Menu
ScanDigital Customer Service Phone, Email, Contacts

ScanDigital
reviews & complaints

www.scandigital.com

Learn how the rating is calculated

1.0 8 Reviews

ScanDigital Complaints Summary

0 Resolved
8 Unresolved
Our verdict: Engaging with ScanDigital at a 0% resolution rate requires careful navigation. Deep-dive into detailed customer experiences to uncover systemic issues. Critically assess their service descriptions against actual user feedback. When interacting, document every detail, as comprehensive records are vital in such scenarios. Exploring alternatives and understanding your consumer rights are crucial steps. If necessary, be prepared to seek external advice or intervention. In challenging service landscapes, informed decision-making and proactive steps are essential for protecting your interests.
Verified
The authenticity of the customer service contact information for ScanDigital has been meticulously verified by representatives from ComplaintsBoard using our proprietary verification system.
Click here to get notifications about new complaints of ScanDigital. We promise not to send you any unrelated messages
Share
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review
File a complaint

ScanDigital reviews & complaints 8

Filter reviews by rating
5
0 review
4
0 review
3
0 review
2
0 review
1
0 review
Sort by:

Newest ScanDigital reviews & complaints

ComplaintsBoard
K
2:20 am EST

ScanDigital Crazy fees and service

I sent them some VHS tapes to convert those into CD format. I paid for the service but later they added extra charges on my card and that was made without my permission. First they charged extra $50 for who knows what and when I tried to reach them they did not reply. Several days later I received a notification from my bank that I was charged a $150 fee! I called my bank to find out where did this charge came from and was told that it was Scandigital! I tried to contact them again but nothing, they simply ignored me. I had to cancel my card to save my money. These money hungry scammers stole from me and they owe me $200!

Read full review of ScanDigital
Hide full review
ComplaintsBoard
T
4:39 pm EDT

ScanDigital Seller threatened me and took wrong price from me

I want to warn all people that the website www.scandigital.com is real scam and fraud. They posted prices on their website, but in the end they charged for completely different price. After that I tried to reach them and get money back, but the seller spoke in rude manner with me and threaten me as well. I wonder if there are other people, who had the same experience. Let’s share views about this website.

Read full review of ScanDigital
Hide full review
ComplaintsBoard
F
6:52 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

ScanDigital Charged me over $885!!!!

I am going to have to get a lawyer! Scan Digital has made my life a living HELL for the past five days! I had a Groupon coupon, (like I have read on SEVERAL other people's complaints about them), and they said they would use it, and then wanted to charge me over $150 then I said no. If you can't do the work for the Groupon coupon don't do it! Then Scan Digital says that Groupon coupon WILL cover it! NOW, they have put over $885.00 on my credit card! Several calls to Scan Digital, my Credit Card Company, and I put a complaint in with the Better Business Bureau, I am going to get this charge taken off! They had NO AUTHORIZATION to do this this "company" is a FRAUD, SCAM, and I will make it my lifetime goal to spread the word!

Read full review of ScanDigital
Hide full review

Is ScanDigital legit?

Our verdict: ScanDigital's operations, reviewed by Complaints Board, reveal a mostly legit stature albeit not without reservations. This assessment encourages users to navigate ScanDigital's offerings with a discerning eye, especially scrutinizing the fine print and any user feedback closely.

ScanDigital earns 63% level of Trustworthiness

Good Credibility Notice: ScanDigital rated around 63% by Complaints Board. Generally safe, but exercise caution in information sharing.

We found clear and detailed contact information for ScanDigital. The company provides a physical address, 2 phone numbers, and 2 emails, as well as 3 social media accounts. This demonstrates a commitment to customer service and transparency, which is a positive sign for building trust with customers.

Scandigital.com has a valid SSL certificate, which indicates that the website is secure and trustworthy. Look for the padlock icon in the browser and the "https" prefix in the URL to confirm that the website is using SSL.

Our scan shows ScanDigital website is free from malware and phishing activities, which are types of online threats that can include viruses, worms, Trojan horses, ransomware, and other malicious code, as social engineering tactics used to trick users into sharing their personal information.

Scandigital.com you are considering visiting, which is associated with ScanDigital, is very old. Longevity often suggests that a website has consistently provided valuable content, products, or services over the years and has maintained a stable user base and a sustained online presence. This could be an indication of a very positive reputation.

This website offers payment methods that provide the option for customers to get their money back, which could be a positive indicator of the company's commitment to customer satisfaction.

