Having problems with Mobicel?

File a complaint and get it resolved. It’s quick, effective and absolutely free!
Proudly resolving consumer concerns since 2004

Mobicel reviews first appeared on Complaints Board on Sep 3, 2015. The latest review Zoom tablet was posted on Sep 23, 2021. The latest complaint Mobicel tablet Zoom Gold was resolved on Aug 13, 2021. Mobicel has an average consumer rating of 4 stars from 103 reviews. Mobicel has resolved 80 complaints.

Mobicel Customer Service Contacts

+27 115 413 300 (Help Center)
+27 115 413 500 (Reception)
Midrand, Johannesburg
Gauteng
South Africa

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Mobicel Customer Service. Initial Mobicel complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for Mobicel above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about Mobicel. Discuss the issues you have had with Mobicel and work with their customer service team to find a resolution.

Mobicel Complaints & Reviews

MobicelZoom tablet

Device keeps switching off even though it still has between 70 & 80 percent battery power. It will not switch on again until plugged into the charger.

I am a pensioner & have recently had an operation to remove cancer. I have to go for treatment once a week & need a reliable phone. There are no charging facilities at the hospital & I cannot carry on with a phone that dies & will not switch back on.

I would appreciate some assistance in sorting this matter out. The device is not old, it was purchased last year in July.

Linda Roy
[protected]@gmail.com
[protected]

Comment Guidelines

Add your opinion

    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

    Submit
    • Mobicel's response · Sep 27, 2021

      Dear Valued Customer

      Kindly take the device back to the store of purchase as it's out of warranty.
      They will book in for assessment as soon as it's received, we will advise you accordingly.
      We apologize for the inconvenience.

      Team#Mobicel

    • Mobicel's response · Sep 27, 2021

      Dear Valued Customer

      Kindly take the device back to the store of purchase as it's out of warranty.
      They will book in for assessment as soon as it's received, we will advise you accordingly.
      We apologize for the inconvenience.

      Team#Mobicel

    • Mobicel's response · Sep 27, 2021

      Dear Valued Customer

      Kindly take the device back to the store of purchase as it's out of warranty.
      They will book in for assessment as soon as it's received, we will advise you accordingly.
      We apologize for the inconvenience.

      Team#Mobicel

    Respond

    The complaint has been investigated and
    resolved to the customer's satisfaction
    Resolved
    MobicelMobicel tablet Zoom Gold

    I have had Mobicel Zoom tablet now only 6 months - working fine no problems but it just turns off by it self with out any warning - it still has lots battery power - the only way to get it started is to plug in charger - when I plug in to charge it shows like 80% battery power left - I have to restart and it then works - until it just go off again - and the whole process start over - I cannot work with it and it just go blank all the time

    Comment Guidelines

    Add your opinion

      By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

      Submit
      RESOLVED

      The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

      • Mobicel's response · Aug 13, 2021

        Dear Valued Client

        kindly take your device back to the store of purchase, they will book it in for assessment.
        we apologize for the inconvenience.

        Team#Mobicel

      Respond

      The complaint has been investigated and
      resolved to the customer's satisfaction
      Resolved
      MobicelMobicel phone R7

      I bought a phone lest than a year ago at The Fix shop in Hermanus Whale Cost Mall. The phone is slow and the battery does not last even 5 hours before I need to recharge again. I use the phone for work purpose and it frustrate me. I wasted my money on this phone. Very unhappy about the performance of the phone. What will you do about this. Can this phone be replace. The sound volume also not working. I must use earphones if I want to speak answering phone calls of video call.

      Comment Guidelines

      Add your opinion

        By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

        Submit
        RESOLVED

        The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

        • Mobicel's response · Jul 30, 2021

          Hi Ashley

          Kindly return your device back to the store of purchase, they will book it in for assessment then our technical team will advise us accordingly. we apologize for the inconvenience.

          Team#Mobicel

        Respond

        The complaint has been investigated and
        resolved to the customer's satisfaction
        Resolved
        MobicelStorage space running out

        The mobicel astro device with me has an error when it comes to storage. My device has a 2gb internal storage because of it I had to delete important documents in favour of new important documents. I decided to buy a 4gb sandisk to compensate for the lost documents and try increasing the space but however the internal storage keeps sending notifications of storage space running out. What is this as I cant use my phone due to this notifications? I also dont have any apps downloaded except for whatsapp.

