The most trusted and popular consumer complaints website
Explore your opportunities! Create an account or Sign In

[Resolved] JustAnswer.com / fraud/deceptive advertising

1 United States Review updated:

To put it succinctly, JustAnswer.com was at the time of my joining, November, 2, 2010 a risk free 30 day trial for $60. It stated that for THAT 30 days I could ask as many questions I wanted for $60 and could cancel anytime and would not be bound to any contract yada, yada. It was simply to check them out.

I did and LOVED the person I received, however, I had not realized (my own fault) the JustAsk was a non-legal advice site. Well naturally, all my questions were legal and since the person I worked with was so great I even gave him a bonus (he deserved it IMHO). That was the last time I used the site, perhaps the 2nd and 3rd or whatever to respond to his queries. I spoke to him a last day and may have continued yet JustAnswer wanted MORE MONEY! What happened to TRIAL UNLIMITED. So I cxled within the 30 day period and they said IF I DO THAT, I WILL BE CHARGED FOR EVER ANSWER EVER RECEIVED. What is this all about? What do I do? I'm barely making it on my own thus JustAnswer. Why do they prey on people like us? EVERY ANSWER? Sometimes it was one sentence. What was the $60 UNLIMITED 30 DAY TRIAL ABOUT?

They answer any email "pronto" to threaten me but NO ANSWER for help. What is this? All my best. BE CAREFUL!!! Squeaks going broke

  • Resolution statement

    Customer care service did everything in their power to resolve this complaint. All attempts to contact the complainant have failed. Therefore, this complaint has been annulled and must not be considered where image of the company in question and it's services are concerned.

  • JustAnswer Customer Care's Response, Sep 22, 2010

    Dear Aisha,

    I'm sorry to hear that you may not have recieved a response to your inquiry. I have sent you a message in order to take care of processing your refund.

    You may also use the automatic refund tool that is located on our Terms of Service page.

    Please feel free to reach out to me if I can be of any further assistance.

    -Adam
    JA Help

  • JustAnswer Customer Care's Response, Jan 13, 2011

    Dear Unsatisfied,

    I’m very sorry to hear about your experience. I’m Adam and I work for JA. I have sent you a private message so I can take care of your refund immediately.

    You may reach us anytime through the Contact Us link on our Help page. Our Customer Support team is available 24/7 to help.

    Please let me know if there is anything else I can do. We’re here to help and we’ll work with you until you’re satisfied.

    - Adam

Sq
Sort by: UpDate | Rating

Comments

  • Gl
      11th of Jun, 2009
    0 Votes
    Justanswer.com - money
    justanswer.com
    4 saint egnatios dr.
    newport news, va,.
    Virginia
    United States
    Phone: (757)-223-7085
    g_denlinger@yahoo.com

    took money out of my bank account and wasn't supose to, complaint details is in subject of complaint. thank you gloria j. denlinger. i did not accept any answer's i received so they told me i would receive all my money back in my account in four days but instead the took twice as much more out and made my account over drawn bt 148.00.

  • Ja
      14th of Jun, 2009
    +1 Votes

    Hello Gloria,

    I just took a look at your question and your account. I see that you asked the following question about your TV on 6/8 at 6:25 PM EST:
    http://www.justanswer.com/questions/26ja7-name-xxxxxx-x-xxxxxxxxx-having

    You corresponded with the Expert. He tried to help you, but you stated: "IDON'T HAVE THE EDUCATION TO DIY."

    We refunded your payment that same night, at 4:34 AM EST. (We have 24/7 Customer Service.) It looks like you asked the same question again later that night and that payment was refunded at 9:38 AM.

    The total of those 2 payments were $34 and that is all of the payments that were made to us by you. Both were refunded the same night.

  • Wi
      10th of Jul, 2009
    0 Votes
    Justanswer.com - terrible service
    Oklahoma
    United States

    I paid $ 23 for some expert advice. what i got was ripped off, answer was not correct and cost me a few hundred in mechanic bills.

  • Vi
      10th of Oct, 2009
    0 Votes
    Justanswer.com - Unauthorized money payment
    England, East Sussex
    United Kingdom

    I submitted a question to Justanswer and paid £6.30. I was told the money would only be taken from me if I accepted an answer. I haven't had any answers at all but the money has been taken.

