Menu
Litehouse Pools & Spas Customer Service Phone, Email, Contacts

Litehouse Pools & Spas
reviews & complaints

www.litehouse.com

Learn how the rating is calculated

3.7 13 Reviews

Litehouse Pools & Spas Complaints Summary

8 Resolved
0 Unresolved
Our verdict: With Litehouse Pools & Spas's perfect complaints resolution rate, you can expect exemplary service. However, it's beneficial to read beyond the numbers. Explore detailed customer reviews to understand the context behind their success. Familiarize yourself with the full range of services offered by Litehouse Pools & Spas and prepare clear communication for any interactions. Keeping a personal record of your dealings will help you navigate their services effectively and ensure your satisfaction with their performance.
Verified
The authenticity of the customer service contact information for Litehouse Pools & Spas has been meticulously verified by representatives from ComplaintsBoard using our proprietary verification system.
Click here to get notifications about new complaints of Litehouse Pools & Spas. We promise not to send you any unrelated messages
Share
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review
File a complaint

Litehouse Pools & Spas reviews & complaints 13

Filter reviews by rating
5
0 review
4
0 review
3
1 review
2
1 review
1
3 reviews
Sort by:

Newest Litehouse Pools & Spas reviews & complaints

ComplaintsBoard
M
Verified customer This review was posted by a verified customer. Learn more

Litehouse Pools & Spas Ordered our hot tub (approximately 400 gal

Ordered our hot tub (approximately 400 gal.) at the IX center in Cleveland. That was 4 years ago. We have had only small problems with the tub and some of that is on us. I will admit that the sales people do not tell you everything, nor do the people at the Bainbridge location. We struggled with the 'balance' for the first two years and only recieved platitudes. Then we started asking more questions and eventually better answers. We stopped freaking out about the test strip and followed the direction from the instruction booklet more closely. One word of caution would be to watch the cover of the hot tub - no easy way to keep it from getting "moldy". Overall we are satasfied with the people and the service.

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
E
E
E. Wolf
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I purchased a pool from this company almost 6 weeks ago. When I purchased it I was told that it would be in on june 15 and that we could expect delivery as soon as it arrived. As I stated it has now been almost 6 weeks and still no pool? I have been in contact with the store numerous times and was told that my pool is in but they don't know why it is not being delivered. My family and myself do not want to wait till august to go swimming and if that was the case we never would have purchased this from here in the 1st place. I have tried to reach out to cooperate office and the regional manager and have been unsuccessful with an answer to explain what is going on! We are almost to the point of just canceling the order and getting our money back but my kids are looking forward to this so the clock is ticking that's for sure

K
K
K. Kutch
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I purchased a pool in early May and the salesperson told me that the pool would be installed by the end of June. I registered my purchase with install company the next day and pool was delivered early June. I never heard from the install company until late June was told that my install was scheduled for late July but to expect delays. I Tried many time to contact the install company but received no communication and when I called the store they told me that they could no answers from the installers either. So in a nutshell, I am paying for a pool that will probably get installed just in time for me to prep it for winter. Then they want to charge me a restock fee to return the pool that I cannot use. Do NOT do business with litehouse pools as they are quick to take your money and then forget about you.

ComplaintsBoard
T
Verified customer This review was posted by a verified customer. Learn more

Litehouse Pools & Spas I purchased a pool in early May and the salesperson told me that the pool would be installed by the end of June

I purchased a pool in early May and the salesperson told me that the pool would be installed by the end of June. I registered my purchase with install company the next day and pool was delivered early June. I never heard from the install company until late June was told that my install was scheduled for late July but to expect delays. I Tried many time to contact the install company but received no communication and when I called the store they told me that they could no answers from the installers either. So in a nutshell, I am paying for a pool that will probably get installed just in time for me to prep it for winter. Then they want to charge me a restock fee to return the pool that I cannot use. Do NOT do business with litehouse pools as they are quick to take your money and then forget about you.