        Comment Guidelines

        Add your opinion

          By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

          Submit
          RESOLVED

          The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

          • Mobicel's response · Aug 02, 2021

            Hi Rebecca

            One of our call centre agents will be in touch to advise you accordingly.

            Team#Mobicel

          • Mobicel's response · Aug 02, 2021

            Hi Rebecca

            Kindly advise us of a convenient time to contact you as we cannot get through, your device is off.

            Team#Mobicel

          2 Responses
          • Je
            Jessica20 Aug 12, 2021
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            Good day,
            I have the same phone, with the same problem. The notifications keep coming through that my storage is running low on my phone. I deleted all my videos and pictures already, but it still tells me the same thing.
            I bought a sandisk to make up for storage, but to my dismay I was still stuck with this problem. I had to delete my wattsapp, but still nothing. I am really frustrated as wattsapp is my way of communication with friends & family on a daily basis.

            PLEASE HELP!!

            Jessica

            0 Votes
          • Mo
            MOBIsquad Aug 12, 2021
            This comment was posted by
            a verified customer
            Verified customer

            @Jessica20 Hi Jessica

            Kindly take your device back to the store of purchase, they will book it in for assessment.

            Team#Mobicel

            0 Votes

          The complaint has been investigated and
          resolved to the customer's satisfaction
          Resolved
          MobicelSlow phone

          This phone is so slow I cannot believe it. Opening Google take a whole minute, I can't download anything without the app being slow. It makes me angry that you even decided to produce such a trash phone and the battery life is even worse, I usually get 4 hours of battery life and if I'm lucky 6. This is a waste of money and would not recommend anyone to buy this phone

          Comment Guidelines

          Add your opinion

            By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

            Submit
            RESOLVED

            The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

            • Mobicel's response · Aug 02, 2021

              Dear Valued Client

              Kindly return your device back to the store of purchase, they will book it in for assessment.

              Team#Mobicel

            Respond

            We are here to help

            • 16 years' experience in successful complaint resolution
            • Each complaint is handled individually by highly qualified experts
            • Honest and unbiased reviews
            • Last but not least, all our services are absolutely free

            The complaint has been investigated and
            resolved to the customer's satisfaction
            Resolved
            MobicelA3Core

            Can you please assist me, I filed a complaint with you on the 25th of June and on your reply I saw that you gave a number of a person I'm supposed to contact but now on the space where there's supposed to be a number it's written (protected), can you please assist me on how I get this number as I would like to get access, it will be helpful to have.

            Comment Guidelines

            Add your opinion

              By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

              Submit
              RESOLVED

              The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

              • Mobicel's response · Jun 29, 2021

                Hi Boniwe

                It means the complaints board hid the number for security reasons.
                The new device was dispatched yesterday. You should receive it latest by tomorrow.
                Please let me know when you receive it.

                Team#Mobicel

              Respond

              The complaint has been investigated and
              resolved to the customer's satisfaction
              Resolved
              MobicelA3Core

              Can you please assist me with the where abouts of the cellphone A3Core that was sent to you by Finrite Game as their supplier due to it not charging on the 25th of March 2021, I never got help from the last time I wrote a complaint to you, everytime I phone I'm being sent from pillar to post.Can you please make it clear for me if you still have it or

              Comment Guidelines

              Add your opinion

                By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                Submit
                RESOLVED

                The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                • Mobicel's response · Jun 25, 2021

                  Hi Boniwe

                  Please accept our sincere apologies regarding your Finrite device.
                  Kindly note that it is still under investigation as it was lost while in transit(Courier hijacked) however your device will definitely be replaced. You may contact the relevant person who will be able to assist you direct on [protected] Mohsin. we apologies for the inconvenience.

                  Team#Mobicel

                Respond

                The complaint has been investigated and
                resolved to the customer's satisfaction
                Resolved
                MobicelMobicel berry 2 is not switching on but charging with red light in showing it is charging

                The Mobicel berry 2 is no longer switching on but when put on the charger it shows it is charging by the red light and doesn't vibrate nor light on the screen...before it became like this it would just show some colours on the screen when on a phone call or if it becomes hot or when trying to switch it on...and I've used it for 7 months starting from mid September 2020 until late April 2021.

