Menu
Register
Write a review File a complaint
Leonid Afremov / Afremov.com Customer Service Phone, Email, Contacts

Leonid Afremov / Afremov.com
Reviews and Complaints

Leonid Afremov / Afremov.com's customer service contact info has been verified by the ComplaintsBoard team. We made sure it's all legit and accurate, so you can trust it! 👌
afremov.com

Learn how the rating is calculated

2.8 17 Complaints
Claimed
Leonid Afremov / Afremov.com has claimed their business profile
Write a review File a complaint

Leonid Afremov / Afremov.com Complaints 17

ComplaintsBoard
D
9:32 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.

Leonid Afremov / Afremov.com Artwork reproductions

I purchased 3 framed prints from the Leonid Afrimov company online on August 3rd. A day or two later I showed images of the three on their website to my wife. Unfortunately she didn't like them. I read their return policy which states that they can be returned for a full refund within 30 days of receiving the prints but I must first contact the Afrimov company in order to return them. Over the past 2 to 3 weeks I have contacted them 8 times via email either through their website "Contact" page or directly. I have always politely asked them to contact me regarding my desire to return the items for a full refund. As they stste on their website, "customer satisfaction" is their goal. My patience has worn out. I believe that they are completely ignoring my refund requests until after their 30 day period is expired.

Desired outcome: I wish to return the three framed prints and receive a full refund

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
S
12:45 pm EDT
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.

Leonid Afremov / Afremov.com Missing frame

I was charged for and supposed to receive a recreation AND a frame but only received a rolled painting.

Invoice #128399 Jul 29, 2021, 03:50
LONELINESS OF AUTUMN Painting: Artisanal Museum Wrap on Fine Wood

I therefore demand either a refund of the excess 59$ paid for the frame or to be sent a copy of the giclee of the same painting for free (regular value 109$ with 50$ off would take it down to the missing 59$)

Desired outcome: refund of the excess 59$ /OR sending me the giclee for free

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
View 0 more photos
Update by Stephane Lamy
Aug 12, 2021 2:12 pm EDT

Package sent

View 0 more photos
Update by Stephane Lamy
Aug 11, 2021 4:44 pm EDT

Just received the painting ready to hang. Looks great on the wall.

I'll be sending back the other one first thing tomorrow.

Thanks.

View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
M
6:56 am EDT

Leonid Afremov / Afremov.com Painting

I ordered painting from site afremov.com, on Jan. 21, for 207$, incl. 59$ frame. Then I was asked to pay extra 65 for delivery, if I want frame, otherwise, I will get refund 59, which I have chosen. I haven't yet received painting neither 59$ refund. I contacted [protected]@afremov.me. They sent a void tracking code DHL, ( shipment has not been handed over yet, no data for shipper)

Desired outcome: Cancel order and get refund

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
B
B
Boris Afremov
US
Jun 01, 2021 12:10 pm EDT

thank you for your purchase. your order was sent by DHL tracking [protected] . Please see tracking updates, the package is in transit https://www.dhl.com/mx-en/home/tracking/tracking-express.html?submit=1&tracking-id=1998381394

D
D
David Afremov
Playa del carmen, MX
May 17, 2021 9:40 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Please contact us orders@afremov.com and we can look it to the issue

Is Leonid Afremov / Afremov.com Legit?

Leonid Afremov / Afremov.com earns a trustworthiness rating of 100%

Highly recommended, but caution will not hurt.

Our conclusion: Leonid Afremov / Afremov.com stands out for their exceptional legitimacy, according to ComplaintsBoard’s detailed analysis. This highlights Leonid Afremov / Afremov.com's reputation as a trustworthy leader in their field. Customers can rely on Leonid Afremov / Afremov.com's services, assured they're dealing with a highly reputable and fully legitimate company.

We found clear and detailed contact information for Leonid Afremov / Afremov.com. The company provides a physical address, phone number, and 2 emails, as well as 3 social media accounts. This demonstrates a commitment to customer service and transparency, which is a positive sign for building trust with customers.

A long registered date for afremov.com can be seen as a positive aspect for Leonid Afremov / Afremov.com as it indicates a commitment to maintaining the website and its domain name for a long period of time. It also suggests that the company is organized and has taken steps to secure its online presence.

