SUBMIT A COMPLAINT

[Resolved] PC Richard & Son / everybody knows extended warranties are a scam. here's more proof:

317 Route 17 South, Paramus, NJ, United States Review updated:
Contact information:
Phone: 1-201- 262-7676

Everybody knows extended warranties are a scam. Here's more proof:

Our landlord installed a small Hotpoint stove when we moved in ($350). Worked okay for 3 years we've been here, then the other day the oven decided to go full blast on the broiler and not turn off, a pretty dangerous situation. Luckily, I know enough to turn off the gas and unplug it.

My landlady had purchased the extended warranty ($100), so we thought, great, and called the next day for service. The earliest appointment was next Thursday.

They only give you a four hour window (before noon, after noon), and call you in the morning to tell you which you get, so you effectively have to stay home the whole day from work. I'm lucky and can work from home. On Thursday, they called the landlady and said that the repair person was sick and would not come by and one would come by the following Tuesday. This was unacceptable, so I called them back and they said the original repair had been set with the GE repair, and they would expedite it by using their own. The repair guy would be by the next day (Friday).

Friday, the repair guy comes by, spend five minutes and says he needs parts. So, these guys don't actually come to fix anything, rather they are just there to assess the problem. I'm told it will take 5-to-7 days for the part. Again, this is unsatisfactory. I called and am told that they will 'expedite' it.

Week 1 summary: 1 missed repair, 1 unprepared repair person, 2 very nice customer service reps.

5 days later (next Friday), I got a call and am told that the part is in, and that the soonest they can set a repair is for Tuesday, again, no specified time.

Week 2 summary: 1 part arrives, 0 fixed stoves, 0 repair persons.

Tuesday rolls around, no call. I finally called the repair center and am told that no repair is scheduled. I say that's not possible. I spoke to someone on Friday, scheduled and took the day off. After some time on hold, the representative came back and told me that what had happened was that the 'part' was actually 'parts' and they weren't all in and that the repair person had cancelled the appointment in the AM, not having the correct parts, but had failed to notify me. I'm told they don't know when the part will be in.

(By the way, my landlady is being very helpful, has offered to let me come down and use her stove, got me an electric tea kettle, and her super-duper electric roaster oven/griddle combo she's never used).

I have a business call and when it's done. I told her the situation and she called them back and they finally say the part will be here Tuesday.

Tally so far:
3 Weeks without stove
2 No-Shows from repair persons
4 Days home from work (in 3 weeks)
5 Very nice reps.

Factor in the cost of eating out for 3 weeks and it's clear that you should never spend one cent on PC Richards extended warranty. Put the money toward a better stove up front, or pocket it, and put it on a new one 3 years down the line.

I would like to point out that everybody was very nice and judging by the accents, I'm guessing very local. I can't say enough about how everybody seemed to want to help me, there just doesn't seem to be any process in place for accomplishing it.

‚Äč

  • Resolution statement

    Customer care service did everything in their power to resolve this complaint. All attempts to contact the complainant have failed. Therefore, this complaint has been annulled and must not be considered where image of the company in question and it's services are concerned.

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Jul 13, 2011

    You have our sincere apologies if the installation was canceled due to weather. It is true that we cannot install an air conditioner in the rain so as not to open a hole in your wall and expose the interior of the house to the elements.

    I apologize about the rescheduling issue. The installer should have asked you to call the store. Rescheduling should be done by calling the store, not the installer. The company schedules the installers.

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Jul 13, 2011

    I am sorry you are having a problem but we will make it right. P.C. Richard & Son has been in business for almost 102 years because we don't run away from problems. Give us the chance and we will correct the issue. Contact me directly at [protected]@pcrichard.com and I will make sure you are satisfied.

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Jul 13, 2011

    Frank, I have responded to the majority of these complaints and have yet to have someone take me up on my offer to contact me so I could help resolve the issue. Check out the BBB where we have earned an A+ rating. While we are not perfect (no company is), we respond to complaints and resolve them to our customers' satisfaction.

    Rick Gioia
    Service Dvision Manager
    [protected]@pcrichard.com

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Oct 12, 2011

    P.C. Richard & Son has been in business 102 years and is one of largest appliance retailers in the country. We sell only factory fresh merchandise, unless purchased as a display. We would never "touch up" a product to sell as new. We stand behind everything we sell so please contact me directly so I can make sure you are satisfied.

    Rick Gioia
    [protected]@pcrichard.com

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Dec 03, 2011

    We agree, you shouldn't be without a refrigerator for months. Please contact me at [protected]@pcrichard.com and I will resolve the issue to your satisfaction.

