SUBMIT A COMPLAINT

Newspaper Archives / unauthorized payment

United States
Contact information:

Scam.
Original email came from Ancestry Support. Then Archive.com who is also Archives.com and NewspaperArchives.com
Yesterday I received a closed support ticket email from ancestrysupport.com

I cancelled my account 3 times and it keeps getting opened and they keep taking $49.95.
Emails from 2 people in support on 8/4 and 8/5 stating they can't find my info. The exact same email sent twice.
I have been trying to resolve this issue for quite some time.

This morning I was able to contact customer support and have been told my account is now canceled, even though it states it's a limited account, meaning closed, and I will be getting this years payment returned.
However, you will see below that my account was canceled in 2014 and 2015 after they took $49.95 from my account.
I want the 2014, 2015 2016 payments returned. I canceled my account immediently after opening as it was no use to me.
I was told that returns prior to 2016 need to be handled online through [protected]@archives.com.
I emailed then and it was returned undeliverable.

I then got an email yesterday stating my support ticket was closed.
The woman I spoke to today said she found my account and all info is there in the notes.


Hello Gina,
Thank you for contacting Archives.com in regard to your difficulty cancelling your subscription. We apologize for the frustration caused, but we're more than happy to assist you in locating and cancelling this account.

Unfortunately, we're not able to locate your account or purchase with the information you provided. We searched for the email address you indicated, [protected]@gmail.com, but it's not linked to your account. Do you have another email address you might have used to establish your account?

We also searched using Gina xxxx, the name you provided, but it didn't match any accounts. Is it possible you used a different name?

Can you locate the email confirmation you received when you opened the account? That email will contain the order and/or receipt number along with the date of purchase.

Any additional information you can provide us to help locate your account is most appreciated.

If you need additional assistance, please feel free to reply to this message or call us at [protected] between the hours of 9 AM to 11 PM Eastern, seven days a week.
Sincerely,
Patrick
Customer Solutions Associate
Archives.com
For more information regarding our products, please follow the links listed below.
Online Help | Learn from Experts | Blog


Gina Hinckley
Aug 5 (4 days ago)
to archivessupport
No I can't. I do't have an acctive account because I canceled it three times. Once just after I opened it for the FREE Access, closing it on the very same day. I then canceled it again, even though it said the account was inactive after you took the $49.99 in July 2015, I then canceled the inactive account recently after receiving a renewal nitification. I CAN send you the payment from my statement showing that you took the money. If my account is inactive and doesn't exist why would I yet get another renewell email? This is all crazy!
Gina xxxxxx

On Thu, Aug 4, 2016 at 7:05 PM, [protected]@archives.com wrote:
Hello Gina,
Thank you for contacting Archives.com in regard to canceling your subscription.
When reviewing your account, we don't show an active subscription. We've searched for the email address you indicated, [protected]@outlook.com, but it's not linked to your account. Do you have another email address you might have used to establish your account?

We also searched using gina xxxxx, the name you provided, but it didn't match any accounts. Is it possible you used a different name?

Can you locate the email confirmation you received when you opened the account? That email will contain the order and/or receipt number along with the date of purchase.
Any additional information you can provide us to help locate your account is most appreciated.
If you need additional assistance, please feel free to reply to this message or call us at [protected] between the hours of 9 AM to 11 PM Eastern, seven days a week.
Sincerely,
Amber
Customer Solutions Associate
Archives.com
For more information regarding our products, please follow the links listed below.
Online Help | Learn from Experts | Blog
ref:_00D15EQ03._50015V6yMz:ref


Reply
ORDER CONFIRMATION WITH CORRECT INFO.
Aug 5 (4 days ago)
to archivessupport
Here is the info on your site about my acct.

Account Information

First Name:
gina

Last Name:
xxxxxx
Email:
[protected]@outlook.com
ZIP Code:
01890
Password:

*********

Here is the transcript from me last year. I tried to contact you regarding the debit from my account. I canceled immidiately after opening the account.
Please return my $49.95 and do not charge my account again.

Gina xxxxxx

8/28/15
to accessinfo

Hello,

Last year I did a trial membership and canceled. In August you charged my account $49.95. When I received the email stating I was going to be charged an annual fee, I went to your site and tried to log on. I was sent a new password to do so. My account showed NULL under membership. To make sure it was in fact NULL, I tried to search for something. It was indeed NULL. Since I was charged I decided to try to use your site. It is still NULL. It askes me to sign up. Please refund the fee of $49.95. It went through under [protected]@outlook.com and my bank account shows a 490641 after your debit.

Thank you,

Gina
****************************************************

Hello gina,

Thank you for contacting Archives about your membership.

As requested your membership has been canceled effective 8/9/2016.

Order id: [protected]

You will continue to have access to your account until 12/10/2014 9:19:32 AM, after which time you will forfeit all membership privileges and lose access to any information you have saved or uploaded to Archives.com. You can re-activate at any time by visiting http://www.archives.com/member/ and entering your email address and password.

Gi
Aug 09, 2016

Post your comment