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
K
K
K. Bauch
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Purchased our pool on May 2nd and R pool was delivered on May 21st.. Was told in our agreement letter that we would be contacted within 3 days of our delivery date with a tentative installation date. A lady called a few days later, asked a bunch of questions, then told us someone would call soon with a tentative installation date. Over a week and a half later, a guy from corporate called stating there was some confusion and promises made that couldn't be given and our tentative installation date is JUNE 29. This is over 8 weeks after our purchase date AND 5 1/2 weeks after our delivery date...and it's just tentative. We are extremely unhappy. The pool bundle has been sitting in our driveway niw for 2 1/2 weeks, and may still be there another 3 1/2-4 or longer. The boxes are starting to warp and sag due to rain and moisture. When told that to corporate, the response was, "yes, but it should be okay. We wont know until the installers open the box to see if there is any damage." We feel frustrated, lied to, and unhappy at the way this whole installation process has been. We have 3 weeks yet to wait...

R
R
R. Cronin
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Ordered pool liner 5/6 its now 6/19 just got a call from the installer about installing it ...to bad its not there and don't know when it will be ..wouldn't of been as mad but 6 calls 4 voice mails later that no one has returned to get are money back oh almost for got 2 calls/voice-mail to corporate with same result ...comuationtion with a customer goes a long ways if I'd of known this I wouldn't of bought a 13k hot tub and 2k out door set if they were going to ignore me for a 1k pool liner !

ComplaintsBoard
S
Verified customer This review was posted by a verified customer. Learn more

Litehouse Pools & Spas I purchased a pool from this company almost 6 weeks ago

I purchased a pool from this company almost 6 weeks ago. When I purchased it I was told that it would be in on june 15 and that we could expect delivery as soon as it arrived. As I stated it has now been almost 6 weeks and still no pool? I have been in contact with the store numerous times and was told that my pool is in but they don't know why it is not being delivered. My family and myself do not want to wait till august to go swimming and if that was the case we never would have purchased this from here in the 1st place. I have tried to reach out to cooperate office and the regional manager and have been unsuccessful with an answer to explain what is going on! We are almost to the point of just canceling the order and getting our money back but my kids are looking forward to this so the clock is ticking that's for sure

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
S
S
S. Hoeger
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Ordered our hot tub (approximately 400 gal.) at the IX center in Cleveland. That was 4 years ago. We have had only small problems with the tub and some of that is on us. I will admit that the sales people do not tell you everything, nor do the people at the Bainbridge location. We struggled with the 'balance' for the first two years and only recieved platitudes. Then we started asking more questions and eventually better answers. We stopped freaking out about the test strip and followed the direction from the instruction booklet more closely. One word of caution would be to watch the cover of the hot tub - no easy way to keep it from getting "moldy". Overall we are satasfied with the people and the service.

Is Litehouse Pools & Spas legit?

Our verdict: Litehouse Pools & Spas has achieved a rare feat of perfection in legitimacy, as per the rigorous analysis conducted by Complaints Board. This achievement underscores Litehouse Pools & Spas's position as a benchmark of trust and quality within its industry. Users and clients of Litehouse Pools & Spas can engage with its offerings, confident in the knowledge that they are dealing with a top-tier, fully legitimized company.

Litehouse Pools & Spas earns 100% level of Trustworthiness

Perfect Trust Endorsement: Litehouse Pools & Spas achives 100% ligitmacy per Complaints Board. Highly recommended, yet always stay vigilant.

We found clear and detailed contact information for Litehouse Pools & Spas. The company provides a physical address, phone number, and email, as well as 3 social media accounts. This demonstrates a commitment to customer service and transparency, which is a positive sign for building trust with customers.

Litehouse Pools & Spas resolved 100% of 8 negative reviews, its exceptional achievement and a clear indication of the company's unwavering commitment to customer satisfaction. It would suggest that the company has invested heavily in customer service resources, training, and infrastructure, as well as developed an effective complaint resolution process that prioritizes customer concerns.

Litehouse Pools & Spas has received positive review on our site. This is a good sign and indicates a safe and reliable experience for customers who choose to work with the company.

Litehouse Pools & Spas has registered the domain name for litehouse.com for more than one year, which may indicate stability and longevity.

