SUBMIT A COMPLAINT

[Resolved] LiveCareer.comthey withdrew 34.95 from my checking account

5

Did a resume for my wife like others said ended up paying for it! Then the real shocker, they withdrew 34.95 from my checking account and it said it was recurring. I called them immediately they supposedly canceled my account but not giving my money back. This company is a rip-off. Wished I would of found this site and the reviews before I got messed up with them!

  • LiveCareer's response · Jan 14, 2013

    Dear Tamishe,

    Hi, I work at LiveCareer. I apologize for the misunderstanding. The $3.95 subscription is good for 7 days and we rely on you to cancel whenever you are finished. If you do not cancel we will assume that you are still using our service. Many of our customers continue to use our service for several months during their entire job search. Our subscription prices and policies are clearly stated in the details of the subscription underneath each price option.

    We make cancelling your account really easy! Just visit your account settings or contact our customer service team. We are available 18 hours a day, 7 days a week from 6am- Midnight EST at toll free 1-888-816-0576 or through live chat on our site. If you prefer you can send us an email to: [email protected] We also list our contact information on our "Contact Us" and "About Us" Pages on our site.

    Best Regards,


    LiveCareer

  • LiveCareer's response · Nov 24, 2014

    Hi Jennifer Godson,

    I’m very sorry that you have had this experience with our service. We take pride in providing effective and valuable career, resume and cover letter assistance to hundreds of thousands of people. All of our subscriptions are auto-renewing if not cancelled. We state this on every page in the purchase process and we send payment confirmation email stating the date and amount of the auto- renewal upon purchase. We do offer several ways to cancel including by phone, live chat, email and self-cancellation in your Account Settings if service is no longer needed.

    I would appreciate if you would contact me directly with the last 4 digits of the card that was billed and the card holder’s name so that we can resolve this issue quickly for you. Please email me at [email protected]

    I look forward to hearing from you.

    Best regards,

    Anna

    LiveCareer

  • LiveCareer's response · Dec 22, 2014

    Hi Ali 1991,

    I’m very sorry that you have had this experience with our service. I would appreciate if you would contact me directly with the email address you used to create your account so that we can resolve this issue quickly for you. Please email me at [email protected]

    I look forward to hearing from you.

    Best regards,

    Anna

    LiveCareer

  • LiveCareer's response · Jul 15, 2015

    Hi Mehal Iqbal,

    I’m very sorry that you have had this experience with our service. Our record shows that your subscription was cancelled on the day you were charged the monthly service. We do state on the sales page that the subscription auto renews on the 15th day if not canceled. We also mention this on every page in the payment process as well as in the order confirmation email we sent you after your purchase.

    As a courtesy, I have refunded $39.80. You'll see it on your bank statement within 2-3 business days. I have also sent you a confirmation email for your records.

    We are very committed to providing great customer service and again are very sorry that you had this experience. We take all feedback very seriously. Please contact me again if you have any further issues.

    Best regards,

    Anna

    LiveCareer

  • LiveCareer's response · Jul 31, 2015

    Hi Katlea,

    I’m very sorry that you have had this experience with our service. Our free account gives you the opportunity to try out our resume builder before deciding to purchase. The ability to print, email, or download your resume and cover letters are features included in our paid subscription and not listed as a feature of the free account. You can download a plain text version of your resume for free.

    We also explain that the subscription is auto-renewing. We state this on every page in the purchase process and we send a payment confirmation email stating the date and amount of the auto- renewal. We do offer several ways to cancel including by phone, live chat, email and self-cancellation in your Account Settings.

    We are very committed to providing great customer service and again are very sorry that you had this experience. We take all feedback very seriously. It will be forwarded to our Marketing team. Please contact me if you have any further issues. Please email me at [email protected]

    Best regards,

    Anna

    LiveCareer

  • LiveCareer's response · Dec 12, 2015

    Greetings Tamsc, I'm sorry that you are dissatisfied with our service, we will be more than happy to assist you. You can contact us at [email protected] Or you can send us a private message with your Account ID or e-mail address registered to your account so we can further assist you. Looking forwarding to helping you reach a timely resolution.

    Best Regards,
    Live Career

  • Resolution Statement

    Customer Service has done everything in their power to resolve the complaint. All attempts to contact the customer have failed. Therefore, the complaint has been annulled and must not be considered where image of the company in question and its services are concerned.

Responses

  • Jo
    Joycelee Feb 16, 2013

    Oh come on!
    You cannot charge the recurring fee without inform customer in advance or show the message before we place the order. At least you shall send a confirmation mail to ask if your customer want to use it still.
    I only buy 7 days of your service too and I did not see any obvious warning message showed that you will assume customer will use it so you will charge it! It is not a fair business and I request my money back immediately too!
    This is absolutely a bad experience with such company!

    0 Votes
  • Jo
    Joycelee Feb 16, 2013

    And if we want to use it for more days we won't buy only 7 days package! To sustain our subscription automatically is absolutely NOT a friendly design! I am not expecting my money back but I want and i will declare my complaints on every worldwide website for the bad experience with this company!

    I believe the users who have complained the recurring fee are definitely much more than who like it. Isn't it? You can check the answer via google by the keyword!

    3 Votes
  • Dc
    dcndune Jun 25, 2013

    I did a resume for my son in February. I have just discovered now, in June, that they have been charging me $34.95 every month since March. It was my understanding that this was free. I don't know how they got my VISA card number, and I know that I was never told that I was signing on to a monthly service. This company is a total fraud, a shameful fraud. I am contacting the Attorney General's office in my state to make sure that this kind of fraud is stopped.

