Having problems with Oo.com.au?

File a complaint and get it resolved. It’s quick, effective and absolutely free!
Proudly resolving consumer concerns since 2004

Oo.com.au Customer Service Contacts

Level 3, 120 Old Pittwater Rd
Brookvale, New South Wales
Australia - 2100

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Oo.com.au Customer Service. Initial Oo.com.au complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for Oo.com.au above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about Oo.com.au. Discuss the issues you have had with Oo.com.au and work with their customer service team to find a resolution.

Oo.com.au Complaints & Reviews

Jul 31, 2019

Oo.Com.Au — non delivery of order

I placed an order on 25th June 2019 and was told delivery by 16th July. Nothing has arrived even though it...

Oo.Com.Aurefund not received

Good morning,

I placed an order with OO.com on 20 August for a coat rack and a portable canvas wardrobe. On 25 October, over two months, the items had not arrived. Please see below transcripts of messages sent to and from OO.com. I was advised on 30 October my monies would be refunded and it would take up to 5 business days. It is now 6 December and there has been no refund.

Regards
Alice

5 December 2017
Hello,
I am still waiting for my refund on the above items. On 30 October I was advised I would receive a refund. See transcripts below of conversations from 25 October.
I expect to have my refund of $57 by COB today.
If the refund has not been actioned, I will take this to the Consumer Affairs immediately.
Regards

25 October 2017
Hello,
Again, I find that two of my items have not been delivered.
They were ordered on 20 August 2017, Invoice Number [protected].
Items being Portable Canvas Wardrobe and a Rotating Clothes Hook.
I have spoken with Toll today (25 October) and they have not even received the goods from OO.com, even tho Toll have a consignment note number [protected].
This is unacceptable.
Either refund my monies IMMEDIATELY, or have my goods delivered before 31 October.
Thank you.
Regards

25 October 2017
Hi Alice,

Thank you for your message, I'm sorry to see that you are without your parcel.

Today I have lodged an inquiry with our courier for the consignment number [protected].

We expect for the investigation to take up to 3 business days to complete. The case investigator will be in touch with us within this time frame with an update.

As soon as we hear from them, our team will be in contact with you.

All the best,
Prema
OO.com.au

27 October 2017
Good afternoon,
Toll (Teena Sullivan) has phoned me this afternoon (27 October, 12:45pm) advising that they cannot locate the items (Sydney and Melbourne) and have confirmed that the items are "DECLARED LOST IN TRANSIT".
The Portable Canvas Wardrobe is still available, please send, however I have noticed the Coat Stand is no longer available. Please refund my money for the coat rack.
Please give this your immediate attention, as it is now over 2 months!!
Regards

30 October 2017
Hi Alice,

Thank you for your patience regarding your parcel.

I have been contacted by our delivery partners today who have informed me that they are unable to confirm the whereabouts of your order. I'm sorry for any inconvenience caused by this.

As we do not hold excess sales event stock to be able to send a replacement, I will be issuing you with a full refund by original method of payment for this order.

Please note that once processed it can up to 5 business days for your refund to clear via your original payment method. Any store credits used will be returned to your account straight away.

All the best,
Adibah
OO.com.au

Add your opinion

    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

    Oo.Com.AuI returned damaged goods and received no money back!

    Don't trust and don't order anything from www.oo.com.au. Four months ago I have ordered several items from this website and the ones I received were damaged. I mean it! Everything was absolutely rubbish and defective! So I contacted the company and asked for a refund, they agreed so I sent everything back and received no money yet! After they received the stuff I sent them they stopped replying to my messages! So now they have my items and my money and I lost everything!

    Add your opinion

      By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

      The complaint has been investigated and
      resolved to the customer's satisfaction
      Resolved
      Oo.Com.AuBait Marketiting

      This website is involved in bait marketing. First they put their products on extra ordinary sale prices to attract customers, when people buy, there orders are successful and invoices are issued. However later, you are advised by an email that your order cannot be processed because of some unforeseen circumstances and you are offered a gift voucher.
      There main purpose is to attract customers and make them buy for the product that either is very limited or not even available at the some place. But they definitely get thousands of dollars to show as their revenues within minutes!!
      While returning your money will definitely take some time or your would be encouraged to go for a shopping voucher instead.
      PLEASE BE AWARE, OO.COM.AU IS INVOLVED IN BAIT MARKETING .
      And there customer services is the worst and slowest in Australia at least. No matter how many emails you send, will not get more than one reply in 24 hrs, that if you r too lucky. And try to call them on their phone number (that's obviously a 1300!) and then wait for ages for your call to be taken off hold!!
      A complaint with Australian Competition & Consumer Commission has already been logged against them. Please be aware of OO.com.au. If you had similar kind of experience with website, please do not stay quiet. Lodge a complaint against them in ACCC and also spread their dirty business tricks on online forums and through word of mouth so that fellow Australians can be protected from companies like these.

