Menu
CB Travel Agencies and Tour Operators Review of Tune Dimension (M) Sendirian Berhad (889013-H)
Tune Dimension (M) Sendirian Berhad (889013-H)

Tune Dimension (M) Sendirian Berhad (889013-H) review: Company 22

D
Author of the review
11:32 am EDT
Resolved
The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

I'm a lifetime member of this company. Before registering and paying RM399 for membership, all seems good & excellent. Once they take your money, they can't even booking a hotel for you.
I ask them to book 1 hotel in Sepang, that time that hotel still have 3 rooms available. Because of the trust to this company, i ask them to book. 3 days after that, the hotel fully booked already and nothing done by this company.
My name not even in the hotel booking list. Why people want to trust the travel package if this company can't even book 1 hotel?

Resolved

The complaint has been investigated and resolved to the customer’s satisfaction.

22 comments
Add a comment
Z
Z
ZAIRUL AZHAR
, MY
Jul 10, 2015 11:32 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Aslamulaikum salam satu malaysia,
Kepada Encik : ratedrko sehingga hari ini masih lagi belum menghubungi pihak pengurusan dan semakan tiada rekod jualan keatas En Ratedrko, pihak Pengurusan telah bersetuju untuk menjaga nama baik syarikat .Report polis akan dibuat Ke atas Nama En Ratedrko berdasarkan complaint yang dibuat pada 6th of Jul, 2014 by ratedrko, Pihak Kami Berharap sila perbetulan perkataan dan penyata yang dikeluarkan terhadap lokasi dan nama syarikat dan segala maklumat yang diberikan .

D
D
danielvincent
, MY
Feb 03, 2015 9:28 am EST

saya pulak di tunedimension di pekan kecil sri aman. [protected] gila ke apa syarikat nie.

K
K
kena tipu
, US
Nov 20, 2014 7:41 pm EST

saya juga tertipu dgn syarikat ini.. saya masuk tahun 2011 ketika tune dimension buat kat greentown mall ipoh.. saya telah membayar rm399 untuk lifetime member.. tetapi bila saya call minta harga pakej, dan minta mereka email kepada saya sampai ke hari ini saya tidak dapat.. saya selalu call mereka tetapi tidak berjawab... saya mahu menuntut duit saya semula.. kalau tidak saya takkan halalkan duit saya..

A
A
abu amier
, MY
Nov 11, 2014 3:11 am EST

saya juga salah seorang yang tertipu dgn syarikat haram ni. saya dari ipoh. masuk tahun 2012. pernah call syarikat utk buat tempahan tiket ke indonesia dgn group, harga yang dia bagi lebih tinggi dari harga yang kita buat sendiri online. tkde faedah la gitu join diorang. semalam terdetik nk call semula utk tnya ttg pakej percutian... haram... sorang pompuan jwb 'ni no rumah'... sakitnya hati.. byr yuran utk join tp tkde apa satu manfaat pun dpt. sama2 kita doa org yg tipu kita ni diberi balasan Allah di dunia lagi sebelum terima yg lebih teruk di akhirat.

R
R
Ridhuan
, MY
Sep 25, 2014 9:13 pm EDT

Maklumat terbaru Untk pelangan Tune Dimension Sila HUBUNGI NO EN YUSUF DITALIAN [protected] . EN YUSUF AKAN MEMBANTU, MAKLUMAT INI DIPEROLEHI DARI SSM

Z
Z
ZAIRUL AZHAR
, MY
Sep 17, 2014 9:55 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Untuk Pelanggan Myinfo asia Networking & service sila terus Hubungi [protected] /[protected],
Monday to Friday 9am- 4.30am closed on public holidays email admin@myinfo.asia WEBSITE ; www.myinfo.asia
Pihak Myinfo asia akan terus bersama dengan anda untuk memberikan perkhidmatan terbaiIK.

NOTA : EN/PN (ratedrko ) please contact Myinfo asia Kalau ada sebarang masalh denagan kaunter di kajang please put information on coment like your members card tq

Z
Z
ZAIRUL AZHAR
, MY
Sep 17, 2014 9:47 pm EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Asalamualaikum dan salam sejahtera, terus kepada @ratedrko saya zairul dan harap dimaklumkan bahaWa saya BUKAN OWNER KEPADA TUNE DIMENSTION, UNTUK PELANGAN YANG TELAH BERDAFTAR SILA TERUS TEL [protected] ATAU TERUS KE http://flyventure.com.my/ . Maklumat ini saya dapat dari direct

Owner Tune dimension : MOHD YUSOFF BIN ABDUL KASSIM [protected])

R
R
ratedrko
, MY
Jul 06, 2014 4:18 am EDT

kepada yang membuat aduan di sini,
penipu2 tune dimension skrg masih lg di hentian kajang buat promosi dgn nama baru iaitu myinfo asia. jumpe terus dgn mereka disana dan sudah pun dapattkan duit sy balik rm299..harap korang semua dapat juga.

bawa adalah no talipon: [protected] or [protected]
facebook: myinfo asia
nama org in charge mr zairul( owner tune dimension dulu pun mamat ni jugak)

H
H
hj md hussin
, MY
Apr 21, 2014 11:03 pm EDT

saya juga ahli tune dimensions sasadah 2 tahun tetapi tidak pernah menggunakan nya sebab semuanya penipu yg sings in untk saya di wisma merdeka mall kota Kinabalu sabah..jadi sesiapa yang nampak promosi tune deminsion jagan dekati sebab mereka makan duit orng ja geram¡¡¡¡¡¡¡

S
S
Sad Bruneian
, BN
Jan 11, 2014 10:01 am EST

Kat Brunei diorg charged kitorg BND399 bersamaan dgn RM1021.44 (recent currency rate), dh contact xde jwp lgsung, sedih, malang sgt, benci, sebak, tapi xpe, jdikan iktibar utk msa depan mudah2an x tertipu lgi

M
M
maria82
, MY
Dec 30, 2013 10:06 am EST

Saya pun salah seorang lifetime member baru tahu tune dimension nie penipu. So kita punya duit masuk member tu lesap la? Bukan sikit rm399 oh... mcm mana nak dpt balik duit tu ah? Maria...

