delivery was on-time. What they don't tell you until after you confirm your order is that you are automatically enrolled in their blooms rewards program that cost $9.95 per month. I am pretty savvy but did not realize this until I received a charge on my account. When you call to cancel they are rude and will not refund you your money because "it is your own fault". They need to be more honest and open with their clients. Have it on the front page about your charges!

    0 Votes
  • Zi
    Zimigone Apr 13, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    When you order online from them and click confirm for name, address, and delivery date. They automatically sign you up for a $10 a month BOGUS membership you know nothing about until you see show up on your credit card. I called and she said "I don't see anywhere that would have caused this. I'll cancel that for you but you'll have to call our rewards department and see if they can help you with a refund." I think we all know that a refund won't happen. I read the fine print on everything because I was screwed online a long time ago and do not wish it to happen again. Beware!! they are getting slicker at screwing us.

    0 Votes
  • Ka
    Kalibakin Apr 13, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    It's amazing to me that you can order flowers online and just because you click confirm on the name address and delivery date they automatically, without your knowledge, sign you up for this BOGUS monthly membership of $10 a month. I've been screwed in the past so I read every bit of the fine print and these people screwed me out of $20 before I got it stopped. (I hope.) DO NOT order from them. They will rip you off.

    0 Votes
  • Th
    Thinker Jun 15, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I ordered a basket and paid special next day delivery charge. Spent $120 to have this item delivered to my husband at his work place for his 24 year anniversary at that employer. Was not delivered until day and a half. I tried to cancel the following morning after not delivered for a refund. Item delivered 6 hours after I called to cancel...then told no refund...no credit for next day delivery or anything. Very bad business. Never use this company again.

    0 Votes
  • Br
    Bridopper Jun 17, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I ordered Mother's Day flowers to be delivered Saturday May 8th. At 6pm on Saturday (may 8th), I received a call telling me the flowers would not be delivered. That's great. I not only depended on BloomToday to honor it's commitment, but I didn't expect they would cancel at the last minute (leaving me with no options). I am very angry that this happened.

    Also, on the day I ordered, they advertised 50% off all flowers ordered for that day on their website. Yet they don't tell you until the very end of the transaction that you have to join their club in order to receive the discount. They also don't tell you about the $14.95 charge (delivery I assume) or another $2.95 charge on top of that. Their approach was rather deceiving.

    I would never do business with this company again, and I would go out of my way to help ensure other people don't have the bad experience(s) I've had.

    0 Votes
  • Be
    Becky124 Jul 05, 2010

    I disagree with the bogus charges. I ordered from Blooms Today for my son's birthday. They told me I could save 50% of my arrangement total if I gave their Blooms Rewards program a try. The girl I talked to, whose name was Cheryl, made it very clear to me that if I did not like the program, I could cancel anytime after 14 days, which I did because there were not very many discounts available in my area from Blooms Rewards. Obviously, many of you are not reading the fine print. They cannot just charge you without your approval.

    0 Votes
  • Dm
    D-MANN Aug 14, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    DUH...YA THINK? tammy is trained to tell you what you want to hear and then take your MONEY... you think she ever actually sees a live flower???? HELL NO...DUH...she's sitting in a call center...WHY THE [censored] WOULDN'T YOU CALL A LOCAL FLORIST THAT ACTUALLY HAS THE FLOWERS THAT YOU ARE GOING TO BUY, NOT SOME PICTURE OFF THE INTERNET...THINK ABOUT IT!!!

    0 Votes
  • Dm
    D-MANN Aug 14, 2010
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    OK let's get this straight. you and your husband live in the same town, right? so he ordered flowers for you through some company IN ANOTHER TOWN, so THEY CAN TAKE YOUR MONEY, KEEP SOME OF IT and send the order back to a florist IN YOUR TOWN!!! EXCUSE ME BUT YOUR HUSBAND IS AN IDIOT! WHAT DID HE THINK WAS GOING TO HAPPEN? THEY WERE GOING TO CRAM THE FLOWERS BACK TRHOUGH THE INTERNET AND POP OUT IN YOUR TOWN..???..they sent the order TO A LOCAL FLORIST...something your husband should have done in the first place.