      Add your opinion

        By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

        Oo.Com.Auoo.com.au - Poor Customer Service

        Having searched for a King Size Single (KSS) tie down electric blanket OO.COM.AU'S site showed me one listed as LARGE SINGLE(in large print)

        Their advertisement appeared as:
        Prinetti Tie Down Electric Blanket - Large Single

        Believing this to be for a King Size Single bed I placed the order. When they notified me by email that the order had been received they showed the size as 70cm x 150cm ( which is quite clearly meant for a Single Bed (SB) not a KSS bed or Large Single bed). A Single Bed mattress measures 92 cm x 203 cm while a King Size Single mattress measures 106 cm x 203 cm. I immediately emailed them querying this, stating that I had ordered what I believed to be a KSS electric blanket. OO.com.au just went ahead and sent me the SB electric blanket. Later when I spoke with them they refused to pay for the return postage. I opened a dispute on Pay Pal and then escalated it for Pay Pal to resolve. Within minutes Pay Pal resolved the matter in my favour and notified me to return the item with tracking (which I did within 24 hours). My request for OO.com.au to carry the cost for the return postage was flatly refused. It cost me $11.90 to return the item which was advertised in a misleading manner on OO.com.au's website.


        BE WARNED IF YOU DO BUSINESS WITH THESE PEOPLE.

        When I first queried the matter with them they could easily have not sent this item to me knowing it was not the correct size I had expected. They sent it regardless, probably thinking that I would just keep it anyway and they would keep my money.

        This business OO.COM.AU had the opportunity to forego a sale and do the right thing by a customer. They choose to make the sale, and have a very unhappy customer.

        Over the past few years I have spent quite considerable sums of money buying items via the Internet. This company has lost me as a customer and the potential hundreds of dollars that I would have spent buying from them in the future.

        THEIR SERVICE CANNOT BE RECOMMENDED

        oo.com.au - Poor Customer Service

        Add your opinion

          By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

          • Sm
            Smelly Kelly Jan 29, 2014

            While in my daily job of setting up kitchens I came acrooss the 47cm Primo Bowl which I really loved.I ordered it from OO.com as they are the only people who seem to have it on the net. What a waste of time, effort and money. Arrived absolutely smashed, then had too prove it by sending in photos etc. I told them that the item has not been packaged with care at all and advised him to make sure it had been securely wrapped in bubble wrap and marked as being fragile hanle with care. Of cousre all this was ignored and sure enough
            the replacement bowl turns up today sounding like a box of bolts and nails. Unfortunately for me it was the last one...And I must take photos again and go through all the BS again..It is not good enough.OO.com don'y really care they have a slack and lazy attitude and it shows I'm afraid. After ordering $700 dollars in the xmas sales from 3 other homeware stores, Kitchenware Direct, House and Zanui, all gave me fantastic service and everything was delivered well packed and no probs, will never order through OO.com again they are completely USELESS!!!

            0 Votes
          • Zg
            zg1933 Jun 27, 2013
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            Hey. What justification do you give for this company not stopping the order being processed when I so promptly advised them that what they stated had been ordered was not what I wanted. They were just interested in making a sale, regardless.

            0 Votes
          • Zg
            zg1933 Jun 26, 2013
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            Yes I did not go to the 'read more' bit having searched for a King Size Single and seeing their listing as LARGE SINGLE I placed the order. In any case, what justification have they to have shipped the item which I clearly stated was not what I thought I was ordering in the first place. All they had to do was stop processing the order.
            They notified me confirming the order on Monday, 24 June 2013 10:44 AM I queried the size on Mon, 24 Jun 2013 11:39:58. Why did they process the order knowing it was not going to be suitable for my requirements. The simplest solution would have been for them to cancel the order and refund the payment - wouldn't it?

            0 Votes
          • Zg
            zg1933 Jun 26, 2013
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            I clearly stated in the original complaint that I had done a search on the Internet for "tie down King Size Single Electric Blanket" and I was taken to OO.com.au's site. At their site I found their tie down electric blanket which was listed as a LARGE SINGLE ( I have uploaded a picture of what I saw at the time of placing the order - if you click on it you will see that this is shown as a LARGE SINGLE). I took that to be a King Size Single and placed the order. As soon as I read their email confirming the order which showed the size as 70 cm x 150 cm I responded immediately, querying this. I told them I thought I was buying a King Size Single electric blanket and not a Single Bed size one which this was. Instead of holding the order until the matter was sorted out, they just shipped it anyway. This has resulted in my having to pay for the return of the item which was clearly misrepresented in their advertisement. Firstly, had they correctly shown this item as being for a Single Bed I would never have placed the order. Secondly, had they taken more notice of my email querying the order, and that I wanted a KSS electric blanket, they would have stopped processing the order. During our telephone conversation they told me they could supply me with a King Size Single fitted electric blanket which I did not want - I wanted a tie down type. In spite of them being in a position to not ship the item, and avoid this problem, they did ship it. My request that they pay for the return postage was flatly refused. Anyway, Pay Pal will refund the full amount that I paid them. I will be out of pocket for the return postage, OO.com.au will be out of pocket for the outward postage plus any potential future business they may have had from a happy customer had they done the right thing in the first place. Anybody doing a search on the Internet on OO.com.au is likely to see these comments. The only party to benefit from this transaction is Australia Post - a service which has now been paid twice for the transaction.