                Comment Guidelines

                Add your opinion

                  By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                  Submit
                  RESOLVED

                  The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                  • Mobicel's response · Jun 08, 2021

                    Dear Seipati

                    Kindly take your device back to the store of purchase, they will send it in for assessment.
                    It will be fixed under warranty provided it has no physical or liquid damage.

                    Team#Mobicel

                  Respond

                  MobicelCellphone

                  I would like to get help with my cellphone that is insured with Finrite Game that was sent back to you on the 25th of March as their supplier because it was not charging, now when I phone to ask how far is the fixing I'm told Mobicel never give them feedback, Claim number is GMCML83298, , my number is [protected] you can contact me with feedback as I would like to know what happened with the phone.

                  Comment Guidelines

                  Add your opinion

                    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                    Submit
                    • Mobicel's response · Jun 07, 2021

                      Hi Boniwe

                      we sincerely apologies for the inconvenience.
                      Our relevant team will contact you regarding this matter.
                      Please advise once it has been resolved.

                      Team#Mobicel

                    • Updated by Boniwe Nyongo · Jun 17, 2021

                      I never got any feedback yet of what happened to the phone even today, I would like to know what is taking so long.

                    Respond

                    The complaint has been investigated and
                    resolved to the customer's satisfaction
                    Resolved
                    MobicelProduct

                    Last year June 2020 I bought a mobicel fame at R799 after using it for six months I decided to keep it for five months or so. I switched it off and when I am opening it. The pattern that I used to close it is no longer working. why? and when I tell people they told me that it is how mobicel are.

                    I do not want to take my phone to these African guy to open it cause it's new. how do I get the pattern that mobicel installed in my phone

                    Comment Guidelines

                    Add your opinion

                      By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                      Submit
                      RESOLVED

                      The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                      • Mobicel's response · Jun 03, 2021

                        Dear Valued Client

                        Kindly be advised that Mobicel does not put any pattern on our products.
                        Please call our call center customer care number or alternatively provide us with your contact so that you can be assisted in resetting the device.

                        Team#Mobicel

                      Respond

                      The complaint has been investigated and
                      resolved to the customer's satisfaction
                      Resolved
                      MobicelPathetic Product / Service provided

                      I paid for my son's phone, I begged for service from Mobicell, 2 month after we were only assisted on how and are where to hand the device in………. after several calls and emails weeks passed by we eventually received the quote, then the quote was wrong, then we were forced to pay for your mistake and now the phone is missing!!! 5 Months after the nightmare began……

                      Comment Guidelines

                      Add your opinion

                        By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                        Submit
                        RESOLVED

                        The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                        • Mobicel's response · May 06, 2021

                          Hi Minette

                          Kindly accept our sincere apologies for the inconvenience.
                          As per our communications with you, Your son's device was booked with us direct from the supplier hence it was sent back there. We are awaiting feedback from the supplier to advise us when they will dispatch it back to the store then advise you accordingly.

                          Team#Mobicel

                        Respond

                        The complaint has been investigated and
                        resolved to the customer's satisfaction
                        Resolved
                        MobicelMobicel C1

                        Brought a mobicel c1 and the battery is so useless to a point of it needs to be charged everyday and i don't receive nor make calls often on the device..i took it back to Ackerman's and it was sent for repairs and to my surprise it didn't even take 5days it was back but still experiencing same thing no i don't know what to do because i see sending it back will be another waste of my time

                        Comment Guidelines

                        Add your opinion

                          By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                          Submit
                          RESOLVED

                          The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                          • Mobicel's response · Apr 06, 2021

                            Hi Gugu

                            we sincerely apologies for the inconvenience.
                            Kindly provide us with your contact details for prompt & efficient assistance as we need IMEI of this device or you can alternatively send us an email with your IMEI number and attention it to Thembi. I will assist you acccordingly.