The age of Leonid Afremov / Afremov.com's domain suggests that they have had sufficient time to establish a reputation as a reliable source of information and services. This can provide reassurance to potential customers seeking quality products or services.

Afremov.com has a valid SSL certificate, which indicates that the website is secure and trustworthy. Look for the padlock icon in the browser and the "https" prefix in the URL to confirm that the website is using SSL.

Afremov.com has been deemed safe to visit, as it is protected by a cloud-based cybersecurity solution that uses the Domain Name System (DNS) to help protect networks from online threats.

Several positive reviews for Leonid Afremov / Afremov.com have been found on various review sites. While this may be a good sign, it is important to approach these reviews with caution and consider the possibility of fake or biased reviews.

We looked up Leonid Afremov / Afremov.com and found that the website is receiving a high amount of traffic. This could be a sign of a popular and trustworthy website, but it is still important to exercise caution and verify the legitimacy of the site before sharing any personal or financial information

Afremov.com appears to have online shopping features, it's important to know that the platform supports an extensive range of payment methods, making it convenient and easy to complete your transaction. The payment procedure on the website is also relatively simple and straightforward, ensuring a smooth and hassle-free experience for buyers.

Afremov.com regularly updates its policies to reflect changes in laws, regulations. These policies are easy to find and understand, and they are written in plain language that is accessible to all customers. This helps customers understand what they are agreeing to and what to expect from Leonid Afremov / Afremov.com.

However ComplaintsBoard has detected that:

  • Leonid Afremov / Afremov.com protects their ownership data, a common and legal practice. However, from our perspective, this lack of transparency can impede trust and accountability, which are essential for establishing a credible and respected business entity.
  • Complaints Board has received reports that the website may be a possible fraud. To protect yourself, consider using a different website. If you find that the website is indeed fraudulent, report them to us, to help protect other consumers.
ComplaintsBoard
J
2:29 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Leonid Afremov / Afremov.com Unethical behaviour

Love Afremov's original works, certainly worthy artwork for my home. My issue lies in the way I've been given the "run around" since I decided to purchase a painting on the 5th of March. On the same day I purchased the artwork, I had a change of heart about the purchase - this happens. Same day I ordered it, I spoke to a customer service rep, apologized, and explained that I wished to cancel the order and receive a refund.
I was told she couldn't help, and that I needed to email "orders@afremov.com", explain the situation, and ask for the order to be canceled and charge refunded.
First email I sent was on March 6th, second on March 8th. Still not one word back from the company, not even an acknowledgment email. I have, however, been pestered with multiple emails selling other artworks in the meantime, of course.
Very unpleased with the process. It's a simple request, and they seem to be dodging it or simply unbothered by my plea for a refund before they ship the painting out. Within a few days, I feared this was a scam of some sort, and after researching, I am FAR from the only customer to have issues like this with Afremov.com. At this point, I'm assuming they are doing everything they can to avoid my request, so they can get the painting shipped out and then claim it's too late to refund it, hoping I'll just let it go.
Not the case - if I don't get an answer soon, I'll be disputing the purchase and contacting the Better Business Bureau. This is wrong.

Desired outcome: Cancellation of Order and Refund

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
Hide full review
ComplaintsBoard
M
6:21 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

We recently found that the paintings sold us as a recreation by Leonid Afremov, was not done by the artist. The family should have multiple canvas signed by Leonid on the back of the blank canvas, and the studio stuff make fast, low quality recreation, when the order received. Smart scam - no overstock plus orders prepaid and money received. Would you...

View 0 more photos
Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 30 comments
ComplaintsBoard
M
4:07 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.

Leonid Afremov / Afremov.com Painting

Ordered an "enhanced" painting, when received the colors were wrong and perspective was off. Company offered to replace with a print of the original on cotton canvas. Received another "enhanced" painting which is worse that the first. Have now paid $250 cdn for an ugly painting and duty. I appreciate that the company offered to replace it, but not only did they not send what I asked for, it took them 2 months to do it, rather than the 1 month that was originally quoted. With today's printing processes, I think a copy of the original on cotton canvas could be sent out quite quickly.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 1 comment
Update by Mathison
Sep 15, 2020 3:16 pm EDT

Order 64708, have addressed many times in direct email. This seems to be getting your attention way quicker that direct communication. But it would because it's a public forum (which is why I'm using it).