Litehouse.com has a valid SSL certificate, which indicates that the website is secure and trustworthy. Look for the padlock icon in the browser and the "https" prefix in the URL to confirm that the website is using SSL.

Our scan shows Litehouse Pools & Spas website is free from malware and phishing activities, which are types of online threats that can include viruses, worms, Trojan horses, ransomware, and other malicious code, as social engineering tactics used to trick users into sharing their personal information.

Litehouse.com has been deemed safe to visit, as it is protected by a cloud-based cybersecurity solution that uses the Domain Name System (DNS) to help protect networks from online threats.

Litehouse.com you are considering visiting, which is associated with Litehouse Pools & Spas, is very old. Longevity often suggests that a website has consistently provided valuable content, products, or services over the years and has maintained a stable user base and a sustained online presence. This could be an indication of a very positive reputation.

A trust mark has been identified for a litehouse.com, but it is important to verify the trust mark and its source to ensure that it is legitimate. Ensure that the trust mark is genuine by clicking on it and verifying its authenticity through the issuing organization's website.

Several mixed reviews for Litehouse Pools & Spas have been found on various review sites. While some customers have had positive experiences with the company, others have reported issues with their products or customer service. It's important to read and consider a variety of reviews before making a decision to purchase from this website.

Litehouse.com appears to have online shopping features, it's important to know that the platform supports an extensive range of payment methods, making it convenient and easy to complete your transaction. The payment procedure on the website is also relatively simple and straightforward, ensuring a smooth and hassle-free experience for buyers.

Litehouse.com regularly updates its policies to reflect changes in laws, regulations. These policies are easy to find and understand, and they are written in plain language that is accessible to all customers. This helps customers understand what they are agreeing to and what to expect from Litehouse Pools & Spas.

However ComplaintsBoard has detected that:

  • Litehouse.com has relatively low traffic compared to other websites, it could be due to a niche focus, but could also indicate a potential lack of traffic and popularity. The litehouse.com may offer a niche product or service that is only of interest to a smaller audience.
  • We conducted a search on social media and found several negative reviews related to Litehouse Pools & Spas. These reviews may indicate issues with the company's products, services, or customer support. It is important to thoroughly research the company and its offerings before making any purchases to avoid any potential risks.
ComplaintsBoard
M
Verified customer This review was posted by a verified customer. Learn more

Litehouse Pools & Spas Purchased our pool on May 2nd and R pool was delivered on May 21st

Purchased our pool on May 2nd and R pool was delivered on May 21st.. Was told in our agreement letter that we would be contacted within 3 days of our delivery date with a tentative installation date. A lady called a few days later, asked a bunch of questions, then told us someone would call soon with a tentative installation date. Over a week and a half later, a guy from corporate called stating there was some confusion and promises made that couldn't be given and our tentative installation date is JUNE 29. This is over 8 weeks after our purchase date AND 5 1/2 weeks after our delivery date...and it's just tentative. We are extremely unhappy. The pool bundle has been sitting in our driveway niw for 2 1/2 weeks, and may still be there another 3 1/2-4 or longer. The boxes are starting to warp and sag due to rain and moisture. When told that to corporate, the response was, "yes, but it should be okay. We wont know until the installers open the box to see if there is any damage." We feel frustrated, lied to, and unhappy at the way this whole installation process has been. We have 3 weeks yet to wait...

Read full review of Litehouse Pools & Spas
Hide full review
ComplaintsBoard
C
Verified customer This review was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas replied to this review.

Litehouse Pools & Spas Ordered my pool back in February paid cash 30ft round pool

Ordered my pool back in February paid cash 30ft round pool. Was told they would try to have it up by memorial day. Installer called me on 5/6 was asked a few questions and then told me he would call me back on the 27th of May. So on the 28th I call light house and spoke to Dominic he said he would shoot the installer a email. So on the 30th I call and ask Dominic if the installer has emailed back he proceeds to tell me that as of 2hrs ago they where informed they do not have a installer nor do they know when they will have one. So now I'm looking for on own pool installer. 30 mins later the manger adam calls me and says it was a miss under standing and they do have a installer but they won't know when the pools will be getting installed. It seems like they have no idea whats going on. So as of today I have asked for my install money back and now I have to pay another installer that had given me a date 2k for install. Not only did I purchase the pool but I upgraded my stairs pump filter system and chemicals to frog leap. Also I bought a $450 dollar robotic vacuum and pool toys for my kids. And to top it off they forgot my stairs when I picked the pool up I had to go back and get them. Communication with this company is horrible i would not recommend any one to use this company.