            0 Votes
          • Zg
            zg1933 Jun 26, 2013
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            Hi, The person who left the comment that there is no such thing as King Size Single bed is mistaken. Forty Winks and many other manufacturers have supplied the Australian market with beds and mattresses of this size for years. Most of the larger department stores stock and sell beds and bedding for King Size Single beds. Here are a few links which clearly show that there most certainly are King Size Single beds around.
            1.http://www.fortywinks.com.au/beds-mattresses/bed-size.html
            2. http://www.snooze.com.au/Beds/King-Beds?nst=0&gclid=CKO1-9zwgbgCFUtapQodFRAAJg&gclsrc=aw.ds
            Snooze have beds available in Single, King Single, Double, Queen, King sizes
            3. http://www.sealy.com.au/bed-selector.html
            4. My Furniture Store at http://www.myfurniturestore.com.au/king-single-bed-frames/?sort=priceasc
            show the following;
            KING SINGLE TIMBER COLOURED BED FRAMES
            KING SINGLE WHITE COLOURED BED FRAMES
            KING SINGLE LEATHER & LEATHERETTE BED FRAMES
            KING SINGLE METAL & WROUGHT IRON BED FRAMES
            KING SINGLE LAMINATE / MELAMINE BED FRAMES
            KING SINGLE CAPTAINS BEDS
            KING SINGLE TIMBER & METAL BED FRAMES
            KING SINGLE TIMBER COLOURED VENEER BED FRAMES
            KING SINGLE GAS LIFT STORAGE BED FRAMES
            KING SINGLE 4 POSTER BEDS
            KING SINGLE DOONER / DIVAN BEDS
            KING SINGLE TRUNDLE BEDS
            KING SINGLE BED FRAMES - ALL STYLES
            Just as a matter of interest, if the person who stated that there was no such thing, had done a "King Size Single bed" search on the Internet they would have been better informed.

            0 Votes
          • Zg
            zg1933 Jun 26, 2013
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            You question my lack of knowledge stating that there is no such thing as King Size Single. If you go to this site it clearly shows that you are misinformed. It lists the sizes of mattresses:
            Bed Type Metric Measurements (cm) Imperial Measurements
            Single Bed size 92 cm x 187 cm 3'0" x 6'2" (36" x 74")
            Single Extra Long size 92 cm x 203 cm 3'0" x 6'8" (36" x 80")
            King Single size 106 cm x 203 cm 3'6" x 6'8" (42" x 80")
            Double Size 137 cm x 187 cm 4'6" x 6'2" (54"x 74")
            Queen Size 153 cm x 203 cm 5'0" x 6'8" (60"x 80")
            King Size 183 cm x 203 cm 6'0" x 6'8" (72" x 80")
            http://www.the-pillow.com.au/resources/bed_sizes.php
            This business OO.com.au have fitted King Size Single electric blankets for sale. Have a look at this one that they advertise
            http://www.oo.com.au/Sunbeam-Sleep-Perfect-Waterpro_P138248C1573.cfm?cm_sp=SubCatFilter-_-TestC-_-Product

            It shows dimensions of Size: King Single
            Dimensions: 200cm x 105cm + 50cm

            Comments

            0 Votes

          We are here to help

          • 16 years' experience in successful complaint resolution
          • Each complaint is handled individually by highly qualified experts
          • Honest and unbiased reviews
          • Last but not least, all our services are absolutely free

          Oo.Com.AuThis company doesn't respect customers

          I ordered from Oo.Com.Au and they promised me one working day shipping but in reality the shipping took over a week and I don’t need this item anymore. I sent it back and they refused to return me the money. This company doesn’t respect customers and their rights.

          Add your opinion

            By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

            • Zg
              zg1933 Jun 27, 2013
              This comment was posted by
              a verified customer
              Verified customer

              Hi, My experience with this business on the Internet was also not very satisfactory. Their advertisement mislead me into placing an order for an item. When they acknowledged the order and gave me details of what they would ship I immediately emailed them stating that this was not what I believed I was ordering. Instead of stopping the shipment they just sent it anyway. I then had to unnecessarily return it to them at my cost.
              As I had paid through Pay Pal ( my preferred method when buying on the Internet) I lodged a dispute through them. I immediately escalated it for Pay Pal to resolve. Withing minutes Pay Pal resolved the matter in my favour and instructed me to return the goods to oo.com.au and notify Pay Pal of the tracking information. Pay Pal will refund the full amount I paid oo.com.au at the time of placing the order, once the package is received by oo.com.au.

              1 Votes

            IN THE NEWS

            Unhappy consumers gather online at Complaintsboard.com and have already logged thousands of complaints.
            If you see dozens of complaints about a certain company on ComplaintsBoard, walk away.
            One of the largest consumer sites online. Posting here your concerns means good exposure for your issues.
            A consumer site aimed at exposing unethical companies and business practices.
            ComplaintsBoard is a good source for product and company gripes from especially dissatisfied people.
            You'll definitely get some directions on how customer service can best solve your problem.
            Do a little research on the seller. Visit consumer complaint websites like ComplaintsBoard.