                            Team#Mobicel

                          Respond

                          The complaint has been investigated and
                          resolved to the customer's satisfaction
                          Resolved
                          MobicelCellphone

                          Hi my name is Nosipho i had a problem with my phone that i bought last year October, early February i took it back to the store where i bought it, it has a problem when you turn it on it only Vabrates. Now it came back and that problem has been fixed, now what am dealing with it does not take my sim card... It shows no network, or emergency call only. My phone is Mobicel, model: titan please contact me
                          My e-mail address: [protected]@gmail.com

                          Comment Guidelines

                          Add your opinion

                            By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                            Submit
                            RESOLVED

                            The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                            • Mobicel's response · Feb 18, 2021

                              Hi Nosipho

                              Kindly note that your email address is protected we are unable to view it.
                              Please call us on the numbers that are on the business card that you found in the box or send us an email to the email address that is also on the box for prompt & efficient assistance. we apologies for the inconvenience.

                              Team#Mobicel

                            Respond

                            The complaint has been investigated and
                            resolved to the customer's satisfaction
                            Resolved
                            MobicelMobicel clik

                            Bought a mobicel Clik on the 24tg of December and it is very slow and not efficient. We have tried getting assistance from the store and we where told that the 7days grace period has passed and we cannot get it exchanged or returned as we cannot do anything on the phone. Does not even open a simple application like SHARE IT, when opening up any other application it takes ages to open up. How can we get assistance?

                            Comment Guidelines

                            Add your opinion

                              By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                              Submit
                              RESOLVED

                              The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                              • Mobicel's response · Feb 18, 2021

                                Hi Mama Rea

                                Kindly take it back to the store of purchase, they should call us to book it in for assistance.
                                If they are not willing to assist you, please call us while you still in store and ask us to call you back.
                                we apologies for the inconvenience.

                                Team#Mobicel

                              Respond

                              The complaint has been investigated and
                              resolved to the customer's satisfaction
                              Resolved
                              MobicelMobicel r1 plus

                              I bought mobicel r1 plus on march 2020 and the phone started giving me problems and I took the phone back to the store I bought it and they have booked it for repairs as it was technical problems, now i'm surprised as I have been asked to pay for repairs which is not physical damage. And I have been trying to contact mobicel with no luck.

                              Mobicel r1 plus

                              Comment Guidelines

                              Add your opinion

                                By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                                Submit
                                RESOLVED

                                The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                                • Mobicel's response · Feb 18, 2021

                                  Hi Rotondwa

                                  Kindly advise if you were assisted regarding the above as one of the call center agents contacted you.

                                  Team#Mobicel

                                Respond

                                The complaint has been investigated and
                                resolved to the customer's satisfaction
                                Resolved
                                MobicelExcite laptop

                                The laptop was having problems so I had to reset it but as I reset it could not boot so and as a result it always went to a blue screen it had this problem for about a week and when I fixed the problem through command prompt it for mated disk x. Then after this incident when it booted it went to UEFI built-in PowerShell when I pressed exit in the PowerShell like what a lot of people were doing it sent me to a firmware where I enabled gpti and after that when it was booting it was not showing the mobicel logo or even the battery logo when charging. Its now under black screen please help I live in Zimbabwe what can I do

                                Comment Guidelines

                                Add your opinion

                                  By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                                  Submit
                                  RESOLVED

                                  The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                                  • Mobicel's response · Feb 01, 2021

                                    Dear Valued Client

                                    kindly take your laptop to the store of purchase. They will book in for assessment.

                                    Team#Mobicel

                                  Respond

                                  MobicelMobicel excite laptop

                                  My mobicelaptop is not starting. The problem that affects this neat pc is of the blackscreen. Unfortunately when I start it it's not displaying anything. This problem has been their for the last week and it is disturbing my mobicel experience which is something bad for the nice sabrand that's winni g the hearts of a lot of South Africans and abroad. So when I start the pc its blue lights are turning on to show that it's on but it's not displaying anything. Not even the mobicel logo, even when it charges its not showing the battery logo and its remaining in blackscreen mode please help me if they is any way I can fix it, if they is any key combination to fix it please tell me I need your assistance

                                  Comment Guidelines

                                  Add your opinion

                                    By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                                    Submit
                                    1 Response

                                    The complaint has been investigated and
                                    resolved to the customer's satisfaction
                                    Resolved
                                    MobicelCell phone just stopped working.