  • Ed
      24th of Oct, 2009
    0 Votes
    Justanswer.com - did not except answer charged anyway
    ed beskid
    Rhode Island
    United States

    answer was not exceptable and did not select accept but my cc was charged anyway now i have to fight with my cc company

  • Ro
      16th of Dec, 2009
    0 Votes
    Justanswer.com - Overcharged
    Just Answer.com
    California
    United States
    justanswer.com

    Used their medical site 12/14/09. Agreed amount was $18.00. One question asked, One accepted answer. Case closed, right? No!! They double charged the amount agreed upon $18 now totaling $36 and on top of that I was charged an additional $52.20!!! My intention now is to go to my bank and file fraudulent charges against justanswer.com as the do not respond to any of my inquiries.

  • Ca
      28th of Feb, 2010
    -1 Votes

    I asked a questions at Justanswer and they couldnt answer so all I did was click the help button and ask for a refund and I had my deposit back in less than 24hrs.

    Since then I have asked a lot more questions and had a great experience with all of them.

    No offence dude but if you did not read the instructions where it says you have to pay a refundable deposit then that is your own stupidity that you did not ask for it back

  • Di
      13th of Mar, 2010
    0 Votes
    Justanswer.com - no response but charges
    United States

    Claim to have expert for a specific state for legal but the ones that pop up are in other states and of course receive no reply. I just request to close my account given they continued to ask for a depost which ended up to $60. No way to contact them and definitely disappointed. I had used them before for other questions, but the legal is definitely a joke

  • Ju
      15th of Mar, 2010
    0 Votes

    Hi there. We're sorry you weren't able to get the response from a legal Expert in your area. Please contact info@justanswer.com and we'd be happy to help you get your response answered by the appropriate Expert or provide a refund. Thanks!

  • Sh
      15th of Mar, 2010
    0 Votes

    I am in the same boat. Just charged $83 for a $28 question.

  • Ch
      9th of Apr, 2010
    0 Votes
    Justanswer.com - question asked no answer sent back
    justanswer.com
    United Kingdom

    I asked a question to one of their solicitors, I never received an answer, but they took £11 from my account. I have sent two emails to into@justanswer.com asking for my money back. I have not received any reply.

  • Ni
      13th of Apr, 2010
    0 Votes

    Dear Christine,

    I’m very sorry to hear about your experience. I’m Nick and I work for JA. I have sent you a private message so I can take care of your refund immediately.

    Of course, you may use the automatic refund tool which is available in our online Terms of Service. Our customer support team is available 24/7 to help and responds within 24 hours.

    Please let me know if there is anything else I can do.

    - Nick
    JA Help

  • Em
      7th of May, 2010
    0 Votes

    JUST ANSWER - SUCH A SCAM. I made my good will deposit, asked my question, a stupid question about a Treadmill, never got a reply, cancelled everything on the same day, BUT still they deducted there fee from my account. There are no contact details, NO WAY to get your money back.

  • Gr
      6th of Jun, 2010
    0 Votes
    Justanswer.com - No response to question.
    JustAnswer.Com
    New South Wales
    Australia

    I asked JustAnswer a question regarding a fault in my washing machine. No response after a few weeks. I have no faith in this "company".

    I have since requested a refund. I won't hold my breath, but will lodge another complaint when it doesn't happen in about 3-5 days.

    My advice is DO NOT DEAL WITH THIS COMPANY.

  • Ni
      7th of Jun, 2010
    0 Votes

    Dear GregIsTaken,

    I’m very sorry to hear about your experience. I’m Nick and I work for JA. I have sent you a private message so I can take care of your refund immediately.

    Of course, you may also contact us anytime through the Help page on our site. Our customer support team is available 24/7 to help and will respond within 24 hours.

    Please let me know if there is anything else I can do.

    - Nick

  • An
      27th of Jun, 2010
    0 Votes

    I have the same problem. I had one question on March 2010 (agree to pay $35.00 for one time question) . Just answer billed me for $35.00 on both April and May!
    I will raise the dispute with American Express tomorrow.

  • An
      27th of Jun, 2010
    0 Votes

    I have a problem wiht the Justanswer billing practice. I had one question with Justanswer on March 2010 (agree to pay $35.00 for one time question) . Just answer billed me for $35.00 on both April and May!

  • Pa
      14th of Aug, 2010
    0 Votes
    Justanswer.com - Did not get what I paid for.
    Justanswer.com
    California
    United States
    justanswer.com

    I paid to have my question submitted to an "expert" and I received an email stating if I want to view the answer I have to pay an additional $3! And when I try to log in to the site and/or ask for help on their help page I keep receiving a message "This email address already exists in our system." This just a way for them to avoid contact with you.

  • An
      18th of Aug, 2010
    0 Votes

    I did not accept your answer and you took 18.00 out of my cc account.
    You are a big fraud.

  • An
      18th of Aug, 2010
    0 Votes

    never again

Post your comment