Menu
Bank Islam Malaysia
Bank Islam Malaysia Customer Service Phone, Email, Contacts

Bank Islam Malaysia
reviews & complaints

www.bankislam.com.my
www.bankislam.com.my

Learn how the rating is calculated

1.1 115 Reviews

Bank Islam Malaysia Complaints Summary

2 Resolved
113 Unresolved
Our verdict: If considering services from Bank Islam Malaysia with a critical resolution rate, extra caution is advised. Examine detailed customer feedback to understand the severity and nature of unresolved issues. Be prepared for the possibility of unsatisfactory responses and have contingency plans, including seeking assistance from consumer advocacy groups if necessary.
Verified
The authenticity of the customer service contact information for Bank Islam Malaysia has been meticulously verified by representatives from ComplaintsBoard using our proprietary verification system.
Get notifications about new complaints and reviews of Bank Islam Malaysia. We promise not to send you any unrelated messages.
Share
Claim Your Business
Take control of your profile: address complaints and engage with reviews
Write a review File a complaint

Bank Islam Malaysia reviews & complaints 115

Sort by:

Newest Bank Islam Malaysia reviews & complaints

ComplaintsBoard
S
12:18 am EST

Bank Islam Malaysia pembuatan kad atm

Saya datang dengan salinan pengesahan jabatan pendaftaran negara, lesen memandu dan bersedia dengan menyerahkan cap jari saya tetapi bank islam cawangan ayer keroh masih tidak beramalan mengikut keadaan dan hanya memerlukan cap jari yang dalam salinan kad pengenalan yang sah. Dengan kehadiran saya, dan alat berkaitan yang berada di pihak bank sudah tentunya boleh mengambil cap jari saya.

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
T
7:01 pm EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia pembiayaan kenderaan

Dua minggu lepas saya diberitahu saya ada lebihan bayaran sebanyak lebih kurang RM1000+. So saya minta utk refund blk duit saya. Tp minggu lepas ada call dr bank islam beberapa kali. Sblm tu saya tak jawab sebab nombor tak dikenali. Finally saya jawab call, tp sbb pemanggil meminta maklumat peribadi terlebih dahulu, saya tak layan. Saya contact sendiri bank islam dan ms tulah saya diberitahu ada tunggakan bayaran sebulan. Rupa2nya lebihan bayaran sepatutnya sebulan je! Mcmana ni? Macamana you all buat kerja? Dua kali sy call dan sy katakn sy akn bayar slps gaji nnt. Tp keesokan harinya saya dapat lg call dr bank islam dan mengatakan sy tak bayar sebulan! What the hell?! Perkara ni timbul bkn sbb sy tak bayar, tp bank islam yg SILAP refund! Bbrp kali sy bercakap dgn pihak bank islam, tak ada seorang pun yg MINTA MAAF atas kesilapan tersebut! Ini ke yg dikatakan bank ISLAM?

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
Y
9:44 pm EST

Bank Islam Malaysia prosedur buka akaun tak masuk akal dan staf tak beri maklumat betul

Saya pergi ke kaunter untuk buka akaun di ipoh pg ni.. Sy tanya bkp prosedur buka akaun.. Sy staf th, beria nk tgk kad kuasa.. Lyankan, lepas tu staf 1 beritahu perlukan ic dan lesen.. Mmg ada la tu, jd staf 1 bg borang untuk isi then serah semula borang bersama ic dan lesen.. Kemudian staf 2 beri 2borang kecik utk diisi nama dan tndatgn.. Bila nk siap isi dtg staf ke3 beritahu sy kene sediakn 3dokumen untuk buka akaun. (ic/lesen/salinan buku tabung haji). Psl pe nk buku th plak, apa gila nya nk buku th.. Ada dlm sop ke? Buang masa saya..

Read full review of Bank Islam Malaysia
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
P
12:43 am EST

Bank Islam Malaysia severe employee service

Valid Place: Bank Islam Prima Gombak.
Date: 26/12/2018 (Wednesday)
I had mistakenly put the paper money in the syilling machine. I reported to the workers and they have belittled me in front of many customers and laughed at us. After I reprimand them silent but still unprofessional and not apologize. Please ask the relevant authorities to take action. Thank you. The employees involved are women workers, the Account Book opening section and a woman (believed to be in-house staff and a male worker who was asked to open the coin machine) was very rude to shame and humiliation.