Read full review of Litehouse Pools & Spas
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
E
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas We ordered a pool and paid in full for the pool and install in January

We ordered a pool and paid in full for the pool and install in January. We were told that the pool would be installed no later then the start of June. It was mentioned there is a good chance it could be installed earlier but June is a "to be safe" time frame. Our pool was delivered at the start of June, however, it has yet to be installed. It is currently sitting in my yard in boxes that are now falling apart and having to be moved around regularly to cut the grass, etc. I have called multiple times and every time I have gotten no where. They have apparently now switched install companies and I was reassured the new company is much better and I was at the top of the install list. That was weeks ago now. Summer is nearly over, my pool is not installed, I still have no install date, and again no return call with an update when I was promised I would. There has been absolutely NO communication from Litehouse for months unless I call and attempt to get information.

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
C
C
C. Schultz
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Our family purchsed a hot tub and large pool from Lighthouse Pools and Spas last summer (2020). They also sold us a $3,000.00 dollar pool heater. They didn't offer any information when they completed the setup of any of the items- I had to figure my way through everything on my own. At the start of summer we had trouble setting the hoses up and when i contacted support they advise they were booked a month out. They provided the name of a pool service perso*** who came out and worked on the pool. He dumped Floculant into our pool, ruining cartridge filter and blue murky water. My husband and I just noticed the pool heater was leaking and contacted Lighthouse service. The service man came out ($150.00 charge) and told me the water wasn't properly balanced and the unit is completely shot. I feel Lighthouse had a responsbility to help me understand how to mange the units they sell. They led us to believe it was "set it an forget it" and now- one year later I am out $3,000.00.

ComplaintsBoard
O
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas My wife and I purchased a Pool from Lite House Pools and Spas at the Mentor Ohio Location located 9428 Mentor Ave Mentor, OH [protected] in

My wife and I purchased a Pool from Lite House Pools and Spas at the Mentor Ohio Location located 9428 Mentor Ave Mentor, OH [protected] in February. From the Installation in July we have had nothing but Issues with the pool. This year 2021 the steel outer casing of the pool under our deck which is a covered area rusted away causing a hole to go into the pool liner. By luck I found the leak and fixed it temporarily. I contacted Lite house since they said in the warranty papers we have when we purchased the pool that the liners are warrantied for 15 years from date of purchase and the steel liner is on a percentage basis on how much they will cover going up to 5 years. Corporate denied both of my warranty requests and said they would give me a pool new pool at a deep discount since they did not carry the one they sold me. However the one they offered me was the same price anyone off of the street could have paid for. So they were not doing me any favors.

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 2 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
2 comments
Add a comment
S
S
S. Champlin
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

We purchased our pool in November. We received our pool March and we are still waiting for it to be put in. We filled out all paperwork that needed to be done. We were told by the installer to have the hole dug that they would be out with the sand to install. The installers were supposed to be at our house between the house of 7am-11am they came at 1:30 with no sand and only a skid steer. At this point the guys who came said they couldn't put the pool in because there was a little bit of water in the hole. When we spoke to litehouse they told us to get crushed limestone which we did and to tamp it down which we did. We have tried contacting both litehouse and absolute pools to see when they will be back out. We have heard nothing from them for 2 weeks. There is zero communication from absolute pools and litehouse. We understand weather can impact installation, however there is no follow up and no sense of urgency to make good on our installation agreement.