Hide full review
1 comment
Add a comment
C
C
CharlesJohnson
US
Sep 23, 2020 12:25 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Hello, you've been scammed like almost all of afremov.com customers. Everything is painted at Playa del Carmen offices by any of the 19 artists they have. More experienced artists paint fake Originals and novice artists paint recreations. Scamming business is conducted by the artist's two sons. In terms of quantity of artworks, it is probably the biggest art fraud in this century.
If you want a real Afremov painting you will have to pay it between $20, 000 and $125, 000.

ComplaintsBoard
G
4:28 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

Leonid Afremov / Afremov.com Customs taxes DHL Spain

DHL sent me a message that I had to pay customs taxes to them. Almost 50 euros. I had to pay almost half the price of the painting to customs. Wtf? Why do you say delivery is free? Why don't you say that I have to pay more? Maybe I would not buy the painting or at least I would be prepared to pay more. I do not know what to do now. I want that painting but damn ... I sent you an email

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
Resolved

I received coupon for next purchase

Hide full review
ComplaintsBoard
E
11:50 am EDT

Leonid Afremov / Afremov.com afremov recreation painting

Be careful!
It didn't take me 2 seconds to start doubting if this was painted by afremov. Not even recreated by himself, as the seller affirms. How much of the recreation was done by the students and how much was done by afremov? I will never know.

The unaligned benches, the unfinished pole and the couple with the dog have an amateur feeling and design.

Be very careful when buying from afremov.com.
They offer a good service and sell very cheap. Tempting.

I have been following afremov for over 8 years. He inspired me to paint from the very beginning. I watched many online classes with him. This is heartbreaking and frustrating.

No. I do not want a refund. This is not about money. This is about art and dignity.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 2 comments
View 0 more photos
Hide full review
2 comments
Add a comment
T
T
thelights
FR
Aug 22, 2020 8:02 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Well it seems I the exact same painting as you... did you send it back to them? I receive the exact same thing... and told them that there was no way mr afremov had painted that.. I am really curious to know if you sent this one back to them..

C
C
CharlesJohnson
US
Nov 06, 2019 12:19 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Hello, you've been scammed like almost all of afremov.com customers. Artist Leonid Afremov passed away last August. Even while he was alive, the Originals sold on afremov.com where not painted by him. Everything is painted at Playa del Carmen offices by any of the 19 artists they have. More experienced artists paint fake Originals and novice artists paint recreations. Scamming business is conducted by the artist's two sons.

ComplaintsBoard
C
2:25 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.

Leonid Afremov / Afremov.com afremov scam - dishonest business should stop

I've been scammed by David Afremov (artist's son) back in 2016 and then once again in July 2019. My case is one of hundreds.
Procedure is the Usual:
Someone purchases an Original painting. Artwork is done by artists working at Playa del Carmen offices for David and Boris Afremov. If you claim you didn't receive what you ordered they will tell you there has been a mistake and that they will send you the correct painting. New package will never arrive. If you keep insisting they will now tell you package is lost and you can keep the painting you have as a free gift. Keep on insisting and you'll get refunded and your order cancelled. This procedure works for these guys because maybe 1% or 2% of customers claim. Most of customers can't tell the difference between a real Original and a Recreation done by afremov.com artists.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
Update by CharlesJohnson
Oct 24, 2019 4:42 pm EDT

Come on mate... Do you expect me to believe you will take down Original paintings from your home for $149 ?
Indeed, Promo e-mail says SURPRISE One of a King. The reason why you say SURPRISE is because customers are asking Real Photos of paintings. If you announce them as 'Surprise' nobody can ask a photo.
Some of us are aware of your scamming procedure. It took me 2 different orders and some research to understand how your business worked.