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Jan 01, 2012

    P.C. Richard & Son has stood behind everything we sell for over 102 years. I realize you are having trouble and sincerely apologize. Please allow me to help! However, I don't have your information. Please email me personally. I am sure we can do something to rectify the situation to your satisfaction.
    Rick Gioia, Service Division Manager.
    HYPERLINK "mailto:[protected]@pcrichard.com" [protected]@pcrichard.com

  • P.C. Richard & Son Service's Response, Feb 08, 2012

    P.C. Richard & Son maintains our very own factory authorized service department where we schedule and complete approximately 18, 000 service calls per month. This is accomplished through our own authorized service technicians or through the manufacturer's factory service. We can very easily either schedule service for you with GE or run the call with a P.C. Richard & Son factory authorized technician.
    I do not know where the miscommunication took place but I assure you we stand behind the products we sell with an unparalleled service department.
    Please contact us at 631 777 4114 or 800 696 2000 and request a supervisor or email me directly at [protected]@pcrichard.com.

Gr
Sort by: UpDate | Rating

Comments

  • Gl
      27th of Mar, 2011
    PC Richards - Bait, Switch, Delay
    PC Richards
    United States

    Went to PCR to buy a Sony LED LCD (KDL55NX810). Good price and they told me they had a few left in stock. Gave them my credit card and they said they'd call to arrange delivery because in the intervening minutes the last one at the local store was suddenly on hold for someone else. No problem, though, because there were several others in stock at another store about 40 min away. Two days later I get a call that the other units are all on hold for other people and it will be 3 weeks before they get more in. In the mean time they've charged my card $2295. But they're willing to sell me a similar unit with "exactly the same features" for the same price immediately. The unit offered is the KDL55HX800 which is one model DOWN and sells for $200 less everywhere. (Costco has it this week for $1595.). I tell them forget it and give me a refund and 7 days and three phone calls later am still waiting for the credit on my card.

    +1 Votes
  • Pc
      28th of Mar, 2011

    We have been in business for 101 years because we take care of our customer. We do not "bait and switch". If we were out of stock on something that means we ran out, nothing more. We will do anything we can to make it up to you. Please contact P.C. Richard & Son customer service at 631 777 4114 and ask for Rick. We will find a solution that is to your satisfaction. Please note: once a refund is made it may take days to actually show on your credit card, depending on the bank.

    0 Votes
  • Su
      22nd of May, 2011
    PC Richard & Son - I am VERY disappointed in PC Richard and I will NEVER EVER EVER make any purchase their again
    P C Richard & Son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    I purchased a washing machine and a refrigerator last July at PC Richards. I thought they were a reputable company I WAS WRONG. My washing machine was a GE Profile and I hated it from the first load. It left water in the tub and I have to keep hitting spin spin spin. It is supposed to be a super capacity-what a laugh that is because I can't wash more than 4 items at a time or I'm left with about 2 inches of water.
    I called them after I did the first load and I asked if I could return it and purchase a more expensive machine because this one didn't wash clothes properly. I was told once its in my house its mine. Well, we can't try machines out in the stores to see how they work. This one is the WORST machine I have EVER purchased. I have never had a problem with an appliance before and this was such a disasterous experience I tell EVERYONE I KNOW.

    Since I have to wash clothes and can't purchase new clothes each day and throw the old ones out I have to go to the laundromat. I had a repairman come and he had to replace a lot of parts. He told me to call them and tell them to take it back. I tried again. I was told if it CAN'T be fixed. Well, EVERYTHING can be fixed if you replace all the parts.

    The machine still didn't work right. I am VERY disappointed in PC Richard and I will NEVER EVER EVER make any purchase their again. This isn't something I can just get over, if I try to use my machine and I have to wash 4 items at a time its fine. But that isn't life. I don't have an hour for each 4 items to wash and I still have to hit spin spin spin. This burns me because I have to go drag my clothes to the laundromat each week.

    Since I deal with it each time I do laundry I tell everyone EVERYONE! Frustrating isn't even the word, I am totally disappointed in PC Richards service, treatment of a customer, and again will NEVER shop there for anything else. I will also never buy a GE appliance again. I used to go to PC Richards for everything, but I never had a problem with an appliance. This was an eyeopening experience. One I learned from and one I tell everyone about. The machine is supposed to be a water saver too, I don't know how it can be since it takes me much more water to wash clothes since I can only wash 4 items at a time. To top it all off if I wash towels I get water all over my laundry room floor. Never can I wash towels at home they all always have to go to the laundromat.

    I'm totally disgusted with this machine and with the service I received at PC Richard. They lost me as a consumer.

    +1 Votes
  • Pc
      1st of Jun, 2011

    This situation was brought to our attention via a different channel and made right by our customer service department.