Read full review of Bank Islam Malaysia
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
Y
2:47 am EST
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia servis terhadap pelanggan yang tidak beretika

Saya adalah seorang Guru yg bertugas di Sabah. Untuk makluman pihak tuan, saya telah hadir ke Bank Islam Kota Kinabalu pada 5 Disember 2018 (Rabu) pada jam 10.30 pagi kerana saya bercadang untuk membuka akaun simpanan. Tetapi, pegawai bank wanita yg bertugas di kaunter memaklumkan bank pada masa itu sangat sibuk dan hanya satu kaunter sahaja yg beroperasi. Pegawai Bank wanita itu memberi saya borang utk tujuan membuka akaun simpanan lalu meminta saya melengkapkannya dan hadir semula ke Bank Islam pada hari lain dgn membawa borang yang lengkap diisi. Pada Jumaat, 7 Disember 2018, jam 9.00 pagi saya hadir sekali lagi. Setelah no.giliran dipanggil saya dilayan oleh seorang Pegawai Bank lelaki dan meminta untuk menyerahkan IC dan Lesen Memandu. Saya telah disiasat seolah-olah seorang penjenayah kerana pegawai tersebut mendesak sebab/alasan saya membuka akaun simpanan sambil berkata kasar bahawa tidak ada keperluan untuk saya membuka akaun Bank Islam. Pegawai tersebut juga berasa sangsi tanpa sebab sehingga menyoal perkara yang tidak masuk akal spt berapa akaun bank yang saya ada, dan menyoal saya yg saya tahu ttg bank islam. Saya turut dipanggil ke kaunter lain dan mereka meminta saya untuk membuka HRMIS. Setelah menyemak data HRMIS saya, barulah pegawai itu mengurus untuk buka akaun. Saya berasa sangat kecewa dengan layanan staf berkenaan kerana begitu sangsi seolah-olah saya ada agenda tersembunyi. Saya benar2 tidak faham dgn sikap staf tersebut. Saya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.

Read full review of Bank Islam Malaysia and 2 comments
Hide full review
2 comments
Add a comment
F
F
fifa dar
, US
Aug 01, 2019 5:09 am EDT

Sama la dkt BIMB Kubang kerian.. nak buka akaun simpanan bukan main susah. Mcm2 dia tnye.. ya allah mcm kite ni penjenayah. kenape nk bukak akaun bank islam? Betul ke ni nk bukak ke ade niat lain? Wtfishhh punye staf!
Siap ade staf perempuan bagitau you buka akaun ni you xboleh buat transaction.. orng xboleh nk bain-in duit dkt you and vice versa.. i was like ? Apakah? Habis tu nk bank in duit dkt mak ayah kira xboleh la?
Ya allah sabar je lah... lps 2 jam baru siap kad 😥 1 jam tunggu staf nk siasat apebende la lps 1 jam baru dia bagi nombor... ...

Y
Y
Yob Mier
, US
Jan 10, 2019 9:24 pm EST

Nasib kita serupa la..saya pergi ke kaunter untuk buka akaun di ipoh pg ni..sy tanya BKP prosedur buka akaun..sy staf TH, beria nk tgk kad kuasa..lyankan, lepas tu staf 1 beritahu perlukan IC dan LESEN..mmg ada la tu, jd staf 1 bg borang untuk isi then serah semula borang bersama ic dan lesen..kemudian staf 2 beri 2borang kecik utk diisi nama dan tndatgn..bila nk siap isi dtg staf ke3 beritahu sy kene sediakn 3dokumen untuk buka akaun.(ic/lesen/salinan buku tabung haji).psl pe nk buku TH plak..ada dlm SOP ke?buang masa saya..

ComplaintsBoard
B
11:29 pm EST

Bank Islam Malaysia service

Salam tuan puan. Saya ingin complain tentang service bank islam di cawangan kuala krai. Sangat teruk. First, parking. Ya Tuhan ku betapa seksanya nk cari parking nk ke bank islam dicawangan kuala krai. Tempat yg sangat tidak strategik. Perkara kedua, staff perempuan yg dingan nk mati. Orng tnya acah layan x layan . Allahu berikan diriku ini kesabaran . Staff memang perangau dingin nk mampos mcm kubur dia automik digli sndri. Ketiga ialah mesin no giliran. Bagi sy ianya tidak begitu sistematik dan perlukan detail bagi memudahkan pengkhuhusan angka giliran. Saya ni jarang nk marah ormg. Tapi puan tuan sila ambil tindakan.terima kasih