Update by CharlesJohnson
Oct 24, 2019 3:31 pm EDT

Your answer is amazing. You're telling me Unique One of a Kind Originals price is $10, 000 and up.
Check your Promo e-mail from 22/10 offering Unique One of a Kind Originals for $149.
THAT'S ONLY ONE EXAMPLE OF YOUR SCAM. You should be thankful you live in Mexico because in the US you would be having problems with justice. It's not one isolated scammed customer but HUNDREDS.

Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
N
8:43 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.

Leonid Afremov / Afremov.com Original painting back grin the us galleries

I ordered in 8 September an painting original. I can't choose the painting but the size I choose was 30/40 inch and the subject was landscape. After few emails with "Leonid Afremov" site, finally they send the painting and yesterday I received. Big disappointing! The size is small, half size than what I order and it's brand new, not even dry, it's cover with an plastic foil because it's sticky. For sure can't be painted by Leonid himself before he's death from Augustus... And the quality of painting is very low, is like a children play on the canvas... totally waste of money! Very disappointed!

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 3 comments
View 0 more photos
Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
3 comments
Add a comment
C
C
CharlesJohnson
US
Oct 24, 2019 1:59 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Hi, this is a usual scam procedure for afremov.com led by David and Boris Afremov (artist's sons).
All paintings are done by workers, artists working at Playa del Carmen offices. They don't sell Originals unless you're willing to pay a fortune. They scam hundreds of customers with their daily Promo emails offering Originals that does not exist or... that they're not willing to sell at a ridiculous price. Very dishonest guys. Leonid Afremov doesn't deserve this.
Advise: Ask you money back. They will refund you.

Leonid Afremov / Afremov.com
Leonid Afremov / Afremov.com
Boca raton, US
Oct 24, 2019 2:44 pm EDT

Please, please, provide the order id, not just post some nonce comments, you can email it shipping@afremov.com

C
C
CharlesJohnson
US
Oct 24, 2019 2:50 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I'm just replying to the original post, I'm not claiming anything. I'm giving this guy a piece of advise.

Leonid Afremov / Afremov.com
Leonid Afremov / Afremov.com
Boca raton, US
Oct 24, 2019 2:54 pm EDT

Grate, so please give us the order id, and we can check what was the wrong, you claiming we are a scammers, so I think we deserve to know what was wrong with your order, otherwise you doing the scam by posting false comments

C
C
CharlesJohnson
US
Oct 24, 2019 3:07 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

You keep selling fake paintings as Originals done by your workers and me and my crew will continue assisting victims of your scam procedure. We are planing to launch a website to assist all scammed customers. Stay tuned.

ComplaintsBoard
A
11:41 am EDT

Leonid Afremov / Afremov.com false and misleading description of the painting and scam

Development of the conversation with afremov.com:

Offer by newsletter on 11/21/18:
Dear Friend,

Thank you for interest in my art!
Tonight I saw a dream, my old house in Vitebsk, the time of my childhood, when I woke up, I run to my studio and created this masterpiece
One of a kind original oil painting "back to the dream". This painting was created 30 min ago. You are the first person who see it!
This art work will be signed on the back and on the front before shipping. The COA is provided.
Today special price is only $99 including shipping anywhere in the world.
Why so cheap? After you receive this painting PLEASE share the photos in your social media, facebook, twitter...
Learn more about this painting:

https://afremov.com/back-to-the-dream.html

Bought on 21/11/18 by Paypal. A few hours later the picture is still online or available. My request by mail (the whole time over inessa.[protected]@gmail.com):

Hello, I bought this painting a few hours ago under the Invoice-number #20596. Now I see the painting is still online/available for selling/purchase. Just to be clear: I only wanted to buy the original painting Mr. Afremov is holding on the photo and no recreation. Please contact me if this is not the case. Best regards from Germany.
Fast but short answer:
Thank you for your order
The painting is original, and no longer listed in the search of the site

No signature on the mail. But it was true. The painting disappeared from the website (but still was to find with google-search up to now (03/10/19)).

The painting did not arrive. My mail on 12/27/18:

Hello Mrs. Afremova,

is everything okay with my order (Invoice-number #20596)? When do you expect my order to arrive in Germany? I hoped a delivery before christmas was possible.