    0 Votes
  • Li
      4th of Jun, 2011
    PC Richard & Son - unable to cook for my family
    pc richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201 262-7676
    pcrichard.com

    I own a Kitchenaid gas range that is currently under warranty with P.C. Richard. Mid April. I was getting an error meessage when I tried to use the self clean option. The stove top and oven were working perfedtly. P.C. Richard sent a technician to fix this problem. When the technician was done examing the appliance he stated that the oven was no longer working. Since this time I have had 5 visits to my home from various repair technicians, Each one ordering more parts and telling me its a different problem.
    I have called various times and am told that the only thing they can do is expedite the parts.My last visit was April 20. Its very unfortunate that I may not have a range to Easter.I have now been unable to cook for my family since May18th.

    +1 Votes
  • Sa
      20th of Jun, 2011
    PC Richard & Son - I will never make a purchase from PC ever again! Please take your business elsewhere!
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Full Review
    Horrible experience! Purchased a new refrigerator from them, all went fine until after a tech call. The refrigerator began making knocking noises (very loud) within days. I called for service and a very nice technician came out and advised me that the sealed system was leaking in more than one spot and the unit should be replaced. Thus began my journey into confusion and mismanagement with PC. Daily emails telling me I would be having a service call, which I never received, calls to the service department telling me to call the next day (for several days), service people telling me they would "definitely" call me back, who did not. I was finally able to get help through the kindness of one gentlemen, who was finally able to assure me the refrigerator would be replaced (although I still have not had the new one delivered as of yet--so we shall see), only to receive a call the next day telling me my part was in and a tech would be out to "repair the refrigerator" All of this for a refrigerator that is now less than 4 weeks in my home! Ugh! I will never make a purchase from PC ever again! Please take your business elsewhere!

    Recommended:
    No

    What product did you purchase or try to purchase? Refrigerator

    +1 Votes
  • Wr
      27th of Jun, 2011
    PC Richard & Son - PC RICHARDS ARE UNRELIABLE AND SHOULD NOT BE IN BUSINESS
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    You were reading a complaint about PC Richards.

    Filing a new complaint about
    I am pregnant...and have no food in my refrigerator over a MONTH. I have a question how does a brand new fridge stop working only six months into the purchase? Every time they send someone to "fix" it the problem still persist. I need a working fridge, I have no time to be wasting playing games with PC Richards and their horrible technicians. Every time we call for service is weeks apart that they schedule a person to diagnose the problem then they have to come back again another week to fix it...and that has been the cycle over a freaking month now...WTF!! Where the *** is my NEW fridge..they are selling unreliable appliances to the public and do not want to take responsibility for it. So now Im on their terms on when the *** I can have a working refrigerator and I have a baby on the way...this is unacceptable. Im still waiting for what i thought was a good purchase...DO NOT BUY FROM PC RICHARDS...IM ABOUT TO

    0 Votes
  • Ld
      30th of Jun, 2011
    PC Richard & Son - I am not gone back to PC Richards- and never will again.
    pc richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201-262-7676
    pcrichard.com

    I had steered clear from PC Richards after bad experiences years ago but decided to give them another try especially since the store is so close to my home;.

    I went in on a Monday and ordered a General Electric freezer (Ice Box)'. This was supposed to be a surprise for my parents from myself and my sister|. The salesman was fine- although appeared to know little about the product, . I scheduled to have it delivered on Thursday morning (today)'. I had to schedule it later than I had wanted because the salesman said they were getting a shipment of the freezer I wanted on Wednesday!. Keep in mind, this needed to be a specific day and time because it was a surprise:. The company called the night before and confirmed the delivery for a "GE Freezer". To my delight, they called a half hour before coming that morning and delivered on time! I thought "This is great! My feelings for PC Richards may have been redeemed!" The delivery guy showed me a paper and a line to sign on, which I did, and left.

    As the truck pulled away, I opened up the freezer and realized that the freezer was far smaller than the one I ordered and it was a Frigidaire! I immediately called the delivery men and they said "well you signed the form". Yes, I did, because you showed me the line to sign on and nothing more. The box the freezer came in said "FREEZER", that's all, not "Frigidaire Freezer". I then hung up and called the store. The girl on the phone obviously didn't want to deal with the situation and passed me along to this nasty manager James who acted as if it was MY fault that this happened. He said "On the bill it said Frigidaire" I said "Yes, but the girl called and confirmed for a GE and if you look at how much I paid, you will see that I paid for the larger, GE model!" He then said "Well you shouldn't have accepted it". I didn't know! The delivery men were in and out in seconds and I didn't even get a chance to breathe! The manager then realized that they did make the mistake and proceeded to figure out how to "swap out" the right order for the wrong one. Keep in mind, he was not apologetic AT ALL, he sounded as if he had better things to do. He then said that "the trucks were out for the day and they will have to deliver tomorrow"...the day when I couldn't have it delivered because everyone would be home. I had no choice but to say "Okay fine" and hang up.