Read full review of Bank Islam Malaysia
Update by Baiki servis anda
Nov 24, 2018 11:49 pm EST

Dari pkul 12 ni nk msuk jam 2 dah ni anjir

Update by Baiki servis anda
Nov 24, 2018 11:49 pm EST

Weh babi aku tnggu lama anjing. Servis babi apa ni lancau. Kimak xkesiankan orng

Hide full review
ComplaintsBoard
A
9:32 pm EST

Bank Islam Malaysia atm card

saya telah tukar kad baru pada awal tahun 2018 di bank islam tanah merah. beberapa bulan lepas kad saya telah hilang & telah buat report polis serta membuat kad baru di Bank Islam Subang Jaya. Pegawai tersebut tidak meminta sebarang report polis jadi saya perlu membayar RM12 untuk tukar kad. Bagi kad ATM maybank, pegawai maybank bertanya sekiranya ada report dan saya majukan serta dapat tukar tanpa sebarang caj. Bagi Kad Bank Islam yang ditukar tadi, telah tidak aktif pada minggu lepas dan pada hari ini 18/11/18 saya telah membuat panggilan di call centre dan dimaklumkan kad saya adalah kad lama! dan diminta pergi membuat pertukaran di bank islam semula. Jadi apakah tiada customer centric disini walaupun kesalahan adalah dari pihak bank. Saya perlu mengeluarkan kos semula untuk pergi ke sana dan membazir masa saya atas kesilapan pihak bank?

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
N
8:12 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia I am complaint about bad service of bank islam

I has been do the personal financing with the bank islam..but bank islam take my money 2 times in one month..when i call the bank islam customer service, they said the money can be refund and ask me to go to the bank islam branch..when i went to bank islam branch..the employer said cant be refund. Bank islam should't take my money without my permission. Please take the action with my complaint..tq.

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
A
4:18 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia rude staff and bad services

Sunday, 26 Aug 2018
Customer service yang sangat teruk dan staff bersikap kurang ajar. Tidak mesra pelanggan, merengus dan menjawab pertanyaan pelanggan dengan kasar. Very unprofessional and such attitude cannot be accepted at all when you're dealing with customer especially the elderly as a frontliner officer. Respect us as a customer as how you want to be respected when you are the 'customer' .

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
M
4:38 am EDT

Bank Islam Malaysia being push & rude

Saya menerima panggilan dari Bank Islam Insurance pada hari ni (14/8/2018) pada jam 5.04pm sebanyak 2 kali melalui no :03-[protected]

Dengan menggunakan nama Amirul, beliau cuba memperjelaskan produk yang cuba diperkenalkan. Namun, dengan nada yg sopan, sy menolak penjelasan & penerangan beliau dgn berkata pada beliau "Sorry Amirul, I'm not Interested!"

Malangnya, Encik Amirul enggan menerima penolakan saya & terus mendesak saya untuk mendengar penjelasan dari beliau!

Walaupun berkali-kala katakan yang saya tidak berminat dan saya juga telah meninggikan suara berkata saya tidak berminat, Amirul berterusan mendesak saya.

Buat pertama kali dalam sejarah saya, seorang kakitangan bank, enggan menerima penolakan jualan beliau dengan desakan yang seolah-oleh terdesak (desprate) menjual produknya.

Eroniknya, adakah staff-staff ini tidak diajar bagaimana cara penerima "rejection" dengan cara yang baik @ staff-staff ini TERDESAK menjual produk bank berdasarkan sasaran jualan..!?

Adakah pihak bank mengamalkan polisi baru dalam mencipta kesedaran kepada pelanggan untuk produk baru Bank Islam dengan mendesak Staf beliau memastikan setiap mesti mendengar penjelasan beliau?

Please train ur staff appropriately..

Honestly, I really disappointed with Bank Islam service! In the branch, the service very slow & on the phone ur very pushy & RUDE! I become one of ur customer just because the "ISLAM" in ur company advertisement! Otherswise, u service just worst then Conventional Bank.