Merry christmas, best regards

Fast but short answer:

Thank you for your purchase, your order will be sent to you today
I am sorry for the delays

Leonid

To my mind: If I would not have asked again, this package never would be shipped. What kind of accounting is that?
Package arrived on 01/17/19 by FedEx. But it was - as feared - a recreation. May mail on the same day:

Hello Mr. Afremov,

thank you for the delivery of the painting. Unfortunately it is not the painting I ordered. As you can see in our conversation below it was my explicit wish to buy the painting you are holding on the photograph on your website (see attachment). Your daughter has confirmed that. But you only sent me a recreation which doesn't reach the expression of the original one. I would please you to send me the right one. Please tell me the way of transaction how to send back the current painting.

Best regards

Fast answer on the same day:

Dear Friend,

Thank you very much for your purchase. can you please send me a picture of the painting that you got.
If you have any questions, please ask. Customer satisfaction is our main goal.
Best Regards

Boris Afremov
Operational Manager

I confirmed on the same day and sent a photograph of the recreation. Fast answer:
I am sorry for the issue
The correct painting will be sent to you ASAP
Please keep this painting as a free gift

No signature…and a lot of weeks no package arrived. My mail on 03/07/19:

Hello Mr. Afremov,

my painting was not delivered so far. Is a delivering-time of six weeks common or should I be worried?
Best regards

Answer at the same day:
Dear Friend,

Thank you very much for your purchase. I just checked this shipment. this package is stuck . Maybe even lost. . I have issued a full refund of your order. I'm very sorry. You can keep the painting you got as a free gift from us.

If you have any questions, please ask. Customer satisfaction is our main goal.

Best Regards

Boris Afremov
Operational Manager

Refund came immediately. But of course without my customs duties.
My answer on the same day:

Hello Mr. Afremov,

thank you for your fast answer and your full refund. It is very kind that you did this so fast although the package is just stucked and not definitly lost. It would be a big loss (not just for me) if this painting would disappear. A friend of mine is working for FedEx Germany. Maybe there is a way of saving this painting. Could you please send me your (tracking) informations (ID etc.) you got?

Best regards

Fast answer:

Dear Friend,

Thank you very much for your purchase. The package is stuck in the USA Memphis hub. Its a large airport, the center of all Fedex operations in the USA. From there it never took a flight to the UK. We already in contact with local fedex managers that taking care of this.

If you have any questions, please ask. Customer satisfaction is our main goal.

Best Regards

Boris Afremov
Operational Manager

My answer two days later:

Hello Mr Afremov,

did you get further information about the missing package from FedEx? For myself I was in contact with FedEx Germany and FedEx in Memphis. They told me that they are "after an extensive search ... unable to locate a package" with my name or my address sent in the last 6 weeks. Referring to this and due to the unpleasant transaction of the order so far (first: did not send the package for weeks and only after reminding, second: sent a recreation against better knowledge, third: missing package) I insist of getting the tracking-ID (or other verifiable evidence) just to keep trust in your company. Fortunately customer satisfaction is your main goal.

Best regards

Fast answer:

Dear Friend,

Thank you very much for your purchase. Since the refund was provided, this transaction is considered canceled and closed. Even if the package is found, the painting will not be delivered to you. They will have to return it here. Lost packages come back to use sometimes in very bad condition. From my experience, 50% of lost packages is found. in 25% there are in good conditions. I personally do not believe it will be a usable painting.

If you have any questions, please ask. Customer satisfaction is our main goal.

Best Regards

Boris Afremov
Operational Manager

No Tracking-ID told, because there has never been one. What other reason is there for telling it not? The painting never left their office. The last mail is a preparation for a reselling…but not to me… for this price. Reason: The company does not sell originals for 100 Dollars. That is totally understandable. But why do they promote them?

So for all customers:

If a "original one of a kind" is promoted, please insist the original one as it is shown on the website. In the end it is to expensive and pesky for the company to give away the recreations as a free gift.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
C
C
CharlesJohnson
US
Oct 24, 2019 1:57 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Hi, I read all your post, this is a usual scam procedure for afremov.com led by David and Boris Afremov (artist's sons).
All paintings are done by workers, artists working at Playa del Carmen offices. They don't sell Originals unless you're willing to pay a fortune. They scam hundreds of customers with their daily Promo emails offering Originals that does not exist or... that they're not willing to sell at a ridiculous price. Very dishonest guys. Leonid Afremov doesn't deserve this.