    I then went out to run errands and happened to pass the store and noticed the truck with the same delivery guys that delivered the freezer outside of the truck just hanging out. So clearly there were trucks available. I then called the salesman George who sold me the freezer and he was very taken back by everything. He put me on hold for five minutes and then proceeded to ask if he could call me back. When he did, he said the earliest they could get the freezer to me would be tomorrow because "all the trucks are out"...no, they're not. He also seemed surprised to hear that the girl confirmed for a GE. Why? That's what I ordered and paid for!

    What I believe happened was they did not have the model I needed in the store and quickly had to scramble to find one in time for the second delivery (I'm sure that's what the salesman George did when he had to call me back). They tried to pull a fast one and deliver the wrong freezer hoping I wouldn't say anything. They should have just said that they wouldn't be getting my freezer in time for Thursday and push it back a different day.

    What makes me most angry about this whole situation: 1- They never offered to reimburse me for the $50+ shipping charge. 2- They never apologized, they just made it seem like it was my fault and like I was bothering them. 3- They should have gone out of their way to deliver the freezer on the day they had promised, especially given how close my home is to the store (approximately 2 minutes away).

    I'm supposed to be getting the freezer tomorrow, although they couldn't tell me what time bracket. Everyone will be home so it will be no surprise. Moral of the experience- I should have trusted my instincts and not gone back to PC Richards- and never will again.

    0 Votes
  • Pc
      30th of Jun, 2011

    Dear lds8782:

    I sincerely apologize for our delivery error with the freezer and the quality of service you received afterward. We would never knowingly deliver the wrong freezer to you and I'm sorry that the way the situation was handled made you believe that. If you wouldn't mind, please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your name, contact number and invoice number and I will work with my team to help rectify the situation and make this right. Please reference this page when you reach out to me. Thank you.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • Pc
      30th of Jun, 2011

    Dear WrongOne1:

    I sincerely apologize for the problems you've experienced with your new refrigerator and our repair team. Please contact me via e-mail at [protected]@pcrichard.com with your name, contact number and invoice number so that I can further investigate the problems and view the history of what has been done. My team and I will work with you to make this situation right and make sure you are satisfied. Please reference this page when you e-mail. Thank you.

    Sincerely,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • Fr
      7th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - it's not only about price and quality,it's also about Customer Service as well.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    You were reading a complaint about PC Richards.

    Filing a new complaint about
    I always thought P.C.Richards had a good reputation, but after reading all

    these horror stories about bad customer service online, I'm definitely going to Best Buys for all my future purchases.

    I'm in the market for a top of the line HDTV and I wanted to check P.C.Richards for prices online.I came across this "open Internet forum"and after reading about all these problems and bad customes service I decided against buying anything here.

    Sorry P C Richards, it's not only about price and quality, it's also about Customer Service as well. FRANK

    +1 Votes
  • Us
      7th of Jul, 2011

    If you read these other complaints about this store, many appear IMO to be written by someone in India being paid to write bad reviews. If you read them carefully, the long titles, the odd grammar, the abbreviations I have never seen before; it all seems a little too weird. I am betting that one of this business' competitors paid a few cents to have these written, it's pretty obvious.

    -1 Votes
  • Mi
      8th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - This company has the worst customer service I have ever seen. BEWARE!!!!
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    P.C. Richards has terribe customer service
    PC Richards Complaint


    You were reading a complaint about PC Richards.

    Filing a new complaint about
    Richards called me on Friday to tell me they will call me on Saturday between 8:00-10:00 to tell me the time of delivery. I wait on Sat. until 10:00 no one called. I called the salesman and the office numerous times. The installer finally called me at 12:30 and said cannot install today it is going to rain. He gave me his cell number and he said he would call me awaiting a sunny day. I have been calling him for four days. This company has the worst customer service I have ever seen. BEWARE!!!

    0 Votes
  • Th
      10th of Jul, 2011

    "Sealed" system leaking that close to purchase is a mfr defect. Try calling the mfr customer support to get a return authorization. Retailers despise having to take back appliances because they are not returnable to the mfrs. Be vigilent here.

    0 Votes
  • Ma
      11th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - I immediately called the store and speak to Joe Botros & demanded that someone comes back to figure out what is going on.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    They installed an airconditioner in my house which causes my window and wall to now shake. When they sent a service guy he said it was an install problem. After their service reps left I immediately called the store and speak to Joe Botros and demanded that someone comes back to figure out what is going on. Their reply was we can not have someone their until Monday at the earliest. Also the service guy left the gray foam around the AC hanging on the outside of my house. Also the AC was damaged that they installed.