However ComplaintsBoard has detected that:

  • Scandigital.com has relatively low traffic compared to other websites, it could be due to a niche focus, but could also indicate a potential lack of traffic and popularity. The scandigital.com may offer a niche product or service that is only of interest to a smaller audience.
  • We found that ScanDigital website supports payment methods that allow for anonymous transactions. This could potentially be used for illegal activities, such as money laundering, and could indicate that the website is engaging in unethical practices.
  • We conducted a search on social media and found several negative reviews related to ScanDigital. These reviews may indicate issues with the company's products, services, or customer support. It is important to thoroughly research the company and its offerings before making any purchases to avoid any potential risks.
ComplaintsBoard
B
4:49 am EDT

ScanDigital Scandigital is the BIGGEST RIP OFF ever

Scandigital is the BIGGEST RIP OFF ever! I can't believe how ripped off I feel. I used TWO groupon coupons, which should have more than adequately covered the 10 VHS tapes I mailed it (at my own expense), but I was just charged an additional $130. This can't be legal! How do they get away with such awful business practices? I'm also angry at Groupon for offering coupons to such a nefarious company. Shame on ScanDigital and Groupon.

Read full review of ScanDigital and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
K
K
Koa N
Torrance, US
Jun 18, 2012 11:07 am EDT

I'm sorry to hear that you feel ripped off, that is never our intention. If you can provide me with your real name, your order #, or your email address, I'd like to take a look into your situation and provide some assistance. We charge $19.95 for each video transfer to DVD of 2 hours or less. For 10 tapes of 2 hours or less, it should have only cost you $199.50 for the transfer. If you were incorrectly billed, please contact us so we can adjust the payment. We would never rip off our customers because our main focus is our customers' experience with ScanDigital. I want to make this right and correct any mistakes that may have occurred. Please email me at digitalinsider@scandigital.com so we can connect and find a resolution.

ComplaintsBoard
N
4:11 am EDT

ScanDigital I highly discourage anyone from using this service until they do away with this policy

I wish I had read these other reviews before I got involved with this company. I used a group on for $300 dollars and a submitted approximately 10-15 all ready developed small reals. I hear nothing from them for a few months and then at the end of it they automatically charged my credit card $568.18. I had no idea it was going to cost this much and I had no idea they were going to just automatically charge me. I really wish they would have contacted me with a total billing amount before moving forward, I would have told them never mind because I can't afford that. I called them and explained all of this to them and they said that it is there policy to automatically bill there customers and that they are revamping their web site so customers can more easily find this information. A lot of good that does me or others who had no idea this would happen. I highly discourage anyone from using this service until they do away with this policy. I am now $568.18 dollars in dept!

Read full review of ScanDigital and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
K
K
Koa N
Torrance, US
Jun 07, 2012 10:12 pm EDT

I'm sorry that our billing process has caused you such a big problem. I wanted to clarify our process to make sure we clearly explained ourselves. We transfer the materials that our customers send us, because we understand the importance of preserving memories for our customers. Once the order is completed, we bill for the work performed based on the pricing that is on our website. If a customer is concerned about pricing, or unsure of how much their order will cost, we are happy to offer estimates upon request. This isn't done as a standard practice though, because we are very transparent with our pricing structure. We do everything we can to clearly display our pricing because we never want our customers to be in a position where they are spending more than expected. If you read this, please feel free to contact me, and perhaps we can work out a partial refund.

Koa Nuuhiwa
digitalinsider@scandigital.com

ComplaintsBoard
L
8:03 pm EDT

ScanDigital While the website appears to be easy to use, there are several loopholes

Purchased three groupons to try this company. While the website appears to be easy to use, there are several loopholes. 1) They make their shipping label and packing materials sound like something you need to ship your pictures safely to them, while in fact, it is nothing more than a simple box with a small piece of bubble wrap & packing paper (definitely not worth the $20 they charge). 2) The turnaround time to get my pictures back was 6-8 weeks (another vendor turned our pictures around in less than one week). 3) When you are ordering scans from prints, they ask you if you'd like to have 'normal' resolution. Since their price for normal is the same as high def with other vendors, you assume that's what you'll get. Unfortunately, scandigital's normal is low resolution and in fact most of our pictures are blurry if you try to zoom in or crop or use them. 4) Furthermore, scandigital's supervisor- Tracy- actually laughed & was patronizing of me when I was calling to complain and asking for a refund. Instead of politely telling me I should contact groupon for a refund of that portion of what I paid, she acted like I was an idiot for thinking she could refund the monies. Instead, she offered to refund me a portion of what scandigital collected direct from me and only when she was pushed did she say she'd give me a full refund. 5) When you have a problem, this vendor wants to rescan the pictures the same way they did it the first time or make you pay to have an upgraded scan. The other vendor we used automatically scanned low and high resolution pictures at the same price this vendor charges for just 'normal'. While Tracy was willing to rescan the pictures at the 'normal' process, even if they rushed them through, I was looking at two weeks before we'd have them back and then there was no guarantee that they'd be any better than what we got the first time around. Because they were so slow at the forefront in doing the photos, I cannot afford to gamble on letting them make this right, so I am cutting my losses and scrambling to get the same photos scanned elsewhere.

Read full review of ScanDigital
Hide full review
ComplaintsBoard
B
9:44 pm EDT

ScanDigital This company is awful to deal with

This company is awful to deal with. You can't talk to anyone live, they ignore repeated emails, and I have no idea what happened to my order. It's been over 2-1/2 months and I can't seem to get any response out of them.