M
M
M. Hane
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Ordered a pool May . It was installed End of Aug of that same here. I called in Sept with leak issue. Shortly after it was installed and water was added i noticed i had to keep adding water to it. Apon closing the pool less then a month after it was installed, i found a leak. I made several calls to the store as well as my son. A lady on the phone first time around said she would have someone reach out. No one ever called so i waited until spring. i called again and the lady told me i was out of warranty and it did not cover poor installation. I needed to contact the installer. I was never given a number. My son also called and they lady rudely told him well its the same thig i told your mother and that nothing would happen. They are not responsible. However given that they contracted with a 3rd party to install my pool and it was installed in correctly, i feel they are liable for the liner and it needs to be repaired or replaced. I paid for a product that was defective.

ComplaintsBoard
T
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas In 2018 Litehouse pools installed my inground swimming pool

In 2018 Litehouse pools installed my inground swimming pool. They changed the heater from a 260 *** gas on the quote to a 120 *** heat pump, and $1000 charged extra for it. Since using the pool, it would take all day to go up 1 degree and I thought it was due to the size of the pool. This year, I had to find out why other people were having different results (1 degree an hour). 1. According to the manufacturing specs, that size pool (20x40) needs a minimum of a 300 *** heater, and they installed a 120 BTU. 2. Heat pumps are not designed for pools in Ohio. They were meant for warmer climates 3. Litehouse owns the brand of the heater (Jandy) they used in my pool, which is why I feel they used it In summary, a heater was installed that was 1/3 normal for a pool that size, and it was an electric heat pump which is ineffective in Ohio temperatures (should have been gas). I am forced to install a larger gas heater and would like to receive compensation. The unit was over $4000.

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 2 comments
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
2 comments
Add a comment
V
V
V. Simonis
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

On 5/26 we purchased an outside patio furniture set. I was told over the phone when the set arrived in the store (was told it would take a month to arrive- mid to late June) I could have a price match on the set because LItehouse's competitor, *** in Strongsville, was selling the same exact set for $1699.00 at that time. I went to pick up the set today (was told it arrived onsite) and was not granted the $500 price match adjustment to match the ***. If I would have known the price adjustment would not have happened, I would have purchased the set from the *** instead. Layaway #***, Account #

A
A
A. Hammes
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

I paid approx $5,000 for a pool in June . We noticed a hole in the liner within 2 weeks. Installer came back and patched the hole. We now have the outside of the pool by the patch rusting. I followed Lite House Pools instructions and sent 5 photos so they could send it to the Manufacturer to put through a claim under the 20 year warranty. They denied it. I have requested documentation of the denial and was told it is a verbal denial and there wouldn't be any paperwork. I have sent email to District Mgr and contacted the service center. The only contact information I have been given was an email address. Customer service does not seem to want to help and states that if I was denied, then I was denied. How is this acceptable with no documentation?

ComplaintsBoard
J
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas Purchased a Pool on February 1

Purchased a Pool on February 1. Pool was to be installed in June via contract. Pool was installed July 10. Stroubles pool water was filled only to the skimmer due to Litehouse not delivering the pump in April when they delivered the pool to my property. We called Litehouse to let them know the pump wasn't delivered and we will have to have Stroubles come back to fill the pool 6 more inches. We were told to bring in the receipt and they would reimburse us. On July 14 Stroubles delivered the the 6 inches of water costing $200.00 dollars. My husband took the receipt to Litehouse and was told he would only get instore credit and they would call him after the sales person talked to management. We never received a call back so my husband went back to the store to see about his store credit and was told they would only give him $50.00 dollars credit instead of the $200.00 credit. He didn't take it, I would like to have my $200.00 back. This was Litehouses mistake, not ours.

Read full review of Litehouse Pools & Spas and 1 comment
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
1 comment
Add a comment
H
H
H. Kirlin
,
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Purchased a new solar pool liner less than a year ago that is coming part and was never used during pool chemical treatment, websites stated there is a 3 year warranty so I called to store for replacement and was denied that the cover has any warranty.