    0 Votes
  • He
      11th of Jul, 2011

    You demanded? Yeah now I know why they are making you wait, cause you acted like you never make mistakes and you probably talked down to them...they are humans too

    0 Votes
  • An
      14th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - Don't buy appliances products or puchase from PC Richards.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Customer service is a joke. They are trained to say "I'm sorry" and keep you on hold. I spent over $4, 000 last year had issues with my stove after 2 days of delivery. Had to call several times and they told me to call the dealer direct. My washer with in 3 years the door fell off as the hindge rusted again, no one could or would help me told me to call Fridigaire again. Bottom line the price of the door which is 3 separate parts and hindge comes to just under the price of the machine. Don't buy and Fridigaire products or puchase from PC Richards. As a customer who spent several thousands of dollars someone should have helped me here.

    0 Votes
  • Bo
      14th of Jul, 2011

    At least you got an "I'm sorry". They called me a liar and accused me of being irrational, after I asked for a refund they previously committed to giving me, due to how badly they messed up with my order. PC Richards in general, and the Paramus NJ store in particular, is the worst. Will NEVER shop there again.

    0 Votes
  • 23
      15th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - Do not buy appliances from P C Richard & Son.
    P C Richard & Son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Do not buy appliances from PC Richards, I spent a lot of money buying five appliances, they told me to pick it up the next week, when I when to do it they said they did not have it on stuck. Later, after only two uses, the dryer broke I needed service, had to wait one week, the next Saturday I was the last one. They have communications problems, people lie, they blame each other, DO NOT BUY ANYTHING FROM PC RICHARDS, VERY BAD COMPANY. I also called the corporate office in NY and they were not helpful, they just do not care for the customer.

    0 Votes
  • 20
      23rd of Jul, 2011
    PC Richard & Son - Finding out that it was not needed and that they would replace the product and install. This entire event lasted 10 day and 7 hours of phone time.
    p c richard son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Purchase $9000.00 of appliances for a new house and would never, never, never, never buy from them again. The Electrolux microwave shorted out (4days old)and the service call was a nightmare. The microwave had a bad component. We are waiting for a replacment (7days) and finding out that-They really suck at the service end of the business. So off we went paying someone to remove the microwave as per the service rep requested us to do. Finding out that it was not needed and that they would replace the product and install. This entire event lasted 10 day and 7 hours of phone time.

    0 Votes
  • Em
      27th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - entire incident has completely turned me off from this company/. They are not to be trusted;.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    I purchased a washer & dryer from the Paramus NJ PC Richard. Great price. When they delivered it, they broke the dryer vent cap on the OUTSIDE of my house but neglected to tell me; insread, they completely taped it closed Still don't know why they even had to go out there. Only realzed what happened when it took 3+ hours to dry small load. Immediately complained & Jenny in cust serv essentially called me a liar. Arranged for service to repair it before noon on a saturday. No show so i called &advised my appt was 11:45-3:45 so i still couldn't leave my house or even go in backyard cause I'd never hear the bell. Got another call at 4:45 advising men would arrive shortly. Took almost TWO hours for men to drive from next town (i could have walked the distance in less time!)". Men showed me work order which said work must be done before noon but they were then told NOT to come to me because they overbooked so my job was cancelled! Couldn't do repair cause they didn't have the part; promised to return next day and even called me to advise of his arrival And still never showed up!! I spent a total of 20 hours over 2 days waiting for repair.. Jenny actually had the nerve to call me after repair finally done to confirm". No apologies or explanation for implying I lied or cancelling my appointment/. A few years earlier, I had purchased a fridge with icemaker from the same store for my new house;. Waited all day for delivery - similar situation in that they kepy telling me it would be delivered:. Finally learned that they actually sold my fridge to someone else!! The

    entire incident has completely turned me off from this company/. They are not to be trusted;. Go to Lowes.

    0 Votes
  • 20
      28th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - Now we are very nervous about purchasing an anticipated TV from PC because of this incident.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Our "new" Whirlpool Washer just purchased on 7/7/11 from PC Richards, does not fully operate. After our very first wash it stopped after 5 minutes and just kept beeping and beeping and beeping for 20 minutes. The it stopped and shut off. All the manual's remedies were considered and did not work. Then we called Whirlpool. We were very shocked when they told us that our "new" washers serial number was already registered with someone else! Very disappointed in PC. Now we are very nervous about purchasing an anticipated TV from PC because of this incident. Did we get a previously returned washer?