ComplaintsBoard
C
9:43 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.

Leonid Afremov / Afremov.com Art

I also have been taken by these people. I ordered a painting on the 4th and it never came. Each time I called there was one excuse after another. First it was drying then it had to go through customs then it would be delivered anyday. The I was swnt a ups tracking number which ups said that did not mean any thing was shipped from them. Well I am out 139.00 and no painting. What a bunch of crooks.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
Update by Charleyne
Sep 28, 2014 1:15 pm EDT

This company has contacted me and offered to make good on my purchase .

Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer's satisfaction.

Hide full review
ComplaintsBoard
M
9:10 pm EST

Leonid Afremov / Afremov.com No delivery

Paid for the painting on www.afremov.com 6 weeks ago. 3 weeks later wrote an email to Leonid about not receiving the item. Was assured with Leonid(or whoever it was) that everything is fine and item is on the way. 1 week later emailed Leonid – same result, – “be patient”. Another week later emailed Leonid again – got answer that painting is not shipped yet, will be shipped right away, and got the tracking number from UPS. Another week later I called UPS and ask about my shipping, they said the item was never delivered to UPS facilities, so the tracking # I got from Leonid was fake (generated from UPS for ### purposes). I wish I found this complaintsboard earlier, would not waste time.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
A
A
Afremovart
MX
Sep 28, 2014 12:36 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Dear friend, Hello!
My name is Dmitry, I am now in charge of customer service of afremov.com
I saw your post, that you are not happy with our company, I am sorry about that

Please contact me about this issue, and you will receive or painting or refund within next 24 hrs, as long we know the problem, we can help

My email is dmitry@afremov.com

D
D
Dawn53222
Brookfield, US
May 06, 2013 11:03 pm EDT

I have ordered seven different paintings from Afermov. Yes, they took forever to get to the US (they go through customs which can take for.ever.) but once they arrived I was very pleased. We get compliments from everyone who sees them. There are lots of complaints on this board regarding this artist. I really don't understand them. The paintings, for what they are (oil on canvas of decent size and quality) are cheap. What on earth are people expecting for a few hundred dollars? An original Picasso?

If you are purchasing art to make an investment, this is not for you. If you are looking for some well done pieces of art on canvas (vs. paper prints) then these are perfect for you.

ComplaintsBoard
A
8:14 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Leonid Afremov / Afremov.com Customers warning - scam!!!

Paid for the painting on www.afremov.com 6 weeks ago. 3 weeks later wrote an email to Leonid about not receiving the item. Was assured with Leonid(or whoever it was) that everything is fine and item is on the way. 1 week later emailed Leonid - same result, - "be patient". Another week later emailed Leonid again - got answer that painting is not shipped yet, will be shipped right away, and got the tracking number from UPS. Another week later I called UPS and ask about my shipping, they said the item was never delivered to UPS facilities, so the tracking # I got from Leonid was fake (generated from UPS for ### purposes). I wish I found this complaintsboard earlier, would not waste time. Whoever it is Leonid, or someone else (www.afremov.com) - he is full of s-t. Would not recommend this seller to all good people. Alex.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com
Hide full review
ComplaintsBoard
A
12:47 pm EDT

Leonid Afremov / Afremov.com Did not deliver the product

My daughter bought a painting for a total of US$66 in November 2009 from Afremov.com. The painting has never arrived. We have emailed and phoned many times, but have been given various excuses and promises. We would like to our our payment refunded but cannot get a straight answer after 9 months of trying.