By the way, my name Aza & I'm ur Bandar Enstek, Nilai customer!
U may reach me at [protected]

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
M
4:08 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia home refinance dan sikap personnel terhadap pelanggan

Saya Puan Maziah Mohd Ali mempunyai akaun home loan dengan Bank Islam.Pada 1 August 2018, saya ada bersama suami ke cawangan Bank Islam Seri Manjung Perak untuk pertanyaan berkenaan refinance home loan.Kami berjumpa dengan Personnel Pn Nor Salawati Mohamad Said (Assistant Manager Seri Manjung Branch) dan membuat pertanyaan berkenaan refinance.Beliau pada mula melihat rekod kami dikomputer dan yakin kami bole proceed dgn pemohonan.Cuma beliau agak mengeluh kerana pemohonan saya kali ini menggunakan akaun syarikat sebagai dokumen pendapatan.Tidak seperti sebelum ini saya gunakan slip gaji lebih mudah utk diproses mengikut kata personnel tersebut.Banyak proses & paper work kononnya.Beliau arahkn saya utk whatsapp gambar terkini rumah.Semua dokumen saya telah sediakn dan email kpd beliau pada hari berikutnya.Kebetulan hari yg sama saya ada juga submit permohonan refinance dgn Bank Rakyat.Selepas whatsapp saya menunggu hampir seminggu utk Pn Nor Salawati whatspp saya untuk feedback berkenaan pemohonan tetapi tiada apa whatsapp diterima sehingga saya terpaksa whatsapp & bertanya sendiri kepada beliau.Beliau memberi alasan sedang bercuti & balik bercuti akn semak dokumen.Sehingga lah pada Khamis 9 August beliau bertnya berkenaan income tax kemudian kembali senyap tiada jawapan atau invitation utk saya isi borang & sebagainya.Selasa 14 August 2018 saya mendapat maklumbalas dari Bank Rakyat refinance saya lulus & saya agak hairan kenapa sehingga itu Bank Islam tiada jawapan.Saya akhirnya whatspp Pn Salawati berkenaan status refinance saya & akhirnya baru beliau call saya & menyatakan pemohonan refinance saya gagal dengan alasan monthly income tidak layak untuk pemohonan refinance.

Disini saya ada tiga persoalan, pertama bagaimana dia check kelayakan saya secara official sedangkan tiada borang perlu diisi sekurang-kurangnya untuk check CCRIS & CTOS saya.Kedua bagaimana Bank rakyat menyatakan saya layak memohon refinance berdasarkan dokumen yg sama saya hantar ke Bank Islam.Ketiga kenapa Pn Nor Salawati tidak memaklumkan saya berkenaan status pemohonan sehingga saya bertanya barulah beliau menghubungi saya iaitu selepas 2 minggu.
Ini menyebabkan saya berfikir beliau ini sengaja malas untuk membuat paper work & acuh tak acuh terhadap pelanggan.Sikap & komitmen beliau pada pelanggan amat dikesali.Ini memburukkan imej bank Islam keseluruhan.Saya juga telah membuat aduan melalui telefon dan bercakap dengan Cik Izan.Harap pihak Bank Islam dapat melakukan siasatan atau Domestic Inquiry terhadap Personnel Pn Nor Salawati ini agar beliau tidak mengulangi perbuatan sama kepada pelanggan yang akan datang.Bagaimana beliau boleh menjadi Assistant Manager cawangan sedangakn sikap dan komitmen beliau terhadap pelanggan bole dipertikaikan.Saya bersedia untuk bekerjasama dalam aduan ini.Terima kasih.

Read full review of Bank Islam Malaysia
View 0 more photos
Hide full review
ComplaintsBoard
K
6:07 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia about mobile number maintenance

on 13/08/2018 I try to register about my phone number, but unfortunately I try about more than 10 times! It's call me to register to my nearest bank!
I don't understand why if your website has provided can register my phone number why do I still need to waste my time go the bank just do for the Mobile Number Maintenance just to get my IAC?
It is so terrible! Hope Bank Islam can solve this problem soon!
Thanks a lot!