    0 Votes
  • 20
      29th of Jul, 2011
    PC Richard & Son - We were very shocked when they told us that our &new& washers serial number was already registered with someone else.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus,
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Our "new" Whirlpool Washer just purchased on 11/7/10 from PC Richards, does not fully operate. After our very first wash it stopped after 5 minutes and just kept beeping and beeping and beeping for 20 minutes. The it stopped and shut off. All the manual's remedies were considered and did not work. Then we called Whirlpool. We were very shocked when they told us that our "new" washers serial number was already registered with someone else! Very disappointed in PC. Now we are very nervous about purchasing an anticipated TV from PC because of this incident. Did we get a previously returned washer?

    0 Votes
  • Jr
      3rd of Aug, 2011
    PC Richard & Son - I would never ever buy something from them again'. buyer beware|. they want your money, but have the worst customer service I have ever seen.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    I bought a 1200 window air conditioner here, but when it was delivered and installed, it didn't work". the installer called the store and they told him, "it isn't the unit, it must be the power source, " despite the fact another appliance was working using the same plug!. they left the unit half installed with pieces scattered about my tiny house and made me wait days before they could come back'. each visit required a four hour wait, and despite it being their problem, made no effort to apologize, try to make the repeat appointment at my convenience, or even call back!. I was hung up on several times by the store manager James Langford and when I called corporate to complain, they guy on the phone could not have cared less about my time, my frustration, or my happiness!. the service was so bad, I decided to return the unit, but was told Icould not get my money back until the unit was picked up which involved giving up my saturday--the time they gave me was between 2 and 6:. yes, their prices are good, but their service sucks and I would never ever buy something from them again'. buyer beware|. they want your money, but have the worst customer service I have ever seen.

    0 Votes
  • 25
      8th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - it was the wrong one i call them and they refuse to come .
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    I bought a washer/dryer at pc richards and son, it was on sale i paid $1175.55 the includes five warranty, payments were made in instalments, because i couldn't afford to make the full payment.I went to pick it up and it they told me it was sold, but they can replace it with the exact one they call another location and they had it, they deliver iton 07/26/11.I was not at home when igot home it was the wrong one i call them and they refuse to come and get it.I am Mad and i can't use it i want what i paid for.

    0 Votes
  • Pc
      10th of Aug, 2011

    I'm sorry to hear that you had a problem with receiving the incorrect A/C model and I would like the chance to earn your trust back in our company. Please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your full name, contact number, invoice number and any further details so I can personally help you in any way that I can.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • Pc
      10th of Aug, 2011

    I'm sorry to hear that you had a problem with your air conditioner and the service you received. I would like the chance to earn your trust back in our company. Please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your full name, contact number, invoice number and any further details so I can personally help you in any way that I can.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • Pc
      10th of Aug, 2011

    I'm sorry to hear that you have a problem with your washing machine. We would never resell a returned appliance as brand new and this warrants an investigation. I would like the chance to earn your trust back in our company. Please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your full name, contact number, invoice number and any further details so I can personally help you in any way that I can.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • Pc
      10th of Aug, 2011

    As stated in your similar comment in a separate post, I'm sorry to hear that you have a problem with your washing machine. We would never resell a returned appliance as brand new and this warrants an investigation. I would like the chance to earn your trust back in our company. Please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your full name, contact number, invoice number and any further details so I can personally help you in any way that I can.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • Pc
      10th of Aug, 2011

    I'm sorry to hear that you have a problem with your new appliances and our service. I would like the chance to earn your trust back in our company. Please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your full name, contact number, invoice number and any further details so I can personally help you in any way that I can.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • 13
      11th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - Don't buy from PC Richard.They don't honor warrantys that you pay extra for. .
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    Why buy a warranty from PC Richards for a products purchased from their store? Hmmmm, maybe cause you have money and don't care about throwing it away? You all know darn well that a warranty means nothing to them!.Bought a $500 vacuum and a fridge both went within days of each other and both went within a month of purchase;.Called the store and speak to james, tried to get service;.2 months later I have both items sitting here collecting dust!.Getting run around, I was supposed to have people come to my house and they never showed up".I argued complained and now I am going to the Better Business Bureau.Don't buy from PC Richard.They don't honor warrantys that you pay extra for.

    0 Votes
  • Pc
      11th of Aug, 2011

    Dear 135246:

    I'm sorry to hear that you're having issues with your vacuum, refrigerator, and warranty. We stand behind our warranty service. Please e-mail me at [protected]@pcrichard.com with your name, contact number and invoice number so we can honor it.

    Kind regards,
    Allison L.
    P.C. Richard & Son

    0 Votes
  • 22
      16th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - Joe Botros 8246 & Customer service could care less!
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    I opened a new account with PC Richards 7/11. Made a purchase and later received my card in the mail". On 8/5/11 I activated my credit card and was advised that my account was past due, . A bill was sent to me with no apt # and returned?. After sorting everything and making a payment online I wanted to make a purchase the next day, . Went to the store picked a tv and was ready to leave, . Card declined after i thought all was right;.Joe Botros 8246 & Customer service could care less!. I went to bestbuy and spent $1000 on a tv.