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 1 comment
Hide full review
1 comment
Add a comment
S
S
shamrock123
US
Mar 30, 2021 4:50 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

I recently ordered the "Branch Over Water" painting from the Afremov studios in a 20w x 36h based on the image of the piece that was advertised on their web page. Their first failure was sending the wrong size (requested dimensions reversed). After months of waiting they did send "A painting" with the right dimensions but it looked as if it was painted by a child and not even close to the painting advertised. They then claimed that it was the same painting that i approved (from the web page) which is a lie from top to bottom. The piece i got was absolute garbage, and they MUST have known that but sent it anyway. How his family could disgrace the good name of Leonid Afremov this way is difficult to comprehend but they did and continue to do so. There is no excuse for this kind of rip off and i advise anyone reading this to avoid these thieves at all cost. they need to be put out of business.
Tim

ComplaintsBoard
C
6:54 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

BUYER BEWARE!!! SCAM!!!My brother and I wanted to purchase a few master embellished giclees by Leonid Afremov. After watching Afremov’s video, I called [protected] which was the number provided by www.afremov.com, and wanted to verify that Leonid Afremov was in fact the person painting on these master embellished giclees. I asked to speak with Leonid and...

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 4 comments
ComplaintsBoard
C
12:26 pm EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.
Replied
Leonid Afremov / Afremov.com has left an official reply on this complaint.
Featured review
This review was chosen algorithmically as the most valued customer feedback.

BUYER BEWARE!!! SCAM!!! My brother and I wanted to purchase a few master embellished giclees by Leonid Afremov. After watching Afremov’s video, I called [protected] which was the number provided by www.afremov.com, and wanted to verify that Leonid Afremov was in fact the person painting on these master embellished giclees. I asked to speak with Leonid...

Read full review of Leonid Afremov / Afremov.com and 87 comments

Leonid Afremov / Afremov.com Reviews 0

Looks like Leonid Afremov / Afremov.com has no reviews yet.
Write a review
Subscribe to receive notifications of all new customer feedback

Overview of Leonid Afremov / Afremov.com complaint handling

Leonid Afremov / Afremov.com reviews first appeared on Complaints Board on Jun 3, 2009. The latest review Artwork reproductions was posted on Sep 8, 2021. The latest complaint Artwork reproductions was resolved on Sep 08, 2021. Leonid Afremov / Afremov.com has an average consumer rating of 3 stars from 17 reviews. Leonid Afremov / Afremov.com has resolved 7 complaints.
Ratings on other review websites
Trustpilot
Trustpilot
4.1
350 reviews
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service
  1. Leonid Afremov / Afremov.com Contacts

  2. Leonid Afremov / Afremov.com phone numbers
    +1 (954) 372-1229
    +1 (954) 372-1229
    Click up if you have successfully reached Leonid Afremov / Afremov.com by calling +1 (954) 372-1229 phone number 0 0 users reported that they have successfully reached Leonid Afremov / Afremov.com by calling +1 (954) 372-1229 phone number Click down if you have unsuccessfully reached Leonid Afremov / Afremov.com by calling +1 (954) 372-1229 phone number 0 0 users reported that they have UNsuccessfully reached Leonid Afremov / Afremov.com by calling +1 (954) 372-1229 phone number
  3. Leonid Afremov / Afremov.com emails
  4. Leonid Afremov / Afremov.com address
    9321 Pontiac Dr., Tampa, Florida, 33626, United States
  5. Leonid Afremov / Afremov.com social media
  6. Jenny
    Checked and verified by Jenny This contact information is personally checked and verified by the ComplaintsBoard representative. Learn more
    Jun 13, 2024
Leonid Afremov / Afremov.com Category
Leonid Afremov / Afremov.com is ranked 7 among 31 companies in the Arts and Humanities category

Our Commitment

We stand for unbiased reviews

We make sure all complaints and reviews are from real people sharing genuine experiences.

We help resolving issues

We offer easy tools for businesses and reviewers to solve issues together. Learn how it works.

We advocate freedom of speech

We support and promote the right for reviewers to express their opinions and ideas freely without censorship or restrictions, as long as it's respectful and within our Terms and Conditions, of course ;)

We ensure transparent and fair ratings

Our rating system is open and honest, ensuring unbiased evaluations for all businesses on the platform. Learn more.

We care about your privacy

Personal details of reviewers are strictly confidential and hidden from everyone.

We are easy, free and open to everyone

Our website is designed to be user-friendly, accessible, and absolutely free for everyone to use.