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
M
12:07 am EDT

Bank Islam Malaysia unethical attitude

Saya ada pergi untuk membuka akaun bank islam pada 12 ogos 2018 di wakaf bharu dalam pukul 11.40. Memang bank islam ni tiada pegawai ke dekat tempat tiket untuk guide customer untuk guide cara buka akaun dan dokumen yang perlu dibawa. Bank ni bukan tempat hari hari orang pergi mana lah nak tau selok beloknya. Dahla tunggu lama untuk dapat turn, bila dapat turn jumpa pulak denga pegawai bank kaunter 7. Makcik dengan muka bengis.. Dahla tanya dengan nada marah marah lepastu bagitau yang kaunter dia tak guna nombor kena isi borang dan tunggu giliran. Tunggu nombor tu punya lah lama lepastu tak boleh bukak akuan sebab kena bawak surat beranak padahal dah cukup umur. Ayat dia tu serius buat orang nak marah. Baik berhenti je kalau attitude teruk macam tu

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
M
6:52 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia saving accounts

Saya selaku pelanggan bank islam dan amat kecewa dengan perkhidmatan yang diberikan oleh pegawai lelaki yang bertugas di kaunter bank islam KL Sentral 2-Unit 3 & 4 of Departure Hall, KL City Air Terminal (KLCAT), KL Sentral Station, 50470 Kuala Lumpur, pada pagi hari isnin (6/8/2018). Sepatutnya bank islam sendiri maklum sebagai panel bank bagi kebanyakan IPTA di Malaysia, mereka sepatutnya lebih bersikap toleransi kepada bakal pelajar yang ingin memasuki IPTA. Ini berlaku kepada adik saya yang yang ingin membuka akaun bank islam di cawangan tersebut. Kami difahamkan jika pelanggan tidak membawa sijil kelahiran dan lesen kenderaan, surat tawaran IPTA asal beserta IC boleh dikemukakan di kaunter bank islam. Tetapi apa yang berlaku amat mengecewakan apabila pegawai lelaki yang bertugas dikaunter tersebut bertegas untuk meminta adik saya mengemukakan sijil kelahiran atau lesen kenderaan dan tidak menerima surat tawaran IPTA adik saya disebabkan "tidak original". Tidak original bermaksud dicetak dari website IPTA. Sepatutnya pihak bank yang bertugas sedia maklum bahawa sekarang IPTA tidak mengeluarkan surat tawaran melalui pos, tetapi amat mengecewakan tentang pengetahuan umum pegawai lelaki tersebut yang terus tidak membenarkan adik saya membuka akaun bank di cawangan tersebut. Jika adik saya tidak memiliki lesen kenderaan dan sijil kelahiran bukan dalam simpanannya, ini bermakna dia tidak dapat membuka akaun bank islam. Saya berharap pihak bank islam dapat memberikan service terbaik dan melatih staff yang bertugas dengan attitude yang baik kepada pelanggan.

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
J
3:47 am EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia service slow and bad

Open a account spent 30min per person, and still using phone. Service is terrible bad, and face look upset when working. If don't want to continue work please resign. He do everything is very slow motion.. The counter already empty but still dont want to call people. This is wasting alot of peoples time. Look at the video, bank is alot of people and already 1642hours i waited for 3-5 hours to make a bank islam account. Is this high efficient work? Please take note!

Read full review of Bank Islam Malaysia and 1 comment
View 0 more photos
Hide full review
1 comment
Add a comment
Q
Q
Qai sara
Kuching, MY
Sep 28, 2022 1:47 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

BANK ISLAM is really bad in term of service and give clarification. Please do better service in future, you guys using Islam name it may brought up islam in bad term for other people, some of them open bank account for non muslim. Since i open my account to the bank until now i never been given really good service. I do not know the bank ISLAM in other branch i only experience went to bank islam sarawak kuching branch at jalan kulas since its nearby to my places. Firstly, they very sarcastic when treating customer. I knew some of customer not having much money but doesnt mean you belittle us and look down for us that open bank account with huge amount of money. The way they treat us very rude sometimes with tones voice sarcasm and like dont want really want to sincerely serve us in good ways. I know some of them are having big salary but you dont know you will never get a huge money if u guys dont have us as customer. 3rdly they dont make clear clarification when customer asking question. I reactive the account bank and ask them that is it having any charges or elses if i reactive the account? But they told me dont have any charges but when i settle on activated card check balanced they rm10 i transfer already deducted to hold account and i do not know that every year bank islam charges annual fees 😌 maybe i wrong also not read or what after looking the documents but atleast regarding on charges, fees atleast they explained to customer. Imagine if the customer is from early ages or someone who cannot read well or not understand english. What u guys expected? We cannot always be blamed the customer, as a bank u should aware also your customer problem and how to help them and clarify anything may create misunderstanding. But What I REALLY HATE IS THE WAY THEY TREAT US. DOESNT MEAN WE DO NOT OPEN ACC BANK WITH HUGE AMOUNT MONEY YOU BELLITLLE US. TREAT US SARCASTICALLY. I notice also the not using name card. Well I know they afraid of people will viral them when they know their name. May Allah bless you guys 😊 i will never halal my money that been deducted.