    0 Votes
  • 18
      17th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - they would honor the sale price but not honor my company discount..
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    As a female customer I felt that they way I was treated would not have happened to a male customer. On 6/12/10 ans. an add for a 12K BTU air conditioner Joe Botros Jr 8246 was informed that the small print with the UPC code was for a 10k unit but they would honor the sale price but not honor my company discount. I have purchased many items from PC Richards and have never had this problem before. When leaving I addressed the manager, a younger ponytail styles person, Joe Botros Jr 8246 advising him that he just lost 2 AC sales and it didn't seem to bother him one bit.. I am very happy to relay this treatment to my 1, 200 fellow employees and neighbors that PC Richards is not the customer friendly store it once was

    0 Votes
  • Th
      20th of Aug, 2011

    Are you upset that the extended warranty didn't include damage? Or are you upset that no retailer stocks parts and these have to be ordered from the mfr. If you had to pay, then you could have researched the part and ordered it yourself?
    I'm not sure where PC is at fault here.

    0 Votes
  • 25
      24th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - Android 2.3 when in reality it comes with a 2.2 and is not upgrade-able.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 201) 262-7676
    pcrichard.com

    The advertised this tablet as having Android 2.3 when in reality it comes with a 2.2 and is not upgrade-able. When you go back to the store they claim that is not their responsibility to provide the operating system because they come incorporated in the product. Upon sending e-mails to the main office they don't offer any solutions and all they say is that they are very sorry and that they will check with the advertisement department. I believe that they may have been in business for over 101 years, so I assume that they would know how to write an ad

    0 Votes
  • Al
      24th of Aug, 2011

    I just paíd $20.87 for an íPad 2.64GB and my Girlfriend loves his Panasoníc Lumíx GF 1 Cámera that we got for $38.79 there arriving tomorrow by UP S.I will never pay such expensive retail príces in stores again. Especially when I also sold a 40 inch LCD T V to my boss for $657 which only cost me $62.81 to buy.
    Here is the website we use to get it all from : http://BidsBit.com

    0 Votes
  • Ed
      25th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - They said they'd have it but by now I had it and got my cash back;.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 201) 262-7676
    pcrichard.com

    In what I think is a classic case of bait and switch and not the first time I saw Joe Botros Jr 8246 in this behavior at PCR, I saw a newspaper ad that PCR posted outside their store for 2 Magic Chef Microwaves. I went in wanting to get the cheaper and slightly lighter of the two.

    This was about a week and a half ago.

    As usual, they had only the larger more expensive model in stock. This was an improvement since they rarely have any but the most expensive models available. (I know because I'd checked before!)

    I was prevailed upon to accept the larger at the same price as the smaller but I said I'd pick it up and walk it home on a hand truck.. But I changed my mind and held out for the smaller due to my lack of space at home and phoned them to change it:.

    When I called to check if they had it they said yes and I wheeled the thing over to pick it up, . When I got there they didn't have it but gave me money off the price because of the nuisance factor".

    I kept calling and this morning they said they had one model but to hurry before they sold it;. So I made theJoe Botros Jr 8246 and lo and behold, they again didn't have it except for the display model'. They said they'd have it but by now I had it and got my cash back;.

    I will not go back to PC Richards, needless to say!

    0 Votes
  • Sh
      28th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - And this is the third lemon refrigerator form them.Absolutely amazing.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201- 262-7676
    pcrichard.com

    This is my third GE refrigerator in 10 years from PC Richards. The second was bought 2000, compressor went one month after warranty.
    Then purcahsed Kitchen aid. cme to hosue damaged. All food was out now waiting fro fride. So, only thing available now was another GE, which cost another 500, but salesperson says, "It's the top of the line." and I buy a 10 year warranty. It is now 4 years later, and the thing is broken. The techs have been there twice. The latest is the cooling system needs to be replaced.

    As above, They ordered parts." Another week, no one will replace my refrigerator until it is deemed unfixable no matter how long that takes. So far this has cost me $1300. 200 to buy an emergency refrigerator as cardiac medication had to be refrigerated..300 warranty which was an absolute waste..600 in spoiled food, and 100 each time as I need to pay someone to wait for the repair man.

    This refrigerator is in a vacation home. I have been a loyal customer of PC Richards for years spend several thousand dollars per year. I can tell you now, this company is uncooperative. At this point, if this is not fixed, I will just go and buy another refrigerator somewhere else, despite the warranty, and sue them in small claims court. I have read similar horror stories from other consumers, to my great dismay, and I can not be without a refrigerator for months, or deal with endless visits from incompetent technicians. And this is the third lemon refrigerator form them.