    0 Votes
  • Ro
    Rogers, Chris Sep 23, 2010

    These folks rip you off by telling you that they will give you a discount while unkowingly sign you up for a 9.95 a month fee for some sort of discount club. I called and complained after seeing it on my charge card (unfortunately it had gone on for several months. I am making a formal complaint to the Texas Attny General regarding their tactics. DO NOT DO BUSINESS WITH THESE PEOPLE ! ! !

    0 Votes
  • Sa
    SamJax Sep 24, 2010

    You are ABSOLUTELY correct. I had the same thing happen to me. Not to mention when I called their customer service number they couldn't get a manager on line but the young lady lied and said she would transfer me to her voicemail and then held down a button on her phone that buzzed in my ear until I hung up. Called again using the place an order option instead of the rewards option and got a lady eating in my ear, when I angrily commented about it she quickly swallowed and tried to clear her voice as if she wasn't. This only means she's not being supervised and working out of her home, giving them free range to lie to customers about their discount club. When I placed my original order in August 2017 I was told this was their club and I would only pay $9.95 for the year and save on my order, which she claimed was worth it. Yes, I agree worth it for that but what she failed to mention was this was an ongoing charge $9.95 every month and it's not even their club, it's some other discount club. Not to mention I never received any information regarding this "Club" via email or snail mail that they claimed to have sent me. I tried this company for the first time because I saw their birthday cake arrangement on line, but I will NEVER use them again. I buy flowers twice a year for my mother and I will stick with 1-800-Flowers or FTD which I have been using for years now. I too will be writting to the Texas Atty General!!! I HAVE NOTHING AGAINST UPSALES BUT I DO HAVE A PROBLEM WHEN COMPANYS ALLOW THEIR AGENTS TO LIE TO THE CUSTOMER TO GET IT!!!BEWARE OF THIS COMPANY WHEN ORDERING THE AGENTS WORK OUT OF THEIR HOMES AND ARE NOT SUPERVISED SO THEY CAN SIGN YOU UP FOR ANYTHING AS LONG AS THEY HAVE YOUR CC NUMBER!!! YOU CAN EMAIL ME IF YOU'D LIKE TO START A CLASS ACTION AGAINST THIS COMPANY @ [protected]@COMCAST.NET

    0 Votes
  • Di
    divaseansean Nov 12, 2010

    Yesterday I purchased flowers online. It offered 50% off flowers for new customers. Even though my receipt stated that my card was charged $37.73, my bank account reflected two charges of $57.73 and $9.99.
    Then I received an email today that said I had enrolled in a rewards program and would be charged $9.99 per month.
    I called Bloomstoday and left two messages for a supervisor named Catherine. The rep was rude and said she wouldn't credit my account and if I cancelled the membership, I would be charged the full price for the flowers. This is a scam. They claimed the membership fees were clearly posted online, but it wasn't. Here is the latest email:

    Dear sean faustina,

    Thank you for contacting our Blooms Rewards customer care center. As requested, full refunds of all Blooms Rewards membership fees have been credited back to your account including the initial $9.99 fee to join for the first 30 days and receive all membership benefits. The 50% Blooms Rewards discount on your original order has been removed and charged to your credit card account on file. As outlined in the Blooms Rewards terms of service, any customer who chooses not to be a member and receives a full refund of all membership fees including the initial $9.99 fee join is not entitled to member benefits. Member benefits include the 50% discount received on your original order for joining.

    Once your membership is cancelled you will no longer receive the $10.00 savings off your future Blooms Today orders and will not be eligible to re-enroll in the program for 12 months. Members are limited to one 50% discount per lifetime as stated in our terms of service.

    Amount of original discount: $20.00.
    Transactions credited and debited to your account:
    Order# Date Amount Status
    BR80263072 2017-11-12 9.99 Credit


    Regards,
    Blooms Rewards Customer Service Department

    So I am getting $9.99 back but still paying $57.73 for a $19.99 plant. What a rip-off. That's what I get for trying to throw some business toward a "family-owned" florist. Next time I will stick with 1-800-FLOWERS.