                                    Hi please help us my mom's carer bought herself a mobicell phone at foschini during last year. It has been fine! In december while she was here with my parents her phone literally jist went dead out of the blue. She thought it was flat so plugged it in. After charging it would still not turn on. She took it into the store she purchased it from amd there were lots of story. The phone is in a good condition except for a crack which has been there since sept! I told them it's not going in for the crack we will get to that it is going in to see why it suddenly stopped working! The phone was not dropped etc... The carer carries it in her uniform pocket except when in use. There has been no carelessness involved at all! The store tells me she has to pay for the screen plus 500 to send phone away at the end it will cost more than she paid for the phone!!! It's an absolute rip off!!! The lady then said she should just take it to one of these cheap shops to get fixed! This phone is still under warranty and she is still paying it off. Please assist us!

                                    Comment Guidelines

                                    Add your opinion

                                      By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                                      Submit
                                      RESOLVED

                                      The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                                      • Mobicel's response · Jan 21, 2021

                                        Hi Dianne

                                        Please note that crack on the device voided the warranty hence you were charged for the device to be fixed and also please note that they cannot fix any issue when the device has a crack on it. Kindly email us the device IMEI number on [email protected] and attention it to Thembi.

                                        Team#Mobicel

                                      Respond

                                      MobicelSoftware

                                      I bought an excise laptop on 18 December 2020. I tried using the HDMI cable to connect to the tv. It wasn't working. So we did a reset it lost it operating system. Tried to load window 10 home with USB it lost all drivers. Did contact mobicell they sent drivers it didn't want to install. Speak to mobicell technician he told us to reset now it's stuck on blue screen saying please wait.

                                      Comment Guidelines

                                      Add your opinion

                                        By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                                        Submit
                                        • Mobicel's response · Jan 14, 2021

                                          Dear Valued Client

                                          Kindly return it back to the store of purchase.
                                          They will book it in for assessment.
                                          we apologize for the inconvenience.

                                          Team#Mobicel

                                        • Updated by Shai118 · Jan 20, 2021

                                          I been in contact with some1 from mobicel by the name of Penny.It was a pleasure to make contact with Penny all emails sent to him were answered in 10 mins and followed with calls.I am highly impressed with the service that is given to me.Keep up the good work.And i will recommend Mobicel anyday.I was so upset about my laptop issue but Penny showed alot of interest in resolving the matter.Thanks

                                        1 Response

                                        The complaint has been investigated and
                                        resolved to the customer's satisfaction
                                        Resolved
                                        MobicelRIO

                                        I bought a mobicel rio from pepcel Fishhoek code 0361 and I wasn't told it's network locked. I asked after how long should I change the sim card to any network and I was told after 7 days l. After 7 days (last week Thursday I went to the shop only to find out that it's networked locked. I told the manager that I wasn't told that and she said her stuff are always right and I'm wrong. I called several times to customer care until I spoke to the manager Peter and they said I can't be helped. Is it a problem that I wasn't told that the phone is network locked because it wasn't even on the display at least to read for myself

                                        Comment Guidelines

                                        Add your opinion

                                          By clicking Submit you are agreeing to the Complaints Board’s Terms and Conditions

                                          Submit
                                          RESOLVED

                                          The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

                                          • Mobicel's response · Dec 14, 2020

                                            Dear Valued Client

                                            Kindly email us on [email protected] or call us.
                                            we will provide you with the unlock code & you can use any network.
                                            Please accept our sincere apologies for the inconvenience.

                                            Team#Mobicel

                                          Respond

                                          IN THE NEWS

                                          Unhappy consumers gather online at Complaintsboard.com and have already logged thousands of complaints.
                                          If you see dozens of complaints about a certain company on ComplaintsBoard, walk away.
                                          One of the largest consumer sites online. Posting here your concerns means good exposure for your issues.
                                          A consumer site aimed at exposing unethical companies and business practices.
                                          ComplaintsBoard is a good source for product and company gripes from especially dissatisfied people.
                                          You'll definitely get some directions on how customer service can best solve your problem.
                                          Do a little research on the seller. Visit consumer complaint websites like ComplaintsBoard.