ComplaintsBoard
D
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas We purchased our pool 5/3 from the Canton, OH store

We purchased our pool 5/3 from the Canton, OH store. It was delivered 5/21 and installed 7/8. Of course we were told it be installed within 4 weeks (depending on the weather) not 2 months. During this time, when we were lucky enough to make contact with someone, we were lied to and treated with disrespect. As the pool was filling, we notice the installers cut the hole, for the return hose, to big. The service department came out and patched it, since they didn't have any liners in stock. While he was here, he also fixed a couple of parts on the pool, that were put on wrong. Next scenario: the pools is filled, hooked up the pump, now we have multiple leaks at the hoses and pump. Service tech comes back out and fixes the leaks and the top rails, that were not on correctly. Next, we make a trip into the Canton store, to pickup our winter cover we didn't received. Of course we called ahead, and they had it in the back with our name on it...nope! Even that was a huge debacle. While at the store we asked to schedule our liner replacement. "Oh no"! "We don't do that here". "You have to contact the service department". At this point, the service department is the only ones who has been helpful. My husband calls the service department and they said we have to schedule it with the store. What? You can't make this up! We are so beyond frustrated with Litehouse, their horrible customer service, and even worse installers. If we would have know what a nightmare this was going to be, we would have walked out the door with the pool, put it in ourselves and we would have been done with them!

Read full review of Litehouse Pools & Spas
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
D
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas I have been attempting to get an issue with my hot tub cover resolved with Litehouse (***) since July

I have been attempting to get an issue with my hot tub cover resolved with Litehouse (***) since July . My calls and emails are ignored and not responded too. My request initially was to notify them that the spa cover lift was torqued and putting stress on the body of the hot tub. The hot tub at that time was less than a year old and should have been covered by warranty. Pictures were sent at which time it was stated by Litehouse that they would not cover under warranty and they would attempt to negotiate a price on a new lift. This conversation took place after 3 months of leaving messages for *** that weren't being returned. During this period of time the lift indeed torqued further and subsequently ripped paneling from the side of the hot tub. This now exposes the underside of the hot tub to rodent and other things that could potentially destroy the hot tub. *** was again notified of this additional damage in December in which he attempted to "find new panels" although he didn't have any measurements or descriptions of the hot tub in order to match. Text and email exchanges ceased 12/17 with no further response from *** or anyone at Litehouse. On 1/19 I contacted *** via text to let him know I would be contacting the ComplaintsBoard.com if there was no response/resolution. There was no response from ***. If this issue were attended to in 7 vs completely ignored by *** and the rest of the staff at Litehouse *** I am fully convinced this would have been a $200 repair vs a $2000 repair which is a result of their inattention and ignoring of this matter. Photos and communication can be provided by customer.

Read full review of Litehouse Pools & Spas
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
A
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas I purchased a pool back on May 12

I purchased a pool back on May 12. We were told once pool is delivered we would get a call from the installer to set up a date as per the contract we signed stated as well. We were told at the time that it would be installed mid to late july at the latest. The pool was delivered first week in July as we were told. We waited a week and called to see about the installation date and was told to call the installer which we did and left message twice with no call back. I called litehouse and asked about the call back 3 days after delivery and was told not during a "covid year" even though we still had to keep our end of the contract. I waited another week and called and and was told they didn't know when the pool would be installed and it could be a month longer than we were told. I ask if the pool would be installed before end of summer since we are paying for it and employee said yes but it may not be until end of Aug. I was told i could get the 800 installation refund if i wanted to and try and find our own installer but prob wouldn't be able to. I was able to find our own installer and pool was installed 2 weeks after this so end of july which we had to pay quite a bit more and still no call from litehouse installer. I waited to call litehouse to inform them to take us off the list because i wanted to see how long it would take them to actually get our pool in. I decided to call on Aug 7th and still no call for a date from them. We did receive the 800 back but I feel that as much money as they made they should have given us back half of the cost we had to put out for another installer which would be (200.00 more) . I feel they mislead people when over selling all these pools because they were not able to deliver on their end and have the pools installed . I found out that customers who were paying cash were moved up on the install list, not saying this is true but still. I would not recommend litehouse.

Read full review of Litehouse Pools & Spas
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Litehouse Pools & Spas has left an official reply on this complaint.