Read full review of ScanDigital and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
K
K
Koa N
Torrance, US
Jun 07, 2012 9:53 pm EDT

I'm sorry you were having trouble getting in touch with us. We answer every email message that is sent to our general customer service email address but I know our emails get caught in spam filters at times. If you still need assistance, feel free to email me directly and I'd be happy to help you.

Koa Nuuhiwa
digitalinsider@scandigital.com

ComplaintsBoard
M
6:30 pm EDT

ScanDigital I am so upset right now at ScanDigital I could literally scream

I am so upset right now at ScanDigital I could literally scream! My sister and I sent them our old reels and a hard drive and have been waiting about a month and a half now. We applied 4 Groupons to our orders thinking surely that would cover what we sent them. My sister informs me today that ScanDigital wants to charge us an additional $723.20! Of course I try to reach them through repeated calls and emails and cannot reach anyone. I definitely cannot recommend ScanDigital at this point and I am hoping to at the very least get my videos and hard drive back.

Read full review of ScanDigital and 5 comments
Hide full review
5 comments
Add a comment
I
I
Itfernandez
, US
Oct 20, 2015 7:43 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I agree. The same thing happened to me. Waited over 4 months for my old films to be digitized but instead received and dvd that's horrible to watch with no sound. This company also charged me an extra $349 for what they said was too many films in the box they sent me. Now I have a dvd I can't watch and they didn't even scan my photos on a dvd for me to look at. HORRIBLE EXPERIENCE.

B
B
bjryan
Georgetown, US
Mar 25, 2014 12:38 pm EDT

Sure wish I read this site before.ScanDigital made numerous errors in processing my order.The staff also promised 2nd day delivery to rectify their original blunder (thanks to Scott's error) .I was promised 2nd day delivery by Asheena (may have her name spelled incorrectly) after my 2nd call.I was to have my package by Friday, today is Tuesday.UPS tracking says today.I'll believe it when my barking dogs tell me the truck is in my driveway. Spoke with Pam today, who was gracious to my rant.I was offered a small credit for future ordering, which is not going to happen based on their current performance.Sloppy Sloppy.Now concerned about the quality of their work.Will post again when the finished product is returned to me. Had the same call from Scott stating there was a problem with my payment.Will watch my credit card activity closely.

J
J
JoeSmith76
Englishtown, US
Jun 11, 2013 3:27 pm EDT

Garbage. Absolute garbage. You will pay more than you expect. You will pay A LOT more than you expect. Bought the $300 worth of Groupon. I sent in 188 negatives and 412 pictures. THEY DO NOT TELL YOU THE COST BEFORE PROCESSING! Would you get work done on your car without an estimate only to be told that it was going to be over $1000 and that they will not give you back your property until you pay? Well that's what you can expect if you deal with these scammers. I had a roll of negatives from my wedding along with 8 X 10 originals. It would have cost $0.68 per picture for the 8 X 10s and I saw that the price for negatives was $0.78 per picture. The resolution was going to be much higher so I figured it would be worth the extra $12. I get an email stating that there was a problem with my payment. I figure the credit card info is wrong. Nope. Thankfully, my bank didn't authorize them to charge over $1000! The actually, without any prior notice whatsoever, charged $4.98 per negative! They claim they've never had this problem before (reading the Yelp comments now, I see that's a lie). They will not cancel the order, they will not discount the rate. Their only answer is to allow me to pay the huge bill over time! I expected that my processing fee would be just over the $300 groupon and that I would only have to pay for shipping and a little extra. That's the other thing! They are charging $42 for shipping! UPS charges $12! So, I figure, I'm being ripped off for over $800! IMPORTANT: THEY WILL NOT GIVE YOU BACK YOUR ORIGINAL MATERIAL! They are holding MY stuff ransom!

P
P
Pleve
, US
Sep 13, 2012 7:16 am EDT

I am so upset right now at ScanDigital I could literally scream! My sister and I sent them our old reels and a hard drive and have been waiting about a month and a half now. We applied 4 Groupons to our orders thinking surely that would cover what we sent them. My sister informs me today that ScanDigital wants to charge us an additional $723.20! Of course I try to reach them through repeated calls and emails and cannot reach anyone. I definitely cannot recommend ScanDigital at this point and I am hoping to at the very least get my videos and hard drive back.

K
K
Koa N
Torrance, US
Oct 31, 2011 5:36 pm EDT

I am sorry to read about your poor experience with us. My CEO informed me that he personally handled the issue with you and was able to come to a resolution. If you feel you need any additional assistance, please feel free to post on here or contact us directly.

Koa
ScanDigital Team

Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

ScanDigital contacts

Website

www.scandigital.com

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with ScanDigital?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with ScanDigital Customer Service. Initial ScanDigital complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for ScanDigital above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about ScanDigital. Discuss the issues you have had with ScanDigital and work with their customer service team to find a resolution.