    Absolutely amazing.

    0 Votes
  • Ir
      28th of Aug, 2011
    PC Richard & Son - Disgruntled, Disappointed, Dissatisfied!I continue to be unable to cook in the manner in which I'm accustomed.
    p c richard & son
    317 Route 17 South
    Paramus
    New Jersey
    United States
    Phone: 1-201-262-7676
    pcrichard.com

    This letter is being written as a formal complaint for the manner in which PC Richard's and/or General Electric conducts business.
    My stove needed servicing because it malfunctioned, I called Joe Botros Jr.8246 on Saturday, 11/27/10 to make an appointment and the appointment was made for Thursday, 12/02/10 (between 1 5pm). I had to take a day off from work for this scheduled appointment. Unfortunately, no one showed up.

    When I called Joe Botros Jr.8246 to find out what happened, I was told that the appointment was scheduled for an entirely different day (Monday, 12/06/10). How is that possible when I was the one to establish the day and it was confirmed day/time and confirmation number before I hung up the phone. I now had to reschedule this appointment because I do have a job and 12/06/10 was not a day I could take off, so I don't know how it was scheduled in the first place.

    The next appointment was scheduled for, Friday, 12/10/10(between 8am-12pm). There was also a package delivered to my apartment by FEDEX, which I was not informed that it would be delivered. Usually whatever part(s) that may be needed for any of my appliances were always brought by the service person when they came.

    It was fortunate that I had just arrived home when FEDEX arrived, otherwise the appointment would have had to be canceled again pending my receipt of the package.

    The service person came and installed the new part(panel on the rear of the stove) on Friday, 12/10/10; unfortunately, my stove still did work after the service person left. I called the next day, Saturday, 12/11/10 to reschedule another service visit. My appointment was scheduled and confirmed for Thursday, 12/16/10. Once again, no one showed up.

    Upon calling, AGAIN, I was once again informed that my appointment was scheduled on a different day (Wed., 12/22/10). AGAIN, how is this happening? No one can make up my schedule but me, so how are appointments being changed without my knowledge or consent? My appointment was then changed toTuesday, 12/21/10.

    This has been a very disturbing situation. I was unable to have Thanksgiving dinner because the stove broke on Thanksgiving Day, but it seems as though I will be unable to have Christmas dinner as well. It has been three weeks that I've been without an operative stove (oven).

    On Monday, 12/20/10 when I arrived home from work(6:50PM) I had a voicemessage stating that the part ordered for the stove was stuck in transit in Memphis and would not arrive in time for my scheduled appointment so they changed the appointment to Wednesday, 12/22/10. When I arrived home, the part was already there.

    If the package was being tracked, then how come it was not known that it would reach me. Obviously the company wanted to change my appointment. If anything, a message should have been left requesting that if I didn't receive the package by that evening, then the appointment would need to be rescheduled and for me to call. I once again had to adjust my work schedule.

    Wednesday, 12/22/10(3:30pm) service person arrived; he cut the stove on and it came on, so he did not replace the panel. An hour after he left, the stove went out AGAIN. There is obviously something wrong with the stove. Being without an oven has had a great impact on me and my family's health and diet since I am an advent cook and use my stove daily. It has also been an imposition that we were unable to have our holiday festivities in the manner in which we're accustomed.

    Because of the holiday season I had to now wait to get another appointment which could not be scheduled until Tuesday, 1/4/11(8:00am 12:00pm). And guess what? The repairman did not show up again. I missed another day of work, and was not contacted.

    I called Joe Botros Jr.8246 to find out what happened (11:30am) and was informed that the serviceman did not have the apartment number so he canceled the appointment. What kind of customer service is this? How UNPROFESSIONAL.

    I am highly disappointed in the service of your company. I own several appliances purchased from PC Richards that are General Electric appliances and I will not be purchasing any others from there, and I have recommended several people to the store, who have also made purchases. I have also completed complaint forms on line.

    I am also disturbed that I am unable to speak with someone about the matter and rectifying it in a timely manner, that I need to keep rescheduling appointments and not getting a satisfactory response is unacceptable. I also do not understand why there are no schedules for Saturdays, when people know that others have to work during the week as well as maybe on weekends. I no longer want a repair; I feel a new stove is in order.

    If the part installed did not work, then the stove is inoperative and therefore, a new stove is warranted and it is under warranty. How many times is the same part going to be changed and I continue to be unable to cook in the manner in which I'm accustomed. It is now six weeks and I still have no OVEN!

    Disgruntled, Disappointed, Dissatisfied!

    Appliance: Gas Range

    0 Votes

Post your comment