Litehouse Pools & Spas We purchased a pool at LiteHouse Pools on May 3rd

We purchased a pool at LiteHouse Pools on May 3rd. At the time of purchase we made it clear that we only wanted to move forward with the purchase of the pool if they can install early to mid June. They stated this would not be an issue especially if we paid in full. If we paid in full they stated we would be one of the first on the list for installation. We moved forward and paid the pool in full. Within a few days we went through all the items we needed to do to insure moving forward with the installation: received and paid for city permits, applied for installation on the website of their vendor, contacted Ohio Digs, set up an electrician. We contacted both LiteHouse and the vendor they use for installation, Absolute Pools several times in May and June about install. We were told by the installers that we are not in "phase 1" but are in "phase 2" and they were not sure of the install date. Could be late June/early July. Litehouse stated that they anticipated late June at that point when we asked them to intervene and work with their installers to be moved up. We stated that was not what we were promised but were ok if this was to be in late June/early July. We just received our tentative install date which is now late July if the weather stays good. It appears that we are not even in the beginning of "phase 2" installations. We contacted LiteHouse to try to get this resolved and were told their sales were up (which they stated at the time we purchased our pool as well and when they mentioned to pay in full to have an early June install date) along with "weather" is causing delays. I can understand a week or two, but we are now over a month and a half beyond what was promised. When I spoke with the manager today, we were told we can return the pool and they would check to see about waiving the delivery fees and to see if they can make an exception to return the chemicals we purchased for the season but could not guarantee. We would still be out approximately $300 for permits and electrician quotes. They stated we can also hire a contractor and provided a name and number. They stated the would credit us $900 to use towards someone else. The other contractor is $400 more than the credit. We feel that we purchased this pool under false pretenses. They told us today that their sales are "up by 1000%" and if we return the pool they will just sell it to someone else since the demand is so high. No regard to making this right and that their service was sub-par. Throughout this entire process when we called the install vendor it took over a week to receive responses (we would call back and leave messages and reach out via email) and when asked LiteHouse for help, they just referred us back to the vendor's phone number and email address. From what I understand from a friend, they went in to purchase a pool a few weeks ago and they are still telling customers install would be about 21 days out weather permitting, knowing full well at that point that is not the case. We are 3 months out from our May purchase for our install date and that was not even guaranteed.

Read full review of Litehouse Pools & Spas
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Hide full review

Litehouse Pools & Spas Customer Reviews Overview

Litehouse Pools & Spas is a highly-rated pool and spa retailer with a great reputation for quality customer service and products. Customers rave about their knowledgeable and helpful staff and the wide selection of products available. Additionally, reviewers often mention the ease of shopping at Litehouse, whether online or in-store.

One of the standout features of Litehouse is their commitment to helping customers find the right product for their needs. The staff is knowledgeable and always willing to answer questions and offer guidance, ensuring that customers get exactly what they need.

Reviewers frequently mention the high quality of Litehouse's products, from the wide variety of pool and spa equipment to the exceptional patio furniture. Whether you're looking for a new pool pump or a stylish set of outdoor furniture, Litehouse has you covered with top-notch products that are built to last.

Another popular aspect of Litehouse is their competitive pricing - customers note that the company offers fair and affordable prices for their high-quality products. And with reliable and efficient shipping, shopping at Litehouse is a hassle-free experience that many customers appreciate.

Overall, Litehouse Pools & Spas is a fantastic choice for anyone looking for top-of-the-line pool and spa products, exceptional customer service, and competitive prices. With a well-earned reputation for excellence, Litehouse is a company that customers can trust to meet all of their pool and spa needs.
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

Litehouse Pools & Spas contacts

Phone number

+1 (440) 638-2350

Website

www.litehouse.com

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with Litehouse Pools & Spas?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Litehouse Pools & Spas Customer Service. Initial Litehouse Pools & Spas complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for Litehouse Pools & Spas above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about Litehouse Pools & Spas. Discuss the issues you have had with Litehouse Pools & Spas and work with their customer service team to find a resolution.