ComplaintsBoard
I
11:14 pm EDT

Bank Islam Malaysia unethical behaviour

hi,

date of incident : July 3, 2018 (11.47 am)

I am writing this complaint due to received a call from Bank Islam promoting Islamic insurance to me using this number - 03 - [protected].

Her name is Fatin. I have mentioned to her i am not interested since I already covered with other Insurance. Then she keep ask me, hello I cant here your voice, i cant talk loud since I am in office plus I mentioned in polite way, thanks but i am not interested. You can't push your client to reveal the details, correct me if im wrong? It is our right. Before she hang up, I can hear her angry voice and bang the phone.

My colleague also having same, but the caller is a guy saying to her :

"saya ni pon orang islam, saya nak inform je pasal insurance ni yang islamik, saya tanya pasal insurance puan yg sekarang pon puan tak boleh nak jawab"

is this professional way u talk to your client/customer?

Between the same muslim you already being rude, then how about different religion look you as d front line.

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
L
11:53 pm EDT

Bank Islam Malaysia bank release letter from hire purchase unit is taking too long

Hi My name is Oliver Law. I can be contact at [protected].
I have submitted the required document for Bank release letter for my hire purchase on 22/6/2018 at Satok Branch to Norazizah [protected], and was expected to have the letter on 29/6/2018.

However there was no answer given or a response of how long it will take. I did call your help centre to request for help, and understandable their help were limited. The only thing they were able to give me is this 2 numbers+[protected] and +[protected] which can not be contact at all.

From the helpline and the assist of Kak Norazizah, I understand that the Customer Service Officer Norazizah did her job and even lodge a report. but regardless of what the branch have done. I would like to know the progress of this issue, I have also given sufficient time for the bank to react. please take the required action or I will proceed with BNM. Thanks.

Read full review of Bank Islam Malaysia and 1 comment
View 0 more photos
Hide full review
1 comment
Add a comment
E
E
Ecjj
, US
Feb 13, 2019 2:29 am EST

Yes. We experienced the same. Why? How come it takes about 3 months just for the same of releasing such letter to confirm that we had made full final settlement and release such vehicle to us so we can prceed with JPJ's procedure.

ComplaintsBoard
A
8:43 pm EDT
Verified customer This complaint was posted by a verified customer. Learn more

Bank Islam Malaysia hutang kereta, please be more flexible

Bank islam ni adalah bank x flexible, yup kene bayar loan on time tapi kalau masa tu kita ada difficulties x kan u guys tak boleh flexibel... ni keep calling mcm kita hutang sejuta ringgit kat die...
My exp with CIMB lagi flexibel, die tau kita ada hutang, tapi kalau cakap elok2 kita bayar masa sesuai die kata ok tapi die akan call lepas
Dear bank islam, buang nama 'islam', baik tu 'bank yahudi' terus

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
W
7:59 pm EST

Bank Islam Malaysia overseas transactions

I am an international student studying in malaysia for 4 years now, since I arrived I opened a bank account in BANK ISLAM, and since then my dad send me money every month, the transaction needs 3 days MAX to be in my account, for the last couple of months the bank started asking me to come every month asking for my money otherwise no money will be issued to me, and also i have to go to the branch I opened my account in which has the rudest employees (UIA BRANCH GOMBAK)! so is this the procedure! Every month the client needs to come and peg for his money that's very silly! And please put a choice in your calling list a direct number for complaining, coz i have plenty to tell! Thank you for not making my life easier

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
ComplaintsBoard
E
12:57 am EST

Bank Islam Malaysia staff attitude and quality service.

Saya pergi ke Bank Islam cawangan Sandakan pada 5hb March 2018 lebih kurang 9.40-9.50 pagi untuk memohon pinjaman perumahan. Saya telah bertemu dengan pegawai bernama Abdul Rahman Tuse (Personal Financing Executive). Saya bearasa amat kecewa apabila saya dilayan seolah saya tiada nilai mungkin disebabkan cara pemakaian saya yang amat sederhana.