    1 Votes
  • Jo
    johannes S Sep 13, 2013

    Hi,
    I had the same problem and made a complaint and they have agreed to refund $27.96 to me. I live in the UK and we have to opt in, into an agreement but not automatically enroll.
    Hope they change the policy as I have requested them to do so.

    0 Votes
  • Al
    alexandra64 Nov 25, 2013

    hi I just found out they toke my my credit card of 35.80 $ last 11 /18/13 ... it says recurring fee LIVECAREER ... ????? with the description of PROFESSIONAL FEE ... AS I UNDERSTAND YOU CAN NOT CHARGE RECURRING NOT UNLESS YOU HAVE TO UPDATE OR RENEW YOUR ACCOUNT ... I WANT MY MONEY BACK ... THIS IS FRAUD WHAT CAN I DO ???

    0 Votes
  • Ni
    Nicole1645 Jan 09, 2014

    Live Career was AWFUL! I needed a resume, and found their site. I was informed that I would pay $1.95 for a two week trial, and then my subscription would be cancelled. That was not at ALL the way it was! I found out two months later that they have been charging me 39.80 a month!!! I have lost 80 dollars. They refused to refund my money, and said that all of this was stated on their site, on the page before I pay, and on my confirmation email. IT WAS NOT STATED OR I NEVER WOULD HAVE USED THEIR SERVICES!! HORRIBLE site, don't ever use them! They are VERY dishonest, and I was treated badly. The company is a fraud! They need to be taken care of. Hopefully, there will be enough complaints from the unfortunate people to use their services to shut them down.

    2 Votes
  • Ra
    RAMF Apr 22, 2014

    I can't believe I was this stupid! In all my thousands of on-line transactions, I have never been caught by such a scam. I thought it was something my husband needed and didn't question it for 10 months!! I lost over $350. If I were an attorney and could find laws to support a suit, I'd bring one against them.

    1 Votes
  • Ph
    Phil.steyn Jun 02, 2014

    Dear Live Career canned Response,

    You advise speaking to someone on your live chat... WHICH DOESN'T EXIST AND IS CERTAINLY NOT LIVE. Your advised call centre numbers are also not global.

    With the modern culture of agree to many terms and conditions a day for software and online payments etc, it is unfair of you to slip in the auto renewal and then claim to have disclosed it. If indeed you are an above board company and care about ethics... why have you not adjusted your sign in process to avoid all the incredible unhappiness you are creating.

    A simple tick box allowing people to select the option of auto renewal would be much more honest and provide the same option. Why not do it?... because you wouldn't make the same kind of money you are now by conning people, that's why.

    There is not one single good review or post about your product... only countless complaints and bad posts.

    HOPE YOU CAN SLEEP AT NIGHT AND SHAME ON YOU.

    0 Votes
  • Je
    Jennifer Godson Nov 21, 2014

    Livecareer is a scam they have taken money from my credit account for months and I don't even have an account with them.

    1 Votes
  • Al
    Ali 1991 Dec 18, 2014

    Im so disappointed with Live Career. They have mentioned that it is clearly stated about the monthly subscription, this is not the case. its not clear enough. Unfortunately I have not been been checking my bank properly each month...until last night. Over £140 had been taken over 6 months. It really isn't clear enough in the T&C's that they will charge. And in the UK that's enough for Trading Standards to look in to the company. I'm hoping they'll email me today and help resolve the situation before it gets silly.

    Its almost touching fraud.

    0 Votes
  • Me
    Mehal Iqbal Jul 15, 2015

    I made my resume with the LiveCareer website AND i am disappointed. When we donot cancel our subscription, we should be sent a message from the website stating that they will be charging us fro another month. This can be a reminder to us too.
    I made my account and i have been debited this month and even though i have cancelled my subscription, i will still be debited the next month? Whateven, .

    i do request some one from the website to make sure that i will not be debited once again for this nuisance.

    0 Votes
  • Ka
    KatLEA Jul 31, 2015

    LiveCareer is a SCAM. I don't know how I missed their charges on my credit card every month for $39.80 but did. I am working with my credit card to block them from charging it in the future and I have deactivated my account. It was suppose to be a free service. I am very disappointed in myself for not catching on sooner. I am out over $300 because I neglected to notice the charge. If you are thinking about using this site to help build a resume, DON'T.

    0 Votes
  • Oc
    o courteille Nov 24, 2015

    24/11/2015: Like others, I just discovered that livecareer charged me 39.80 $ !!! It means that despite numerous complaints, nothing has been changed for 2 years in the layout! This is definitely a dishonest practice whatever is written above by LiveCareer agents. They are just stealing us. If they had been willing a less ambiguous process they would have changed it.
    Like others, I haven't seen any advertisement that I was purchasing for more than a one shot service. It is a shame and I wouldn't recommend to anyone to trust these people. Be carefull!! Avoid this website!
    According to what I remember, I even stop the process before the end and I was charged anyway!!!

    0 Votes
  • Gu
    gu163 Nov 30, 2015

    I did not even realize that I have been charged for 3 months until I checked my balance this morning! It is my worst experience ever since I went to United States this August. They did not send me confirmation e-mail telling me about any issue of auto-renewing, nor they had informed me anything of my account information. When I called them this morning they told me that only a portion of my last month's payment can be refunded. So disappointing of this company, I will never ever use this 'service' again and I will definitely suggest my friends not to do so.

    0 Votes
  • Ta
    tamsc Dec 10, 2015

    This service charged me two times after I cancel account. I could not go into account anymore, but they still charging. This service is a complete scam.

    0 Votes
  • Re
    Reviewer27029 Feb 22, 2016

    I have mistakenly created resume without understanding it has charges. So then I have unsubscribed last month. But this Feb they still charged me with subscription fees even if my account no longer exists.

    0 Votes

Post your comment