D
D
Dadiq
, BN
May 20, 2013 4:04 am EDT
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

Saya berasal dari Brunei. Saya rasa ini bukanlah kali pertama Syarikat dari Malaysia menipu dan memperdaya orang-orang Brunei dengan taktik yang sedemikian. Dengan janji manis dan menggunakan nama tokoh-tokoh agama kononnya boleh menggunakan Tune untuk mengerjakan umrah dsbnya. Sanggupnya mendapatkan duit dengan cara menipu, tak takut kah dengan balasan Allah dan memberikan makan minum untuk orang yang dibawah tanggungan dan makan minum diri sendiri dengan hasil menipu. Tetapi tak apa, semua nya saya serahkan kepada Allah saja. Semoga orang yang berkenaan diberikan petunjuk..kembalilah kepangkal jalan sebelum terlambat.

Dadiq

F
F
farah dato hamzah
, MY
Feb 14, 2013 8:49 pm EST

Ibu saya telah melabur RM300 pada syarikat tune dimension..apabila hendak membayar bil hospital pihak hospital kata tak wujud..dahlah talipon dua-dua nombor tal pernah diangkat...apa pun saya akan bawa perkara ini ke tribunal.

F
F
farah dato hamzah
, MY
Feb 14, 2013 8:43 pm EST

tune dimension satu syarikat yang telah menipu duit pelanggan dimana saya ingin membayar bil hospital ibu saya tetapi pihak hospital tak valid..malunya.Ibu saya dah submitt RM300 tapi hasilnya hampeh..saya akan bawa hal ni ke tribunal.Apa pun nak duit kami balik.

I
I
izan84
, MY
Jan 26, 2013 6:29 am EST
Verified customer This comment was posted by a verified customer. Learn more

saya tak halal dunia akhirat..jawab nanti di hari akhirat..xtahu dosa pahala macm ni la..

T
T
tertipu
, MY
Jan 24, 2013 8:56 am EST

dah buat aduan tuan tuan sekalian?
saya nak join..
saya ingat saya tersalah no rupenye memang dah berfungsi no yang diorang bagi tu.
sedih rasanya... :(

N
N
Nadha
, MY
Jan 15, 2013 12:49 am EST

Apa tindakan yang dah diambil?

M
M
mazlyn
, MY
Jan 10, 2013 8:18 am EST

tune dimension ni dh ttp ke?
pnh skali je gna khidmat diorg...xde murah pn..
hrp je byo ahli smpi lbh rm200..
konon ahli seumur hidup...
kna tipu rupanye...

S
S
sharifah fadhilah
, MY
Nov 18, 2012 11:14 pm EST

Kepada Tuan Punya Tune Dimension. Suami saya telah ditipu oleh pihak tuan. semasa beliau berada di Hentian Kajang untuk urusan di LHDN. Wakil daripada pihak tuan telah menemui suami saya dan berjaya memperdayakan beliau dan telah bersetuju menjadi ahli dan diberi kad bernombor : [protected]. Kami tidak pernah menggunakannya sehingglah hari ini (19/11/2012) bila saya cuba menghubungi hotline : [protected], tiada dalam perkhidmatan. Memang Penipu Besar...saya akan mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak tuan.

Hamba Allah
Putrajaya

N
N
Nooooooo
, MY
Nov 11, 2012 11:22 pm EST

Saya Juga bersetuju dengan tuan tuan...Syarikat TUne dimension ini adalah agen yang menipu...number telefon yang di berikan juga tiada dalam perkhidmatan.. Faks number juga tidak dapat di hubungi..Saya berasa menyesal menjadi ahli yang tertipu dengan dia orang ini... Saya akan membuat laporan polis jika tiada jawapan dari pihak tuan dalam masa 14 hari dari tarikh aduan ini...

F
F
Fadzil
, MY
Oct 31, 2012 6:53 am EDT

Kepada Tuan Punya Tune Dimension. Mudah sungguh Tuan mencari duit dengan menipu orang ramai.
Saya salah soeorang daripadanya. [protected] 4453.
Tuan akan saya bawa ke pengadilan.
Terima kasih.

J
J
juhaida
, MY
Oct 28, 2012 9:34 pm EDT

Hai, Tune Dimension, saya telah pun menjadi lifetime member. Saya menjadi ahli ini sewaktu syarikat tuan membuat prosmosi di Hentian Kajang pada tahun lepas.
Saya belum pernah menggunakan kad ini. Sekarang saya dalam perancangan untuk bercuti dan mahu menghubungi pihak anda tetapi tiada jawapan. Saya menggunakan no.hp ini [protected] (tiada dalam perkhidmatan), [protected] (tidak dapat dihubungi).
Saya juga ada menghubungi no.telefon (DIMENSION(M) SDN BHD UNIT 5, 152-E JALAN TUN PERAK, 75300 MELAKA TEL : [protected]/[protected]) tetapi ada perempuan yang jawab ini adalah telefon rumah. Harap boleh di perjelaskan dan berikan no. untuk pihak kami hubungi anda. Jika da laman web yang tidak aktif, harap dibungkan sahaja dari laman web, agar orang lain tidak keliru.

Trending companies