Saya diarahkan balik dan melengkapkan borang terlebih dahulu dan hanya datang semula apabila borang lengkap diisi dan lengkap sepenuhnya. Saya mencadangkan kepada pegawai tersebut supaya saya menandatangani borang terlebih dahulu dan menyerahkan dokumen yang ada dan akan menghantar dokumen yang lain melalui email dan sekiranya pegawai tersebut tidak yakin tentang ketulenan dokumen saya ada cadangkan supaya pegawai tersebut menghubungi majikan saya (HR) untuk pengesahan kerana saya bekerja di KL dan balik ke sandakan hanya untuk tujuan pinjaman perumahan.

Saya amat kecewa dengan cara layanan yang diberi dan diperlakukan seolah tiada nilai sebagai seorang pelanggan. Saya sempat bertanya kepada pegawai bank tersebut mengapa kualiti servis di Sandakan jauh berbeza dengan di Kl? Ini merupakan pengalaman paling teruk pernah saya lalui.

Saya ada menghubungi pengurus cawangan En Rahim [protected]) untuk menjelaskan perkara tersebut agar mutu perkhidmatan dapat diperbaiki tetapi malangnya panggilan telefon saya langsung tidak dijawab dan tiada panggilan semula oleh pengurus tersebut.

Akhirnya saya membuat keputusan untuk tidak meneruskan permohonan pinjaman saya di Bank Islam sandakan dan pergi ke Bank lain. Saya sebenarnya boleh membuat permohonan di Bank lain tetapi disebabkan saya yakin dengan status Bank Islam dan ada perasaan ingin membantu cawangan bank di Sandakan maka saya ingin membuat permohonan di Sandakan. Tetapi layanan sebegini yang saya dapat. Dengan layanan sebegini tak mustahil jika Bank Islam Sandakan memang tidak mencapai objektif sasaran yang diharapkan.

Saya berharap agar pihak bank Islam dapat menyiasat perkara ini dan meneliti CCTV agar dapat melihat keadaan sebenar. Saya telah dipandang rendah oleh pegawai bank (Abdul Rahman Tuse) hanya kerana saya berpakaian tidak kemas dan berselipar biasa. Perkara ini amat memalukan imej Bank Islam. Saya akan memanjangkan perkara ini ke media sosial sekiranya pihak Bank Islam tidak mengambil tindakan yang wajar untuk mengelakkan perkara sebegini berulang kepada orang lain terutama kawasan luar bandar yang sering dipandang rendah oleh pegawai bank.

Read full review of Bank Islam Malaysia
Hide full review
Trust badge
Collect Your Trust Badge
Be recognized for outstanding customer service

Contact Bank Islam Malaysia customer service

Website

www.bankislam.com.my

Most discussed Bank Islam Malaysia complaints

poor manner of bimb csr staff
4
(opinions to this review)

Your Voice Matters: Our Commitment to Genuine Reviews

Empowering Real Experiences

At ComplaintsBoard, we believe in the power of true customer stories. Our platform is a space for authentic voices, where experiences, both good and bad, are shared openly and honestly.

Dedicated to Authenticity

ComplaintsBoard is vigilant in our fight against false reviews. Our team employs robust verification methods to ensure every review reflects a real customer experience, upholding the integrity of our platform.

Encouraging Detailed Feedback

ComplaintsBoard values reviews that come with real evidence. Whether it's a photo, a detailed account, or additional documentation, such substantiation adds credibility to your story, helping others make better-informed decisions.

Balanced and Constructive Conversations

We're more than just a complaints board; we're a community for balanced dialogue. ComplaintsBoard encourages reviews that not only highlight issues but also acknowledge positive aspects, fostering a fair and comprehensive understanding.

Free and Fair Platform

ComplaintsBoard's commitment to maintaining a free and unbiased platform is unwavering. Every review is treated equally, ensuring that your voice is heard and respected, regardless of the nature of your experience.

Is ComplaintsBoard.com associated with Bank Islam Malaysia?

ComplaintsBoard.com is not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Bank Islam Malaysia Customer Service. Initial Bank Islam Malaysia complaints should be directed to their team directly. You can find contact details for Bank Islam Malaysia above.

ComplaintsBoard.com is an independent complaint resolution platform that has been successfully voicing consumer concerns since 2004. We are doing work that matters - connecting customers with businesses around the world and help them resolve issues and be heard.

Use this comments board to leave complaints and reviews about Bank Islam Malaysia. Discuss the issues you have had with Bank Islam Malaysia and work with their customer service team to find a resolution.