    0 Votes
  • Ve
    vegasmike Nov 19, 2010

    Ordered a large bouquet...they delivered a small...they said they would refund me half my money in 5 days...going on 3 weeks and 3 phone calls...still have not returned my money...[censored] this company!!!

    0 Votes
  • On
    One4arian Jun 16, 2011
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    Bloomstoday on-line florist advertise funeral flower arrangements at 50% off which you think sounds good, right? wrong, not until you submit your order do you find out that it is not 50% off but up to $25?.00 dollars off which is a huge difference in price and only if you sign up for their Blooms rewards program at $10".00 per month and some other program at 15;.00 per month, . In addition, they do not subtract the 25".00 dollars from your order but say they will issue you a credit within 72 hours, but none of this is told to you until you hit the submit button and receive your confirmation page, . Then when you try to cancel, they will not immediately release the hold of the charge you must wait up to 7 days, meanwhile, I have no additional funds to order a floral arrangement for a funeral I am attending tomorrow;. This Company is a Scam!

    0 Votes
  • Al
    alyssa halverson Aug 11, 2011

    I placed an order online Friday, August 5th on behalf of 6 families and 2 other individuals for a flower arrangement to be deliver to a wake on Sunday, August 7th prior to 2pm (Wake was at 4pm) for a family that lost their 20 year old son/brother unexpectedly to suicide in Omaha NE. The familys' and I live in California and were unable to travel and attend the services. I recieved a confirmation from BloomsToday.com that my order was successfully placed and delivery for Sunday was confirmed. On Tuesday to my great suprised I recevied 2 email noticed stating my order was cancelled and a refund would take 5- 7 business days - this 2 days after the confirmed delivery date. You can imagine my anger, frustration and embarrassent at this point. I had to contact all the families and explain our arrament never made it to the services. I immediately called BloomsToday's 1-800 to speak with one operator that had little to no compassion for my situation and offered me 50% off an arrangement to be send the following day. This gesture was not only an insult but was outrageous. The opportunity was already missed, damage done and I demanded a complimentary arrangement of $150 in value be sent to the families home immediately. She would not assist me with my request and forwarded me to a manager/supervisor. Again, the manager/supervisor could not assist with my request offering the 50% discount several times. I then asked for a "corporate" contact and was told my name, number and file would be passed on to them and I could expect a call by the end of day Tuesday August, 9th. This did not happen so on Wednesday, August 10th I called the 1-800 again and asked them to review my call log and found the information to be in the log and a Rose or Kathleen was to return my call. Neither were available and the agent stated she sent them a instant message and I would receive a call within the day. Today, Thursday August 11th - I have still not received a call from anyone at BloomsToday. This is completely unacceptable. BloomsToday's website specifically states "Our vision is to continue to exceed our customers' expectations with quality, value and extraordinary service". This being 100% not accurate. I am requesting a call back and I would like come type of compensation above and beyond refunding the $152 for the arrangement they never sent due to a "computer glitch".

    0 Votes
  • No
    NoPlainJane Oct 05, 2011
    This comment was posted by
    a verified customer
    Verified customer

    I will never ever order from this company again, and also let my friends know not to order. I ordered canations for my sisters birthday (they are her favorite). They sent something else, even when I called them they knew it was their mistake and had the nerve to ask me if she liked what she got. I said you think she would say no? That is not the point they messed up and said well we will refund you $6 what?? It was over $50. That was a slap in the face, they acted like they did not care! As I said NEVER will I use them again. Their Customer Service stinks.

    0 Votes

Post your comment

    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

    IN THE NEWS

    Unhappy consumers gather online at Complaintsboard.com and have already logged thousands of complaints
    If you see dozens of complaints about a certain company on ComplaintsBoard, walk away.
    One of the largest consumer sites online. Posting here your concerns means good exposure for your issues
    A consumer site aimed at exposing unethical companies and business practices
    ComplaintsBoard is a good source for product and company gripes from especially dissatisfied people
    You'll definitely get some directions on how customer service can best solve your problem